Gå til innhold

Han ble kjempesinna fordi han var far i seks timer uten å vite det


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er rart at mor sa at far ikke skulle få beskjed, ja. Hun husket jo på han, og klarte å gi beskjed om at han IKKE skulle få beskjed. Da hadde hun jo klart å si fra at han skulle få beskjed. Så at hun evt var for fortumlet og sjokka til å gi beskjed om dette er en dårlig unnskyldning. 

Jeg syns ikke det er rart at far ble lei seg, spesielt når mor valgte å ikke gi beskjed. 

Anonymkode: 91b10...1bf

Det tenker jeg og. Det at mor har gitt beskjed om at far ikke skulle få beskjed og at det det ble godtatt er uforståelig for meg. Hadde det vært sjokk og at han hadde blitt glemt av kunne jeg skjønt det. Men en bevisst handling skjønner jeg godt at far sliter med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

55 minutter siden, Maleficenta said:

Jeg mener hun ikke er ansvarlig for hva som skjedde, da hun bare gjorde det hun fikk beskjed om

Så du mener man ikke er ansvarlig for å tenke selv? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2019 den 19.32, AnonymBruker skrev:

Ro dere ned! I gamle dager måtte man ha sendt brev.. 🙈😛

 

Anonymkode: 9f69d...768

I gamledager daua de av lungebetennelse og. Godt at tidene forandrer seg! :danse:

Anonymkode: a0e43...89a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far må skjønne at mor var igjennom noe veldig stort som tok opp all hennes energi. Mor må skjønne at far følte seg utestengt fra den største begivenheten i hans liv.

Anonymkode: 0f38d...004

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor holder så mange med mannen her? HAN valgte å reise på ferie. At hun ville at han skulle dra er en ting, men han burde blitt hjemme dersom det var så viktig for han!

Anonymkode: a2525...22e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solkremen

Stakkars pappan :( Her er det ingen unnskylding. En av dere kunne enkelt ha varslet i god tid. Ville ikke ha tilgitt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor holder så mange med mannen her? HAN valgte å reise på ferie. At hun ville at han skulle dra er en ting, men han burde blitt hjemme dersom det var så viktig for han!

Anonymkode: a2525...22e

Fordi HAN ikke fikk beskjed før 7 timer etter det startet! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men dere klarte å snakke om at søsteren din skulle ringe senere... Han kunne i verste fall ha rukket førdselen hvis han hadde fått en sms, selv om dere vet nå at det gikk raskt. Jeg hadde følt meg tilsidesatt og utenfor. 

Anonymkode: 93809...6df

Mener du i beste fall?

Anonymkode: 19f22...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er rart at mor sa at far ikke skulle få beskjed, ja. Hun husket jo på han, og klarte å gi beskjed om at han IKKE skulle få beskjed. Da hadde hun jo klart å si fra at han skulle få beskjed. Så at hun evt var for fortumlet og sjokka til å gi beskjed om dette er en dårlig unnskyldning. 

Jeg syns ikke det er rart at far ble lei seg, spesielt når mor valgte å ikke gi beskjed. 

Anonymkode: 91b10...1bf

Mor sa ikke at far ikke skulle få beskjed. Mor sa at hun selv ville gi beskjed. Det er det stor forskjell på. Hvorfor det så gikk 6 timer før mor ga denne beskjeden vet vi ikke. Kanskje hun rett og slett sovnet

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, WhisperingWind skrev:

I en stresset og hormonell situasjon der hun ikke innså at far selvsagt hadde like mye rett som henne å vite av fødsel var igang.

Ts var da stresset hun og. Men uansett er det ikke vits å diskutere denne saken opp og ned i mente. Ja de skulle gjort ditt og de skulle gjort datt, men ua sett hvor sint og såret mannen er så skrur ikke det tilbake tiden. Gleden over barnet bør ikke overskygge av dette. Babytiden er så kort. For babyens skyld må han akseptere en beklagelse og fokusere på en annen enn seg selv, altså babyen. Om han ender forholdet til dama kun pga det så er han utrolig egoistisk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Solkremen skrev:

Stakkars pappan :( Her er det ingen unnskylding. En av dere kunne enkelt ha varslet i god tid. Ville ikke ha tilgitt dette.

