Gå til innhold

Han ble kjempesinna fordi han var far i seks timer uten å vite det


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde følt meg så liten og uviktig hadde det skjedd meg. Dårlig gjort å fortelle det så seint. 

Anonymkode: 5da22...c58

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette synes jeg var fryktelig dårlig gjort mot far. At han reiste bort var en avgjørelse de tok sammen, så å drive og peke ut far som uansvarlig her som noen gjør er feil. Det var en risiko de begge tok, fordi de tenkte det ikke var noen stor risiko. 

At han ikke fikk beskjed når fødselen satte i gang er nå en ting (uforståelig for meg. Det første jeg gjorde når fødsel var i gang var å varsle far som var på jobb. Det var svært viktig for meg at han visste om det, selv om vi ikke måtte på sykehuset umiddelbart. Han hadde da full rett på å vite at det var i gang), men å ikke si noe på seks timer er uakseptabelt. Skjønner godt han ble sint! Hvor er mors lojalitet til far? Babyens ankomst er like viktig for han som for henne. 

Og hvis mor nå var sånn i tåka, hvorfor tok ikke du ansvar TS, og sa at nei, far må jo få vite med en gang!? 

Får en følelse av at dette er ei mor som kommer til å mene at babyen bare er hennes og ikke slippe far til. Og når hun en dag blir irritert over at far ikke deltar nok, så ser hun overhodet ikke at hun har lagt opp til det selv. Han føler seg nok svært uviktig her og bare det kan føre til at han vil slite med ansvarsfølelsen fram til barnet er gammel nok til å henvende seg selv til han. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er barnslig av mannen å sutre over et såret ego med bakgrunn i noe som har null å si i praksis, han var jo uansett bortreist og valgte det selv.

Kjæresten og barnet hans har vært gjennom noe enormt traumatisk, og han sutrer om sine følelser over bagateller? Snakk om å ha null perspektiv på hva som er viktig! Han er egoistisk. Glad jeg ikke har en slik en som far til mine barn.

Anonymkode: 5fed8...9d1

Skjerp deg. Fedre har rett på å vite med en gang at de har blitt far. Vente i 6 timer uten å prøve å gi beskjed en gang er bare stygt gjort. Selvfølgelig har han lov til å sutre da. Skulle bare mangle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råttent gjort mot faren. Hos meg ble det hastekeisersnitt og det første personalet spurte om da de hastet meg i senga til sectio, var hvem de skulle ringe. 

På den annen side, hvem fanken reiser vekk når kona er høygravid?! Utrolig korttenkt og egoistisk av han. 

Anonymkode: 309f5...df3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har han grunn til det egentlig? Jeg synes han overreagerer!

Søsteren min ble nettopp mamma for første gang men 5 uker før termin. Siden det var første gang så er jo sjansen litt høyere for å føde etter termin og sjelden å føde så mye før. Mannen hennes var på ferie i tre dager sammen med venner(den var planlagt før hun ble gravid så hun ville han skulle dra) og dessuten tok det han bare to timer hjem. Men så fødte hun helt plutselig akkurat da han var borte og jeg måtte kjøre yil sykehuset. Det gikk kjempefort, jeg tror babyen var ute på en time. Et stort sjokk så klart siden ingen var forberedt på det så tidlig så søsteren min måtte ha litt tid på å komme til hektene etterpå og ville ikke jeg skulle ringe pappaen for hun ville gjøre det selv. 

Så hun ringte til han seks timer etter babyen var ute. Og nå er han kjempesint og såret(han kjeftet og gråt på telefonen med meg) fordi jeg burde ha ringte uansett hva søsteren min sa og han gjorde en stor sak ut av at han har vært pappa i seks timer uten å vite det??

Det er jo seks timer og ikke seks dager. Og skulle jeg ha bare ignorert søsteren min sin beskjed da?

Anonymkode: 83273...d8c

Pappaen til mitt første barn fikk heller ikke med seg fødselen, han var offshore og jeg fikk ikke tak i han. 

Det som var kjedelig oppi det hele var at jeg hadde snakket med min bestevenninne som hadde sagt det videre til andre hun var med. Hun ene presterte skrive på fb selv om jeg hadde gitt klar beskjed at det ikke var ok! Så pappaen fikk vite det via Facebook! Jeg var forbanna for å si det mildt.

