Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2020


Kassiopeia8

Anbefalte innlegg

Da fikk vi endelig vært på TUL. Traff på ei kjempetrivelig jordmor som var superflink til å vise og forklare. Hun ville prøve med utvendig først til tross for at det kanskje var litt tidlig, og det fungerte kjempefint 😊 Så da fikk vi sett et fint lite knøtt med helt rett størrelse og både armer og bein i ferd med å dannes. Og et bittelite hjerte med perfekt hjerterytme 💓 Ble estimert til 8+4, noe som er én dag mer enn ut ifra menstermin, som kan stemme bra med tanke på at jeg har hatt litt kortere sykluser enn de 28 som regnes som standard.

Så med utgangspunkt i det blir foreløpig termindato 30. juni, men jeg tror jeg holder meg litt i begge skravletrådene da det kan tippe begge veier 😅

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, Vilblimamma90 skrev:

Da fikk vi endelig vært på TUL. Traff på ei kjempetrivelig jordmor som var superflink til å vise og forklare. Hun ville prøve med utvendig først til tross for at det kanskje var litt tidlig, og det fungerte kjempefint 😊 Så da fikk vi sett et fint lite knøtt med helt rett størrelse og både armer og bein i ferd med å dannes. Og et bittelite hjerte med perfekt hjerterytme 💓 Ble estimert til 8+4, noe som er én dag mer enn ut ifra menstermin, som kan stemme bra med tanke på at jeg har hatt litt kortere sykluser enn de 28 som regnes som standard.

Så med utgangspunkt i det blir foreløpig termindato 30. juni, men jeg tror jeg holder meg litt i begge skravletrådene da det kan tippe begge veier 😅

 

Gratulerer! Fantastisk å få se den lille ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke helt å roe meg ned med tanke på om noe er galt, jeg er så redd siden jeg har såpass lite symptomer. Vet jo egentlig at det er normalt å ikke ha særlig med symtomer også, men det hadde på en måte gjort det litt mer ekte. Selv om jeg har to sterke streker på g-test, så går det ikke helt opp for meg 😅. Er jo bare 4+5 og det setter sikkert inn med symtomer ganske snart. Jeg kjenner forsåvidt at jeg har litt ømme brystvorter, men det er egentlig det. 

Virker som dere andre har mange forskjellige symtomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Silisium skrev:

Jeg klarer ikke helt å roe meg ned med tanke på om noe er galt, jeg er så redd siden jeg har såpass lite symptomer. Vet jo egentlig at det er normalt å ikke ha særlig med symtomer også, men det hadde på en måte gjort det litt mer ekte. Selv om jeg har to sterke streker på g-test, så går det ikke helt opp for meg 😅. Er jo bare 4+5 og det setter sikkert inn med symtomer ganske snart. Jeg kjenner forsåvidt at jeg har litt ømme brystvorter, men det er egentlig det. 

Virker som dere andre har mange forskjellige symtomer?

Jeg skjønner deg veldig godt altså, men ikke stress med det! ❤️ Gi det hvertfall noen uker. Så lenge testen fremdeles er positivt er jo det den beste indikatoren du har. Symptomene kommer nok. Og noen er jo faktisk så heldige at de ikke har symptomer gjennom hele svangerskapet, og får helt friske og fine barn likevel! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kassiopeia8 skrev:

Jeg skjønner deg veldig godt altså, men ikke stress med det! ❤️ Gi det hvertfall noen uker. Så lenge testen fremdeles er positivt er jo det den beste indikatoren du har. Symptomene kommer nok. Og noen er jo faktisk så heldige at de ikke har symptomer gjennom hele svangerskapet, og får helt friske og fine barn likevel! 

Takk 🧡 Kjenner at det gjør godt med litt beroligelse :) Bekymringene er jo der, og disse ukene er litt rare og går seint kjenner jeg. Prøver å holde meg opptatt med jobb og sosialt, men likevel går tiden sakte. Blir deilig å komme til 5+0, og bare et par uker til TUL. Hvordan er din form, @Kasiopeia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Silisium skrev:

Takk 🧡 Kjenner at det gjør godt med litt beroligelse :) Bekymringene er jo der, og disse ukene er litt rare og går seint kjenner jeg. Prøver å holde meg opptatt med jobb og sosialt, men likevel går tiden sakte. Blir deilig å komme til 5+0, og bare et par uker til TUL. Hvordan er din form, @Kasiopeia

Ja, vi får ha noen delmål på veien tror jeg! Min form er god. Jeg har egentlig mye energi og føler meg som før. Magen har roet seg ned litt siden de første dagene, men jeg kjenner fortsatt murringer og ting som skjer innimellom. Da får jeg så fryktelig behov for å stryke meg på magen, så håper det ikke er veldig obvious for folk rundt meg 😅 Ellers har jeg veldig ømme pupper, og de har vokst ganske mye allerede, hvertfall den ene. Jeg synes alle BH-ene mine er ubehagelige, enten fordi de har vonde spiler, eller fordi de er i blondestoff og ikke myke. Så jeg tror jeg må på shopping snart 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har første «skikkelige» symptom meldt seg, nemlig ømme brystvorter! Ikke så mye selve puppene, men kjenner at selve knoppene og området rett rundt er veldig ømfintlig. 
 

