Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2020


Kassiopeia8

Anbefalte innlegg

1 time siden, J1994 skrev:

Jeg fikk i telefonsamtale med fastlegen i går beskjed om å ringe henne på nyåret for å få time til første svangerskapskontroll. Har du vært hos legen tidligere dette svangerskapet? Hadde også egentlig tenkt jordmor til første time, men hørtes liksom ikke ut som om fastlegen forventet det..? 😛

Har ikke vært hos lege, nei. Tar all oppfølging hos jordmor 🙂 Har neste sjekk i uke 12, der vi skal lytte etter hjertelyd, og deretter er neste kontroll i uke 24. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

I går var jeg på kontroll hos jordmor. Veldig fin og hyggelig opplevelse, og allerede nå må jeg bestemme meg for hvor jeg skal føde - hjelp! Første time var mest for å kartlegge og få informasjon, også tok jeg blodprøve og de sjekket urin og blodtrykk. 

Alt så bra ut og jeg hadde ingen risikofaktorer tilknyttet mitt svangerskap, noe som er veldig fint. 

I går på timen kunne jeg legge ut om at jeg nærmest ikke hadde symptomer, så ironisk nok har jeg i natt sovet veldig dårlig og måtte kaste opp en halv brødskive inn i frokosten nå. Kvalmen kom liksom helt akutt. Så akutt at jeg nesten ikke rakk å kjenne kvalmen før oppkastet kom. Veldig snodig! Heldigvis mistet jeg ikke matlysten av det, og fortsatte bare der jeg slapp på frokosten 😂

Så spennende at du har vært der! Jeg skal på første kontroll på tirsdag og er spent på hvordan det går. 

Snakket dere om de alternativene du har ved fødeplass? Når sender dere inn søknad?

Kvalmen min er litt tilbake etter noen dager uten. Jeg har ikke kastet opp enda og håper jeg slipper unna, for sånt takler jeg dårlig 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, grønnkål skrev:

Så spennende at du har vært der! Jeg skal på første kontroll på tirsdag og er spent på hvordan det går. 

Snakket dere om de alternativene du har ved fødeplass? Når sender dere inn søknad?

Kvalmen min er litt tilbake etter noen dager uten. Jeg har ikke kastet opp enda og håper jeg slipper unna, for sånt takler jeg dårlig 😅

 

Ja, vi diskuterte det litt og så skulle jeg få tenke på det over helga. Står mellom Rikshospitalet, Ullevål og Ahus. Tror vi sender inn søknaden om noen få uker. Jeg har begynt å se litt på ABC-klinikken på Ullevål da, og har skjønt at det er det bare å søke så fort som mulig. Så i såfall må det jo bli Ullevål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fler som sliter med at de tar lett til tårene? Eller er det bare meg? 😳 Kan begynne å gråte av ingenting. Er bare 4+5 å synes dette er litt vell tidlig. Kanskje man må vennes til hormonene😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter 🙋‍♀️ 
Jeg er bare 4+2, fant ut at jeg var gravid for 4 dager siden.... 

Fordøyelsen min er et kapittel for seg selv😱 Er sååå oppblåst og har rett og slett kolikksmerter innimellom. Flere som føler det sånn / hadde det sånn?🙈

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, VeronicaAmanda skrev:

Hei jenter 🙋‍♀️ 
Jeg er bare 4+2, fant ut at jeg var gravid for 4 dager siden.... 

Fordøyelsen min er et kapittel for seg selv😱 Er sååå oppblåst og har rett og slett kolikksmerter innimellom. Flere som føler det sånn / hadde det sånn?🙈

Jeg har også mye oppblåst og hard mage. Er visstnok fordi kroppen utnytter næringen i maten bedre før det «kommer ut». Tenker det er viktig å slappe av når det gjør vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, nilen2 skrev:

Er det fler som sliter med at de tar lett til tårene? Eller er det bare meg? 😳 Kan begynne å gråte av ingenting. Er bare 4+5 å synes dette er litt vell tidlig. Kanskje man må vennes til hormonene😳

Jeg har faktisk ikke hatt dette problemet. Hadde sett for meg at jeg skulle bli hormonell da jeg av og til er dette rundt mens, men har ikke merket noen forskjell. Kan heller bli litt fortere sur, men er usikker på om det har mer med at det er så mørkt å gjøre 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Kassiopeia8 skrev:

Jeg har også mye oppblåst og hard mage. Er visstnok fordi kroppen utnytter næringen i maten bedre før det «kommer ut». Tenker det er viktig å slappe av når det gjør vondt!

Huff, masse bekymringer. Om jeg bare kunne spolt frem et par tre måneder😅 helst 8. Er litt av en premie og masse å glede seg til♥️♥️♥️♥️😍🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Kassiopeia8 skrev:

Jeg har faktisk ikke hatt dette problemet. Hadde sett for meg at jeg skulle bli hormonell da jeg av og til er dette rundt mens, men har ikke merket noen forskjell. Kan heller bli litt fortere sur, men er usikker på om det har mer med at det er så mørkt å gjøre 😅

Det var ikke sånn sist gang. Regner med jeg kanskje bare er veldig sliten. Ikke så mye rom for å hvile seg med en aktiv 2 åring, gård, flere jobber osv. 🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, VeronicaAmanda skrev:

Huff, masse bekymringer. Om jeg bare kunne spolt frem et par tre måneder😅 helst 8. Er litt av en premie og masse å glede seg til♥️♥️♥️♥️😍🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

