Gå til innhold

Fars hobbyer i min tid med barnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg «kommer» ikke etter deg. Jeg bare forstår ikke hvorfor min mening er «feil». Det betyr jo at din er «riktig». Det er ikke jeg, og mange med meg , enig i.

jeg forstår ikke at du ikke kan se på svømming som noe positivt. Hvis du gir litt, kan det jo hende at han slipper opp litt også. Men det vil du ikke. Og da er det ikke noe mer å si til deg. 

Du får desverre ikke støtte av meg i denne sammenheng .

Anonymkode: f99d7...982

Hvis jeg ikke ser det som noe positivt, hvorfor er jeg i svømmehallen hver lørdag med barnet da?

Anonymkode: 482b9...576

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig.

Gir hun seg på dette så er det ny lignende situasjon om ikke så lenge. Garantert. Her er det far som har lagt grunnlaget dessverre med å tøye strekke strikken, og grunnlaget vil stå så lenge han forsetter slik. 

Han ødelegger enormt med en slik væremåte, og er det typen jeg tror det er så har han faktisk såpass stor skyld i dette uten at han klarer å se sammenhengen eller sin involvering i problemet pga. manglende fornuft som blir blokkert av sitt enorme ego.

Alt med måte. Bruk fornuft. Gi og ta.

3 ting som er uforståelig og ikke eksisterende for disse menneskene.

Det er meg, meg, meg. 

Anonymkode: e820c...3d6

Alle mennesker blir vel litt egosentrisk i samværskonflikter? Man må likevel prøve å få til livet til det beste for barnet. Vil hun absolutt ikke ha ham hjem til seg, er det greit nok. Men da kan kanskje en barnevakt , bestemor, onkel, tante etc ta imot barnet når det kommer fra svømming.

Anonymkode: f99d7...982

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg ikke ser det som noe positivt, hvorfor er jeg i svømmehallen hver lørdag med barnet da?

Anonymkode: 482b9...576

Du misforstår. Jeg sier ikke at du ikke ser det positive i barnet. Jeg sier at du er oppslukt i konflikten, sikkert barnefar også. Derfor hindrer det dere i å lage løsninger som er best for barnet. Jobb med å reduserer din part i konflikten, så har han ikke noe å kjempe mot. Da vil hans del avta, og det vil bli bedre på sikt. 

Anonymkode: f99d7...982

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig.

Gir hun seg på dette så er det ny lignende situasjon om ikke så lenge. Garantert. Her er det far som har lagt grunnlaget dessverre med å tøye strekke strikken, og grunnlaget vil stå så lenge han forsetter slik. 

Han ødelegger enormt med en slik væremåte, og er det typen jeg tror det er så har han faktisk såpass stor skyld i dette uten at han klarer å se sammenhengen eller sin involvering i problemet pga. manglende fornuft som blir blokkert av sitt enorme ego.

Alt med måte. Bruk fornuft. Gi og ta.

3 ting som er uforståelig og ikke eksisterende for disse menneskene.

Det er meg, meg, meg. 

Anonymkode: e820c...3d6

Vi var faktisk enige før sommeren at babysvømming er ferdig. Barnet har gått 4 - 5 nivåer nå og er flink og trygg. Barnet er langt fremme i både motorikk og språk, barnet har hele veien vært tryggest i vann av alle barna der. Det er mange grunner til at vi før sommeren var enige om å slutte med svømmingen. I tillegg fikk vi 60/40 avtale som han ikke var enig i. I sinne da så bestemte han at vi aldri har inngått noe avtale om svømmingen. 

Etter å ha stått på mitt nå så får vi følge barnet i svømmehallen i helgene selv i stedet. Så barnet får svømt hver uke, uten å ta av min tid. Det er litt godt å føle at jeg ikke mister min tid og at barnet kan fortsette svømming. 

Anonymkode: 482b9...576

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du misforstår. Jeg sier ikke at du ikke ser det positive i barnet. Jeg sier at du er oppslukt i konflikten, sikkert barnefar også. Derfor hindrer det dere i å lage løsninger som er best for barnet. Jobb med å reduserer din part i konflikten, så har han ikke noe å kjempe mot. Da vil hans del avta, og det vil bli bedre på sikt. 

