Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2020


Kassiopeia8

Anbefalte innlegg

59 minutter siden, Netteflette skrev:

Hei jenter

Var på TUL i dag, 8+1, men gynekologen så at fosteret kun var 6+1. Hun så så vidt et hjerte banke, men hun ble veldig stille. Sa at det så normalt ut til å være i uke 6 og spurte om jeg var sikker på siste mens. Det er jeg jo selvfølgelig.

Tok blodprøve i dag, skal ta igjen på søndag og har time på mandag. Men mest sannsynlig så går ikke dette bra😓💔

Uff, så trist ❤️ Krysser fingrene for at den klamrer ser fast. God klem❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil veldig gjerne være med i denne tråden 🤗 Har klare gravidtegn med kvalme og veldig ømme bryster.. testet positivt 1. desember. 

 

mingrid - 27 år - b1 - termin 13. august 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, mingrid skrev:

Vil veldig gjerne være med i denne tråden 🤗 Har klare gravidtegn med kvalme og veldig ømme bryster.. testet positivt 1. desember. 

 

mingrid - 27 år - b1 - termin 13. august 

Velkommen skal du være 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Netteflette skrev:

Hei jenter

Var på TUL i dag, 8+1, men gynekologen så at fosteret kun var 6+1. Hun så så vidt et hjerte banke, men hun ble veldig stille. Sa at det så normalt ut til å være i uke 6 og spurte om jeg var sikker på siste mens. Det er jeg jo selvfølgelig.

Tok blodprøve i dag, skal ta igjen på søndag og har time på mandag. Men mest sannsynlig så går ikke dette bra😓💔

Kjære deg, vet ikke helt hva jeg skal si annet enn at dette var trist å høre. Håper det kan være sjangs for at du faktisk bare er i 6. uke! Vi får klamre oss til håpet 🙏🏻
 

Sender deg masse varme tanker ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, mingrid skrev:

Vil veldig gjerne være med i denne tråden 🤗 Har klare gravidtegn med kvalme og veldig ømme bryster.. testet positivt 1. desember. 

 

mingrid - 27 år - b1 - termin 13. august 

Velkommen! Hvor mange uker er du på veg nå da? Hvordan er formen? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.12.2019 den 4.17, Kassiopeia8 skrev:

Gratulerer 🥰 Da er vel kanskje termindatoen din endret også? Jeg er 8+2 i dag regnet fra mensdato og har termin 22. Juli 

Takk! Ja, jeg fikk korrigert termin også, til 22. Juli. Morsomt vi har samme termin (foreløpig 🥰). Må si jeg kjente litt på den datoen, men heldigvis er det ikke mange som fødes på termin. Og som samboer da, så får vi prøve å gjøre dagen noe lysere da 💖

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Velkommen! Hvor mange uker er du på veg nå da? Hvordan er formen? 😊

Tusen takk! 
 

i følge Preglife-appen er jeg 5+2, i graviduke 6 og det tror jeg stemmer ganske bra. 
 

Formen er veldig fin :) Natt til i går våknet jeg av akutt kvalme, men etter en runde med oppkast følte jeg meg bra. Ellers er jeg av og til litt svimmel, og gravidhjernen er definitivt på plass.. surrer rundt, glemmer nøkler og roter bort ting i ett sett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Silisium skrev:

Takk! Ja, jeg fikk korrigert termin også, til 22. Juli. Morsomt vi har samme termin (foreløpig 🥰). Må si jeg kjente litt på den datoen, men heldigvis er det ikke mange som fødes på termin. Og som samboer da, så får vi prøve å gjøre dagen noe lysere da 💖

Så gøy! Jeg skal på TUL på onsdag, og er sååå spent! Jeg føler faktisk jeg begynner å få litt mage allerede 🤭 Håper det ikke er dobbelt opp der inne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, mingrid skrev:

Tusen takk! 
 

i følge Preglife-appen er jeg 5+2, i graviduke 6 og det tror jeg stemmer ganske bra. 
 

Formen er veldig fin :) Natt til i går våknet jeg av akutt kvalme, men etter en runde med oppkast følte jeg meg bra. Ellers er jeg av og til litt svimmel, og gravidhjernen er definitivt på plass.. surrer rundt, glemmer nøkler og roter bort ting i ett sett. 

Så bra at formen er fin 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg slettes fra listen😢

På ultralyd i dag fikk vi bekreftet at fosteret ikke vokste lenger. Skal starte med cytotec i morgen tidlig😞 Ønsker alle dere andre masse lykke til❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Netteflette skrev:

Da kan jeg slettes fra listen😢

På ultralyd i dag fikk vi bekreftet at fosteret ikke vokste lenger. Skal starte med cytotec i morgen tidlig😞 Ønsker alle dere andre masse lykke til❤️❤️

Så trist. Tenker på dere❤️ Håper du har gode folk rundt deg nå, og så kommer det nok til å gå bra en annen gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Netteflette skrev:

Da kan jeg slettes fra listen😢

På ultralyd i dag fikk vi bekreftet at fosteret ikke vokste lenger. Skal starte med cytotec i morgen tidlig😞 Ønsker alle dere andre masse lykke til❤️❤️

Så trist å høre 💔 Håper dere har noen fine folk rundt dere nå i denne vonde tida! ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Netteflette skrev:

Da kan jeg slettes fra listen😢

På ultralyd i dag fikk vi bekreftet at fosteret ikke vokste lenger. Skal starte med cytotec i morgen tidlig😞 Ønsker alle dere andre masse lykke til❤️❤️

Så ufattelig trist..💔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Netteflette skrev:

Da kan jeg slettes fra listen😢

På ultralyd i dag fikk vi bekreftet at fosteret ikke vokste lenger. Skal starte med cytotec i morgen tidlig😞 Ønsker alle dere andre masse lykke til❤️❤️

Åå, så leit å høre. Sender deg mange varme styrkeklemmer. Ta vare på hverandre ❤️ Håper dere snart får to streker igjen.

