Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2020


Kassiopeia8

Anbefalte innlegg

Sniker meg inn i gruppen her etter å ha smuglest en stund. Er i uke 8-2. Jeg har i følge min menstruasjonssyklus termin 20.08. Jeg er 35 år og det her er barn nummer to. Har en liten jente fra før og det blir litt over to år mellom de. Skal inn på første svangerskapskontroll til fastlegen min fredag. Han ble overlykkelig for at jeg tok noen av svangerskapskontrollene hos han forrige gang så håper han er like gira nå☺️ Har veldig lyst han skal spørre om vi skal ta en titt med ultralyd🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Whateverusay skrev:

Sniker meg inn i gruppen her etter å ha smuglest en stund. Er i uke 8-2. Jeg har i følge min menstruasjonssyklus termin 20.08. Jeg er 35 år og det her er barn nummer to. Har en liten jente fra før og det blir litt over to år mellom de. Skal inn på første svangerskapskontroll til fastlegen min fredag. Han ble overlykkelig for at jeg tok noen av svangerskapskontrollene hos han forrige gang så håper han er like gira nå☺️ Har veldig lyst han skal spørre om vi skal ta en titt med ultralyd🙈 

Velkommen! Spennende med kontroll, får håpe du får se litt da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vel blitt litt diskutert tidligere, men har noen råd på forstoppelse? Her har det stoppet helt opp og det er ganske frustrerende. 

Kjøpte svisker i går for å se om det hjelper, og spiser variert. Burde man gå innom apoteket og høre med de? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, grønnkål skrev:

Dette har vel blitt litt diskutert tidligere, men har noen råd på forstoppelse? Her har det stoppet helt opp og det er ganske frustrerende. 

Kjøpte svisker i går for å se om det hjelper, og spiser variert. Burde man gå innom apoteket og høre med de? 

Hos meg kommer det og går litt. Jeg prøver å generelt sett spise mye fiber, merker det blir hardere hvis vi har hatt mye hvitt mel som boller eller pannekaker. Jeg drakk også Biola og følte det hjalp litt. Ser mange har hjelp av å spise bløte linfrø.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på helsestasjonen denne uka og fikk høre et bankende hjerte ❤️ så da er nok alt i skjønneste orden og kommer til å gå bra fremover. Nå er det en stund til neste sjekk, det blir ordinær ultralyd i slutten av februar!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg rolig inn her, foreløpig termin 15 aug. Barn nr 2, ble gravid rett etter en MA (pluss utskrapning) på Halloween i fjor. Har vært på 3 UL etter henvisning fra utrolig snill lege, vokser og gror som den skal. 9+2 i dag, så den lille bønna wiggle wiggle på UL i går ♥️ Det var en herlig følelse. Ble satt på progesteron denne gangen da lege mistenker progesteronprod. var lav og årsak til MA tidligere (fordi vi så hjertet slå noen uker før det stoppet). Begge gangene med MA var i uke 9-10..
 

Føler endelig vi km puste ut og glede oss over dette svangerskapet. Jeg er straks 33 år 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan står det til med alle?

Jeg nærmer meg 13 uker og 2. Trimester med stormskritt. Jeg er fremdeles i god form, mye energi, ikke kvalm. Fortsatt veldig sulten, og spiser mye - sunt, men mer i mengde. Har prøvd å tenke at det kanskje ikke trengs så mye mat, men blir både kvalm, svimmel og får vondt i magen hvis jeg ikke spiser. Dermed har jeg gått opp nesten 4 kg allerede 🤪 Men det syns mest på magen, så da tenker jeg det går fint. Har faktisk fått ganske stor mage til å være så tidlig. Den buler ut som en hard kul. Litt mindre på morgenen, men strekker seg ut så fort jeg har spist litt. Sliter litt med magesmerter, men tror det kommer av mye luft og at jeg er smått forstoppet. 

Ellers er nå graviditeten «offisiell», og all familie, venner, kolleger osv vet om det nå. Merker det er skikkelig stas å gå inn i det neste halvåret som gravid og føler meg nesten litt spesiell 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Hvordan står det til med alle?

Jeg nærmer meg 13 uker og 2. Trimester med stormskritt. Jeg er fremdeles i god form, mye energi, ikke kvalm. Fortsatt veldig sulten, og spiser mye - sunt, men mer i mengde. Har prøvd å tenke at det kanskje ikke trengs så mye mat, men blir både kvalm, svimmel og får vondt i magen hvis jeg ikke spiser. Dermed har jeg gått opp nesten 4 kg allerede 🤪 Men det syns mest på magen, så da tenker jeg det går fint. Har faktisk fått ganske stor mage til å være så tidlig. Den buler ut som en hard kul. Litt mindre på morgenen, men strekker seg ut så fort jeg har spist litt. Sliter litt med magesmerter, men tror det kommer av mye luft og at jeg er smått forstoppet. 