Anonymkode: f99d7...982

Vi fant en løsning nå.

Anonymkode: 482b9...576

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi var faktisk enige før sommeren at babysvømming er ferdig. Barnet har gått 4 - 5 nivåer nå og er flink og trygg. Barnet er langt fremme i både motorikk og språk, barnet har hele veien vært tryggest i vann av alle barna der. Det er mange grunner til at vi før sommeren var enige om å slutte med svømmingen. I tillegg fikk vi 60/40 avtale som han ikke var enig i. I sinne da så bestemte han at vi aldri har inngått noe avtale om svømmingen. 

Etter å ha stått på mitt nå så får vi følge barnet i svømmehallen i helgene selv i stedet. Så barnet får svømt hver uke, uten å ta av min tid. Det er litt godt å føle at jeg ikke mister min tid og at barnet kan fortsette svømming. 

Anonymkode: 482b9...576

Har ikke du en fast aktivitet med barnet i uka? Da synes jeg ærlig talt far kan få svømmingen. Jo mer du skriver, dess mer tenker jeg at du er en aktiv del av konflikten. Om barnet har gått 4 eller 10 kurs, spiller liten rolle. Du vil ikke, og da har far lite han skulle ha sagt?

eller tuller du for å provosere?

Anonymkode: f99d7...982

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har ikke du en fast aktivitet med barnet i uka? Da synes jeg ærlig talt far kan få svømmingen. Jo mer du skriver, dess mer tenker jeg at du er en aktiv del av konflikten. Om barnet har gått 4 eller 10 kurs, spiller liten rolle. Du vil ikke, og da har far lite han skulle ha sagt?

eller tuller du for å provosere?

Anonymkode: f99d7...982

Ikke hver uke, jeg og barnet finner på ting de dagene jeg har barnet. 

Anonymkode: 482b9...576

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke du en fast aktivitet med barnet i uka? Da synes jeg ærlig talt far kan få svømmingen. Jo mer du skriver, dess mer tenker jeg at du er en aktiv del av konflikten. Om barnet har gått 4 eller 10 kurs, spiller liten rolle. Du vil ikke, og da har far lite han skulle ha sagt?

eller tuller du for å provosere?

Anonymkode: f99d7...982

Jeg kan vel aldri gjøre noe riktig her eller hva?

Anonymkode: 482b9...576

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi var faktisk enige før sommeren at babysvømming er ferdig. Barnet har gått 4 - 5 nivåer nå og er flink og trygg. Barnet er langt fremme i både motorikk og språk, barnet har hele veien vært tryggest i vann av alle barna der. Det er mange grunner til at vi før sommeren var enige om å slutte med svømmingen. I tillegg fikk vi 60/40 avtale som han ikke var enig i. I sinne da så bestemte han at vi aldri har inngått noe avtale om svømmingen. 

Etter å ha stått på mitt nå så får vi følge barnet i svømmehallen i helgene selv i stedet. Så barnet får svømt hver uke, uten å ta av min tid. Det er litt godt å føle at jeg ikke mister min tid og at barnet kan fortsette svømming. 

Anonymkode: 482b9...576

Og du motsier deg selv? Det ene øyeblikket er svømmingen ferdig, de neste vil du ha helgesvømming? Der viser du jo at det ikke handler om barnet, men om at han ikke skal få overstyre dine avgjørelser. Fra her jeg sitter, ser dette ikke så pent ut. Desverre...

Anonymkode: f99d7...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kan vel aldri gjøre noe riktig her eller hva?

Anonymkode: 482b9...576

Jo, du gjør nok mye riktig. Det tviler jeg ikke på i det hele tatt. Jeg mener ikke å få deg til å føle deg dårlig.

men jeg synes ikke dette henger helt på grep. Kanskje du fortsatt sitter med mange vonde følelser, som tas med inn i foreldresituasjonen? Å snakke med noen om hva du gjennomgår, kan kanskje være lurt? Slik slipper du å dra med deg de såre følelsene videre, og blir mer motstandsdyktig mot det du opplever som dårlig atferd fra barnefar. 

