Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2020


Kassiopeia8

Anbefalte innlegg

De siste to dagene har jeg hatt veldig vondt i ryggen, liksom mellom skulderbladene. Etter lange dager så må jeg bare legge meg ned på sofaen eller i senga. Andre som sliter med ryggen? Usikker på hvorfor egentlig. Mulig fordi puppene mine har blitt større? Eller bare fordi graviditeten gjør det med kroppen?

Ellers har jeg nå bikket 7 uker, og føler endelig dette begynner å synke litt inn. Gleder meg sånn! Og snart bare to uker igjen til TUL. Angrer litt på at jeg ikke bestilte den tidligere, men samtidig vil jeg forhåpentligvis se litt mer når vi gjør det 9+3.

Nå kan egentlig bare jula komme så jeg får slappet ordentlig av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, Netteflette skrev:

Skjønner akkurat hvordan du har det, spottet 5-6 dager selv for litt over 1 uke tilbake! Det var kun brunt. Legen min sa at det nesten var mer vanlig å spotte enn å ikke gjøre det☺️ Målte HCG og hadde en veldig fin stigning👏 Vet det er lett for meg/andre å si, men prøv å ikke bekymre deg og nyt at du er gravid☺️

Hvor langt på vei var du når du spottet? 
 

Har nå spottet til og fra i mengde siden onsdag forrige uke. Er alt ifra lyyyysbrunt, lyyyyys rosa og brunt. (Unnskyld detaljer)😞 

Har mens murringer, men ikke konstant. Kommer og går. 

Er sååååå bekymret. Hvorfor slutter det ikke? Håper jeg ikke mister😞😭♥️🙏🏻🙏🏻🙏🏻 Er skikkelig sønderknust og redd😞😞😞
 

Trenger masse solskinnshistorier..... Håper lille babyen min holder seg der♥️♥️♥️🙏🏻 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, VeronicaAmanda skrev:

Hvor langt på vei var du når du spottet? 
 

Har nå spottet til og fra i mengde siden onsdag forrige uke. Er alt ifra lyyyysbrunt, lyyyyys rosa og brunt. (Unnskyld detaljer)😞 

Har mens murringer, men ikke konstant. Kommer og går. 

Er sååååå bekymret. Hvorfor slutter det ikke? Håper jeg ikke mister😞😭♥️🙏🏻🙏🏻🙏🏻 Er skikkelig sønderknust og redd😞😞😞
 

Trenger masse solskinnshistorier..... Håper lille babyen min holder seg der♥️♥️♥️🙏🏻 
 

Huff, skulle ønske jeg kunne gi deg en klem❤️ Ikke godt å gå rundt sånn! 

Jeg spottet fra 4+1 til 5+0. 5+1 var første dag uten ordentlig spotting. Det varierte også noen dager. Trodde det ble mindre, og så plutselig en dag kom det mer. Ble jo bekymret selv😣 Men når legen tok det så chill så ble jeg egentlig litt roligere☺️ Skal også sies at legen sa lys rosa/brun spotting går fint. Jeg fikk jo en del rødt blod etter jeg hadde gjort nr 2 (🙈) og fikk forklart at alle slimhinner blir ekstra tynne/skjøre når man er gravid. Jeg har f.eks mye neseblod og tett nese. 

Hadde en del mensmurringer også på den tiden. Kunne våkne opp midt på natten med kjempe kramper i 5 min, så gikk det over🤷🏻‍♀️ Mye mindre nå om dagen☺️

Husk på det, mest sannsynlig så går jo dette bra🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Netteflette skrev:

Huff, skulle ønske jeg kunne gi deg en klem❤️ Ikke godt å gå rundt sånn! 

Jeg spottet fra 4+1 til 5+0. 5+1 var første dag uten ordentlig spotting. Det varierte også noen dager. Trodde det ble mindre, og så plutselig en dag kom det mer. Ble jo bekymret selv😣 Men når legen tok det så chill så ble jeg egentlig litt roligere☺️ Skal også sies at legen sa lys rosa/brun spotting går fint. Jeg fikk jo en del rødt blod etter jeg hadde gjort nr 2 (🙈) og fikk forklart at alle slimhinner blir ekstra tynne/skjøre når man er gravid. Jeg har f.eks mye neseblod og tett nese. 

