Kassiopeia8 Skrevet 24. november 2019 Forfatter #121 Del Skrevet 24. november 2019 1 time siden, J1994 skrev: Testet 2-3 på digital, og det er en så god følelse! 😍 I følge siste mens er jeg 3+6 i dag. Vil du legge meg inn i hovedlista, @Kassiopeia8? J1994 - 25 år - B1 - Menstermin 6.august Når bestiller/bestilte dere time til første kontroll hos jordmor/fastlege? Føler det er så "dumt" å komme på første svangerskapstime før jeg har vært på TUL og sett at det faktisk er liv inni der.. 🤔 Jeg skal på første svangerskapstime før TUL 🙂 Bestilte når jeg var bikket 4 uker, og det var helsestasjonen selv som foreslo å sette opp første time når jeg er 6+5. Så det er nå til fredag jeg skal til første time hos jordmor. Veldig spent! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
unknown1 Skrevet 24. november 2019 #122 Del Skrevet 24. november 2019 1 time siden, J1994 skrev: Testet 2-3 på digital, og det er en så god følelse! 😍 I følge siste mens er jeg 3+6 i dag. Vil du legge meg inn i hovedlista, @Kassiopeia8? J1994 - 25 år - B1 - Menstermin 6.august Når bestiller/bestilte dere time til første kontroll hos jordmor/fastlege? Føler det er så "dumt" å komme på første svangerskapstime før jeg har vært på TUL og sett at det faktisk er liv inni der.. 🤔 6 minutter siden, Kassiopeia8 skrev: Jeg skal på første svangerskapstime før TUL 🙂 Bestilte når jeg var bikket 4 uker, og det var helsestasjonen selv som foreslo å sette opp første time når jeg er 6+5. Så det er nå til fredag jeg skal til første time hos jordmor. Veldig spent! Jeg ringte helsestasjonen når jeg var ca 4 uker på vei, fikk beskjed om at de skulle sende meg en time - men at den ble nærmere uke 10-12. De ba meg også om å ta første kontroll hos fastlege i forkant for å ta prøver (og legekontoret ønsket ikke å gi kontrolltime før uke 12 - men jeg fikk mast meg til uke 9 siden jordmor ba om det i forkant av kontroll der). Ulik praksis fra helsestasjon til helsestasjon ang. prøver antar jeg? 🤷♀️ Jeg har bestilt TUL før svangerskapskontroll - kan de egentlig se om det er liv inni der på første svangerskapskontroll annet enn gjennom HCG-måling? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
unknown1 Skrevet 24. november 2019 #123 Del Skrevet 24. november 2019 I dag er jeg 5 + 5 eller 5 + 6 i følge de to appene jeg bruker. Gleder meg til å komme på TUL 9 desember og forhåpentligvis bekrefte et levende frø inni der ❤️ Jeg kjenner at jeg er veldig bekymret for at dette skal gå galt og har mye tankekjør rundt dette. Er det noen forhåndsregler dere tar for å minimere risiko? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilen2 Skrevet 24. november 2019 #124 Del Skrevet 24. november 2019 12 minutter siden, unknown1 skrev: I dag er jeg 5 + 5 eller 5 + 6 i følge de to appene jeg bruker. Gleder meg til å komme på TUL 9 desember og forhåpentligvis bekrefte et levende frø inni der ❤️ Jeg kjenner at jeg er veldig bekymret for at dette skal gå galt og har mye tankekjør rundt dette. Er det noen forhåndsregler dere tar for å minimere risiko? Jeg også kjenner mye på frykt for at det skal gå galt 🙁 Ikke så mye man får gjort med det da, men slitsomt å bekymre seg. I mitt forrige svangerskap synes jeg ikke at jeg tenkte så mye over at det kunne gå galt, kanskje verre denne gangen når jeg vet hva «premien» etter 9 mnd gravid er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilen2 Skrevet 24. november 2019 #125 Del Skrevet 24. november 2019 Er det fler som har opplevd så sterk positiv test 12 dpo? Ble litt snakk om dette i ikm-tråden. Fler