Gå til innhold

Å bryte ned fordommer mot sexkjøp i Thailand (2)


Inkognito92

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Inkognito92 skrev:

Jeg vil ikke ha en europeisk kone? Jeg har vært sammen med det før, og foretrekker thai kvinner sin kultur.

Hva vet du om kulturen deres?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Inkognito92 skrev:

Thailand har mer enn dobbel GDP per innbygger enn f.eks. Ukraina. De har mange andre alternativer, men er enn grunn for at det er nettopp i buddhist land. Det er pga. det ikke er skam pålagt, som her i Norge. Smarte jenter tjener masse penger der nede.

Flere tjener myee mer enn deg. Hørt en historie, om ei som giftet seg med en brite, som drev og kjøpte eiendommer. Endte til slutt med hun var god for over 31 millioner kroner.

Nei, de har ikke andre alternativer fordi rikdommen er så ekstremt skjevt fordelt. De prostituerte kommer gjerne fra den lutfattige nordre delen av Thailand.

Det hører til unntakene at de tjener veldig godt. At noen veldig få tjener godt betyr ikke at prostituerte generelt tjener veldig bra på det de driver med.

For eksempel disse:

https://pattayatoday.net/bangkoks-seedy-side-where-sex-with-an-83-year-old-is-available-for-10/

Endret av jabx
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på en ting, hvem i denne verden kan selge kroppen sin og fremdeles være lykkelig? Alvorlig talt? Trenger man virkelig å ha så høy iq for å fatte det? Kultur eller ikke, er vi ikke alle mennesker? Du er ikke en annen type menneske selv om du er fra Thailand. Jeg begynner å lure.... helt utrolig. Dunk i hodet......

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sitronterte skrev:

Jeg bare lurer på en ting, hvem i denne verden kan selge kroppen sin og fremdeles være lykkelig? Alvorlig talt? Trenger man virkelig å ha så høy iq for å fatte det? Kultur eller ikke, er vi ikke alle mennesker? Du er ikke en annen type menneske selv om du er fra Thailand. Jeg begynner å lure.... helt utrolig. Dunk i hodet......

De er ikke en annen type mennesker som sådan, men de har en annen kultur. Sexkjøp er "godtatt". Det er veldig vanlig at thai-menn går til prostituerte, og rike thai-menn har gjerne flere "koner" på si.

De har også et litt annet syn på sex og kropp enn vi vestlige. Ofte er det et ganske skarpt skille mellom sex og følelser. Sex er bare sex. Følelser er noe annet. Thailand er derfor et av de landene i verden med størst grad av utroskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, jabx skrev:

De er ikke en annen type mennesker som sådan, men de har en annen kultur. Sexkjøp er "godtatt". Det er veldig vanlig at thai-menn går til prostituerte, og rike thai-menn har gjerne flere "koner" på si.

De har også et litt annet syn på sex og kropp enn vi vestlige. Ofte er det et ganske skarpt skille mellom sex og følelser. Sex er bare sex. Følelser er noe annet. Thailand er derfor et av de landene i verden med størst grad av utroskap.

Ja, det handler jo om hva som er det vanlige å gjøre der. Men uansett kultur eller hva du snakker om, så har vi jo samme følelsesliv. Mest sannsynligvis klarer de å undertrykke de følelsene som kommer ved å nedverdige seg selv og selge kroppen sin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, spekulasjoner, latterliggjøring, oppfordring til brudd på norsk lov, trusler, avsporinger og samtlige svar til dette.

Kragebein, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Kragebein skrev:

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, spekulasjoner, latterliggjøring, oppfordring til brudd på norsk lov, trusler, avsporinger og samtlige svar til dette.

Kragebein, adm

Oppfordring til brudd av norsk lov? Hva? Ingenting var nevnt om oppfordring.

Det var en diskusjon om den KONTROVERSIELLE sex kjøpsloven, som sikkert blir fjernet snart. Ettersom aviser skriver om dette hele tiden og prostituerte klager på den. Dette er en høyst relevant debatt. Helt klart du har noe imot thai-norske ekteskap og fordommer. Jeg vet norske kvinner har fordommer mot menn som reiser til Thailand, og finner kjærligheten der.

