Gå til innhold

Han ble kjempesinna fordi han var far i seks timer uten å vite det


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har han grunn til det egentlig? Jeg synes han overreagerer!

Søsteren min ble nettopp mamma for første gang men 5 uker før termin. Siden det var første gang så er jo sjansen litt høyere for å føde etter termin og sjelden å føde så mye før. Mannen hennes var på ferie i tre dager sammen med venner(den var planlagt før hun ble gravid så hun ville han skulle dra) og dessuten tok det han bare to timer hjem. Men så fødte hun helt plutselig akkurat da han var borte og jeg måtte kjøre yil sykehuset. Det gikk kjempefort, jeg tror babyen var ute på en time. Et stort sjokk så klart siden ingen var forberedt på det så tidlig så søsteren min måtte ha litt tid på å komme til hektene etterpå og ville ikke jeg skulle ringe pappaen for hun ville gjøre det selv. 

Så hun ringte til han seks timer etter babyen var ute. Og nå er han kjempesint og såret(han kjeftet og gråt på telefonen med meg) fordi jeg burde ha ringte uansett hva søsteren min sa og han gjorde en stor sak ut av at han har vært pappa i seks timer uten å vite det??

Det er jo seks timer og ikke seks dager. Og skulle jeg ha bare ignorert søsteren min sin beskjed da?

Anonymkode: 83273...d8c

For en reaksjon. Syntes det var  veldig upassende reaksjon. Jeg hadde vært glad for å treffe en liten nyfødt en. De er jo så herlige når de er nyfødte. Null problem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eeeh..man er i sjokk flere mnd, spesielt når fødselen ikke går slik man hadde planlagt.

Anonymkode: 8bcbb...683

Herregud. Persillebladdamer altså. 

Anonymkode: 3dc31...f07

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk jo beskjed om å ikke ringe 

Anonymkode: 2e12d...69b

Søsteren din høres ut som ei drittkjærring. Stakkars mann. 

Anonymkode: 3dc31...f07

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Serafin said:

For en reaksjon. Syntes det var  veldig upassende reaksjon. Jeg hadde vært glad for å treffe en liten nyfødt en. De er jo så herlige når de er nyfødte. Null problem.

Eh... hva mener du her? Null problem? Hva er det som er null problem? Å treffe en nyfødt, fordi de er så herlige? Er det noen som ikke vil treffe de fordi de -ikke- er herlige? 

Faren treffer barnet når han kommer hjem, og får treffe en noen timer gammel baby, hadde han latt være å reise hadde han fått truffet babyen idet den kom ut. Det går godt likevel. 

Anonymkode: 8dc06...edf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eh... hva mener du her? Null problem? Hva er det som er null problem? Å treffe en nyfødt, fordi de er så herlige? Er det noen som ikke vil treffe de fordi de -ikke- er herlige? 

Faren treffer barnet når han kommer hjem, og får treffe en noen timer gammel baby, hadde han latt være å reise hadde han fått truffet babyen idet den kom ut. Det går godt likevel. 

Anonymkode: 8dc06...edf

Jeg leste feil teksten feil. Det gikk litt radig unna. Beklager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt han er såret og lei seg!

Anonymkode: 4b4b5...ccd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff! Den gravide og fødende damen burde virkelig tatt seg tid til både sms og telefon. Enkelte er altså bare så selvsentrerte. 

Anonymkode: aeb3f...de1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en forelder til oppi dette.Uansett hvor stresset dere var vedr. fødselen, så hadde hvertfall DU noen få sekunder til overs slik at du kunne sendt en sms. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor du fikk beskjed om å ikke ringe.

Hun må da ha gitt deg en grunn. Og grunnen kan ikke ha vært tidspress, eller at hun glemte det. Fordi hun gav deg beskjed om å ikke ringe ( det  hadde hun tid til), heller ikke at hun glemte det ( fordi hun gav deg beskjed)! 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du drar ikke på ferie 5 uker før fødselen uten å vite om risikoen. Da har han ikke satt seg inn i hva det vil si å være gravid, noe som kan være litt av grunnen til at søsteren din ikke orket å ville ha han der?

Når man er i gang med fødsel er man full av adrenalin, og tenker først om fremst på at barnet skal ut tryggest mulig. Kanskje er han en stressa type, og hadde stresset opp fødemor mer? Man tenker ikke alltid rasjonelt under fødsel heller, her tror jeg han har lov å være skuffet - men å la det bli med det uten å lage drama... sier mye om han dessverre. Han burde glede seg over at det gikk bra, og nyte tiden med sine, fremfor å klikke på søstra til fødende 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: e159b...c6c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dumi skrev:

Jeg lurer på hvorfor du fikk beskjed om å ikke ringe.

