Gå til innhold

Han ble kjempesinna fordi han var far i seks timer uten å vite det


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg glemte også å varsle BF. Trodde rett ikke slett ikke jeg skulle føde. Kjente ikke forskjell på rier og kynnere. Da vi kom på sykehuset hadde jeg glemt at barnet hadde en far. Jeg tenkte kun på meg selv da jeg ikke klarte å ta stilling til noe som helst. 

Mamma hadde printet i hodet mitt at førstegangsfødende gikk oftest over termin og jeg nektet å være en hysterisk førstegangsfødende med falske rier. Sikker på jeg hadde født hjemme hadde ikke moren min tvunget meg til sykehuset. 

3 timer gikk det fra jeg fikk beskjed at jeg skulle føde, til barnet kom ut. Pluss sy og ammingen etter på. 

Moren min sendte sms til søsteren min og ballen rullet så langt at BF fikk vite det før jeg var ferdig å amme barnet.

 

Ble ett rent helvete... 

Anonymkode: 0f8ee...b25

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mammahjarte skrev:

Korleis går det med baby da? Gratulera ❤️

 

Det går veldig bra med baby, sunn og god og nesten 2,6 kilo og ingen komplikasjoner😊 tror de får dra hjem i morgen

Anonymkode: 83273...d8c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen er urimelig! Det å føde en stund før tiden kan være et stort sjokk, det var det ihvertfall for meg. Hadde ikke mannen min tilfeldigvis vært sammen med meg den dagen så hadde han nok ikke visst at ungen hadde blitt født før noen timer senere. Barnet mitt måtte hentes ut fort, det siste som var i tankene mine da var å ringe noen. Jeg var stiv av skrekk!

Anonymkode: f7c83...ecc

Så du mener at man er i sjokktilstand i flere timer?🙄🙄

Anonymkode: bb608...1a6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han burde virkelig fått vite det senest når dere var på vei til sykehuset. Noe annet er.æ faktisk bare dårlig ovenfor han, skjønner godt at han ble såra

Anonymkode: c92bf...05d

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at man er i sjokktilstand i flere timer?🙄🙄

Anonymkode: bb608...1a6

Eeeh..man er i sjokk flere mnd, spesielt når fødselen ikke går slik man hadde planlagt.

Anonymkode: 8bcbb...683

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, jeg har full forståelse for at fokus til den fødende forsvinner. Men at moren din ikke tenker på å varsle babyens far, men sendte SMS til søsteren før barnefaren var varslet. Det mener jeg er uakseptabelt.

Litt samme med TS, egentlig.
Som "medhjelper" og ikke direkte fødende, så er det du som burde sendt en SMS til Barnefar om at dere hadde dratt på sykehuset. (Med rier, eller hva nå du visste. Fullt mulig at du ikke visste fødsel var i gang.)  

Anonymkode: a9cb8...e63

Helt enig, men hva skal jeg gjøre? 

Jeg har vært bitter, opplevd det som urettferdig osv, men det er jeg som gikk gjennom alt etter på. Totalt kaos. Jeg forstår BF også, klandrer han ikke for det, men hele familien tok helt av og det pågikk så lenge at jeg hadde gjort dette mot dem........ Det var helt sykt drøyt. De boikottet dåpen i protest. 

Altså jeg hadde nok med meg selv. Fakta. Jeg hadde så nok med meg selv at jeg ikke kunne styre andre heller.. Jeg kan ta ansvar for mine handlinger, men at min mor ikke varslet... Der stopper det. Jeg er uenig i avgjørelsen hennes, men jeg kan ikke trylle! 

Når følelsene har roet seg så er det så sykt stygg gjort og straffe noen videre når fokuset bør være på alt annet. Dama har født. Familien har fått nytt medlem. Så håper ikke det skjer her. Lykke til. 

Anonymkode: 0f8ee...b25

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen er urimelig! Det å føde en stund før tiden kan være et stort sjokk, det var det ihvertfall for meg. Hadde ikke mannen min tilfeldigvis vært sammen med meg den dagen så hadde han nok ikke visst at ungen hadde blitt født før noen timer senere. Barnet mitt måtte hentes ut fort, det siste som var i tankene mine da var å ringe noen. Jeg var stiv av skrekk!

Anonymkode: f7c83...ecc

Jeg fødte spontant 15 uker før tiden, og i det øyeblikket jeg fikk beskjed om at fødsel kom til å skje innen kort tid så skrek jeg at jeg måtte få ringe min mann. Dette var selv med plutselige, sterke rier, stiv av skrekk for hva som kom til å skje, stor blødning, utallige helsepersonell vrimlende rundt meg. Det å få tak i min mann og få den støtten fra han, om han rakk fødselen eller ikke, var uhyre viktig for meg. 

Anonymkode: 2c94a...567

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Forstår han godt jeg. 6 timer er lenge, spesielt med tanke på at fødselen gikk såpass fort. 

