Gå til innhold

Han ble kjempesinna fordi han var far i seks timer uten å vite det


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du født barn? Om du har det så vet du kanskje at det er en vanvittig påkjenning der kan ta timer og dager å komme seg etter. Å presse en baby ut av kroppen sin er sinnsykt. Har du ikke født? Hold kjeft. 

Anonymkode: aeb3f...de1

Så alle som ikke har født skal la være å uttale seg? Det første jeg gjorde da veene satte inn, var å ringe mannen, som var på jobb. Det skulle bare mangle.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I noen situasjoner må man prioritere. Far prioriterte å reise bort. Mor prioriterte å presse en baby ut av kroppen sin. 

Anonymkode: aeb3f...de1

Mor sa til far at han skulle reise. Mor har også prioritert den reisen. Les hi. 

Anonymkode: 080b0...7df

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I noen situasjoner må man prioritere. Far prioriterte å reise bort. Mor prioriterte å presse en baby ut av kroppen sin. 

Anonymkode: aeb3f...de1

Dette er straffen, altså hevn? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy faen...

Fødselen er det største man får når barnet kommer ut, selvfølgelig skjønner jeg han er skuffa.. Jeg hadde blitt MEGA forbanna på deg om du ikke hadde sagt til meg at fødselen er igang.. Og ikke engang få vite med engang at den er kommet ut heller. 

SKjønner godt han er sint på deg, og håper han forblir det!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Honey Dew skrev:

Så alle som ikke har født skal la være å uttale seg? Det første jeg gjorde da veene satte inn, var å ringe mannen, som var på jobb. Det skulle bare mangle.

Jeg gikk på skitur. Folk er forskjellige. Men å være sinna og sur på en nybakt mamma som har gjort det største og farligste en kvinne kan gjøre er skammelig!! 

Anonymkode: aeb3f...de1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I noen situasjoner må man prioritere. Far prioriterte å reise bort. Mor prioriterte å presse en baby ut av kroppen sin. 

Anonymkode: aeb3f...de1

Hun priorterte ikke å presse ut ett barn. Hun hadde ikke noe valg  der, men hun valgte å ikke si fra til faren.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du født barn? Om du har det så vet du kanskje at det er en vanvittig påkjenning der kan ta timer og dager å komme seg etter. Å presse en baby ut av kroppen sin er sinnsykt. Har du ikke født? Hold kjeft. 

Anonymkode: aeb3f...de1

er du helt dum eller? Allerede etter fødselen så skriver mammaene på facebook 5min etterpå at de har født unge, slutt og unnskylde deg for dere dumhet.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du født barn? Om du har det så vet du kanskje at det er en vanvittig påkjenning der kan ta timer og dager å komme seg etter. Å presse en baby ut av kroppen sin er sinnsykt. Har du ikke født? Hold kjeft. 

Anonymkode: aeb3f...de1

Når mener du fedre bør få vite da? Uken etterpå? Er det nok tid til å komme seg på?

Anonymkode: 4659b...763

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Ingen sympati, 3 sekunder på å skrive en mld "fødsel har startet" det hadde dere alle tid til. Han gikk glipp av sitt barns fødsel og første timer og ingen gadd si noe til han, på SEKS timer.

Det er masse følelser her, og ingen av de er betinget av at du eller andre kritiserer han for å være sur. Han er helt i sin rett.

De visste vel ikke at det faktisk var fødsel da de dro til sykehuset? I slike tilfeller håper man i det lengste at de vil klare å stoppe det. Hvordan ville han reagert på å få ferien avbrutt av falsk alarm?

 

Anonymkode: 20aff...d53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Darkrobin27 skrev:

er du helt dum eller? Allerede etter fødselen så skriver mammaene på facebook 5min etterpå at de har født unge, slutt og unnskylde deg for dere dumhet.

Ikke alle mammer gjør det. Det vet du også.

Far burde være lykkelig og glad over at alt står bra til med kone og barn. 