For barnets skyld bør han absolutt tilgi dette

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis koser både mor og far seg med babyen nå, og har lagt dette bak seg ❤️

Anonymkode: 0f38d...004

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full forståelse for at far er såret og sint. Synes det er merkelig at beskjeden om at ens eget barn er på vei, eller i det minste er født ble ventet så lenge med. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Maleficenta skrev:

For barnets skyld bør han absolutt tilgi dette

Ikke nødvendigvis barnets beste at foreldre holder sammen. 

Anonymkode: e0f10...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Maleficenta said:

Ts var da stresset hun og. Men uansett er det ikke vits å diskutere denne saken opp og ned i mente. Ja de skulle gjort ditt og de skulle gjort datt, men ua sett hvor sint og såret mannen er så skrur ikke det tilbake tiden. Gleden over barnet bør ikke overskygge av dette. Babytiden er så kort. For babyens skyld må han akseptere en beklagelse og fokusere på en annen enn seg selv, altså babyen. Om han ender forholdet til dama kun pga det så er han utrolig egoistisk. 

 

11 hours ago, Maleficenta said:

For barnets skyld bør han absolutt tilgi dette

Kanskje. Men kun om han har fått en uforbeholden unnskyldning og at hun har lagt seg flat. Og at han har fått lov til å føle på dette. Om mor ikke kan tillate det er det hun som er problemet. Jeg syns ikke han er egoistisk om dette er starten på slutten av forholdet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt matt av alle svarene her inne som holder med mor. Faren hadde da virkelig trengt å få vite sånt med en gang!

At mor ville si det til han selv er ikke godt nok når det tok henne 6 timer å gidde å varsle. Ærlig talt!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 8/15/2019 at 8:32 PM, AnonymBruker said:

Det spiller ingen rolle. Da sender man en melding om man ikke orker å ringe med beskjed om at man er på vei inn til føden da det kjennes ut som om fødselen er i gang. Også holder fødselshjelperen (her TS) far oppdatert underveis. 

Jeg var selv med ei venninne som fødselshjelper da mannen var på jobb i utlandet og fødselen startet 3-4 uker før termindato. Og selv om fokuset var hos venninna mi, hadde jeg ikke no3 problem med å få oppdatert den vordende far. Her endte det i haste-KS, men jeg klarte til og med å få sendt ham  en melding om det mens jeg iførte meg operasjonsklær.

Anonymkode: a36ff...7e0

For det første snakker jeg om hva man kunne forvente av den fødende kvinnen - ikke TS.

Da jeg dro til sykehuset, så var ikke det fordi jeg trodde fødselen var i gang. 

Anonymkode: c132a...df5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fødsel som bare varer i en time er en styrtfødsel og en fødsel som skjer fem uker før termin er en prematur fødsel, selv om den ikke er veldig prematur. Mor var nok i sjokk selv. Jeg synes ikke man bør klandre noen som er i sjokk. Far må forstå det. Kanskje hun hadde et lite håp om at fødselen skulle stoppe opp av seg selv? De burde i alle fall snakke sammen og bli venner igjen, de trenger hverandre nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, got2go skrev:

Blir helt matt av alle svarene her inne som holder med mor. Faren hadde da virkelig trengt å få vite sånt med en gang!

At mor ville si det til han selv er ikke godt nok når det tok henne 6 timer å gidde å varsle. Ærlig talt!

Enig, men dette er KG hvor det finnes tusen surmaga kvinnfolk som alltid skylder på mannen, mens de selv er et delikat persilleblad uten skyld som alltid skal bli tatt hensyn til. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, snoren skrev:

En fødsel som bare varer i en time er en styrtfødsel og en fødsel som skjer fem uker før termin er en prematur fødsel, selv om den ikke er veldig prematur. Mor var nok i sjokk selv. Jeg synes ikke man bør klandre noen som er i sjokk. Far må forstå det. Kanskje hun hadde et lite håp om at fødselen skulle stoppe opp av seg selv? De burde i alle fall snakke sammen og bli venner igjen, de trenger hverandre nå.

Hadde hun et håp om at den skulle stoppe 6 timer etter fødsel? I så fall har du rett. Mor var sånn i sjokk at hun ikke la merke til at ungen var født etter en time. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...