Uansett hva du tror, ønsker jeg deg og barnet ditt det beste. 

Anonymkode: f99d7...982

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(ikke ts)

Dette er vanskelig for de som ikke kjenner til denne mennesketypen.

Ts er i krig uansett hvor mye hun samarbeider. Hun må hele tiden være forberedt på neste angrep, og da er konkrete avtaler uten fravikelser og minst mulig kontakt en nødvendighet for å ha oversikt og kontroll. Og slippe å bli sprø!

selv om hun er grei og gir etter, så får hun ikke "låne" barnet sitt neste gang mormoren har bursdag. Nei, da blir hun påminnet all dritten hun har gjort til tross for at han aldri har vært annet enn grei og snill. Det spiller ingen rolle om det ikke stemmer. Hans "fakta" er det som gjelder. Du skal ha MYE energi for å prøve å overbevise slike om at det de sier ikke stemmer. Det er bare å stenge av og holde seg til avtalen og håpe at han finner noe annet å plages over snart.....

Anonymkode: 6c8c8...bf5

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle mennesker blir vel litt egosentrisk i samværskonflikter? Man må likevel prøve å få til livet til det beste for barnet. Vil hun absolutt ikke ha ham hjem til seg, er det greit nok. Men da kan kanskje en barnevakt , bestemor, onkel, tante etc ta imot barnet når det kommer fra svømming.

Anonymkode: f99d7...982

Helt ok, men far må også gå inn i seg å tenke om dette er livsnødvendig for barnet. Ja, det er en fordel, men det er ikke noe som haster eller må gjennomføres på dette stadie. 

Tiden han bruker på å pushe bør han heller investere i å forbedre samarbeidet. Og om det er mor som er helt ræv nå så er dette ikke en kamp han må ta. 

Etter det jeg forstår er barnet trygg og vandt i vann så barnet mangler ikke noe der. 

Anonymkode: e820c...3d6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du motsier deg selv? Det ene øyeblikket er svømmingen ferdig, de neste vil du ha helgesvømming? Der viser du jo at det ikke handler om barnet, men om at han ikke skal få overstyre dine avgjørelser. Fra her jeg sitter, ser dette ikke så pent ut. Desverre...

Anonymkode: f99d7...982

Forskjell på ukentlige svømmetimer og bade i hall på egen fritid. 

Anonymkode: e820c...3d6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du misforstår. Jeg sier ikke at du ikke ser det positive i barnet. Jeg sier at du er oppslukt i konflikten, sikkert barnefar også. Derfor hindrer det dere i å lage løsninger som er best for barnet. Jobb med å reduserer din part i konflikten, så har han ikke noe å kjempe mot. Da vil hans del avta, og det vil bli bedre på sikt. 

Anonymkode: f99d7...982

Løsningen er ikke svømmetimer uansett. Hun har plenti aldri ting hun kan velge å gi seg på enn akkurat dette for å vise sin samarbeidsvilje. Utfordringen med svømmingen er overfladisk og ikke en løsning på bedre samarbeid uansett. 

Anonymkode: e820c...3d6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi var faktisk enige før sommeren at babysvømming er ferdig. Barnet har gått 4 - 5 nivåer nå og er flink og trygg. Barnet er langt fremme i både motorikk og språk, barnet har hele veien vært tryggest i vann av alle barna der. Det er mange grunner til at vi før sommeren var enige om å slutte med svømmingen. I tillegg fikk vi 60/40 avtale som han ikke var enig i. I sinne da så bestemte han at vi aldri har inngått noe avtale om svømmingen. 

Etter å ha stått på mitt nå så får vi følge barnet i svømmehallen i helgene selv i stedet. Så barnet får svømt hver uke, uten å ta av min tid. Det er litt godt å føle at jeg ikke mister min tid og at barnet kan fortsette svømming. 

Anonymkode: 482b9...576

Nettopp. Så med denne type adferd vil alltid ting straffe seg hvis ting går imot han. Han vil straffe deg ved å bruke barnet. Gi deg på noe, men forståelig nok kan du ikke gi deg på alt når han velger å skape konflikt pga uenighet om noe helt annet, ved å bruke barnet som våpen for å gruse deg. 

