Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2020


Kassiopeia8

Anbefalte innlegg

En tråd for de som venter barn i juli eller august 2020. I hovedinnlegget kan jeg legge inn de som blir med underveis. 

:babysmokk:Terminliste:babysmokk:

Vilblimamma90 - 29 år - B1 - termin 1. Juli

heidipiia - 29 år - B1 - termin 2. Juli

Chonkers - 36 år - B2 - termin 11. Juli

N85 - B2 - 33 år - termin 14. Juli

Grønnkål - B1 - 30 år - termin ca 20. Juli 

Kassiopeia8 - 26 år - B1 - termin 21. Juli

Silisium - 29 år - B1 - termin 22. juli

Susseblass - 34 år - B2 - termin 28. Juli

unknown1 - 29 år - B1 - termin 29. juli

nilen2 - 25 år - B2 - termin 30. Juli

J1994 - 25 år - B1 - termin 31. Juli

Sunnysun - 25 år - B1 - termin 7. August

VeronicaAmanda - 33 år - B2 - termin 10. August

StripeteSitron - 26 år - B1 - termin 10. August

alabaster - 27 år - B2 - termin 13. August

Lissygloss - 33 år - B2 - termin 15. August

Meley - 31 år - B2 - termin 15. august

Timida - 36 år - B1 - termin 18. August

Whateverusay - 35 år - B2 - termin 20. august

Patriotpaula - 27 år - B1 - termin 26. August

Fiva - 29 år - B1 - termin 30. August

hopeful - 27 år - B2 - termin 30. August

Endret av Kassiopeia8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette blir så spennende! Jeg håper bare at spiren klamrer seg fast og at vi kommer oss gjennom de neste ukene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir veldig spennende! Allerede laget meg konto på gravid apper😁 Både graviditet+ og babyverden. Var så gøy å se bilde på hvordan det lille nurket ser ut nå, og uke for uke🥰 Noen som gjør det samme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Netteflette skrev:

Blir veldig spennende! Allerede laget meg konto på gravid apper😁 Både graviditet+ og babyverden. Var så gøy å se bilde på hvordan det lille nurket ser ut nå, og uke for uke🥰 Noen som gjør det samme? 

Jeg har lastet ned Preglife, men skal sjekke ut disse to 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Jeg har lastet ned Preglife, men skal sjekke ut disse to 😊

Ikke hørt om den appen, lastet den ned nå og syns den så veldig bra ut☺️😁

Må le, for alle 3 apper skriver forskjellig termindato😅🤣 Har hvertfall termin i slutten av juli en gang👏🏻

Har bestilt meg legetime til neste uke, tenkte det var greit å inkludere legen uansett om det går bra eller dårlig tidlig☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Netteflette skrev:

Ikke hørt om den appen, lastet den ned nå og syns den så veldig bra ut☺️😁

Må le, for alle 3 apper skriver forskjellig termindato😅🤣 Har hvertfall termin i slutten av juli en gang👏🏻

Har bestilt meg legetime til neste uke, tenkte det var greit å inkludere legen uansett om det går bra eller dårlig tidlig☺️ 

Haha, samme her! Er nede på 19. Juli i den ene appen, og 25. i den andre. 🤷🏼‍♀️

Er nok ikke så dumt! Jeg ringte til helsestasjon i dag og har fått meg time første svangerskapskontroll hos jordmor 29. November. Tenker å ikke dra til legen, men heller få all oppfølging hos jordmor fremover 😊 også får jeg bare håpe alt går bra der inne. Det er hvertfall mye action, og jeg klarer ikke helt fokusere på noe annet. Puppene er vonde og det kjennes ut som det er fest i magen.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Kassiopeia8 skrev:

Haha, samme her! Er nede på 19. Juli i den ene appen, og 25. i den andre. 🤷🏼‍♀️

Er nok ikke så dumt! Jeg ringte til helsestasjon i dag og har fått meg time første svangerskapskontroll hos jordmor 29. November. Tenker å ikke dra til legen, men heller få all oppfølging hos jordmor fremover 😊 også får jeg bare håpe alt går bra der inne. Det er hvertfall mye action, og jeg klarer ikke helt fokusere på noe annet. Puppene er vonde og det kjennes ut som det er fest i magen.
 

Haha, jeg har fått mellom 23 og 26 juli😂

Ikke så dumt med helsestasjon, du har godt poeng dette med oppfølging fra jordmor. Man vet liksom ikke hvor man skal starte etter positiv test🤷🏻‍♀️ Lært mye om hva man bør gjøre før, men ikke så mye etter🙈

Har du egentlig IKM i dag?

Merket mye til morgen i dag, men akkurat nå kjenner jeg kanskje litt stikk 1 gang i timen. Veldig trøtt da🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Netteflette skrev:

Haha, jeg har fått mellom 23 og 26 juli😂

Ikke så dumt med helsestasjon, du har godt poeng dette med oppfølging fra jordmor. Man vet liksom ikke hvor man skal starte etter positiv test🤷🏻‍♀️ Lært mye om hva man bør gjøre før, men ikke så mye etter🙈

Har du egentlig IKM i dag?