Varme tanker 💖

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Jeg har fått et av de mindre kule «tegnene» på å være gravid, nemlig hemoroider 😖 Noen andre av dere som er plaget med dette? Jeg har slitt hele svangerskapet så langt med forstoppelse, så det er sikkert som resultat av dette. På. nett står det faktisk at hvis man oppdager dette skal man kontakte lege! Det var faktisk litt overraskende. Jeg pleier ikke gå til legen for slike småting, og ble liksom litt usikker på hva legen kan gjøre. De samme nettsidene sier jo at det man kan gjøre er enten å behandle forebyggende med kosthold for å unngå forstoppelse, eller behandle med lindrende reseptfrie midler på apotek, og at hemoroidene som oftest går bort av seg selv. Hva tenker dere? Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Hei jenter! Jeg har fått et av de mindre kule «tegnene» på å være gravid, nemlig hemoroider 😖 Noen andre av dere som er plaget med dette? Jeg har slitt hele svangerskapet så langt med forstoppelse, så det er sikkert som resultat av dette. På. nett står det faktisk at hvis man oppdager dette skal man kontakte lege! Det var faktisk litt overraskende. Jeg pleier ikke gå til legen for slike småting, og ble liksom litt usikker på hva legen kan gjøre. De samme nettsidene sier jo at det man kan gjøre er enten å behandle forebyggende med kosthold for å unngå forstoppelse, eller behandle med lindrende reseptfrie midler på apotek, og at hemoroidene som oftest går bort av seg selv. Hva tenker dere? Noen tips?

Åå, hemoroide er ikke noe godt! Står det noe om bruk av Sheriproct? Det er vel reseptfritt, men vet ikke om det er anbefalt av gravide eller ikke..

Hadde selv en utvendig en (var ikke gravid på den tiden), som jeg brukte gummistrikk-metoden på. Festet en stram gummistrikk rundt den ett døgns tid, tok den av og da var den ikke full av blod lenger. Jeg kjenner den fortsatt er der, men den fylles ikke igjen med blod og er derfor ikke vond.

Kan du ikke ta en telefon til legekontoret for å høre hva de tenker? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag er første dagen med gravidklær, da jeg i går innså jeg må stå i mot presset (bokstavelig talt) for klærne mine som har blitt litt trange de siste dagene.. Det er kanskje litt tidlig enda (er 9+4), men jeg er så oppblåst og jeg vil bare kunne leve behagelig 🤷 Og det hjalp! Åå, så deilig å kunne puste igjen. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, J1994 skrev:

Åå, hemoroide er ikke noe godt! Står det noe om bruk av Sheriproct? Det er vel reseptfritt, men vet ikke om det er anbefalt av gravide eller ikke..

Hadde selv en utvendig en (var ikke gravid på den tiden), som jeg brukte gummistrikk-metoden på. Festet en stram gummistrikk rundt den ett døgns tid, tok den av og da var den ikke full av blod lenger. Jeg kjenner den fortsatt er der, men den fylles ikke igjen med blod og er derfor ikke vond.

Kan du ikke ta en telefon til legekontoret for å høre hva de tenker? :)

Takk for tips! Skal se hva jeg får gjort. Tenker kanskje jeg tester ut et middel på apotek, og hvis det ikke blir bedre før etter jul kan jeg kontakte legen. Har fått tips fra jordmor om å bruke tryggmammamedisin.no, så skal sjekke ut hvilken medisin man kan bruke der :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på ultralyd i dag, akkurat 12 uker på vei :) Der fikk vi se en sprellende krabat som så ut som et lite menneske, helt utrolig🤩 Var på ultralyd i uke 7 også, og det har skjedd SYKT mye i utviklingen siden den gang. Alt så normalt ut, så nå kan mor endelig slappe av litt😉  

Jeg er kanskje den som er lengst på vei (termin 3. juli) i denne gruppen?!

Føles hvertfall fantastisk å være i uke 12! Nå har vi fortalt gladnyheten til de aller fleste🥰

Endret av heidipiia
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, heidipiia skrev:

Jeg har vært på ultralyd i dag, akkurat 12 uker på vei :) Der fikk vi se en sprellende krabat som så ut som et lite menneske, helt utrolig🤩 Var på ultralyd i uke 7 også, og det har skjedd SYKT mye i utviklingen siden den gang. Alt så normalt ut, så nå kan mor endelig slappe av litt😉  

Jeg er kanskje den som er lengst på vei (termin 3. juli) i denne gruppen?!

Føles hvertfall fantastisk å være i uke 12! Nå har vi fortalt gladnyheten til de aller fleste🥰

For en milepæl! Gratulerer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...