Nettopp fordi fødselen gikk fort er det forståelig at man trenger litt tid på å dumme seg.

Anonymkode: ea11b...7bf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp fordi fødselen gikk fort er det forståelig at man trenger litt tid på å dumme seg.

Anonymkode: ea11b...7bf

Men seks timer? Og en ting er at mor må dumme seg, men må søstera og? Egoistisk er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lama_Drama skrev:

Men seks timer? Og en ting er at mor må dumme seg, men må søstera og? Egoistisk er det.

Jeg fikk jo beskjed om å ikke ringe 

Anonymkode: 2e12d...69b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Lama_Drama skrev:

Men seks timer? Og en ting er at mor må dumme seg, men må søstera og? Egoistisk er det.

Jeg velger å tro at ingen er såpass dumme som ønsker å straffe en far på denne måten med vilje.... 

Men hvis det var for å ta igjen for han dro på tur så nær termin, så kanskje... 

Jeg ble beskylt for å ha planlagt å gjøre dette fra start siden vi ikke var sammen. Nå hadde aldri jeg vært uenig i at far skulle stå på gangen og vi var venner på 10ende året... Men skjønner greia...

Håper bare så inderlig at de kan la episoden ligge når ting roer seg. Er ikke verdt urolighetene for det endrer absolutt ingenting. 

Anonymkode: 0f8ee...b25

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk jo beskjed om å ikke ringe 

Anonymkode: 2e12d...69b

Jepp, og derfor har far all rett i verden til å være forbanna. Hadde det nå enda blitt glemt, men nei, det var ren egoisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk jo beskjed om å ikke ringe 

Anonymkode: 2e12d...69

Litt spesielt det da... 

Anonymkode: 0f8ee...b25

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg velger å tro at ingen er såpass dumme som ønsker å straffe en far på denne måten med vilje.... 

Men hvis det var for å ta igjen for han dro på tur så nær termin, så kanskje... 

Jeg ble beskylt for å ha planlagt å gjøre dette fra start siden vi ikke var sammen. Nå hadde aldri jeg vært uenig i at far skulle stå på gangen og vi var venner på 10ende året... Men skjønner greia...

Håper bare så inderlig at de kan la episoden ligge når ting roer seg. Er ikke verdt urolighetene for det endrer absolutt ingenting. 

Anonymkode: 0f8ee...b25

Dere var ikke i et forhold. Det er de her. Kan ikke sammenliknes. 

Anonymkode: 91c43...ae7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig, men hva skal jeg gjøre? 

Jeg har vært bitter, opplevd det som urettferdig osv, men det er jeg som gikk gjennom alt etter på. Totalt kaos. Jeg forstår BF også, klandrer han ikke for det, men hele familien tok helt av og det pågikk så lenge at jeg hadde gjort dette mot dem........ Det var helt sykt drøyt. De boikottet dåpen i protest. 

Altså jeg hadde nok med meg selv. Fakta. Jeg hadde så nok med meg selv at jeg ikke kunne styre andre heller.. Jeg kan ta ansvar for mine handlinger, men at min mor ikke varslet... Der stopper det. Jeg er uenig i avgjørelsen hennes, men jeg kan ikke trylle! 

Når følelsene har roet seg så er det så sykt stygg gjort og straffe noen videre når fokuset bør være på alt annet. Dama har født. Familien har fått nytt medlem. Så håper ikke det skjer her. Lykke til.  

Anonymkode: 0f8ee...b25

Altså, jeg tenker det er lov å være irritert/frustrert over at man ikke får beskjed. De fleste mener det er naturlig at han får vite så fort som mulig.

Det virker som om hans familie eskalerer dette veldig. Det er for meg uforståelig. Det å boikotte barnedåp går jo på ingen måte ut over den "skyldige" her, din mor. Det går ut over barnet!

Men det er nok noe i dette at dere ikke var sammen, og at de er redd for (og føler de har fått bekreftet at) du ikke ønsker å inkludere han i dette.
Da er de nok heller ikke villige til å se at dette var din mors dårlige avgjørelse, og ikke din.

Anonymkode: a9cb8...e63

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å først få vite om det største i ens liv, syv timer etter det startet? Jeg hadde vært lynings.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk jo beskjed om å ikke ringe 

Anonymkode: 2e12d...69b

Jeg er usikker på hva jeg hadde gjort her, altså.
Det er lett å stå på utsida i ettertid og si at jeg ville diskutert med søsteren min og forklart at hun var urimelig overfor barnefar, og at han burde få informasjon så fort som mulig. (Og så kunne de heller prate ordentlig senere.)

Det er ikke sikkert jeg ville reagert sånn i situasjonen.

Her er det jo den han har fått barn med som "bevisst"  har valgt å holde han utenfor MYE lenger enn nødvendig. (Det ble jo ikke glemt i 6 timer, men hun mente det var viktigere at hun fikk kommet seg først.)

Anonymkode: a9cb8...e63

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...