Anonymkode: aeb3f...de1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De visste vel ikke at det faktisk var fødsel da de dro til sykehuset? I slike tilfeller håper man i det lengste at de vil klare å stoppe det. Hvordan ville han reagert på å få ferien avbrutt av falsk alarm?

 

Anonymkode: 20aff...d53

Da skriver man "falsk alarm".

Finnes overhode ikke eneste unnskyldning for å la være å si fra om dette i dette tilfellet.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ikke alle mammer gjør det. Det vet du også.

Far burde være lykkelig og glad over at alt står bra til med kone og barn. 

Anonymkode: aeb3f...de1

En kone som ikke gadd å si noe før 6 timer etterpå vel og merke.

Anonymkode: 4659b...763

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når mener du fedre bør få vite da? Uken etterpå? Er det nok tid til å komme seg på?

Anonymkode: 4659b...763

De fleste fedre er tilstede og ikke bortreist

Anonymkode: aeb3f...de1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De visste vel ikke at det faktisk var fødsel da de dro til sykehuset? I slike tilfeller håper man i det lengste at de vil klare å stoppe det. Hvordan ville han reagert på å få ferien avbrutt av falsk alarm?

 

Anonymkode: 20aff...d53

To timer med fly. Så ferien hans hadde ikke blitt avbrutt, men han hadde begynt å planlegge reisen hjem. Og han ville nok hjem uansett om det var falsk alarm da det kanskje kunne skjedd noe senere. Så absolutt ingen grunn til å ikke si noe til far!! 

Igjen, mor ville han skulle dra på den turen. 

Anonymkode: 080b0...7df

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

De fleste fedre er tilstede og ikke bortreist

Anonymkode: aeb3f...de1

Hvis man er så utslått så må det vel være mye enklere å sende sms fremfor å måtte føre en samtale.

Anonymkode: 4659b...763

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke alle mammer gjør det. Det vet du også.

Far burde være lykkelig og glad over at alt står bra til med kone og barn. 

Anonymkode: aeb3f...de1

vell uansett, det er så sykt dårlig unnskyldning på og unnskylde at man var sliten etter fødselen for og ikke si til far at han er nå offisielt blitt en pappa.
Har født unge selv, så eg vet hva eg snakker om. 

Men kjenner jeg blir flau over hvordan mange kvinner oppfører seg når det kommer til og ikke si ifra til mannen, kjenner jeg blir flau over kvinnene her ass.

Anonymkode: a2e33...2aa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg glemte også å varsle BF. Trodde rett ikke slett ikke jeg skulle føde. Kjente ikke forskjell på rier og kynnere. Da vi kom på sykehuset hadde jeg glemt at barnet hadde en far. Jeg tenkte kun på meg selv da jeg ikke klarte å ta stilling til noe som helst. 

Mamma hadde printet i hodet mitt at førstegangsfødende gikk oftest over termin og jeg nektet å være en hysterisk førstegangsfødende med falske rier. Sikker på jeg hadde født hjemme hadde ikke moren min tvunget meg til sykehuset. 

3 timer gikk det fra jeg fikk beskjed at jeg skulle føde, til barnet kom ut. Pluss sy og ammingen etter på. 

Moren min sendte sms til søsteren min og ballen rullet så langt at BF fikk vite det før jeg var ferdig å amme barnet.

 

Ble ett rent helvete... 

Anonymkode: 0f8ee...b25

Jeg hadde glemt at jeg hadde en mor under fødsel. Mye mer nytte i barnets pappa enn hysteriske slektninger. Vil tro forholdet ikke er liv laga i sånne tilfeller. Mine foreldre er heldige får de vite det i løpet av 48 timer. De står ikke på varslingslista. 

Ts: jeg tenker nok at far er skuffet. Og så tenker jeg at far har rett til å være skuffet.