Anonymkode: a91e9...1e6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner faren godt. Jeg hadde følt meg så utenfor. Men jeg håper han kommer over det og at de finner ut av det sammen. 

Jeg synes også det er rart å ikke ha faren til ens barn som ens nærmeste. Den første en vil dele nyheter med, ringe til osv. Jeg tror ikke det kunne skjedd at jeg ble kjørt på sykehus uten at jeg varslet mannen min, uansett hvor han hadde vært - og særlig hvis det var på vei til å få barnet hans! Å få barn er jo det største som skjer i livet. Da måtte jeg vært bevisstløs. 

Anonymkode: 7573e...a94

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Faktisk så er enkelte i slik tilstand i dagesvis etterpå. 

Anonymkode: 3455f...6a0

Nå må folk slutte å hause opp noe så naturlig som å føde barn. Hva er det med dette hysteriet rundt graviditet, fødsler og barselperioder? Kan forstå at hvis det er alvorlige komplikasjoner så er det unntak. Nå må det bli slutt på at fødsler blir traumatiske! Dette gikk veldig bra, men det var overraskende. Alt er bra med barnet, og når det er det, så er det ingen mening i å være i en slik "tilstand" i timer og dagsavis! Gravide og nybakte mødre har det vært gjennom alle tider, og en har vel aldri hatt det mer lettvint enn i dag. Så å gå i sjokk i timer og dager får meg til å lure på om de fatter at de skal føde et barn!

Anonymkode: 80981...2b7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Faktisk så er enkelte i slik tilstand i dagesvis etterpå. 

Anonymkode: 3455f...6a0

Så om fedre er så uheldige at de er på jobb, Rema 1000 eller hos frisøren når kona føder fem dager før terminen så kan han forvente å komme hjem til tomt hus? Hun er jo tross alt i sjokk og han er jo bare en mann som burde ta seg sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Råttent gjort mot faren. Hos meg ble det hastekeisersnitt og det første personalet spurte om da de hastet meg i senga til sectio, var hvem de skulle ringe. 

På den annen side, hvem fanken reiser vekk når kona er høygravid?! Utrolig korttenkt og egoistisk av han. 

Anonymkode: 309f5...df3

Egoistisk? De var jo enige om at han kunne ta seg en liten guttetur på det tidspunktet. Å straffe far for dette, er rett og slett egoistisk av henne.

Endret av Honey Dew
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanskeligere å ringe en som er vekkreist vs en som er 5 minutter unna. Uansett viktig å få "være med" mentalt selv om han er milevis unna. Og godt å få snakket med henne på forhånd om mulig om noe skulle skje. Ikke bare være øverst på ringelisten i etterkant

Anonymkode: 0f38d...004

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Honey Dew skrev:

Egoistisek? De var jo enige om at han kunne ta seg en liten guttetur på det tidspunktet. Å straffe far for dette, er rett og slett egoistisk av henne.

Enige og enige... Mest sannsynligvis bare jattet hun med da han ønsket å reise vekk.  Alt kan skje den siste terminen. Ingen med litt fornuft i toppen hadde reist vekk på det viset der. Han kunne ha brukt hodet litt. 

Anonymkode: 309f5...df3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må folk slutte å hause opp noe så naturlig som å føde barn. Hva er det med dette hysteriet rundt graviditet, fødsler og barselperioder? Kan forstå at hvis det er alvorlige komplikasjoner så er det unntak. Nå må det bli slutt på at fødsler blir traumatiske! Dette gikk veldig bra, men det var overraskende. Alt er bra med barnet, og når det er det, så er det ingen mening i å være i en slik "tilstand" i timer og dagsavis! Gravide og nybakte mødre har det vært gjennom alle tider, og en har vel aldri hatt det mer lettvint enn i dag. Så å gå i sjokk i timer og dager får meg til å lure på om de fatter at de skal føde et barn!

Anonymkode: 80981...2b7

Det er jo noe unikt dag, fordi vi lever så langt unna det i dagliglivet. Ikke har vi en drøss småsøsken, ikke har vi mange dyr rundt oss som føder årlig. Vi får 1 - 2 barn de fleste. Da blir det en stor begivenhet.

Anonymkode: ebd51...a27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Pappaen til mitt første barn fikk heller ikke med seg fødselen, han var offshore og jeg fikk ikke tak i han. 