Har dere begynt noe handling? Det kløør etter å handle masse babytøy, men er jo litt dumt da det ennå er tidlig og vi ikke vet kjønn. Men har likevel blitt noen bodyer, sokker og luer...🤦🏼‍♀️🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Silisium skrev:

Da har første «skikkelige» symptom meldt seg, nemlig ømme brystvorter! Ikke så mye selve puppene, men kjenner at selve knoppene og området rett rundt er veldig ømfintlig. 
 

Har dere begynt noe handling? Det kløør etter å handle masse babytøy, men er jo litt dumt da det ennå er tidlig og vi ikke vet kjønn. Men har likevel blitt noen bodyer, sokker og luer...🤦🏼‍♀️🙄

Koselig med et symptom! Har brystvortene forandret seg noe? Tror dette er vanlig at kan starte fra og med uke 6. 

Har ikke startet handlingen ennå. Føler det bare er juletøy i barneavdelingen, og det passer jo litt dårlig til en julibaby 😅

Ellers må jeg bare si en artig ting jeg tenkte over, og det er at jeg har blitt så SUNN de siste ukene, og helt ufrivillig. Ikke lyst på noe godteri eller søtt, og jeg som var den godtegrisen før 😋

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Koselig med et symptom! Har brystvortene forandret seg noe? Tror dette er vanlig at kan starte fra og med uke 6. 

Har ikke startet handlingen ennå. Føler det bare er juletøy i barneavdelingen, og det passer jo litt dårlig til en julibaby 😅

Ellers må jeg bare si en artig ting jeg tenkte over, og det er at jeg har blitt så SUNN de siste ukene, og helt ufrivillig. Ikke lyst på noe godteri eller søtt, og jeg som var den godtegrisen før 😋

Ja, knoppene har blitt litt større og. Morsomt å se forandringer, veldig fascinerende! Jeg har sett litt på newbie-klærne til KappAhl, og Lindex har jo så mye fint.. ble litt handling da jeg var på shopping med ei god venninne 😅. Men tror jeg skal vente med mer til etter TUL.

Ja, samme her ang. sunn mat! Jeg har dilla på supper, særlig ulike grønnsakssuppe, gresskar og thaisuppe. Snodig 😄 Men har også vært et par dager med en skikkelig søt tann.

Må forresten få anbefale en gravid-app som er for pappaen, mannen i huset fant den og vi synes den er skikkelig fin. Appen heter Daddy up, og baseres på en villmarksanalogi. Mye info om mor (mama bear og barn (cub), og god info om graviditeten uke for uke. I tillegg har den et humoristisk preg og er mer mannevennlig enn «våre» apper! Måtte bare dele det med dere 🥰👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Silisium skrev:

 

Ja, samme her ang. sunn mat! Jeg har dilla på supper, særlig ulike grønnsakssuppe, gresskar og thaisuppe. Snodig 😄

Herregud, jeg leste at du hadde dilla på pupper 😂😂 Skjønner hva som tar mitt fokus for tiden 🤪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, grønnkål skrev:

Herregud, jeg leste at du hadde dilla på pupper 😂😂 Skjønner hva som tar mitt fokus for tiden 🤪

😂😂😂😂😂😂

Dagens latterkule - takk @grønnkål 😀🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdag alle sammen🥰🥰

Må si det var veldig godt å se dette resultatet i dag etter 1 uke med spotting❤️

Kun fått prøvesvar fra første blodprøve som jeg tok tirsdag 4+5, den viste HCG på 2800. Tror det skal være ganske normalt🤔 Resultatene av den jeg tok på fredag kommer nok om noen dager☺️

B1BC88BD-D565-4CF6-90B2-8154C710D1BE.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Netteflette skrev:

God lørdag alle sammen🥰🥰

Må si det var veldig godt å se dette resultatet i dag etter 1 uke med spotting❤️

Kun fått prøvesvar fra første blodprøve som jeg tok tirsdag 4+5, den viste HCG på 2800. Tror det skal være ganske normalt🤔 Resultatene av den jeg tok på fredag kommer nok om noen dager☺️

B1BC88BD-D565-4CF6-90B2-8154C710D1BE.jpeg

Åå, det er så godt å få en liten bekreftelse på at det går riktige veien iallefall ❤ Jeg tenkte å prøve meg på en digital på IKM i morgen 🤞

Jeg fant dette bildet inne her på KG, men HCG kan jo variere litt fra kvinne til kvinne da :)

 

2126473959_Skjermbilde2019-10-16kl_21_02_54.png.4a01d5b5e972bff47910e5dd8b2162e7.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, J1994 skrev:

