Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2020


Kassiopeia8

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke spottet noe, men er veldig nøye med å sjekke papiret ved dobesøk. Livredd for å se masse rødt blod😣 men som sagt, er visst veldig vanlig de første ukene har jeg lest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke spottet, men jeg kjenner på stadig nye symptomer. Svie/stikking/murring i livmor, trøtt, sliten i korsrygg.. Er også redd for å oppdage masse rødt blod siden IKM skulle ha vært onsdag ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, unknown1 skrev:

Ikke spottet, men jeg kjenner på stadig nye symptomer. Svie/stikking/murring i livmor, trøtt, sliten i korsrygg.. Er også redd for å oppdage masse rødt blod siden IKM skulle ha vært onsdag ..

Ja, samme her. Jeg er faktisk ikke sliten i korsrygg, men kjenner det liksom mer mellom skulderbladene. Vet ikke om det er fordi puppene er større og tyngre, eller om det bare er en stivhet liksom. Hadde mer spotting i dag, men bare bittelitt brun utflod. Prøver å si til meg selv at når det ikke er smerter, og så små mengder (og heller ikke friskt) så er det ingenting å bekymre seg for. 

Dagene frem mot den ultralyden kan jo bare ikke gå saktere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Kassiopeia8 skrev:

Ja, samme her. Jeg er faktisk ikke sliten i korsrygg, men kjenner det liksom mer mellom skulderbladene. Vet ikke om det er fordi puppene er større og tyngre, eller om det bare er en stivhet liksom. Hadde mer spotting i dag, men bare bittelitt brun utflod. Prøver å si til meg selv at når det ikke er smerter, og så små mengder (og heller ikke friskt) så er det ingenting å bekymre seg for. 

Dagene frem mot den ultralyden kan jo bare ikke gå saktere! 

Ja, tiden går utrolig sakte 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, unknown1 skrev:

Ja, tiden går utrolig sakte 😂

Hvilken dato var det du hadde booket tidlig UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Kassiopeia8 skrev:

Ja, samme her. Jeg er faktisk ikke sliten i korsrygg, men kjenner det liksom mer mellom skulderbladene. Vet ikke om det er fordi puppene er større og tyngre, eller om det bare er en stivhet liksom. Hadde mer spotting i dag, men bare bittelitt brun utflod. Prøver å si til meg selv at når det ikke er smerter, og så små mengder (og heller ikke friskt) så er det ingenting å bekymre seg for. 

Dagene frem mot den ultralyden kan jo bare ikke gå saktere! 

Har spottet mer i dag selv, brun utflod. Har noe menssmerter, så kjenner jeg begynner å bli litt bekymret😕 Leser jo at det er vanlig, men tenker jo det verste uansett🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Uff, noen av dere andre som har spottet? Jeg fikk litt lyserosa utflod nå i kveld. Leser jo at det er helt normalt og ingenting å bekymre seg for, men klarer jo ikke la være å bli litt stressa. Har hatt en lang dag i dag og kanskje tatt det litt hardere ut på kroppen enn vanlig. 

Jeg hadde bittelitt brun utflod på onsdag - har hørt at det er vanlig med noe blodrester/brunt utflod når mensen skulle ha vært. Dersom det er mye, og fersk rødfarget mens bør vi heller bli bekymra det går bok helt sikkert fint 🧡 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Netteflette skrev:

Har spottet mer i dag selv, brun utflod. Har noe menssmerter, så kjenner jeg begynner å bli litt bekymret😕 Leser jo at det er vanlig, men tenker jo det verste uansett🤷🏻‍♀️

Ja. Håper de små holder seg fast der inne for oss begge! Har du tenkt å dra på tidlig ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Netteflette skrev:

Har spottet mer i dag selv, brun utflod. Har noe menssmerter, så kjenner jeg begynner å bli litt bekymret😕 Leser jo at det er vanlig, men tenker jo det verste uansett🤷🏻‍♀️

Jeg har forstått at det er ganske vanlig med brunt utflod da mensen skulle vært, kroppen kvitter seg med litt grums rett oc slett. Går nok så fint atte! 🥰

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kassiopeia8 skrev:

Ja. Håper de små holder seg fast der inne for oss begge! Har du tenkt å dra på tidlig ultralyd?

Ja, jeg har bestilt til 9.des! Da er jeg 7+4 om jeg husker rett 😊

Jeg har hatt hodepine de siste par dagene, og litt magevondt m/ diaré. Nå er det litt bedre heldigvis. Idag tok jeg en til digital CB der det sto «Gravid 2-3», og det stemmer godt med eggløsning. Ble beroliget da 💖🥰

Edit: leste feil, du hadde jo sitert Netteflette, men jeg lar det stå likevel 😅 #gravidtussete

Endret av Silisium
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kassiopeia8 skrev:

Ja. Håper de små holder seg fast der inne for oss begge! Har du tenkt å dra på tidlig ultralyd?

