Gå til innhold

Han ble kjempesinna fordi han var far i seks timer uten å vite det


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ro dere ned! I gamle dager måtte man ha sendt brev.. 🙈😛

 

Anonymkode: 9f69d...768

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Far skal bare være veldig glad for at søsteren var der og stilte opp med kjøring til sykehuset! Ærlig talt.

Anonymkode: bb19c...8d9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har han grunn til det egentlig? Jeg synes han overreagerer!

Søsteren min ble nettopp mamma for første gang men 5 uker før termin. Siden det var første gang så er jo sjansen litt høyere for å føde etter termin og sjelden å føde så mye før. Mannen hennes var på ferie i tre dager sammen med venner(den var planlagt før hun ble gravid så hun ville han skulle dra) og dessuten tok det han bare to timer hjem. Men så fødte hun helt plutselig akkurat da han var borte og jeg måtte kjøre yil sykehuset. Det gikk kjempefort, jeg tror babyen var ute på en time. Et stort sjokk så klart siden ingen var forberedt på det så tidlig så søsteren min måtte ha litt tid på å komme til hektene etterpå og ville ikke jeg skulle ringe pappaen for hun ville gjøre det selv. 

Så hun ringte til han seks timer etter babyen var ute. Og nå er han kjempesint og såret(han kjeftet og gråt på telefonen med meg) fordi jeg burde ha ringte uansett hva søsteren min sa og han gjorde en stor sak ut av at han har vært pappa i seks timer uten å vite det??

Det er jo seks timer og ikke seks dager. Og skulle jeg ha bare ignorert søsteren min sin beskjed da?

Anonymkode: 83273...d8c

Har ikke lest alt men skjønner dere veldig godt! Jeg fødte også prematurt og man går inn i sjokk rett og slett. Seks timer etter å sjokkføde prematurt, er ingenting. Han bør slappe av og være en trygg far og mann, og ikke bælje for bagateller. 

Anonymkode: 16546...7d3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at man ikke rekker å gi beskjed mens det står på om det faktisk gikk så fort som en time at ungen var ute er en ting. Det høres rimelig dramatisk ut.

Men så gå i timesvis etterpå uten at man gir beskjed, wtf.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at ikke de på sykehuset ringte? Var det fordi mor hadde noen med seg? 

Da jeg plutselig måtte ta haste-keisersnitt pga fødselen satte igang mens jeg var innlagt med svangerskapstrøbbel, da ringte sykehuset til far samtidig som de trillet meg inn på operasjonsstua. 

Anonymkode: 04668...f63

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WhisperingWind

Selvfølgelig blir han skuffet og såret. Han burde i det minste fått en SMS når fødselen startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke lest alt men skjønner dere veldig godt! Jeg fødte også prematurt og man går inn i sjokk rett og slett. Seks timer etter å sjokkføde prematurt, er ingenting. Han bør slappe av og være en trygg far og mann, og ikke bælje for bagateller. 

Anonymkode: 16546...7d3

«Slutt å syt og vær en mann?» Nei vet du hva, den slags nedvurdering av en manns rett til å ha følelser og av fars rolle trodde jeg vi var ferdig med i 2019

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder med far her. Han dummet seg ut ved å dra på guttetur, men de færreste fødsler starter jo såpass tidlig og her ba mor ham dra. Så å skylde på at han ikke brydde seg er for dumt. 

Han er nok sint på seg selv for å ha gått glipp av fødselen, men jeg skjønner veldig godt at han er sint på dere som ikke en gang sa fra at det var i gang. 

Anonymkode: 3e9aa...534

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi vi var kjempestressa begge to

Anonymkode: 83273...d8c

5 uker før termin? Der er virkelig ikke uvanlig å føde da, dere burde klart å si ifra.

Han har all grunn til å være sur. Skjønner faktisk om der er starten på slutten av der forholdet.

Anonymkode: 5b247...0b5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg fikk jo beskjed om å ikke ringe 

Anonymkode: 2e12d...69b

Ja, men du kan vel tenke selv? Hvorfor vil du ham så vondt? Er ikke søsteren din glad i ham?

Anonymkode: 5b247...0b5

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars nybakte pappa:( er de ikke i et forhold? 

Det første jeg hadde gjort var å si til søsteren min at den kommende faren måtte få beskjed! 

 

Anonymkode: 4dbb2...21c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ufattelig råttent gjort av dere. At dere var stressa er ingen unnskyldning. Har ikke ord. Bedritent. 

Anonymkode: 26ff2...f6a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

5 uker før termin? Der er virkelig ikke uvanlig å føde da, dere burde klart å si ifra.

Han har all grunn til å være sur. Skjønner faktisk om der er starten på slutten av der forholdet.

