Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2020


Kassiopeia8

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, Lissygloss skrev:

Uff! Det er skikkelig tungt i siste periode, husker det fra sist gang. Du får bare tenke på at en dag til = 1 dag mindre venting til det blir baby 💞 Du er så nære! Baby blir det snart 🤍 Sender masse motivasjon og gode tanker!

🧸🎈

Etter 2 døgn med igangsetting og vondter tok det seg endelig opp i natt rundt 00. Ble lagt inn på fødestuen med 4 cm (har hatt 3-4 cm hele veien) og hyppigere rier. Vannet ble tatt kl 04 og dette startet smertehelvete for fullt! Rakk å få epidural, som fungerte delvis, før det ble akutt trykketrang og lillebror kom ut på to press 06:00. Rakk ikke gjøre motstand, kroppen ville at han skulle ut. Lillebror er perfekt, akkurat 3 kg 💙💚 Nå gjenstår observasjon på meg siden jeg hadde svangerskapsforgiftning, så blir ikke hjem med det første. Men føler meg i veldig fin form, kun ett pyntesting 😊🙏🏻

Gratulerer så mye!❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På fredag ettermiddag kom endelig babyen vår til verden🥰 Riene startet torsdag kveld, og de kom med 5 minutters mellomrom med varighet mellom 40-60 sekunder. Det ble ikke mye søvn på meg den natta.. Dro på sykehuset tidlig fredag morgen, men med "bare" 3 cm foreslo de at jeg kom tilbake senere. 4 timer senere stod jeg på døra med det som viste seg å være 6cm. Jeg fikk tilgang til badekar og det var helt fantastisk for da fikk korsryggen endelig slappe litt av. Og det må ha hjulpet godt på for plutselig kom pressetrangen, og etter kanskje et par timer var hun endelig ute.

Det er det råeste jeg har vært med på i hele mitt liv, og det er utrolig hva kroppen vår kan! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, grønnkål skrev:

På fredag ettermiddag kom endelig babyen vår til verden🥰 Riene startet torsdag kveld, og de kom med 5 minutters mellomrom med varighet mellom 40-60 sekunder. Det ble ikke mye søvn på meg den natta.. Dro på sykehuset tidlig fredag morgen, men med "bare" 3 cm foreslo de at jeg kom tilbake senere. 4 timer senere stod jeg på døra med det som viste seg å være 6cm. Jeg fikk tilgang til badekar og det var helt fantastisk for da fikk korsryggen endelig slappe litt av. Og det må ha hjulpet godt på for plutselig kom pressetrangen, og etter kanskje et par timer var hun endelig ute.

Det er det råeste jeg har vært med på i hele mitt liv, og det er utrolig hva kroppen vår kan! 

Gratulerer 🥰👏🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det en uke siden termindatoen, og fremdeles ingen tegn til at fødsel skal starte med det første. Frem til nå har det stort sett gått greit, jeg prøver å finne på litt forskjellig hver dag, og slapper av mye. Men jeg merker jo at det tærer ekstra på denne siste uka. I går og i dag har jeg vært veldig sår/vond i korsryggen og i symfysen, og i dag har jeg vært veldig trøtt og sliten. Skulle jo tro alle disse ekstra dagene skulle gi meg mer energi - ikke mindre. Jeg har begynt å innstille meg på at det nok kommer til å gå helt til igangsetting på meg, og så får heller alt annet bli en bonus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Kassiopeia8 skrev:

Da er det en uke siden termindatoen, og fremdeles ingen tegn til at fødsel skal starte med det første. Frem til nå har det stort sett gått greit, jeg prøver å finne på litt forskjellig hver dag, og slapper av mye. Men jeg merker jo at det tærer ekstra på denne siste uka. I går og i dag har jeg vært veldig sår/vond i korsryggen og i symfysen, og i dag har jeg vært veldig trøtt og sliten. Skulle jo tro alle disse ekstra dagene skulle gi meg mer energi - ikke mindre. Jeg har begynt å innstille meg på at det nok kommer til å gå helt til igangsetting på meg, og så får heller alt annet bli en bonus. 

Jeg kan godt forstå at ventetiden føles ekstra lang for deg nå! Jeg prøver også å forberede meg på at det kan gå lenge over termindato, men kjenner jeg har et stort håp om at det ikke gjør det. Jeg har allerede begynt å «irritere» meg over bevegelsene i magen, fordi nå er det som regel vondt og ubehagelig når han romsterer. Det er jo bare godt og positivt, og selvfølgelig vil jeg jo kjenne masse liv. Det hadde bare ikke trengt å være vondt 😅 Jeg er «bare» 36+0, så jeg ser ikke frem mot tiden som kommer 😬 

Jeg håper fødselen din starter av seg selv, og helst snart 😃 

Og gratulerer til alle som har fått møte sin lille! 🥰 Jeg er misunnelig og gleder meg til det er min tur 💛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

8 timer siden, Lissygloss skrev:

Hvordan går det med dere her inne? 🥰

Jeg fødte til slutt uke 42+0 etter igangsetting på sykehuset. Hadde en lang og intens fødsel, men endte med en frisk og rask (stor) gutt 😄 Nå koser vi oss i babybobla! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Kassiopeia8 skrev:

Jeg fødte til slutt uke 42+0 etter igangsetting på sykehuset. Hadde en lang og intens fødsel, men endte med en frisk og rask (stor) gutt 😄 Nå koser vi oss i babybobla! 

Gratulerer så mye 🥰🥰🥰💚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkna vår kom 2 dager etter termin, og er selvsagt helt perfekt i våres øyne 🥰 Ble innlagt på termindatoen, så alt tok litt tid. Fikk både lystgass og epidural og kan vel ikke huske så mye etter det 🙈 Alt i alt - en veldig fin opplevelse ❤

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, J1994 skrev:

Frøkna vår kom 2 dager etter termin, og er selvsagt helt perfekt i våres øyne 🥰 Ble innlagt på termindatoen, så alt tok litt tid. Fikk både lystgass og epidural og kan vel ikke huske så mye etter det 🙈 Alt i alt - en veldig fin opplevelse ❤

Gratulerer!!🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...