Det blir ikke nevnt på forumet her, når norske kvinner reiser til Tyrkia eller Gambia, det er helt ok!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2019 den 23.56, Sitronterte skrev:

Jeg bare lurer på en ting, hvem i denne verden kan selge kroppen sin og fremdeles være lykkelig? Alvorlig talt? Trenger man virkelig å ha så høy iq for å fatte det? Kultur eller ikke, er vi ikke alle mennesker? Du er ikke en annen type menneske selv om du er fra Thailand. Jeg begynner å lure.... helt utrolig. Dunk i hodet......

Det er mange måter å selge kroppen sin på. Det du ikke forstår lille venn er at i Thailand, er ikke salg av sex noe tabu eller skam belagt. Penger er status der nede,hvorfor er det så mange Thai kvinner som gjør alt for å komme til Norge helt selvstendig og selge seg selv? Var nylig en nylig artikkel om mange skilte Thai kvinner som begynner å selge seg selv her i Norge. Disse har ingen bakmenn. Penger er det som betyr noe i Thai samfunnet, det er status.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2019 den 23.41, AnonymBruker skrev:

Du er en ung mann, TS (vel, i hvertfall påstår du det). 

Vi som har levd en stund vet at den såkalte "lykkelige horen" ikke eksisterer.

Les deg litt opp, og ikke se deg blind på 1 - en - YouTubefilm om temaet. 

Tar gjerne en diskusjon med deg etter at du har lest deg litt opp om "lykkelige horer". 

Anonymkode: 13852...e20

Det kommer veldig an på hvordan du behandler henne, klart det er mange drittsekker der ute. Vel og merke jo mer alternativer hun har, jo mer kan hun diskriminere kundene sine. Det samme gjelder her i landet også. Så hvorfor skal den feministiske høyborgen av regjeringen gjøre det vanskeligere for Thai kvinner???

En lykkelig hore kan så absolutt eksistere, jeg har vært med mange, og så lenge jeg er grei, snill og generøs. Er de selvsagt lykkelige. Jeg er også godt trent, så er ikke alltid dvaske gamlinger over dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2019 den 20.11, O.G. skrev:

Det stemmer ikke lengre.

Helt feil, HIV rammer nesten i all hovedsak homofile. Det er nesten umulig å få HIV gjennom vaginalt samleie, ellers burde jeg fått HIV for lenge siden. Sannsynligvis mange av de som oppgir de er "heteroseksuelle" egentlig har gjort homoseksuelle ting i utlandet, men vil ikke innrømme det, da det er skam pålagt.

 

Edit* Kvinner risikerer å få Hiv gjennom vaginalt samleie, mens for menn er det nesten umulig.

Endret av Inkognito92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2019 den 23.47, AnonymBruker skrev:

For en absurd situasjon, Ts er altså villig til å betale for sex for å hjelpe disse kvinnene. Istedenfor å forplikte seg til en dame han kan redde eller bidra til å støtte en landsby. Helt sjukt å rettferdiggjøre en slik psyk handling det er å utnytte fattige kvinner på den måten  og i tillegg tror at man hjelper de. 

Anonymkode: 569ab...3e3

Jeg er overbevist at mange av disse "fattige" kvinnene jeg har kommet over, egentlig tjener mer enn meg per måned.

Short time før barfine er rundt 3000-5000 baht på en gogo bar, med pene jenter. Altså rundt tusenlappen, hun kan ha flere kunder på en kveld. Så hun tjener potensielt flere tusen kroner på en kveld. I skrivende stund er NOK = 3,35 Baht.

+ Hun garantert vil få sponsorer som sender henne penger ned i måneden.

Thailand er ikke noe fattig land i nød lenger. 10 år siden var NOK = 6 Baht + prisene var lavere. Ikke bare har thai bahten doblet seg, men prisene har også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2019 den 13.05, Inkognito92 skrev:

En ting skal du være sikker på lille pike. Jeg har hatt et mer intimt forhold til thai kvinner enn du noen gang vil.