sol trodde det kunne være tvillinger 😵 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silisium Skrevet 24. november 2019 #126 Del Skrevet 24. november 2019 4 timer siden, unknown1 skrev: I dag er jeg 5 + 5 eller 5 + 6 i følge de to appene jeg bruker. Gleder meg til å komme på TUL 9 desember og forhåpentligvis bekrefte et levende frø inni der ❤️ Jeg kjenner at jeg er veldig bekymret for at dette skal gå galt og har mye tankekjør rundt dette. Er det noen forhåndsregler dere tar for å minimere risiko? Vi skal på TIL samme dag. Jeg er i uke 7 + 4 da. 😃 Jeg bekymrer meg også, selv om jeg føler at dette vil gå helt fint. Jeg har lest at kaffe og koffein kan være lurt å få i seg minst mulig av nå i starten, men ellers tror jeg at det er lite vi kan gjøre for å påvirke sjansene ifm spontanabort nå. Leve og spise sunt tenker jeg må være bra 😊👌🏻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 25. november 2019 Forfatter #127 Del Skrevet 25. november 2019 10 timer siden, nilen2 skrev: Er det fler som har opplevd så sterk positiv test 12 dpo? Ble litt snakk om dette i ikm-tråden. Fler sol trodde det kunne være tvillinger 😵 Den var sterk, ja! Jeg hadde nok ikke så sterke tester. Men det kommer veldig an på når egget fester seg. Si ditt festet seg når du var 5 DPO og mitt festet seg når jeg var 10 DPO, så har du jo i såfall vært gravid i en uke på 12 DPO. Jeg ville tatt en test med ukesindikator, så får du litt bedre pekepinn på akkurat det 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilen2 Skrevet 25. november 2019 #128 Del Skrevet 25. november 2019 16 minutter siden, Kassiopeia8 skrev: Den var sterk, ja! Jeg hadde nok ikke så sterke tester. Men det kommer veldig an på når egget fester seg. Si ditt festet seg når du var 5 DPO og mitt festet seg når jeg var 10 DPO, så har du jo i såfall vært gravid i en uke på 12 DPO. Jeg ville tatt en test med ukesindikator, så får du litt bedre pekepinn på akkurat det 🙂 Ja, det er sant 🙂 skal kjøpe på vei hjem fra nattevakta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 25. november 2019 Forfatter #129 Del Skrevet 25. november 2019 6 timer siden, Silisium skrev: Vi skal på TIL samme dag. Jeg er i uke 7 + 4 da. 😃 Jeg bekymrer meg også, selv om jeg føler at dette vil gå helt fint. Jeg har lest at kaffe og koffein kan være lurt å få i seg minst mulig av nå i starten, men ellers tror jeg at det er lite vi kan gjøre for å påvirke sjansene ifm spontanabort nå. Leve og spise sunt tenker jeg må være bra 😊👌🏻 Også generelt lytte til kroppen tror jeg er viktig. Har man vondt eller er ekstra sliten bør man holde seg hjemme og ta det med ro. Jeg drikker for øvrig fremdeles kaffe, men har kutta ned til en kopp om dagen. Finnes et regnestykke over maks mengde koffein man bør få i seg, så jeg følger den oversikten og passer på å begrense. Men så må man også huske på at ikke bare kaffe har koffein, men også te, noe brus, noe sjokolade osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
N85 Skrevet 26. november 2019 #130 Del Skrevet 26. november 2019 Melder meg med her etter å ha sett bankende hjerte på UL i går 7+2😍 N85 - B2 - 33 år - Termin 14. juli Har en gutt på 3 år fra før. Av symptomer har jeg kvalme og er bittelitt øm i puppene. Kaster heldigvis ikke opp (bank i bordet)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 26. november 2019 Forfatter #131 Del Skrevet 26. november 2019 18 minutter siden, N85 skrev: Melder meg med her etter å ha sett bankende hjerte på UL i går 7+2😍 N85 - B2 - 33 år - Termin 14. juli Har en gutt på 3 år fra