Anonymkode: e820c...3d6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du motsier deg selv? Det ene øyeblikket er svømmingen ferdig, de neste vil du ha helgesvømming? Der viser du jo at det ikke handler om barnet, men om at han ikke skal få overstyre dine avgjørelser. Fra her jeg sitter, ser dette ikke så pent ut. Desverre...

Anonymkode: f99d7...982

Oppfølging av de faste dagene med timer med andre barn er ferdige. Selvfølgelig kan man dra på åpen svømmehall i helgene. Jeg gjør jo det med barnet i mine helger, så da kan jo han gjøre det i sine helger og om han vil det? 

Anonymkode: 482b9...576

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når barnet har gått såpass på svømming og blir tatt med i hallen på fritiden så ligger alle forhold til rette at barnet blir godt svømmedyktig så lenge den liker å svømme. Hvis ikke er det ikke krise å starte med svømmetimer om noen år så lenge det ikke er påtenkt at barnet skal drive med konkurransesvømming i fremtiden.

Det er helt innafor å ha ett opphold om barnet trives uten og ikke utrykker urettferdighet over at helgene ikke er godt nok på fritiden.

Hvorfor skal en bruke så mye krefter for å få viljen sin da? Hvorfor gjør en det? Jo, eget behov. Ikke barnets.

Far må gjerne ta opp kampen senere for ny vurdering, men nå er strengt tatt ikke dette nødvendig å lage konflikt om. 

Helt innafor å mene at mor er ett troll for det er hans følelser, men og ikke la det ligge er mye verre. Uansett. 

Anonymkode: e820c...3d6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Så med denne type adferd vil alltid ting straffe seg hvis ting går imot han. Han vil straffe deg ved å bruke barnet. Gi deg på noe, men forståelig nok kan du ikke gi deg på alt når han velger å skape konflikt pga uenighet om noe helt annet, ved å bruke barnet som våpen for å gruse deg. 

Anonymkode: e820c...3d6

Jeg ga meg på at han kunne velge fritt om han ville ha jul eller nyttår, han har også fått velge fritt hvilke andre høytider og ferietider som passer han. Her har jeg bare føyet meg og tatt det som har stått igjen. 

Anonymkode: 482b9...576

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ga meg på at han kunne velge fritt om han ville ha jul eller nyttår, han har også fått velge fritt hvilke andre høytider og ferietider som passer han. Her har jeg bare føyet meg og tatt det som har stått igjen. 

Anonymkode: 482b9...576

Han vil aldri bli førnøyd.

Har han fått viljen sin de tre siste gangene så vil han alltid gå tilbake å hente frem de gangene du ikke ga deg. Blir som barn som får nei til is og senere spiser is i 3 dager i strekk for og så få ett nei igjen og  responsen er at de aaaaldri får is. At de får alltid ett nei. 

De glemmer både bevisst og ubevisst. 

Anonymkode: e820c...3d6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ga meg på at han kunne velge fritt om han ville ha jul eller nyttår, han har også fått velge fritt hvilke andre høytider og ferietider som passer han. Her har jeg bare føyet meg og tatt det som har stått igjen. 

Anonymkode: 482b9...576

Altså på den måten så mener jeg at jeg har gjort det jeg kan for å gi de tid, for å ha et samarbeid. Det er bare ikke så veldig lett, den minste ting kan skape irritasjon. Hos oss må han hele tiden få samme beskjed direkte fra barnehagen som det jeg får. Om jeg gir en beskjed videre til han fra barnehagen så blir jeg beskyldt for løgn. Vi må ha oppdelt to sett av alt av tøy og sko hvert for oss og barnet må ha et antrekk for å byttedager. Han regnet også på at 60/40 ikke går nøyaktig opp på antall timer/dager i måneden og tok opp dette hos mekler. Han er veldig nøye på at alt følges etter en nøyaktig plan helt til han trenger noe selv. Derfor sier jeg nei til babysvømming. 

Anonymkode: 482b9...576

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...