Hadde en del mensmurringer også på den tiden. Kunne våkne opp midt på natten med kjempe kramper i 5 min, så gikk det over🤷🏻‍♀️ Mye mindre nå om dagen☺️

Husk på det, mest sannsynlig så går jo dette bra🥰 

En god klem ville vært fint nå♥️😞

Håper det går bra! Har ønsket oss dette barnet i såååå mange år. Betyr ikke at jeg ikke er fornøyd, har jo ei nyyyydelig lita jente på 7,5år som er min STORE STOLHET og største kjærlighet her i livet. 
Er nok tanken på å minste når jeg vet «premien» som skremmer meg😞♥️♥️♥️ 
Sekundær infertilitet har vært en stor sorg disse årene😞 alle kommentarene; skal ikke ungen din få søsken? Ikke bli lat nå å «kun få en» osv😞
 

Flere med ivf baby på vei her inne?😊
Jeg har brukt progesteron støtte siden uttak. Fikk beskjed om å slutte på Lutinus nå som jeg er gravid, men det skremmer meg. Så jeg vil nok bruke ei gooood uke å «trappe ned». Redd å sjokkere kroppen med å bråslutte.... 💁🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ny digital test i dag. Selv med spotting i en hel uke øker det. 
Er 4+5 idag og nå viser det 2-3uker (noe som stemmer)♥️♥️♥️ 
 

Håper dette går veien🙏🏻

591F1BFC-7314-4D65-A6C9-B84263D59436.jpeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, VeronicaAmanda skrev:

Tok ny digital test i dag. Selv med spotting i en hel uke øker det. 
Er 4+5 idag og nå viser det 2-3uker (noe som stemmer)♥️♥️♥️ 
 

Håper dette går veien🙏🏻

591F1BFC-7314-4D65-A6C9-B84263D59436.jpeg

Så bra! Venter selv på å teste, håper på 3+. Er 5+2 i dag, vet liksom ikke når jeg kan teste med best utgangspunkt for å få 3+ 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, J1994 skrev:

Så bra! Venter selv på å teste, håper på 3+. Er 5+2 i dag, vet liksom ikke når jeg kan teste med best utgangspunkt for å få 3+ 🙈

Da ville jeg ventet til rundt 5+5.....?💁🏼‍♀️ 

Jeg skal ta en ny en én uke frem, da forventer jeg 3+😅 (da er jeg 5+5)

Er driiiiit lei av å spotte. Det må vel snart gi seg😔 Klarer fortsatt ikke glede meg over graviditeten fordi jeg er så redd😔♥️
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 7 + 1 eller 7 + 2 i følge appene mine og str på embryoet er som en kidneybønne 😍 Grugleder meg til mandag når jeg skal på TUL og se om det er liv inni der ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, unknown1 skrev:

I dag er jeg 7 + 1 eller 7 + 2 i følge appene mine og str på embryoet er som en kidneybønne 😍 Grugleder meg til mandag når jeg skal på TUL og se om det er liv inni der ❤️

Deilig å komme til 7 uker! Selv er jeg 7+3 😊 Hvordan er formen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, unknown1 skrev:

I dag er jeg 7 + 1 eller 7 + 2 i følge appene mine og str på embryoet er som en kidneybønne 😍 Grugleder meg til mandag når jeg skal på TUL og se om det er liv inni der ❤️

Ååå, tenk at du har kommet å langt allerede😁👏🏻 Har tenkt mye på det hvordan jeg kommer til å reagere når jeg hører hjertelyden for første gang🙈 Er selv 6+6 nå👏🏻😁 Når på dagen skal du dit? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på første jordmor time i dag☺️ Fikk tatt blodprøver og urinprøve, noe vi må til hver time visst. Veldig godt å få startet «prosessen», føltes plutselig litt virkelig igjen☺️

Har færre symptomer nå enn før og føler nesten ikke at jeg er gravid egentlig😅 Det var visst vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kassiopeia8 skrev:

Deilig å komme til 7 uker! Selv er jeg 7+3 😊 Hvordan er formen?

Ja, veldig deilig å kjenne på at det går fremover. Formen er varierende, plages med kvalmebyger og murring i korsryggen, men går egentlig overraskende bra.

Hva med deg? Ikke lenge til din TUL?  😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Netteflette skrev:

Ååå, tenk at du har kommet å langt allerede😁👏🏻 Har tenkt mye på det hvordan jeg kommer til å reagere når jeg hører hjertelyden for første gang🙈 Er selv 6+6 nå👏🏻😁 Når på dagen skal du dit? 

Ja, er veldig spent på både hva som dukker opp og hvordan vi reagerer! Skal inn etter jobb, tenkte det var greit å ikke ta det før siden jeg og mannen sikkert har veldig mye på hjertet etterpå😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.12.2019 den 21.21, VeronicaAmanda skrev:

En god klem ville vært fint nå♥️😞

Håper det går bra! Har ønsket oss dette barnet i såååå mange år. Betyr ikke at jeg ikke er fornøyd, har jo ei nyyyydelig lita jente på 7,5år som er min STORE STOLHET og største kjærlighet her i livet. 
Er nok tanken på å minste når jeg vet «premien» som skremmer meg😞♥️♥️♥️ 
Sekundær infertilitet har vært en stor sorg disse årene😞 alle kommentarene; skal ikke ungen din få søsken? Ikke bli lat nå å «kun få en» osv😞
 