Det som var kjedelig oppi det hele var at jeg hadde snakket med min bestevenninne som hadde sagt det videre til andre hun var med. Hun ene presterte skrive på fb selv om jeg hadde gitt klar beskjed at det ikke var ok! Så pappaen fikk vite det via Facebook! Jeg var forbanna for å si det mildt.

Anonymkode: a91e9...1e6

At ikke folk lar foreldrene få annonsere den gode nyheten sin selv på facebook, det forstår jeg bare ikke! Det skal man ikke behøve si fra om engang, det er en selvfølge.

Anonymkode: ebd51...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå må folk slutte å hause opp noe så naturlig som å føde barn. Hva er det med dette hysteriet rundt graviditet, fødsler og barselperioder? Kan forstå at hvis det er alvorlige komplikasjoner så er det unntak. Nå må det bli slutt på at fødsler blir traumatiske! Dette gikk veldig bra, men det var overraskende. Alt er bra med barnet, og når det er det, så er det ingen mening i å være i en slik "tilstand" i timer og dagsavis! Gravide og nybakte mødre har det vært gjennom alle tider, og en har vel aldri hatt det mer lettvint enn i dag. Så å gå i sjokk i timer og dager får meg til å lure på om de fatter at de skal føde et barn!

Anonymkode: 80981...2b7

Men i så fall kan vel faren slutte å hause opp dette og være sint, da. Alt er bra med barnet, så da så. 

Anonymkode: fc7f2...78e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enige og enige... Mest sannsynligvis bare jattet hun med da han ønsket å reise vekk.  Alt kan skje den siste terminen. Ingen med litt fornuft i toppen hadde reist vekk på det viset der. Han kunne ha brukt hodet litt. 

Anonymkode: 309f5...df3

Nå spekulerer du bare.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enige og enige... Mest sannsynligvis bare jattet hun med da han ønsket å reise vekk.  Alt kan skje den siste terminen. Ingen med litt fornuft i toppen hadde reist vekk på det viset der. Han kunne ha brukt hodet litt. 

Anonymkode: 309f5...df3

Ja, det er fullt mulig hun jattet med. Men det er jo bare dumt av henne.

Det er så typisk mange kvinner. De forventer at mannen skal forstå at de lyver han rett opp i ansiktet, og mener selv de har rett til å bli sure når han faktisk stoler på det de sier.

Hvordan skal han kunne forstå at "Det går helt fint, bare reis du! Fødselen starter sikkert ikke før termin uansett!" egentlig betyr "Du må forstå selv at du er en drittsekk hvis du reiser bort 5 uker før termin"

Jeg tenker dette forholdet er på god vei mot et brudd uansett, om de er så dårlige til å kommunisere og uttrykke følelsene sine til hverandre. (Og ikke er ærlige mot hverandre.)
 

Anonymkode: a9cb8...e63

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånn går det. Burde ikke reise på ferie da. Dust. 

Anonymkode: e8f1e...fa8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2019 den 15.06, AnonymBruker skrev:

Fordi vi var kjempestressa begge to

Anonymkode: 83273...d8c

Vi har vel født barn de fleste her inne, og beskjeder er ærlig talt ikke vanskelig å gi! 

Anonymkode: 79dad...1a5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/13/2019 at 3:06 PM, AnonymBruker said:

Det hadde tatt dere 30sekunder å sende en sms om at nå starter det. Jeg forstår han godt, selv om at det er søsteren din han bør være sur på, ikke deg. 

Anonymkode: 70f7e...aeb

En førstegangdfødende som føder på 1 time 5 uker før termin rekker vel knapt å få med seg hva som skjer før det er overstått. Helt urimelig å være sur på henne hvertfall.

Anonymkode: c132a...df5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/13/2019 at 3:33 PM, AnonymBruker said:

Altså, jeg har full forståelse for at fokus til den fødende forsvinner. Men at moren din ikke tenker på å varsle babyens far, men sendte SMS til søsteren før barnefaren var varslet. Det mener jeg er uakseptabelt.

Litt samme med TS, egentlig.
Som "medhjelper" og ikke direkte fødende, så er det du som burde sendt en SMS til Barnefar om at dere hadde dratt på sykehuset. (Med rier, eller hva nå du visste. Fullt mulig at du ikke visste fødsel var i gang.)  

Anonymkode: a9cb8...e63

Enig!

Anonymkode: c132a...df5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...