Jeg vet nøyaktig hva dem føler. Du selektiv velger ut, de som har vært uheldige.

Spør deg selv, hvorfor bedriver norske kvinner fra god oppvekst også dette? Folk har forskjellig syn på dette, jo mindre religion og skamfølelse, som den idiotiske loven, jo mer er det utbredt. 

Lille pike? Bare svært uintelligente mennesker snakker sånn til noen, håper du vet at hver gang du sier «lille du, lille pike, vennen, kjære deg da (til folk du ikke kjenner)....» så krøller deg seg av skam i normale mennesker. 

Har du dårlig selvtillit for utstyret ditt? Vansker for å få deg damer du ikke må betale for? Dominerende mor? Ødelagt på en eller annen måte er du i alle fall. 

Og at du har hatt et mer intimt forhold til thai kvinner enn noen her inne noen gang vil ha, er fordi de har mer hjerne (og større hjerte) enn deg. 

Anonymkode: 82ab9...822

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2019 den 19.23, AnonymBruker skrev:

Men klumpen, hvordan kan vi vite at den dokumentaren du viser til er riktig da? Argumentet med at de diskuterer seg imellom holder ikke mål, du ser vel den? 
og jeg har en utfordring til deg, kom med andre argumenter enn feministisk propaganda..

Anonymkode: 05712...aff

Men klumpen😂😂😂😂😂😂

Anonymkode: 864cd...b5c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Inkognito92 skrev:

En lykkelig hore kan så absolutt eksistere, jeg har vært med mange, og så lenge jeg er grei, snill og generøs

Du skjønner at en snill og generøs kunde er attraktivt for en kvinne som selge sex? De vil foretrekke en generøs og snill kunde ovenfor en slem og lite-generøs kunde. Det er det betyr. Det betyr ikke at de syntes du er fantastisk, du er bare å foretrekke som kunde ovenfor en eklere kunde. Det sier seg selv gjør det ikke? Basic salgsbusiness det,foretrekke å "selge" til kunder som behandler selgeren ordentlig. Og da må man smile, lyve og oppføre seg på en måte som tilsier at kunden kommer tilbake til selgeren. Så hvis kunden ønsker å høre om den "lykkelige horen" så får kunden høre om nettopp det. 

Du fremstår som vel naiv  i forhold til dette. Og som flere andre her har påpeket, om du er så opptatt av å være snille med de prostituerte så kan du vel da gi dem penger UTEN å ha sex. Men det er ikke det du EGENTLIG er opptatt av. Du er opptatt av å tilfredstille deg selv og kun det. Du virker også svært opptatt av å ha en slags godkjennelse fra det norske samfunn for dine aktivitieter i Thailland og ikke kan jeg skjønne hvorfor det er så viktig for deg, med mindre du dypt innerst inne skjønner at dette faktisk ikke er helt OK.

 

Endret av Hatsumomo
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2019 den 0.01, Sitronterte skrev:

Ja, det handler jo om hva som er det vanlige å gjøre der. Men uansett kultur eller hva du snakker om, så har vi jo samme følelsesliv. Mest sannsynligvis klarer de å undertrykke de følelsene som kommer ved å nedverdige seg selv og selge kroppen sin. 

Det er mer mishandling av barn der. I tillegg skjer det mye voldtekter og seksuelle overgrep, særlig på den fattige landsbygda. Gruppevoldtekter er visst ikke uvanlige. Det betyr at mange av disse kvinnene nok vokser opp med traumer knyttet til seksualitet, og ja, det gjør at de får et annet forhold til kropp og sex enn andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2019 den 12.04, Inkognito92 skrev:

Thailand har de vakreste kvinnene i verden og de elsker norske menn.

Anbefaler alle å ta på engelsk tekster og se hvor bra disse kvinnene har det, i forhold til sine søstre i verre land, hvor det er dårlig tilgang på norske menn.

 

På 3.10.2019 den 12.59, Inkognito92 skrev:

Den viser også hvor fælt kvinner i denne industrien fra andre land, som ikke har tilgang til norske menn har det.