Hun må da ha gitt deg en grunn. Og grunnen kan ikke ha vært tidspress, eller at hun glemte det. Fordi hun gav deg beskjed om å ikke ringe ( det  hadde hun tid til), heller ikke at hun glemte det ( fordi hun gav deg beskjed)! 

TS skriver at mor selv ville fortelle far. Det er en stor nyhet hun sikkert ville fortelle selv og på den måten dele det med far siden han var bortreist 

Anonymkode: aeb3f...de1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Serafin said:

Jeg leste feil teksten feil. Det gikk litt radig unna. Beklager.

Aha! Da forstår jeg:)

Anonymkode: 8dc06...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du drar ikke på ferie 5 uker før fødselen uten å vite om risikoen. Da har han ikke satt seg inn i hva det vil si å være gravid, noe som kan være litt av grunnen til at søsteren din ikke orket å ville ha han der?

Når man er i gang med fødsel er man full av adrenalin, og tenker først om fremst på at barnet skal ut tryggest mulig. Kanskje er han en stressa type, og hadde stresset opp fødemor mer? Man tenker ikke alltid rasjonelt under fødsel heller, her tror jeg han har lov å være skuffet - men å la det bli med det uten å lage drama... sier mye om han dessverre. Han burde glede seg over at det gikk bra, og nyte tiden med sine, fremfor å klikke på søstra til fødende 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: e159b...c6c

Dette handler ikke om at far ikke rakk fødselen, men at han ikke ble kontakter før 7(!!) timer etter det hele startet! 

Det står også i HI at mor ville han skulle dra på tur, så hva vet vi hva hun har sagt til han? Kanskje hun har pakket baggen for han. Uansett, hun ville han skulle dra så det er like mye mor sin feil som far. 

Jeg skjønner far godt. Han ville bare bli inkludert, men han ble ekskludert fra det hele 6 timer ETTER babyen hans var født.. 

 

Anonymkode: 080b0...7df

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS skriver at mor selv ville fortelle far. Det er en stor nyhet hun sikkert ville fortelle selv og på den måten dele det med far siden han var bortreist 

Anonymkode: aeb3f...de1

Og det hadde vært greit dersom hun hadde ringt ham med én gang hun klarte å holde mobilen. Etter at han først hadde blitt varslet om at det virket som om fødsel var i gang. Men her lot mor han være helt uvitende i 7-8 timer fra hun skjønte at noe var på gang. Og det var ikke greit. Rett og slett fryktelig egoistisk av mor.

Anonymkode: a36ff...7e0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor klarte å gi beskjed om at hun ville fortelle selv, men 'klarte ikke' å sende en sms eller gi en annen kort beskjed om at fødselen var i gang. Egoistisk gjort, forstår godt at far er sint. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det hadde vært greit dersom hun hadde ringt ham med én gang hun klarte å holde mobilen. Etter at han først hadde blitt varslet om at det virket som om fødsel var i gang. Men her lot mor han være helt uvitende i 7-8 timer fra hun skjønte at noe var på gang. Og det var ikke greit. Rett og slett fryktelig egoistisk av mor.

Anonymkode: a36ff...7e0

Har du født barn? Om du har det så vet du kanskje at det er en vanvittig påkjenning der kan ta timer og dager å komme seg etter. Å presse en baby ut av kroppen sin er sinnsykt. Har du ikke født? Hold kjeft. 

Anonymkode: aeb3f...de1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du født barn? Om du har det så vet du kanskje at det er en vanvittig påkjenning der kan ta timer og dager å komme seg etter. Å presse en baby ut av kroppen sin er sinnsykt. Har du ikke født? Hold kjeft. 

Anonymkode: aeb3f...de1

Herregud da menneske... Kun kunne bedt søsteren holde mobilen mot øret hennes så hun kunne si "du har blitt far".. 

Anonymkode: 080b0...7df

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen sympati, 3 sekunder på å skrive en mld "fødsel har startet" det hadde dere alle tid til. Han gikk glipp av sitt barns fødsel og første timer og ingen gadd si noe til han, på SEKS timer.

Det er masse følelser her, og ingen av de er betinget av at du eller andre kritiserer han for å være sur. Han er helt i sin rett.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Herregud da menneske... Kun kunne bedt søsteren holde mobilen mot øret hennes så hun kunne si "du har blitt far".. 

Anonymkode: 080b0...7df

I noen situasjoner må man prioritere. Far prioriterte å reise bort. Mor prioriterte å presse en baby ut av kroppen sin. 

Anonymkode: aeb3f...de1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...