før. Av symptomer har jeg kvalme og er bittelitt øm i puppene. Kaster heldigvis ikke opp (bank i bordet)! Gratulerer så mye! Legger deg inn i lista 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J1994 Skrevet 28. november 2019 #132 Del Skrevet 28. november 2019 Noen som vil fortelle litt om symptomene de hadde rundt uke 4-5? Har siden jeg fikk visst om graviditeten hatt murringer og stikkinger rundt livmoren, men i går og i dag er det helt borte. Puppene er fortsatt bittelitt ømme. Redd for å miste igjen Testen er fortsatt sterk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netteflette Skrevet 28. november 2019 #133 Del Skrevet 28. november 2019 47 minutter siden, J1994 skrev: Noen som vil fortelle litt om symptomene de hadde rundt uke 4-5? Har siden jeg fikk visst om graviditeten hatt murringer og stikkinger rundt livmoren, men i går og i dag er det helt borte. Puppene er fortsatt bittelitt ømme. Redd for å miste igjen Testen er fortsatt sterk.. Jeg føler mine symptomer har blitt og er fremdeles mindre enn i starten🤔 Sjekket HCG hos fastlegen og den gikk fra 2800 4+5 til 8400 5+1. F.eks i dag merker jeg nesten ingenting bortsett fra litt murringer og mensvondt nå og da. Mener å ha lest at det er vanlig at symptomer kommer og går☺️ Veldig fin og sterk strek på testen din da👏🏻😁🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 28. november 2019 Forfatter #134 Del Skrevet 28. november 2019 3 timer siden, J1994 skrev: Noen som vil fortelle litt om symptomene de hadde rundt uke 4-5? Har siden jeg fikk visst om graviditeten hatt murringer og stikkinger rundt livmoren, men i går og i dag er det helt borte. Puppene er fortsatt bittelitt ømme. Redd for å miste igjen Testen er fortsatt sterk.. Jeg hadde veldig intense stikninger og murring i magen fra jeg testet positivt og til uke 5. Nå er det borte! Men jeg har fremdeles sterke tester, nå kommer teststreken frem umiddelbart og før kontrollstreken 😂 Tenker vi får være glade vi ikke sliter med kvalme og alt det der. Jeg har egentlig mye energi og overskudd også, så det er jo fint! Eneste symptom jeg har nå om dagen (6+4) er at puppene har blitt sykt store, den ene har blitt gigantisk, og at de er veldig ømme. Tenker så lenge man ikke har vondt og ikke blør så er det jo liten sannsynlighet for at man bare mister uten å kjenne noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J1994 Skrevet 28. november 2019 #135 Del Skrevet 28. november 2019 2 timer siden, Netteflette skrev: Jeg føler mine symptomer har blitt og er fremdeles mindre enn i starten🤔 Sjekket HCG hos fastlegen og den gikk fra 2800 4+5 til 8400 5+1. F.eks i dag merker jeg nesten ingenting bortsett fra litt murringer og mensvondt nå og da. Mener å ha lest at det er vanlig at symptomer kommer og går☺️ Veldig fin og sterk strek på testen din da👏🏻😁🥰 30 minutter siden, Kassiopeia8 skrev: Jeg hadde veldig intense stikninger og murring i magen fra jeg testet positivt og til uke 5. Nå er det borte! Men jeg har fremdeles sterke tester, nå kommer teststreken frem umiddelbart og før kontrollstreken 😂 Tenker vi får være glade vi ikke sliter med kvalme og alt det der. Jeg har egentlig mye energi og overskudd også, så det er jo fint! Eneste symptom jeg har nå om dagen (6+4) er at puppene har blitt sykt store, den ene har blitt gigantisk, og at de er veldig ømme. Tenker så lenge man ikke har vondt og ikke blør så er det jo liten sannsynlighet for at man bare mister uten å kjenne noe. Tusen takk for svar begge to 🥰 Får bare krysse fingrene for at alt går bra, og være glad så lenge jeg ikke har symptomer som f.eks kvalme. Jeg sa jo til samboeren ved forrige graviditet at jeg skulle ønske jeg var kvalm og kastet opp, slik at jeg faktisk kunne kjenne meg gravid, men skal vel være glad for at jeg slipper 😛 ❤❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