Dette fikk meg til å le. Høyt.
Ja stakkars de thai-damene som ikke har tilgang på norske menn! Sånn en prima vare norske horekjøpere er altså! :ler:
Man trenger ikke ha et eneste feministisk bein i kroppen for å se hvor latterlig dette er!

 

På 3.10.2019 den 13.51, Inkognito92 skrev:

Drømmen min er å flytte ditt og leve sabai sabai liv, som thaiene kaller det.

Jeg er akkurat ferdig med utdannelsen min, men jeg jobber med andre prosjekter, håper å bli rask rik, kjøpe eiendom i Europa og tjene på leie inntekter der. Mens jeg lever i Thailand. 

Man kan spørre seg hvorfor den norske regjeringen da aktivt går inn å angripe norske menn, som finner lykken i utlandet.

Hvis du vil bli raskt rik har jeg et forslag til deg: prostituer deg! Det finnes nok av rike menn, både norske og fra andre land, som betaler godt for å få ei kosestund med deg! Du sier jo at du er sånn en ung, pen og hyggelig fyr, så du ligger an til å tjene gode penger raskt! Kanskje du til og med får noen norske damer som kunde? Du slipper å underholde dem med backpacking og greier, du trenger bare pule! Hadde ikke det vært helt fantastisk?
Så kan du bruke pengene på å hjelpe en thaidame ut av prostitusjonen ved å gi henne tak over hodet, hjelpe henne til å få en annen jobb, og så kan dere leve lykkelig til deres dagers ende! :)

 

På 3.10.2019 den 14.11, Inkognito92 skrev:

Jeg henviste til dokumentar, som tar for seg daglig samtale mellom thaiene.

 

På 3.10.2019 den 19.27, Inkognito92 skrev:

Det er nettopp derfor dette er en prisbelønnet dokumentar, her ser man direkte innblikk i hverdagen til ei Thai kvinne.

Skjult kamera, da eller?
Hvis de hadde den minste anelse om at de ble filmet er det ikke en unbiased, dalig samtale mellom damene. Da er det pyntede salgstaler for å få flere kunder og mer penger.

 

På 3.10.2019 den 20.01, Inkognito92 skrev:

De for hjelp øknomisk som den artikkelen henviser til. Skal handicap mennesker bare ha sex med andre handicapet da?

De kan ha sex med hvem de vil, unntatt prostituerte. Handicappede sfår ikke støtte til å kjøpe sex fra prostituerte, de heller.  Var det veldig vanskelig å forstå forskjellen mellom de to typene hjelp/støtte?

 

1 time siden, Inkognito92 skrev:

Det blir ikke nevnt på forumet her, når norske kvinner reiser til Tyrkia eller Gambia, det er helt ok!!

Finn én tråd der damer som kjøper sex blir heiet på eller fremsnakket, og moderatorene lar tråden stå urørt.

 

1 time siden, Inkognito92 skrev:

Det er mange måter å selge kroppen sin på. Det du ikke forstår lille venn er at i Thailand, er ikke salg av sex noe tabu eller skam belagt. Penger er status der nede,hvorfor er det så mange Thai kvinner som gjør alt for å komme til Norge helt selvstendig og selge seg selv? Var nylig en nylig artikkel om mange skilte Thai kvinner som begynner å selge seg selv her i Norge. Disse har ingen bakmenn. Penger er det som betyr noe i Thai samfunnet, det er status.

Du svarer jo egentlig på spørsmålet ditt selv, penger er status. Og i Norge får de enda mer penger av å prostituere seg, som de kan sende til familien sin hjemme i thailand. Dette har ingeting med mangel på skam å gjøre.

1 time siden, Inkognito92 skrev:

En lykkelig hore kan så absolutt eksistere, jeg har vært med mange, og så lenge jeg er grei, snill og generøs. Er de selvsagt lykkelige. Jeg er også godt trent, så er ikke alltid dvaske gamlinger over dem.