Flere med ivf baby på vei her inne?😊
Jeg har brukt progesteron støtte siden uttak. Fikk beskjed om å slutte på Lutinus nå som jeg er gravid, men det skremmer meg. Så jeg vil nok bruke ei gooood uke å «trappe ned». Redd å sjokkere kroppen med å bråslutte.... 💁🏼‍♀️

Jeg har ivf-baby på vei😊 fryseforsøk i naturlig syklus. Skulle egentlig bruke lutinus i 14 dager etter eggløsning, men fikk mast meg til å fortsette pga tidligere spontanaborter. Legene sier det ikke skal ha noe å si, men jeg brukte progesteron da jeg fikk sønnen min også. Så om ikke annet hjelper lutinus med sjelefreden😊 jeg har full forståelse for at du syns det er skummelt å slutte - jeg gruer meg selv😥

Skal krysse fingrene for at spottinga gir seg for deg!🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev en melding på min journal inn til Riksen og fikk svar ikveld😊 bra service 😅👍🏻
 

De mener jeg bør slutte med Lutinus. 
Jeg har 6 tabletter igjen. 
Vil ta 1stk om dagen frem til det er tomt nå. Så håper jeg den brune spottingen vil slutte🤞🏻 Tror det er lutinusen sin skyld. 
Blir sår av den, svir og murrer i etterkant av hver tablett😞 

F96148D7-A583-4C49-9842-9370BADCF18F.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, VeronicaAmanda skrev:

Skrev en melding på min journal inn til Riksen og fikk svar ikveld😊 bra service 😅👍🏻
 

De mener jeg bør slutte med Lutinus. 
Jeg har 6 tabletter igjen. 
Vil ta 1stk om dagen frem til det er tomt nå. Så håper jeg den brune spottingen vil slutte🤞🏻 Tror det er lutinusen sin skyld. 
Blir sår av den, svir og murrer i etterkant av hver tablett😞 

F96148D7-A583-4C49-9842-9370BADCF18F.png

Hvorfor ikke slutte nå da bare? Hvis de sier det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, unknown1 skrev:

Ja, veldig deilig å kjenne på at det går fremover. Formen er varierende, plages med kvalmebyger og murring i korsryggen, men går egentlig overraskende bra.

Hva med deg? Ikke lenge til din TUL?  😊

Ja, samme her. Symptomer kommer og går, men alt i alt er formen god og jeg klarer å leve som før 🙂 Jeg har TUL om litt under to uker. Så vil være 9+3 da. Gleder meg veldig!! Men tenker jo mer og mer at det må jo stå bra til der inne. Hvis ikke hadde jeg jo følt på større ubehag, smerter eller andre ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Kassiopeia8 skrev:

Hvorfor ikke slutte nå da bare? Hvis de sier det?

Er så redd, den ene tabletten blir lissom en «livbøye»? Når man gjennomgår ivf er det helt andre prosesser som skjer i kroppen. Har gått på høydose av medisiner over lang tid, så det å slutte brått skremmer meg litt😞 

Har inntil nå tatt 3 tabletter daglig, så en nedtrapping til 1 vil bli stor forskjell😅 og dyre er de åh, så vil bruke de opp😅 Så langt har lille spira mi kostet over 23000kr med medisiner, behandlinger og reiseutgifter ❤️❤️❤️❤️😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, VeronicaAmanda skrev:

Er så redd, den ene tabletten blir lissom en «livbøye»? Når man gjennomgår ivf er det helt andre prosesser som skjer i kroppen. Har gått på høydose av medisiner over lang tid, så det å slutte brått skremmer meg litt😞 

Har inntil nå tatt 3 tabletter daglig, så en nedtrapping til 1 vil bli stor forskjell😅 og dyre er de åh, så vil bruke de opp😅 Så langt har lille spira mi kostet over 23000kr med medisiner, behandlinger og reiseutgifter ❤️❤️❤️❤️😅🙈

Dæven! Får man ingenting statlig dekket? Sikkert lurt å trappe ned, ja 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah, i dag har jeg en dag uten kvalme så langt så prøver å sette pris på at formen er bra i dag 😊 

Er det noen som vet om syklusdager er viktig for hvor langt man er på vei? I Preglife kan man legge inn hvor lang syklus man har, og den viser nå 7+6. I andre apper, som jeg tror tar utgangspunkt i 28 dager syklus viser 7+3. 

Det er jo ikke store forskjellen, men bare noe jeg har tenkt litt på. 

På tirsdag var jeg hos jordmor, syns det var veldig greit å ha vært der. Vi snakket om fødeplass og jeg tenker det blir Ullevål på oss. Jordmor spurte om jeg kunne tenkt meg å føde på ABC-klinikken, og det ser veldig bra ut, men må innrømme jeg er nervøs for at da blir det snakk om naturlig fødsel.. Har hørt så mye bra om epidural, hehe. Så er i tenkeboksen på den.

@Kassiopeia8 Du har vel nevnt ABC her, har du søkt deg dit? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...