Ellers er nå graviditeten «offisiell», og all familie, venner, kolleger osv vet om det nå. Merker det er skikkelig stas å gå inn i det neste halvåret som gravid og føler meg nesten litt spesiell 😅

Så godt å høre formen din er bra! 

Jeg er også sulten stort sett hele tiden, og fordi jeg sliter med å spise en vanlig porsjon blir jeg fortere sulten igjen - og det er jeg lei av. Så har fortsatt en kode å knekke der. Leser også man i andre trimester skal spise litt mer, så spent på hvordan det går 😅 

Jeg er 13+3 og formen er fortsatt litt opp og ned, men stort sett bra. Det skal nevnes at jeg har aldri sovet så godt som jeg har gjort de siste ukene! Ikke en natt under 8 timer med søvn, så det nyter jeg mens jeg kan. 

Vi har også fortalt det til de vi vil, og det er så deilig å kunne snakke om det, og jeg gleder meg til magen begynner å vises mer ☺️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen litt opp og ned. Er 12+0 i dag (🙏), og har også begynt å få litt mage. Er kvalm store deler av dagen, men ingen oppkast heldigvis. Lite mat som frister, så spiser det jeg har lyst på der og da, så varierer veldig mellom alt fra knekkebrød til sjokoladepudding 🙈 Begynner også å kjenne det litt i korsryggen, så må ta det rolig på jobb fremover kjenner jeg.

Min familie, svigerforeldrene mine og flere kollegaer vet om graviditeten og det er helt greit. Skal på ultralyd igjen når jeg er 13+4, så kanskje vi gjør det litt mer offisielt da hvis alt ser bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, J1994 skrev:

Her er formen litt opp og ned. Er 12+0 i dag (🙏), og har også begynt å få litt mage. Er kvalm store deler av dagen, men ingen oppkast heldigvis. Lite mat som frister, så spiser det jeg har lyst på der og da, så varierer veldig mellom alt fra knekkebrød til sjokoladepudding 🙈 Begynner også å kjenne det litt i korsryggen, så må ta det rolig på jobb fremover kjenner jeg.

Min familie, svigerforeldrene mine og flere kollegaer vet om graviditeten og det er helt greit. Skal på ultralyd igjen når jeg er 13+4, så kanskje vi gjør det litt mer offisielt da hvis alt ser bra ut :)

Krysser fingrene for at kvalmen avtar denne uka ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2020 den 23.27, Kassiopeia8 skrev:

Hvordan står det til med alle?

Jeg nærmer meg 13 uker og 2. Trimester med stormskritt. Jeg er fremdeles i god form, mye energi, ikke kvalm. Fortsatt veldig sulten, og spiser mye - sunt, men mer i mengde. Har prøvd å tenke at det kanskje ikke trengs så mye mat, men blir både kvalm, svimmel og får vondt i magen hvis jeg ikke spiser. Dermed har jeg gått opp nesten 4 kg allerede 🤪 Men det syns mest på magen, så da tenker jeg det går fint. Har faktisk fått ganske stor mage til å være så tidlig. Den buler ut som en hard kul. Litt mindre på morgenen, men strekker seg ut så fort jeg har spist litt. Sliter litt med magesmerter, men tror det kommer av mye luft og at jeg er smått forstoppet. 

Ellers er nå graviditeten «offisiell», og all familie, venner, kolleger osv vet om det nå. Merker det er skikkelig stas å gå inn i det neste halvåret som gravid og føler meg nesten litt spesiell 😅

Jeg er 14+3 i dag og formen er så mye bedre enn for noen uker siden! Knasker gulrøtter som i forrige svangerskap, kan ikke tenke meg noe bedre for tiden. 🐰 Pga svangerskapsforgiftning med barn nr 1 får jeg visst ekstra oppfølging nå, og var på tidlig ultralyd forrige uke. Veldig kjekt å se en liten krabat sprelle rundt. Jeg tror det blir gutt, mens samboer mener jente så vi gleder oss til avsløringen på OUL. 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg nå inne i uke 10 og fortsatt skikkelig kvalm døgnet rundt. Sjelden jeg kaster opp, men gleder meg til denne kvalmen er over da det går greit utover humøret. Fikk ultralyd av fastlegen min på første svangerskapskontroll som jeg håpte. Så ikke så mye, men så en liten klump som beveget seg litt. Var betryggende og se. Tenkte bestille time til ultralyd hos en jeg har hørt er veldig proff ute i Jessheim uke 13. Merker jeg er veldig spent på kjønnet og tror ikke jeg klarer vente til uke 18🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer. Litt seint ute med å lete opp dere men glemte heilt av at man har termingruppe her. Men nå er jeg her 😊

