Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2020


Kassiopeia8

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Vilblimamma90 skrev:

Jobber som lærer, så egentlig ikke så kjempekrevende fysisk, men jeg bruker veldig mye energi på å være "på" når jeg har timer/møter. 

Syns det virker veldig krevende å være lærer, skjønner du blir trøtt etter jobb☺️ Godt at du har mulighet til å sove så mye☺️👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er egentlig ikke så trøtt og sliten. Men grinete og lite overskudd sånn sett. Jeg jobber også som lærer, og kjenner jeg «snapper» mye mer til nå enn før 😣 Ting blir jo litt mindre motiverende også når jeg bare tenker på den lille.

Har ikke spottet de siste dagene. Håper du finner ut av det, @Netteflette og at alt er i orden 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Kassiopeia8 skrev:

Er egentlig ikke så trøtt og sliten. Men grinete og lite overskudd sånn sett. Jeg jobber også som lærer, og kjenner jeg «snapper» mye mer til nå enn før 😣 Ting blir jo litt mindre motiverende også når jeg bare tenker på den lille. 

Jeg kjenner meg så igjen i det med lite motivasjon. Alt annet føles så mye mindre viktig når hjernen sitter fast i "baby, baby, baby"-modus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Kassiopeia8 skrev:

 Har ikke spottet de siste dagene. Håper du finner ut av det, @Netteflette og at alt er i orden 😊

Takk for det😘 veldig lite spotting nå, håper det fortsetter slik😇🙌🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vilblimamma90 skrev:

Jeg kjenner meg så igjen i det med lite motivasjon. Alt annet føles så mye mindre viktig når hjernen sitter fast i "baby, baby, baby"-modus. 

Ja. Jeg tror disse 9 månedene (eller bare 8 igjen da) kommer til å bli laaaaange. Aller helst skulle babyen vært her i går! 

Det er nesten sånn at jeg håper jeg blir kvalm, slik jeg kan holde meg hjemme en periode! Komme litt ovenpå, og kanskje får jeg tilbake motivasjonen litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, da har jeg vært hos legen☺️👍🏻 Hun sa det at å spotte er så normalt, at det nesten er mer normalt enn å ikke spotte. Så hun var veldig rolig på det😁 spotter fremdeles, men føler jeg kan være rolig. Tok blodprøver, og skal ta igjen på fredag for å sjekke HCG nivået. Det var kun fordi jeg ville det da hun mente det ikke var nødvendig😅😂 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Netteflette skrev:

Hei jenter, da har jeg vært hos legen☺️👍🏻 Hun sa det at å spotte er så normalt, at det nesten er mer normalt enn å ikke spotte. Så hun var veldig rolig på det😁 spotter fremdeles, men føler jeg kan være rolig. Tok blodprøver, og skal ta igjen på fredag for å sjekke HCG nivået. Det var kun fordi jeg ville det da hun mente det ikke var nødvendig😅😂 

Betryggende beskjed å få 😊 Tok du med urinprøve også? Jeg har skjønt at det er vanlig å ta med urinprøve på alle svangerskapskontroller (fikk beskjed om dette fra helsestasjonen), men skjønner liksom ikke helt hva de skal bruke det til 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Kassiopeia8 skrev:

Betryggende beskjed å få 😊 Tok du med urinprøve også? Jeg har skjønt at det er vanlig å ta med urinprøve på alle svangerskapskontroller (fikk beskjed om dette fra helsestasjonen), men skjønner liksom ikke helt hva de skal bruke det til 🤔

Nei, jeg gjorde ikke det🤔 hun lurte på om jeg hadde noen dråper igjen da hun ville sjekke for urinveisinfeksjon, men den glemte vi begge to når jeg dro😅🙈Tror ikke det er den viktigste, hun var mer opptatt av å sjekke jern og andre ting vis blodprøver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar et bittelite steg inn i denne gruppa, jeg! :) Testet visst med to streker på Babyplan sin tidligtest i dag, 10.dpo - IKM er ikke før på søndag. I følge menstermin er jeg da 3+1 i dag med termin 6.august :)

Hatt én SA i uke 7 og en MA med utskraping i uke 9, dette var i desember 18 og i sommer. Nå håper jeg virkelig at det var en babystrek jeg så i dag, og at spiren vil klore seg fast i 9 mnd 🤞

Tenkte å teste med en digital litt nærmegere IKM, og legge meg til i lista da :) Så koselig med mange kjente navn her inne 🥰

- Tenkte også litt på dette med TUL. Jeg ønsker selvsagt se et bankende hjerte på ultralyd og da helst før jul. Timen nærmest jul er 20.des og da vil jeg være 7+4 - kan det da være for tidlig? 🤔

Endret av J1994
La til info
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig velkommen @J1994!!😁👏🏻 Og gratulerer med positiv test! Så testen din på forumet, syns jeg ser en fin strek🥰 

Trist å lese hva du har opplevd, krysser fingre og tær for at spiren klamrer seg fast❤️

Hørte akkurat på podkast fra babyverden. En jordmor sa at det kan være for tidlig å ta UL så tidlig da stillingen på babyen kan gjøre at man ikke klarer å finne hjerteslag🤔 Men lest flere som har tatt det og det gikk fint, så jeg vet sannelig ikke🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Netteflette skrev:

Hjertelig velkommen @J1994!!😁👏🏻 Og gratulerer med positiv test! Så testen din på forumet, syns jeg ser en fin strek🥰 

Trist å lese hva du har opplevd, krysser fingre og tær for at spiren klamrer seg fast❤️