Krysser fingrene for det!🤞🏻Ja, har tenkt å ta tidlig ultralyd, men kanskje rundt uke 9-10. Men det virker så lenge til så drar sikkert før😝 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Silisium skrev:

Ja, jeg har bestilt til 9.des! Da er jeg 7+4 om jeg husker rett 😊

Jeg har hatt hodepine de siste par dagene, og litt magevondt m/ diaré. Nå er det litt bedre heldigvis. Idag tok jeg en til digital CB der det sto «Gravid 2-3», og det stemmer godt med eggløsning. Ble beroliget da 💖🥰

Edit: leste feil, du hadde jo sitert Netteflette, men jeg lar det stå likevel 😅 #gravidtussete

Hehe, det er ikke så farlig! Vil jo høre fra dere alle i denne tråden 🥰

Så deilig med UL såpass tidlig da! Jeg har ikke før 18. desember, da er jeg 9 uker på vei. Leeenge å vente, men tenker samtidig at jeg får sett litt mer ☺️ Lurt å ta en ny digital test! Jeg har også en liggende, så tenkte å ta den nå til helga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Silisium skrev:

Jeg har forstått at det er ganske vanlig med brunt utflod da mensen skulle vært, kroppen kvitter seg med litt grums rett oc slett. Går nok så fint atte! 🥰

Ååå håper det❤️❤️ Foreløpig bare brunt, så håper det holder seg der🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Hehe, det er ikke så farlig! Vil jo høre fra dere alle i denne tråden 🥰

Så deilig med UL såpass tidlig da! Jeg har ikke før 18. desember, da er jeg 9 uker på vei. Leeenge å vente, men tenker samtidig at jeg får sett litt mer ☺️ Lurt å ta en ny digital test! Jeg har også en liggende, så tenkte å ta den nå til helga. 

Ja, jeg klarer ikke å vente lenger enn det, må få se hjertebank på skjermen så tidlig jeg kan. Blir nok en til ultralyd utenom ordinær. Ja, nå går dagene litt sakte fram til vi får vite noe mer sikkert. Jeg leste på norsk helseinformatikk sine sider at etter uke 8 er det kun 2% sjanse for spontanabort for oss under 30, og 3% for de mellom 30-34 🤞🏻☺️ Det er heldigvis bare et par uker til for flere av oss! Vi får bare krysse fingre og tær og ta forlaten og tranen vår 😄 

En god natt ønskes til termingruppa vår!  💖🤱🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...synes forøvrig det er litt koselig at vi alle er førstegangsmammaer 😌💗 Litt koselig og vi er i samme båt på en måte!  

(Men erfarne mødre er selvsagt også velkommen! Mye å lære derfra. Var bare noe jeg akkurat la merke til 😁)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Silisium skrev:

...synes forøvrig det er litt koselig at vi alle er førstegangsmammaer 😌💗 Litt koselig og vi er i samme båt på en måte!  

(Men erfarne mødre er selvsagt også velkommen! Mye å lære derfra. Var bare noe jeg akkurat la merke til 😁)

Ja, det tenkte jeg også på! Mange i samme båt her 😄 Vi får holde sammen etter de små har ankommet også, kan vel fort bli noen spørsmål 😅 

Så fint å høre den statistikken! Jeg har jo også sett for meg at sjansene nok er størst helt i starten, men fint å se det helt konkret. 

Tok forresten en digital test nå og fikk gravid 2-3 ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, koselig at vi er mange førstegangsmammaer her😁 Spennende å lese hva dere opplever også!

Spotter noen av dere fortsatt/hvor lenge spottet dere? Jeg har fortsatt brunt utflod i dag også🤷🏻‍♀️

Tok en digital test, den viste 2-3 i dag☺️ Det var en hyggelig start på morgen🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Netteflette skrev:

Helt enig, koselig at vi er mange førstegangsmammaer her😁 Spennende å lese hva dere opplever også!

Spotter noen av dere fortsatt/hvor lenge spottet dere? Jeg har fortsatt brunt utflod i dag også🤷🏻‍♀️

Tok en digital test, den viste 2-3 i dag☺️ Det var en hyggelig start på morgen🥰

Har ikke spottet noe mer i løpet av natta, men spottet litt i går. Brun utflod i trusa og litt farge på papiret også når jeg gikk på do på kvelden, så det varte vel sikkert noen timer i går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart at vi er flere som har spottet rundt samme tid🙈 Håpe spiren klorer seg fast🤞🏻👶🏻☺️ Tiden går såååå sakte...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...