Meley - 31 år - B2 - termin 15 august

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Meley skrev:

Hei damer. Litt seint ute med å lete opp dere men glemte heilt av at man har termingruppe her. Men nå er jeg her 😊

Meley - 31 år - B2 - termin 15 august

Velkommen 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen her begynt å tenke på vogn ennå? Vi har ikke begynt å handle inn ting til baby ennå, men vi har lest og tittet mye rundt på forskjellig utstyr, og tenker jo vi skal starte handlingen nå i løpet av 2. trimester. Jeg må si at vogn er det vanskeligste! Det er så dyrt, og jeg føler at den vognen jeg ender opp med nå kommer til å bli brukt de første årene til mini og sikkert til et søsken en gang i fremtiden også - så derfor må den være BRA. Det er altfor mye å velge i, altfor mange erfaringer som spriker og altfor mange preferanser 🙈 Hvilke vogner vurderer/har dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi skulle hatt ny vogn ville jeg hatt Britax smile 3🤩 har en Britax smile 2 fra sist som vi var godt fornøyd med, veldig lettkjørt og grei, men den største ulempen var at både bagdel og sportsdel er ganske små og barnet vokste fort utav dem..  Ser at 3'ern har lengre rygg i sittedelen og går helt opp til 22 kg! Ellers så har både 2 og 3 lufthjul som fort kan punktere☹️

Kommer til å gjenbruke smile 2 denne gangen, men vurderer kanskje en baby jogger city mini når baby blir større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vogn har jeg også begynt å se etter, men har jo null peiling 🙈 Eneste jeg vet jeg skal ha er med svinghjul, og at du kan bruke vognen både når baby er nyfødt og når den vokser litt ;) Haha..#nullpeiling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, N85 skrev:

Hvis vi skulle hatt ny vogn ville jeg hatt Britax smile 3🤩 har en Britax smile 2 fra sist som vi var godt fornøyd med, veldig lettkjørt og grei, men den største ulempen var at både bagdel og sportsdel er ganske små og barnet vokste fort utav dem..  Ser at 3'ern har lengre rygg i sittedelen og går helt opp til 22 kg! Ellers så har både 2 og 3 lufthjul som fort kan punktere☹️

Kommer til å gjenbruke smile 2 denne gangen, men vurderer kanskje en baby jogger city mini når baby blir større.

Vi har vært og prøvekjørt britax smile 3 i dag og jeg likte den veldig godt! Men følte kanskje det var litt slark i alle «leddene» hvis du skjønner. Er det slik på alle vogner? Eller er britax kjent for å være ekstra slarkete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Vi har vært og prøvekjørt britax smile 3 i dag og jeg likte den veldig godt! Men følte kanskje det var litt slark i alle «leddene» hvis du skjønner. Er det slik på alle vogner? Eller er britax kjent for å være ekstra slarkete?

Tja.. Jeg har ikke prøvd smile 3, men jeg kan kjenne meg igjen i at smile 2 kanskje er litt skranglete, uten at det har plaget meg. Det er jo en "budsjettvogn", selv om jeg syns den var mer enn dyr nok😋 jeg har ikke erfaring med andre vogner, men det er jo mange som sverger til Emmaljunga. Jeg innbiller meg har de vognene kanskje ikke er så skranglete😊 prøvde du flere vil vogner da?

Jeg fikk prøve Emmaljunga hos en venninne en gang (vet ikke hvilken type), og den føltes jo veldig stødig og hadde mye bedre fjæring enn smile 2 i hvert fall. Men på minussiden var den stor, tung og tungstyrt.

Endret av N85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Har noen her begynt å tenke på vogn ennå? Vi har ikke begynt å handle inn ting til baby ennå, men vi har lest og tittet mye rundt på forskjellig utstyr, og tenker jo vi skal starte handlingen nå i løpet av 2. trimester. Jeg må si at vogn er det vanskeligste! Det er så dyrt, og jeg føler at den vognen jeg ender opp med nå kommer til å bli brukt de første årene til mini og sikkert til et søsken en gang i fremtiden også - så derfor må den være BRA. Det er altfor mye å velge i, altfor mange erfaringer som spriker og altfor mange preferanser 🙈 Hvilke vogner vurderer/har dere?

Ja, vi har vel i og for seg bestemt oss for Emmaljunga mondial de lux, falt helt pladask for den og synes den er fantastisk å kjøre. Mye god fjæring og god til å bysse babyen med. Det var litt viktig for meg, og vi følte at mange av de andre vognene er litt skranglete og plastikk-aktige. Men tar gjerne imot tips til lignende vogner, ingenting er helt bestemt ennå 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...