Hørte akkurat på podkast fra babyverden. En jordmor sa at det kan være for tidlig å ta UL så tidlig da stillingen på babyen kan gjøre at man ikke klarer å finne hjerteslag🤔 Men lest flere som har tatt det og det gikk fint, så jeg vet sannelig ikke🤷🏻‍♀️

Tusen takk, @Netteflette 🥰

Kan jeg spørre hvilken podkast det er? :) Spørst om jeg får ta en telefon til gynekologen og høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, J1994 skrev:

Tusen takk, @Netteflette 🥰

Kan jeg spørre hvilken podkast det er? :) Spørst om jeg får ta en telefon til gynekologen og høre :)

Det var denne☺️ Skader jo ikke å høre med gynekologen ☺️

38EDFCA5-6F34-4637-850D-2185142D73A9.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 5+1, og det er jo ikke så mye, men likevel er formen shabby. Den er bedre enn i går da jeg var kvalm hele dagen. I dag kjennes kroppen bare utmattet ut. Føler meg konstant sulten, men da jeg spiste meg mett til middag ble jeg kvalm da og 🙄 Potetgull er det eneste som egentlig hjelper. Grei unnskyldning til å spise det på en vanlig hverdag 😏 

Så er det bare noen dager til jeg skal ha en ukes ferie i varmere strøk, og er derfor veldig spent på hvordan formen er da. 

En annen ting jeg har merket er at jeg glemmer ord når jeg prater, og har hatt det sånt i noen dager. Tro om "graviditetshjerne" er noe? 🤷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, grønnkål skrev:

En annen ting jeg har merket er at jeg glemmer ord når jeg prater, og har hatt det sånt i noen dager. Tro om "graviditetshjerne" er noe? 

Håper det er en ting. Hvis ikke blir jeg bekymra på egne vegne 😅 Jeg er skikkelig surrete for tida. Mister tråden i setninger, og får ikke med meg hva samboer sier. Huet er og myyye treigere når jeg sitter med papirarbeid på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Vilblimamma90 skrev:

Håper det er en ting. Hvis ikke blir jeg bekymra på egne vegne 😅 Jeg er skikkelig surrete for tida. Mister tråden i setninger, og får ikke med meg hva samboer sier. Huet er og myyye treigere når jeg sitter med papirarbeid på jobb. 

Hehe, ja, blir bekymra selv 😂

Vanligvis er jeg kjapp i hodet og liker å få ting gjort, nå stresser jeg mye mindre. Og jeg spiller ikke like mye mobilspill som før fordi jeg ikke orker. Akkurat den klager jeg ikke på da ;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, J1994 skrev:

Tar et bittelite steg inn i denne gruppa, jeg! :) Testet visst med to streker på Babyplan sin tidligtest i dag, 10.dpo - IKM er ikke før på søndag. I følge menstermin er jeg da 3+1 i dag med termin 6.august :)

Hatt én SA i uke 7 og en MA med utskraping i uke 9, dette var i desember 18 og i sommer. Nå håper jeg virkelig at det var en babystrek jeg så i dag, og at spiren vil klore seg fast i 9 mnd 🤞

Tenkte å teste med en digital litt nærmegere IKM, og legge meg til i lista da :) Så koselig med mange kjente navn her inne 🥰

- Tenkte også litt på dette med TUL. Jeg ønsker selvsagt se et bankende hjerte på ultralyd og da helst før jul. Timen nærmest jul er 20.des og da vil jeg være 7+4 - kan det da være for tidlig? 🤔

Velkommen hit! Krysser fingrene for at alt går veien denne gangen ❤️ 

Så vidt jeg har skjønt er uke 7 tidligste som anbefales for å ta TUL. Men mulig det har litt med posisjon å gjøre også. 7+4 er jo nærmere 8 da, og jeg tror enkeltdager har mye og si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Merker selv at timene på jobb går tregt, hodet er ikke helt med. Føler jeg bruker mer energi på å prøve å sette i gang arbeidsoppgavene mine 😅 Og mye pauser da hodet går helt tomt i løpet av kort tid. Føler jeg sitter på mobilen hele tiden, håper ikke sjefen legger merke til det🙈 Nå sitter jeg og gjesper hver 2 minutt på sofaen🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Kassiopeia8 skrev:

Velkommen hit! Krysser fingrene for at alt går veien denne gangen ❤️ 

Så vidt jeg har skjønt er uke 7 tidligste som anbefales for å ta TUL. Men mulig det har litt med posisjon å gjøre også. 7+4 er jo nærmere 8 da, og jeg tror enkeltdager har mye og si.

Tusen takk 🥰

Er det jeg har hørt også. Får ta en telefon til gynekologen og høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, J1994 skrev:

Tusen takk 🥰

Er det jeg har hørt også. Får ta en telefon til gynekologen og høre :)

Jeg har bestilt tidlig ultralyd i uke 7+4.. sto på siden at det anbefales mellom uke 7-10. Vil du legge inn litt info her om hva de sier?

Gratulerer så mye med to streker!!!👼🏻🤱🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Silisium skrev:

Jeg har bestilt tidlig ultralyd i uke 7+4.. sto på siden at det anbefales mellom uke 7-10. Vil du legge inn litt info her om hva de sier?

Gratulerer så mye med to streker!!!👼🏻🤱🏼

Jeg er visst "bare" 7+3 den dagen vi hadde tenkt på TUL :P Og samboer var ikke noe gira på å reise på ultralyd hvis det var en sjanse for at vi ikke fikk sett noe (og da bare bli mer bekymra..), noe jeg skjønner veldig godt :)

Så tenkte å ringe å høre i dag, høre hva de sier :) De har også ledig time den 23.12, så kan eventuelt bestille da, da er jeg 7+6 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...