unknown1 Skrevet 28. november 2019 #136 Del Skrevet 28. november 2019 Jeg er 6 + 2 og kjenner gryende kvalme.. Begynner å bli ganske var på lukter. Er egentlig veldig glad i parmesan f.eks., men det er nå døden 😂 Har litt stikking og murring innimellom, men det er i perioder. Jeg tenker også at så lenge jeg ikke blør (i alle fall friskt blod - men jeg har ikke opplevd spotting heller) og har ekstreme smerter, så er forhåpentligvis alt bra inni magen 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silisium Skrevet 28. november 2019 #137 Del Skrevet 28. november 2019 Ja, på den ene siden har vi jo lyst til å kjenne på de typiske symtomene som kvalme, men samtidig så skal vi være glade dersom vi ikke er kvalme 24/7 i mange uker. Jeg prøver å sette pris på det foreløpig.. Er bare i 5+6, og kvalmen pleier jo gjerne å sette inn i uke 6/7 etter det jeg har forstått.. Foreløpig har jeg kun kjent tidvis svak stikning/streknig i magen, og ømme og litt større brystvorter. Synes dagene går veldig sakte nå. Gleder meg til ultralyd den 9. des ❤️ Ellers er jeg jo litt bekymra for SA og MA, kanskje særlig sistnevnte da det ikke skal være merkbart, og at man kan ha symptomer og slik på tross. Når man leser på diverse forum, så virker det jo nesten helt vanlig med missed abortion. Er så redd for at dette skal skje, og klarer ikke alltid å glede meg over spiren i magen. Kjenner dere andre på noe av dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silisium Skrevet 28. november 2019 #138 Del Skrevet 28. november 2019 6 timer siden, J1994 skrev: Noen som vil fortelle litt om symptomene de hadde rundt uke 4-5? Har siden jeg fikk visst om graviditeten hatt murringer og stikkinger rundt livmoren, men i går og i dag er det helt borte. Puppene er fortsatt bittelitt ømme. Redd for å miste igjen Testen er fortsatt sterk.. Da jeg var 4 uker på vei hadde jeg minimalt med symtomer, og har egentlig ikke så mye nå heller. Tror dette varierer veldig, og jeg tror også at symptomene kan komme og gå litt Så dette går nok helt sikkert fint! Sterk og fin strek ❤️😄 Gratulerer!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilen2 Skrevet 28. november 2019 #139 Del Skrevet 28. november 2019 Jeg kan skrive litt erfaringer fra min første graviditet. Da hadde jeg ingen symptomer frem til uke 5-6 hvor jeg begynte å kaste opp. Kunne omtrent ikke bevege meg noen plass, totalt isolert da jeg kasta opp bare av tanken på å gå ut av huset. Det eneste jeg fikk til å spise var ritz og godmorgen yoghurt med banansmak. Jeg kunne ikke åpne kjøleskapet uten å spy, kunne ikke kjenne lukten av kjøtt uten å spy. Det var ganske jævlig😂 jeg tørr nesten ikke si det, men jeg var så sliten at jeg ønsket meg ikke baby lenger 😭 alle sa det ville bli bedre etter uke 12. Det fortsatte helt gutten var født. Egentlig rart jeg er gravid idag igjen. Vil anbefale alle å «nyte» å ikke vær kvalm selv om jeg skjønner hva dere mener. Jeg gjør allefall det, for jeg er nesten 100% sikker på at den kommer som ett brak om noen uker. 😨 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilen2 Skrevet 28. november 2019 #140 Del Skrevet 28. november 2019 Kanskje vi forresten skulle laget Facebook-gruppe? Hemmelig såklart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå