Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2020


Kassiopeia8

Anbefalte innlegg

16 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Hvilken dato var det du hadde booket tidlig UL?

TUL blir 11 des - da er jeg akkurat 8 uker på vei 😄 hvilken dato endte det opp på for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på tidlig ultralyd 7+1 og fikk se et lite bankende hjerte❤️
Har bestilt en time til i uke 12😉 

Har spottet litt hver dag siden jeg var der (på tirsdag) og jeg begynte umiddelbart å blø litt rett etterpå. Hun sa det var vanlig (ultralyden foregår jo vaginalt) men blir jo selvsagt litt bekymret.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, unknown1 skrev:

TUL blir 11 des - da er jeg akkurat 8 uker på vei 😄 hvilken dato endte det opp på for deg?

Skal ikke før 18., så har bikket 9 uker da 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, heidipiia skrev:

Jeg var på tidlig ultralyd 7+1 og fikk se et lite bankende hjerte❤️
Har bestilt en time til i uke 12😉 

Har spottet litt hver dag siden jeg var der (på tirsdag) og jeg begynte umiddelbart å blø litt rett etterpå. Hun sa det var vanlig (ultralyden foregår jo vaginalt) men blir jo selvsagt litt bekymret.. 

Spennende! Hvor mange uker er du på vei nå? Hvordan er formen? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+5 i dag😊 Formen er sånn passe. Veldig mye kvalm, brekker meg av alt + kastet opp en del ganger. Har med «preggokit» (som samboeren min kalder det) i vesken til enhver tid. Pose, papir og våtservietter 🤪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er rundt 5 uker på vei, hva kjenner dere av symptomer nå? Jeg føler mine symptomer har avtatt litt, men jeg vet ikke om det er fordi at kroppen har vendt seg til dem? Særlig i magen kjenner jeg liksom ingenting nå. Den er tilbake til normalen. Puppene er fremdeles veldig ømme, og i går kveld slet jeg litt med halsbrann. Håper ikke det er noe galt som gjør at symptomene avtar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, Kassiopeia8 skrev:

Dere som er rundt 5 uker på vei, hva kjenner dere av symptomer nå? Jeg føler mine symptomer har avtatt litt, men jeg vet ikke om det er fordi at kroppen har vendt seg til dem? Særlig i magen kjenner jeg liksom ingenting nå. Den er tilbake til normalen. Puppene er fremdeles veldig ømme, og i går kveld slet jeg litt med halsbrann. Håper ikke det er noe galt som gjør at symptomene avtar...

Jeg er 4+6 og har ikke mye til symptomer. Det er vonde og større pupper (slik det har vært i to uker nå), og mensmurringer av og til. 

Jeg har fått det for meg at ved 6 uker begynner symptomer å skje, så får bare nyte at alt kjennes bra ut nå 😊 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Dere som er rundt 5 uker på vei, hva kjenner dere av symptomer nå? Jeg føler mine symptomer har avtatt litt, men jeg vet ikke om det er fordi at kroppen har vendt seg til dem? Særlig i magen kjenner jeg liksom ingenting nå. Den er tilbake til normalen. Puppene er fremdeles veldig ømme, og i går kveld slet jeg litt med halsbrann. Håper ikke det er noe galt som gjør at symptomene avtar...

Jeg har en del mensmurringer, og spotter fortsatt🤷🏻‍♀️ Mens lysken er ikke så vond lenger, og litt ømme pupper. Men føler det samme egentlig, bare redd for at det er stille før stormen😝🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så kjenner jeg en del stikking, svie og murring i livmor. Har ikke opplevd spotting eller ømme pupper. Spent på hvordan dette blir videre ettersom jeg er så tidlig i svangerskapet nå 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Dere som er rundt 5 uker på vei, hva kjenner dere av symptomer nå? Jeg føler mine symptomer har avtatt litt, men jeg vet ikke om det er fordi at kroppen har vendt seg til dem? Særlig i magen kjenner jeg liksom ingenting nå. Den er tilbake til normalen. Puppene er fremdeles veldig ømme, og i går kveld slet jeg litt med halsbrann. Håper ikke det er noe galt som gjør at symptomene avtar...

Jeg har kommet et stykke lengre, og de første ukene var det veeeldig opp og ned med mengde symptomer. Kunne ha flere dager i strekk uten å merke noe. Nå har jeg kommet til 8+0 og den siste uka har det tatt seg kraftig opp. Mye ligamentsmerter og murring, og skikkelig kvalm døgnet rundt. Har kastet opp oftere og oftere de siste dagene. 

Så jeg sier bare nyte det om man har greiere perioder 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Vilblimamma90 skrev:

Jeg har kommet et stykke lengre, og de første ukene var det veeeldig opp og ned med mengde symptomer. Kunne ha flere dager i strekk uten å merke noe. Nå har jeg kommet til 8+0 og den siste uka har det tatt seg kraftig opp. Mye ligamentsmerter og murring, og skikkelig kvalm døgnet rundt. Har kastet opp oftere og oftere de siste dagene. 

Så jeg sier bare nyte det om man har greiere perioder 😅

Uff, det høres ikke så greit ut! Hvordan går det med jobb og andre gjøremål? Får vel bare nyte det så lenge det varer 😅

Men deilig å være over 8 uker! Føler det er en lite mål, med tanke på risiko osv 🙂

Jeg kan legge deg inn i hovedinnlegget hvis du vil, bare skriv litt info om deg selv 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Kassiopeia8 skrev:

Uff, det høres ikke så greit ut! Hvordan går det med jobb og andre gjøremål? Får vel bare nyte det så lenge det varer 😅

Men deilig å være over 8 uker! Føler det er en lite mål, med tanke på risiko osv 🙂

Jeg kan legge deg inn i hovedinnlegget hvis du vil, bare skriv litt info om deg selv 😊

Jeg har kommet meg gjennom det på jobb så langt, men spent på hvordan det blir framover 😅

Kan godt legges inn i hovedinnlegget her og, ja. Har holdt meg litt i mai-juni tråden så langt da denne tråden ikke var her enda når jeg begynte å skrive. I tillegg er foreløpig termindato en eller annen plass rett rundt månedsskiftet. 

Jeg er selv 29 år, samboer er 31. Har vært sammen i 12 år og bestemte oss ganske nylig for å begynne å prøve på barn nummer én. Og der ble det full klaff på første forsøk. Ulike kalkulatorer/apper setter litt ulik termindato, men det som ble sagt av jordmor på første kontroll var 1. juli 😊

Nå er vi mest spent på TUL på onsdag. Vi skal hjem til mine foreldre til helga, og vil vite om alt er som det skal før vi forteller noe ^^, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Dere som er rundt 5 uker på vei, hva kjenner dere av symptomer nå? Jeg føler mine symptomer har avtatt litt, men jeg vet ikke om det er fordi at kroppen har vendt seg til dem? Særlig i magen kjenner jeg liksom ingenting nå. Den er tilbake til normalen. Puppene er fremdeles veldig ømme, og i går kveld slet jeg litt med halsbrann. Håper ikke det er noe galt som gjør at symptomene avtar...

Jeg har lite symptomer, og nyter igrunn det så lenge det varer. Samtidig vil jeg jo ha en bekreftelse på at det skjer ting også, men det kommer vel tidsnok! 😅 Har hatt en natt og dag med hodepine, men det har nå forsvunnet. Så har jeg litt økt appetitt, men ellers lite. Kjenner av og til noe rart i magen, men dette kan jo også være nervøsitet. Er jo ennå tidlig og tenker det blir nok mer etter hvert 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Vilblimamma90 skrev:

Jeg har kommet meg gjennom det på jobb så langt, men spent på hvordan det blir framover 😅

Kan godt legges inn i hovedinnlegget her og, ja. Har holdt meg litt i mai-juni tråden så langt da denne tråden ikke var her enda når jeg begynte å skrive. I tillegg er foreløpig termindato en eller annen plass rett rundt månedsskiftet. 

Jeg er selv 29 år, samboer er 31. Har vært sammen i 12 år og bestemte oss ganske nylig for å begynne å prøve på barn nummer én. Og der ble det full klaff på første forsøk. Ulike kalkulatorer/apper setter litt ulik termindato, men det som ble sagt av jordmor på første kontroll var 1. juli 😊

Nå er vi mest spent på TUL på onsdag. Vi skal hjem til mine foreldre til helga, og vil vite om alt er som det skal før vi forteller noe ^^, 

Skjønner! Da kan jo termin slå litt begge veier, men hyggelig om du vil delta litt her også 😊 Masse lykke til på TUL! Det blir superspennende. Du får holde oss oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Silisium skrev:

Jeg har lite symptomer, og nyter igrunn det så lenge det varer. Samtidig vil jeg jo ha en bekreftelse på at det skjer ting også, men det kommer vel tidsnok! 😅 Har hatt en natt og dag med hodepine, men det har nå forsvunnet. Så har jeg litt økt appetitt, men ellers lite. Kjenner av og til noe rart i magen, men dette kan jo også være nervøsitet. Er jo ennå tidlig og tenker det blir nok mer etter hvert 🥰

ØKT APETITT! Det har jeg glemt å skrive, men det har jeg og det kraftig også. Tror forbrenninga har skrudd seg skikkelig opp, og ser på kroppen at den har blitt strammere de siste dagene også. Må spise et måltid hver time, når jeg før kunne gå over 4 timer mellom hvert måltid. Og hvis jeg først blir sulten nå så bare skriker magen etter mat, mens jeg før kunne la det vente litt. Faktisk litt problematisk, for jeg har jo ikke tid til å spise HELE tida 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

ØKT APETITT! Det har jeg glemt å skrive, men det har jeg og det kraftig også. Tror forbrenninga har skrudd seg skikkelig opp, og ser på kroppen at den har blitt strammere de siste dagene også. Må spise et måltid hver time, når jeg før kunne gå over 4 timer mellom hvert måltid. Og hvis jeg først blir sulten nå så bare skriker magen etter mat, mens jeg før kunne la det vente litt. Faktisk litt problematisk, for jeg har jo ikke tid til å spise HELE tida 😅

Samme her 🙋 Om jeg ikke spiser jevnt og trutt blir jeg utrolig kvalm og uvel. Det har blitt verre det siste døgnet. Tror jeg må kjøpe kjeks å ha i skapet på jobb som jeg kan smugspise av. Kullsyrevann hjelper også. Men som du sier, man har jo ikke tid til å spise konstant! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jøsses, dere opplever økt appetitt ja☺️ Er det noen her som er trøtt og slitne om dagen?

Jeg spotter fremdeles, og etter å ha gjort nr 2 i dag så kom det friskt blod😳 Etterpå tilbake til lys brun utflod. Har ikke noe vondt i magen. Har følelse på at jeg er veldig sensitiv nedentil nå slik at jeg får lett småblødninger🤔 skal til legen i morgen, tar det opp da☺️👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Netteflette skrev:

Jøsses, dere opplever økt appetitt ja☺️ Er det noen her som er trøtt og slitne om dagen? 

Økt appetitt er det i hvert fall ikke her. Har spist på trass den siste uka fordi jeg må, men matlysten er ikke eksisterende når jeg er konstant kvalm. 

Trøtt og sliten har jeg vært siden uke 5. Sover 8-9 timer hver natt + 2-3 timer etter jobb. Er likevel konstant i søvngjengermodus 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vilblimamma90 skrev:

Økt appetitt er det i hvert fall ikke her. Har spist på trass den siste uka fordi jeg må, men matlysten er ikke eksisterende når jeg er konstant kvalm. 

Trøtt og sliten har jeg vært siden uke 5. Sover 8-9 timer hver natt + 2-3 timer etter jobb. Er likevel konstant i søvngjengermodus 😅

Shit, da er du trøtt ja når du trenger så mange timer søvn😅😂 må være hardt å være på jobb? 

Har også det i bakhodet at appetitten kanskje vil bli borte om et par uker (er 4+4), prøver å nyte maten min så godt jeg kan 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Netteflette skrev:

Shit, da er du trøtt ja når du trenger så mange timer søvn😅😂 må være hardt å være på jobb? 

Har også det i bakhodet at appetitten kanskje vil bli borte om et par uker (er 4+4), prøver å nyte maten min så godt jeg kan 😅

Jobber som lærer, så egentlig ikke så kjempekrevende fysisk, men jeg bruker veldig mye energi på å være "på" når jeg har timer/møter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...