Gå til innhold

"Gis bort" på finn.no - hva er det frekkeste du har opplevd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, alle vet ikke det.  Og det er heller ikke erfaringen min.

Min erfaring er at de som virkelig sliter er glade når de får noe de trenger.

Mens de som vil ha noe bare fordi det er gratis oppfører seg som om de gjør giveren en tjeneste når de tar i mot det som gis bort.

Anonymkode: 871bd...3e1

Du vet at deprimerte mennesker ikke ser annet enn egne problemer?

Anonymkode: ff4a4...6e9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet endel bruktmøbler via Finn.no. Jeg har ikke bil, så jeg må bruke Nimber, fraktappen, så det er litt risikabelt for jeg får jo ikke sett på møbelet før jeg må betale. Ene gangen var det en dame som ga bort (kvittet seg med) en søt liten kommode som stinket kjellerlukt. Lukta satte seg i hele leiligheten, og da jeg flyttet den til kjelleren, spredde lukta seg til nabo-bodene før vi fikk kasta den. Kjiping ass!

Anonymkode: 45ee8...171

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så mange dumme og sleipe folk på Finn. 🤦‍♀️

Anonymkode: b1942...97e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stiigen skrev:

Omg...han må være ganske overbevisende!

 

Ekstremt manipulerende, kalles det. 

Anonymkode: b1942...97e

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror skulle gi bort en afrikansk landsnegl på Finn engang (fordi han ikke fikk sove når sneglen spise salatblader på kvelden...ja han er litt autist). Da var det flere som ba om at han måtte levere sneglen på andre siden av byen fordi de ikke gadd å komme å hente den..

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gi bort et par ubrukte sko. Ei som ville ha dem men kunne ikke hente og spurte om jeg skulle til et sted som var ca midt mellom oss. Jeg skulle dit to dager etterpå og tok med skoene, men hun møtte aldri opp og svarte aldri på melding. 

Skulle selge billig en stor kommode som var tung. Presiserte at den var tung og at kjøper måtte bære den ut selv. Kjøper måtte få hjelp til å bære..

Skulle selge billig et garderobeskap i en leilighet jeg skulle flytte fra. Hadde allerede flyttet til det nye stedet så jeg presiserte i annonsen at skapet måtte hentes en spesifikk dato og innenfor et klokkeslett. Fikk mange henvendelser men valgte å selge til den første. Når datoen nærmet seg spurte han om han kunne komme dagen etterpå, jeg sa nei. Så spurte han om han kunne komme helgen etterpå, jeg sa nei. Sånn fortsatte det med mange forslag. Endte opp med at han kom på avtalt tid. 

Anonymkode: 957bf...f3c

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ingen unnskyldning for ikke å ha folkeskikk. 

Anonymkode: b4075...5df

Jeg sier bare at det er en grunn, men her er det vist ikke det heller. Nei, buhu for at du ikke fikk et takk for det du ga bort. 

Du kan få et av meg: takk. 

Anonymkode: ff4a4...6e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det vet jeg ikke.

Alle jeg kjenner med depresjon har både klart å utvise normal folkeskikk, og har sett at andre også har sitt å stri med.

Anonymkode: 871bd...3e1

Så heldig du er. 

Anonymkode: ff4a4...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde fått barnetøy av noen i svigerfamilien. Det var godt brukt fra før, i tillegg hadde jeg så mye at jeg ikke fikk brukt det. Jeg la det ut til den som måtte trenge det, som hadde lite penger selv. Jeg fikk noen meldinger av noen som ville ha det og var i gang med å ordne hente eller levere avtale. 

Da fikk jeg melding ifra svigerfamilien om at klærne var LÅNT ut til meg og at jeg var verdens verste person som ga det videre. Altså det var en dritlang melding om at jeg var verdens verste som ga bort ting som var lånt,  de var bare snille og jeg dugde ikke til noe, etc. Det var ingen spørsmål, kun beskyldninger. Jeg svarte så rolig jeg kunne for meg at jeg gir videre ting jeg ikke bruker selv. Jeg har fått klær av dere for å bruke på eget barn, men jeg har ikke fått noe beskjed om at det er lånt.

Etter flere stygge meldinger hvor jeg ender opp med å bli stygg tilbake for å forsvare meg så kommer det frem. De GLEMTE å fortelle meg at klærne var til låns... Så klærne ble ikke gitt bort.. Det var synd syns jeg. 

Anonymkode: ff4a4...6e9

Men hvorfor tar du imot klær du ikke har bruk for? Jeg skjønner godt den sentimentale verdien disse klærne har for de.. men unødvendig av de å bli kvasse på meldinger. 

Anonymkode: 931e9...27b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler alle å følge ufinnsta på Instagram. Stor underholdning. 

Jeg har (heldigvis) ikke opplevd så frekke folk. Men når ting gis bort har jeg lært at det gis til første som henter. Orker ikke holde av i flere uker. Jeg gir det bort for å bli kvitt det. Må også hentes. Sender ikke. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...