Og så tenker jeg at dette kommer fra et logisk og rasjonelt sted. Nå vet han at for personen han har valgt som moren til sitt barn så er han mindre viktig enn hennes slektninger. Og det er å stille såpass lavt i hierarkiet at i alle fall jeg aldri ville vurdert å bli foreldre med en person som satte meg så lavt. Men han har valgt, trolig uten å vite om sin plassering. Og må leve med det. Men ikke undervurder prosessen. Mannen er inne i en sorgprosess rundt et unektelig mislykka forhold. Og en gledesprosess rundt å ha blitt far. Samtidig. 

Vil anbefale din søster å gjøre det beste utav det og forsøke å holde trådene samlet til barnet når en viss alder. Men hun må nok også være forberedt på å være ærlig. Hun har løyet eller gitt feil inntrykk om i hvilken grad hun elsker mannen. Men betyr det at hun valgte han fordi den biologiske tikket. Eller liker hun han sånn noenlunde? Mannen vet ikke, og ei gjør vi. Men han fortjener svar. Det han ikke fortjener er at hun later som hun «glemte» han men likevel bryr seg. Vi vet alle at det er bare bøl, selv du.

Anonymkode: 6fb06...b21

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde glemt at jeg hadde en mor under fødsel. Mye mer nytte i barnets pappa enn hysteriske slektninger. Vil tro forholdet ikke er liv laga i sånne tilfeller. Mine foreldre er heldige får de vite det i løpet av 48 timer. De står ikke på varslingslista. 

Ts: jeg tenker nok at far er skuffet. Og så tenker jeg at far har rett til å være skuffet.

Og så tenker jeg at dette kommer fra et logisk og rasjonelt sted. Nå vet han at for personen han har valgt som moren til sitt barn så er han mindre viktig enn hennes slektninger. Og det er å stille såpass lavt i hierarkiet at i alle fall jeg aldri ville vurdert å bli foreldre med en person som satte meg så lavt. Men han har valgt, trolig uten å vite om sin plassering. Og må leve med det. Men ikke undervurder prosessen. Mannen er inne i en sorgprosess rundt et unektelig mislykka forhold. Og en gledesprosess rundt å ha blitt far. Samtidig. 

Vil anbefale din søster å gjøre det beste utav det og forsøke å holde trådene samlet til barnet når en viss alder. Men hun må nok også være forberedt på å være ærlig. Hun har løyet eller gitt feil inntrykk om i hvilken grad hun elsker mannen. Men betyr det at hun valgte han fordi den biologiske tikket. Eller liker hun han sånn noenlunde? Mannen vet ikke, og ei gjør vi. Men han fortjener svar. Det han ikke fortjener er at hun later som hun «glemte» han men likevel bryr seg. Vi vet alle at det er bare bøl, selv du.

Anonymkode: 6fb06...b21

Vi snakker om en mann som velger guttetur rett før fødsel. Etter din logikk lan vi trygt anta at han bare liker henne sånn nogenlunde også. (Ja, jeg vet hun godtok det. Hun ville vel ikke bli sett på som hysterisk og vanskelig kone. Hans valg til syvende og sist.)

Anonymkode: 20aff...d53

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Vi snakker om en mann som velger guttetur rett før fødsel. Etter din logikk lan vi trygt anta at han bare liker henne sånn nogenlunde også. (Ja, jeg vet hun godtok det. Hun ville vel ikke bli sett på som hysterisk og vanskelig kone. Hans valg til syvende og sist.)

Anonymkode: 20aff...d53

Mannen hennes var på ferie i tre dager sammen med venner(den var planlagt før hun ble gravid så hun ville han skulle dra) står det i TS sin post, så hun ARGUMENTERE mot han at han skulle dra, så da dro han. Så igjen, det er ikke bare hans skyld. Men hun burde ha hatt nokk vet i huet med og sagt ifra at hun skulle føde..., Trust me, om du hadde vært en mann og fikk vite at ungen hadde vært født for 7 tmer siden så hadde du ikke sagt dette

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...