Jaa, jeg vil også spole litt! Om ikke alle månedene, så fram til uke 12-13 😅 Dagene går så altfor sakte.. takk og lov for at det er advent og førjulskos 💗 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Silisium skrev:

Jaa, jeg vil også spole litt! Om ikke alle månedene, så fram til uke 12-13 😅 Dagene går så altfor sakte.. takk og lov for at det er advent og førjulskos 💗 

Ja, takk og lov for denne tiden som er i møte. Går fort til Jul😅♥️♥️♥️ 
 

Dere som har barn fra før, når har dere planer å fortelle om graviditeten til de?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, VeronicaAmanda skrev:

Ja, takk og lov for denne tiden som er i møte. Går fort til Jul😅♥️♥️♥️ 
 

Dere som har barn fra før, når har dere planer å fortelle om graviditeten til de?😊

Han er bare 2 år, men tenker å vente til vi vet alt er greit med baby i magen. Kunne sagt det nå også, han forstår vell ikke så mye.. men da blir allefall å si det til hele barnehagen. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, nilen2 skrev:

Han er bare 2 år, men tenker å vente til vi vet alt er greit med baby i magen. Kunne sagt det nå også, han forstår vell ikke så mye.. men da blir allefall å si det til hele barnehagen. 😂

Vi har ei på snart 8år, så det blir rart....😅♥️♥️♥️😍 håper bare lille babyen i magen holder seg der slik at vi kan fortelle den gode nyheten rundt uke 10-12🙏🏻🙏🏻🙏🏻♥️
Er så redd for å miste....😔 spotter litt brunt til og fra de siste 5dagene. Er minimalt, men føler meg skrekkslagen😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, VeronicaAmanda skrev:

Er så redd for å miste....😔 spotter litt brunt til og fra de siste 5dagene. Er minimalt, men føler meg skrekkslagen😔

Skjønner akkurat hvordan du har det, spottet 5-6 dager selv for litt over 1 uke tilbake! Det var kun brunt. Legen min sa at det nesten var mer vanlig å spotte enn å ikke gjøre det☺️ Målte HCG og hadde en veldig fin stigning👏 Vet det er lett for meg/andre å si, men prøv å ikke bekymre deg og nyt at du er gravid☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Netteflette skrev:

Skjønner akkurat hvordan du har det, spottet 5-6 dager selv for litt over 1 uke tilbake! Det var kun brunt. Legen min sa at det nesten var mer vanlig å spotte enn å ikke gjøre det☺️ Målte HCG og hadde en veldig fin stigning👏 Vet det er lett for meg/andre å si, men prøv å ikke bekymre deg og nyt at du er gravid☺️

Huff, er konstant redd og bekymret. Skikkelig stressa. Går på progesteron støtte, så blir så mye ekstra som «kommer ut» og vet at det ikke skal mye til før det setter farge. Er brunt og tidvis litt rosa.....😞imorgen eller på tirsdag får jeg vite om HCG blodprøva er normal🤞🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HCG var på 67 (på fredag) så heeeelt innenfor normalen og positiv. 
Er satt opp til tidlig UL i uke 7 (20/12) 

Håper lille babyen min klorer seg fast🙏🏻 
 

Tenkte å ta en ny digital g-test for å sjekke stigning♥️🙏🏻 På onsdag forrige uke var jeg 1-2uker. Nå bør den vel være på 2-3uker om jeg tester? 
Er 4+3 idag♥️♥️♥️♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, VeronicaAmanda skrev:

HCG var på 67 (på fredag) så heeeelt innenfor normalen og positiv. 
Er satt opp til tidlig UL i uke 7 (20/12) 

Håper lille babyen min klorer seg fast🙏🏻 
 

Tenkte å ta en ny digital g-test for å sjekke stigning♥️🙏🏻 På onsdag forrige uke var jeg 1-2uker. Nå bør den vel være på 2-3uker om jeg tester? 
Er 4+3 idag♥️♥️♥️♥️

Tror du akkurat er på grensen mellom 1-2 og 2-3. Jeg fikk min første 2-3 uker på 4+5 hvertfall👍🏼
 

Lykke til🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, heidipiia skrev:

Tror du akkurat er på grensen mellom 1-2 og 2-3. Jeg fikk min første 2-3 uker på 4+5 hvertfall👍🏼
 

Lykke til🥰

Tusen takk for svar. Da venter jeg et par dager for å være på den sikre siden😅🙏🏻🙏🏻🙏🏻🤞🏻♥️♥️♥️ 
 

Hvilken gravid app anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 2-3 når jeg var 3+6 :) Vet ikke om jeg ville fått det tidligere eller ikke, da jeg ikke testet.

Men hugs på det at vi produserer HCG ulikt, så mitt svar trenger ikke å være din fasit :) @VeronicaAmanda Jeg bruker appen til Babyverden

Endret av J1994
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, VeronicaAmanda skrev:

Tusen takk for svar. Da venter jeg et par dager for å være på den sikre siden😅🙏🏻🙏🏻🙏🏻🤞🏻♥️♥️♥️ 
 

Hvilken gravid app anbefaler dere?

Jeg liker best Graviditet+! Og på helsestasjonen fikk jeg anbefalt appen Helseoversikt. Det er den eneste appen med godkjente råd og artikler i følge helsestasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...