Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2020


Kassiopeia8

Anbefalte innlegg

Jeg var en ny runde innom en babybutikk og prøvde å kjenne på alle vognene de hadde der. Alle hadde litt «slark» i leddene, så Britax Smile 3 skilte seg ikke negativt ut der. Så da blir det nok denne vi går for! 

Ellers er vi i tenkeboksen på bedside crib, og jeg har også tenkt en del på bæretøy. Så usikker på om jeg vil føle at jeg trenger sele eller om sjal er best. Noen med erfaring? Ser jo for meg at sjal kanskje er best på sommeren, men det blir jo fort høst hvis jeg føder på termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen flere her som sliter med hodepine? Kjennes ut som om hodet skal sprenge - skikkelig ubehagelig.. Vært veldig forsiktig med Paracet, men tror jeg må begynne med ett gram i stedet for 500mg når jeg har det som verst 🤯 Hatt det på og av siden mandag, vil liksom ikke slippe taket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, J1994 skrev:

Noen flere her som sliter med hodepine? Kjennes ut som om hodet skal sprenge - skikkelig ubehagelig.. Vært veldig forsiktig med Paracet, men tror jeg må begynne med ett gram i stedet for 500mg når jeg har det som verst 🤯 Hatt det på og av siden mandag, vil liksom ikke slippe taket

Uff, nei, har ikke hatt det problemet. Ville ringt helsestasjon/legekontor bare for å dobbeltsjekke hvor mye paracet du kan ta i løpet av en dag. Skal jo i utgangspunktet være greit med paracet, men mengde har sikkert noe å si. Tror du det kommer av graviditeten da, eller noe annet? Kan jo være du brygger på sykdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som begynner å bli utålmodige her? Jeg har nå vært gravid i ganske så nøyaktig 3 måneder nå, og har 6 måneder igjen til termin. Det er så LENGE å vente. Egentlig litt absurd at barnet trenger så lang tid på å bli ferdig inne der 🙂 Den er jo egentlig en ferdig baby nå, bare at den skal vokse - så det er litt rart at den bruker så lang tid på å vokse seg stor 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Uff, nei, har ikke hatt det problemet. Ville ringt helsestasjon/legekontor bare for å dobbeltsjekke hvor mye paracet du kan ta i løpet av en dag. Skal jo i utgangspunktet være greit med paracet, men mengde har sikkert noe å si. Tror du det kommer av graviditeten da, eller noe annet? Kan jo være du brygger på sykdom. 

Har lest litt rundt nå, og det står flere steder at små doser for en kort periode er greit, men ikke lengre enn én uke. Har heldgvis (bank-i-bordet) ikke hatt vondt i dag. Tok ett gram kl.21 i går kveld og gikk å la meg. Sovnet med en gang, sovet hele natta og ikke hatt vondt i dag. 🙏 Vet ikke hva det kommer av, kan ikke hugse å ha hatt såå vondt før, og over mange dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, J1994 skrev:

Har lest litt rundt nå, og det står flere steder at små doser for en kort periode er greit, men ikke lengre enn én uke. Har heldgvis (bank-i-bordet) ikke hatt vondt i dag. Tok ett gram kl.21 i går kveld og gikk å la meg. Sovnet med en gang, sovet hele natta og ikke hatt vondt i dag. 🙏 Vet ikke hva det kommer av, kan ikke hugse å ha hatt såå vondt før, og over mange dager..