Merket mye til morgen i dag, men akkurat nå kjenner jeg kanskje litt stikk 1 gang i timen. Veldig trøtt da🙈

Ja, det er sikkert litt hipp som happ og avhengig av fastlege. Men har ikke hatt fastlege så lenge så ønsker hos jordmor. 

Sånn jeg har skjønt det er det vanlig å ta første kontroll mellom uke 6 og 12, så man ringer bare og bestiller og får når det er ledig. Ellers bør man begynne med tilskuddene folat, jod, D-vitamin og omega 3.

Jeg har IKM enten i dag eller i morgen 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble jeg totalt utladet fra jobb. Jobber som lærer i barneskolen, og i dag var elevene helt baias. Måtte i tillegg dra rett fra jobb for å delta på et arrangement i ettermiddag, og kommer ikke hjem før kl 20. Vondt i magen og vil bare ligge på sofaen 😫 Hvordan er deres arbeissituasjon med tanke på stress og slit de neste ukene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner heller ikke hva jeg burde gjøre nå som vi har fått positiv test 😂

Burde jeg få bestilt time til svangerskapskontroll allerede nå? Jeg har bestilt time til tidlig ultralyd 23 desember, håper jeg får bruk for timen og kan fortelle familien julaften ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, unknown1 skrev:

Jeg aner heller ikke hva jeg burde gjøre nå som vi har fått positiv test 😂

Burde jeg få bestilt time til svangerskapskontroll allerede nå? Jeg har bestilt time til tidlig ultralyd 23 desember, håper jeg får bruk for timen og kan fortelle familien julaften ❤️

Koselig! Jeg er glad for at jeg bestilte kontroll nå. Det var ikke ledige timer før den timen jeg fikk, og det kan være ventetid. I verste fall må man jo avlyse timen, men det kan jo skje senere også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melder meg gjerne inn her :) 7 +1 i dag

29 år B1 termin 02.07.20

Så gøy å se at denne gruppen er opprettet🤩 Sender lykkeønskinger til dere alle🥰 

Jeg var på tidlig ultralyd i dag fikk se et bankende hjerte❤️ Utrolig stort og betryggende, selv om jeg vet at mye fremdeles kan skje.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, heidipiia skrev:

Melder meg gjerne inn her :) 7 +1 i dag

29 år B1 termin 02.07.20

Så gøy å se at denne gruppen er opprettet🤩 Sender lykkeønskinger til dere alle🥰 

Jeg var på tidlig ultralyd i dag fikk se et bankende hjerte❤️ Utrolig stort og betryggende, selv om jeg vet at mye fremdeles kan skje.

Så utrolig fint! Det skjønner jeg var betryggende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om jordmor vs fastlege på svangerskapskontroll? Jeg er usikker på hvem jeg burde ta kontakt med for første kontroll. Kan jordmor ta blod- og urinprøver eller må man innom fastlege uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, unknown1 skrev:

Hva tenker dere om jordmor vs fastlege på svangerskapskontroll? Jeg er usikker på hvem jeg burde ta kontakt med for første kontroll. Kan jordmor ta blod- og urinprøver eller må man innom fastlege uansett?

Så vidt jeg har forstått på nett så gjør jordmor alt det samme som hos fastlege, men jeg vet ikke helt sikkert. Urinprøve har jeg fått beskjed om å ta med selv, fra morgenurin. Fordel med jordmor er at vedkommende følger opp i det «4. Trimesteret» med oppfølging av den lille, ammehjelp osv, og jeg ser for meg dette kan bli bedre når man er trygg på jordmor og jordmor har fulgt hele prosessen.

En fordel med å velge fastlege kan være kortere ventetid og at mange har fastleger man har hatt i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

👋 Hei! Beveger meg over her fra IKM November! Testet en noe svak lyserosa positiv idag ☺️

Har i likhet med @Kasiopeia IKM enten idag eller i morgen. Kjekt å ligge likt i løypa. I ettermiddag fikk jeg bittelitt brunt utflod-lignende greier i trusa, håper det ikke blir mer....livredd for ferskt blod 😝

Silisium - 29 år - B1 - termin 26. juli

Endret av Silisium
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte time hos fastlege neste uke, men håper og regner med at jeg nå ikke er låst til det. Ønsker å dra til jordmor gjennom graviditeten☺️👍🏻 Føler de kan mer, tror de tar blodprøver og sånn der☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Silisium skrev:

👋 Hei! Beveger meg over her fra IKM November! Testet en noe svak lyserosa positiv idag ☺️
 

Har i likhet med @Kasiopeia IKM enten idag eller i morgen. Kjekt å ligge likt i løypa. I ettermiddag fikk jeg bittelitt brunt utflod-lignende greier i trusa, håper det ikke blir mer....livredd for ferskt blod 😝


 

Silisium - 29 år - B1 - termin 26. juli

Så koselig, velkommen skal du være☺️❤️ 

Etter å ha lastet ned flere gravid apper så ser jeg de skriver at det er vanlig at man blør litt i uke 3. Krysser fingrene for at det ikke kommer ferskt blod🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...