Åå, det er så godt å få en liten bekreftelse på at det går riktige veien iallefall ❤ Jeg tenkte å prøve meg på en digital på IKM i morgen 🤞

Jeg fant dette bildet inne her på KG, men HCG kan jo variere litt fra kvinne til kvinne da :)

 

2126473959_Skjermbilde2019-10-16kl_21_02_54.png.4a01d5b5e972bff47910e5dd8b2162e7.png

Ja det var veldig godt for både kropp og sjel😊 Har stor tro på at du får en fin positiv digital test i morgen😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg 6 uker på veg! Eller det vil si - det er 6 uker siden første dag i siste mens. Regner jeg fra antatt EL er jeg noe kortere på veg, men jeg tenker det er greit å gjøre det slik fram til UL da man aldri kan vite dato for EL sånn helt sikkert. 

Formen er fremdeles fin. Sliter lite med kvalme. Det kan komme hint av kvalme i et sekund, og så går det over. Det jeg sliter mer med er at jeg kjenner jeg blir veldig svimmel når jeg reiser meg. Kan være at jeg har for lite jern. Det håper jeg vi får vite mer om på fredag når jeg skal på første kontroll hos jordmor!

Puppene er fortsatt ømme og under forandring. De har blitt store og jeg kan kjenne at det har kommet kjertler der inne. Jeg tror brystvortene kommer til å forandre seg denne uka, for de har blitt mer ømme de også. Og muuuligens et hint mørkere nå, men vanskelig å se når det går så sakte.

Det jeg synes er mest vanskelig nå er tanken på at det kanskje ikke er liv! Men dersom utviklingen har stoppet opp så ser man kanskje det på utviklingen til HCG også?

Hvordan står det til med dere andre damer?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Da er jeg 6 uker på veg! Eller det vil si - det er 6 uker siden første dag i siste mens. Regner jeg fra antatt EL er jeg noe kortere på veg, men jeg tenker det er greit å gjøre det slik fram til UL da man aldri kan vite dato for EL sånn helt sikkert. 

Formen er fremdeles fin. Sliter lite med kvalme. Det kan komme hint av kvalme i et sekund, og så går det over. Det jeg sliter mer med er at jeg kjenner jeg blir veldig svimmel når jeg reiser meg. Kan være at jeg har for lite jern. Det håper jeg vi får vite mer om på fredag når jeg skal på første kontroll hos jordmor!

Puppene er fortsatt ømme og under forandring. De har blitt store og jeg kan kjenne at det har kommet kjertler der inne. Jeg tror brystvortene kommer til å forandre seg denne uka, for de har blitt mer ømme de også. Og muuuligens et hint mørkere nå, men vanskelig å se når det går så sakte.

Det jeg synes er mest vanskelig nå er tanken på at det kanskje ikke er liv! Men dersom utviklingen har stoppet opp så ser man kanskje det på utviklingen til HCG også?

Hvordan står det til med dere andre damer?

 

 

Åå, Heldige deg som er 6 uker på vei. :) Gratulerer med ny milepæl. Jeg gleder meg for hver fullgåtte uke, jeg er 5+2 i dag. Formen er veldig fin, ingen kvalme ennå men ømme brystvorter og gjerne litt reaksjon på lukter. Ingen blødninger eller spotting, bare litt utflod. Så har jeg av og til noe stikning/ligamentmurring i lysken og magen. Synes det er fascinerende å kjenne på. I tillegg har jeg litt sporadisk hodepine som kommer og går. Så nå har jeg i allefall litt mer symtomer på plass. 😄

Jeg kjenner litt på at det ikke har gått helt opp for meg at jeg er gravid, det er jo ingen som har bekreftet det ennå.. Kjenner at det skal bli godt at noen utenforstående sier til meg at, joda, her er det en liten rakker ;). Har noen av dere kjent på den følelsen? Foreløpig er det jo egentlig bare en pinne som er beviset :P

Jeg er fremdeles engstelig for om noe skal gå galt. Har legetime på onsdag og har tenkt å spørre om å få ta prøve av HCG med noen dagers mellomrom for å se etter stigning. Kan jeg spørre om dette ut ifra bekymringer, eller må det være en medisinsk grunn tror dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, nilen2 skrev:

Hei! Kommer inn i gruppa her. Nylig fått positiv test. Har en gutt fra før på 2,5 år. Menstermin 07 august

Hvor gammel er du? Så kan jeg legge deg inn i hovedinnlegget 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet 2-3 på digital, og det er en så god følelse! 😍 I følge siste mens er jeg 3+6 i dag. Vil du legge meg inn i hovedlista, @Kassiopeia8? J1994 - 25 år - B1 - Menstermin 6.august

Når bestiller/bestilte dere time til første kontroll hos jordmor/fastlege? Føler det er så "dumt" å komme på første svangerskapstime før jeg har vært på TUL og sett at det faktisk er liv inni der.. 🤔

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...