Uff. Håper du er ferdig nå hvertfall 🙏🏻 Hvis ikke får du ta deg en tur til legen 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Uff. Håper du er ferdig nå hvertfall 🙏🏻 Hvis ikke får du ta deg en tur til legen 

Var nok litt for kjapp på avtrekkeren dessverre, for hodepinen kom tilbake rett etterpå 😴 Skal på ny TUL i morgen, kan nevne det for gynekologen da - kanskje hun vet noe. Gir det seg ikke i.l.a.helga, får jeg ringe legekontoret likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på UL idag i uke 14+5 og jordmor var 99% sikker på at vi ventet en liten frøken 💖. Hun er spesialist i UL, og har et veldig godt rykte på seg, så tror nok det stemmer. Var utrolig fint å se den lille og at alt står bra til! 😍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Silisium skrev:

Da har vi vært på UL idag i uke 14+5 og jordmor var 99% sikker på at vi ventet en liten frøken 💖. Hun er spesialist i UL, og har et veldig godt rykte på seg, så tror nok det stemmer. Var utrolig fint å se den lille og at alt står bra til! 😍

Så gøy! Gratulerer med jente ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, unknown1 skrev:

Hvor lang tid tok det fra det ble sendt inn henvisning til OUL og dere fikk svar? Hilsen utålmodig 😇

Fikk time dagen etter henvisningen var sendt, så det gikk fort her 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, unknown1 skrev:

Hvor lang tid tok det fra det ble sendt inn henvisning til OUL og dere fikk svar? Hilsen utålmodig 😇

Tok laaang tid for min del. Sendte henvisning i slutten av november og fikk innkalling andre uka i januar 😅 spørs sikkert litt på sykehuset og pågang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde første sv.skapskontroll på en fredag og fikk brev i posten med oul på tirsdagen etter.

Endret av N85
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2020 den 8.14, Kassiopeia8 skrev:

Jeg var en ny runde innom en babybutikk og prøvde å kjenne på alle vognene de hadde der. Alle hadde litt «slark» i leddene, så Britax Smile 3 skilte seg ikke negativt ut der. Så da blir det nok denne vi går for! 

Ellers er vi i tenkeboksen på bedside crib, og jeg har også tenkt en del på bæretøy. Så usikker på om jeg vil føle at jeg trenger sele eller om sjal er best. Noen med erfaring? Ser jo for meg at sjal kanskje er best på sommeren, men det blir jo fort høst hvis jeg føder på termin.

Tipper du blir fornøyd med Britax smile 3 altså😊 jeg var veldig fornøyd med 2ern, og jeg trilla myyye. Mest på asfalt og i byen på butikker og kjøpesenter da. Største ulempen var som sagt størrelsen, og punkteringene da😐

Vi skal ha bedside crib😊 babyer er jo forskjellige, men samsoving var eneste mulighet for meg til å få litt søvn med en veldig sulten nyfødt. Men likevel greit at de har sitt eget lille område.

Jeg har både sele i sjal fra ergobaby fra sist. Ser for meg jeg kommer til å bruke sela mest, for den er raskere å få av og på når baby skal ha pupp NÅ😅 Synes sjalet var varmere og klammere for baby. Men det er jo smak og behag da😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, unknown1 skrev:

Hvor lang tid tok det fra det ble sendt inn henvisning til OUL og dere fikk svar? Hilsen utålmodig 😇

Var på sykehuset da vi fikk tidlig ultralyd, så fikk time samme dagen når vi var der likevel :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk se et perfekt hjerte slå på ultralyd i dag ❤ Fikk kun målt hodet og magen pga.den var så aktiv, så vanskelig å måle lengde 😅 Utifra de målene trodde hun jeg var et par/tre dager kortere på vei, men hadde ingenting å si nå. Går derfor utifra den samme terminen :) Kjønn var helt umulig å se sa hun, men det er helt greit ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, unknown1 skrev:

Hvor lang tid tok det fra det ble sendt inn henvisning til OUL og dere fikk svar? Hilsen utålmodig 😇

Jeg fikk brev om OUL en ukes tid etter henvisninga. Tre laaange uker igjen enda!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, unknown1 said:

Hvor lang tid tok det fra det ble sendt inn henvisning til OUL og dere fikk svar? Hilsen utålmodig 😇

Jeg fikk time etter en uke, men jeg var hos legen og fikk henvisning 23.desember. Brevet var datert 27.desember så synes de var veldig raskt mtp helligdagene ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...