Anonymkode: 5b247...0b5

Og de 5 ukene trenger man til å forberede seg mentalt. Når man plutselig føder ut av det blå, som jeg og ts gjorde, tar det tid før man får samlet seg og evner å tenke ut over den konkrete situasjonen man er i. Det vil si fødingen, og deretter, å ta inn over seg barnet. Man er fullstendig overveldet.

Anonymkode: 16546...7d3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du født barn? Om du har det så vet du kanskje at det er en vanvittig påkjenning der kan ta timer og dager å komme seg etter. Å presse en baby ut av kroppen sin er sinnsykt. Har du ikke født? Hold kjeft. 

Anonymkode: aeb3f...de1

Jeg har født. Skikkelig harde fødsler der ene holdt på å gå galt.  Jeg skjønner likevel ikke at det ikke blir gitt beskjed til far under eller like etter fødselen.  6 timer er rett og slett råttent mot barnets far!!!!

Anonymkode: 253dd...5b5

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere var ikke i et forhold. Det er de her. Kan ikke sammenliknes. 

Anonymkode: 91c43...ae7

Sammenligner ikke situasjonen med at det er den samme greia, men jeg har vært i en lignende situasjon som var stygg pga manglende varsling. Og jeg håper familien kan la det ligge, for det e jævlig.

Anonymkode: 0f8ee...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Bokdamen skrev:

«Slutt å syt og vær en mann?» Nei vet du hva, den slags nedvurdering av en manns rett til å ha følelser og av fars rolle trodde jeg vi var ferdig med i 2019

Det er ikke riktig tidspunkt for at mannen skal ha "rett til å ha følelser" i form av sinne rettet mot den nybakte moren til hans barn. Dama har nettopp hatt en prematurfødsel. Vet du hvor satt ut man blir av å plutselig føde uten forvarsel? Hvorfor skal den nybakte moren jobbe med å emosjonsregulere en voksen mann, når hun har mer enn nok med å ta inn over seg fødselen og barnet som mest sannsynlig trenger litt ekstrahjelp nå i starten. Mannen bør kjenne sin plass i denne situasjonen og svelge tårene. Dette er en ekstremsituasjon for dama, og han klager. Sissyboy. 

Anonymkode: 16546...7d3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke riktig tidspunkt for at mannen skal ha "rett til å ha følelser" i form av sinne rettet mot den nybakte moren til hans barn. Dama har nettopp hatt en prematurfødsel. Vet du hvor satt ut man blir av å plutselig føde uten forvarsel? Hvorfor skal den nybakte moren jobbe med å emosjonsregulere en voksen mann, når hun har mer enn nok med å ta inn over seg fødselen og barnet som mest sannsynlig trenger litt ekstrahjelp nå i starten. Mannen bør kjenne sin plass i denne situasjonen og svelge tårene. Dette er en ekstremsituasjon for dama, og han klager. Sissyboy. 

Anonymkode: 16546...7d3

Du vrir ekstremt på det du siterer nå.. 😮

Anonymkode: 253dd...5b5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du vrir ekstremt på det du siterer nå.. 😮

Anonymkode: 253dd...5b5

På hvilken måte?

Anonymkode: 16546...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde glemt at jeg hadde en mor under fødsel. Mye mer nytte i barnets pappa enn hysteriske slektninger. Vil tro forholdet ikke er liv laga i sånne tilfeller. Mine foreldre er heldige får de vite det i løpet av 48 timer. De står ikke på varslingslista. 

Ts: jeg tenker nok at far er skuffet. Og så tenker jeg at far har rett til å være skuffet.

Og så tenker jeg at dette kommer fra et logisk og rasjonelt sted. Nå vet han at for personen han har valgt som moren til sitt barn så er han mindre viktig enn hennes slektninger. Og det er å stille såpass lavt i hierarkiet at i alle fall jeg aldri ville vurdert å bli foreldre med en person som satte meg så lavt. Men han har valgt, trolig uten å vite om sin plassering. Og må leve med det. Men ikke undervurder prosessen. Mannen er inne i en sorgprosess rundt et unektelig mislykka forhold. Og en gledesprosess rundt å ha blitt far. Samtidig. 

Vil anbefale din søster å gjøre det beste utav det og forsøke å holde trådene samlet til barnet når en viss alder. Men hun må nok også være forberedt på å være ærlig. Hun har løyet eller gitt feil inntrykk om i hvilken grad hun elsker mannen. Men betyr det at hun valgte han fordi den biologiske tikket. Eller liker hun han sånn noenlunde? Mannen vet ikke, og ei gjør vi. Men han fortjener svar. Det han ikke fortjener er at hun later som hun «glemte» han men likevel bryr seg. Vi vet alle at det er bare bøl, selv du.

Anonymkode: 6fb06...b21

Ok. Men jeg valgte ikke å starte fødselen med min mor i nærheten. 

Anonymkode: 0f8ee...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...