De er nok like "lykkelige" når dvaske gamlinger er snille og generøse. Det sier jo seg selv at når man lever av å selge kroppen sin, liker man best de hyggelige kundene som behandler dama med litt mer respekt. Det som gjør prostituerte ekstra lykkelige er de kundene som er så utsultet på damekontakt at de ikke ønsker sex, men bare vil prate og ha kroppskontakt. Det er drømmekundene, både for thaidamer og prostituerte i resten av verden.

Hvis du synes synd på thaidamene, er det litt rart å "hjelpe" dem ved å kjøpe sex hos dem og syte over at sexkjøploven tvinger dem til å skamme seg. Hva med å engasjere deg i organisasjoner som jobber mot vold mot kvinner eller for bedre muligheter til å tjene gode penger på jobber som ikke krever at damene må penetreres av fremmede menn dagen lang?
For en thaidame å innrømme at de misliker jobben sin og kjenner skam over å selge kroppen sin, er det samme som å spytte kundene i ansiktet og si farvel til jobben sin (dvs se langt etter drømmen om et høvelig normalt liv). Pluss at noen av dem blir slått ihjel av halliken eller en kunde. Hvem vil vel kjøpe hora som klager på kundene og jobben sin?

Og du som snakker så nedlatende om feministisk tankegang; fikk du med deg at kvinnene i filmen din jobber i mer luksuriøse og trygge bordeller i et kvinnedominert område? Det omtales som en "kvinneghetto".  Tror du alle thai-horer er like heldige?

 

Anonymkode: 23955...2f1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Inkognito92 skrev:

Det er mange måter å selge kroppen sin på. Det du ikke forstår lille venn er at i Thailand, er ikke salg av sex noe tabu eller skam belagt. Penger er status der nede,hvorfor er det så mange Thai kvinner som gjør alt for å komme til Norge helt selvstendig og selge seg selv? Var nylig en nylig artikkel om mange skilte Thai kvinner som begynner å selge seg selv her i Norge. Disse har ingen bakmenn. Penger er det som betyr noe i Thai samfunnet, det er status.

Nå må du gi deg. Jo, salg av sex er fortsatt tabu. Det er "godtatt" at menn har drifter og "må få utløp for disse", men prostituerte er lavest på rangstigen i samfunnet. Prostitusjon er også faktisk forbudt og straffbart formelt sett.

Penger er status, men hvis folk vet at pengene kommer fra prostitusjon så får vedkommende likevel ingen høy status.

Kvinner som kommer til Norge og begynner å selge sex her er allerede vant til å selge sex, og da er veien kort til å fortsette med det. Det betyr ikke at de ikke ble drevet inn i prostitusjon i utgangspunktet på grunn av fattigdom og nød. At de er ødelagt innvendig og dermed ikke ser noe problem med å selge kroppen sin endrer ikke dette.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Inkognito92 skrev:

Thailand er ikke noe fattig land i nød lenger.

Herregud. At Thailand opplever økonomisk vekst betyr ikke at alle deltar i dette. I det fattige nord er det fortsatt, ja, mye fattigdom.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, jabx skrev:

Herregud. At Thailand opplever økonomisk vekst betyr ikke at alle deltar i dette. I det fattige nord er det fortsatt, ja, mye fattigdom.

Tror det bare er å gi opp, la denne karen leve i fornektelse over den bedritne oppførselen sin. Horekunder er værste sorten. 

Anonymkode: 569ab...3e3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Inkognito92 said:

Helt feil, HIV rammer nesten i all hovedsak homofile. Det er nesten umulig å få HIV gjennom vaginalt samleie, ellers burde jeg fått HIV for lenge siden. Sannsynligvis mange av de som oppgir de er "heteroseksuelle" egentlig har gjort homoseksuelle ting i utlandet, men vil ikke innrømme det, da det er skam pålagt.

 

Edit* Kvinner risikerer å få Hiv gjennom vaginalt samleie, mens for menn er det nesten umulig.

Du aner ikke hva du snakker om. Leste du ikke hva jeg skrev om risikofaktorer som multipliserer smitterisikoen flerfoldige ganger? Thailand er kanskje det farligste stedet i verden å ha ubeskyttet heterofil sex med prostituerte.

Anonymkode: 339eb...5c8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...