Gå til innhold

Fars hobbyer i min tid med barnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, selvfølgelig ikke et bondegård opplegg for alt av barn man bare kan booke seg på. Dette er innenfor familien, et sted vi bruker mye tid. 

Anonymkode: 482b9...576

Da er du en vrangpeis som ikke kan bytte dag så lenge den gården er i familie.

Lykke til med advokatregninger og kanskje 50/50 istede. Advokater er svindyrt.

Stakkars barnet DERES.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev at han har sine dager og han trenger ikke flere. Det er viktig at han klarer å være en god pappa de dagene han har barnet før han kan få flere dager. Det er også slik at 50/50 ikke er anbefalt før 3 år, så han har barnet veldig mye ift barnets alder allerede. Det burde vært annen hver helg og en kveld i uken sett på anbefalinger. Det jeg egentlig skrev er at far har sine dager og jeg syns det er urettferdig om han skal ta flere dager. Han har fremdeles flere dager enn anbefalt. 

Han kan forsøke å få svømmingen tidligere på dagen også slik at han ikke må hjem til meg å levere. Da går det ikke utover min tid.

Jeg lar han gjøre det han ønsker når han har barnet, jeg har mine dager hvor vi gjør vårt. Vi drar på åpen halvt hver lørdag og er masse i vann hele sommeren. Hvorfor må far ta av mine dager? Han har sine og sånn er det. Jeg rikker meg ikke på det. Det er fint å se at noen mener at jeg ikke skal rikke på det, mens andre mener at jeg er slem. Det er fint å se at en slik sak har så mange forskjellige syn på det. 

Om barnet fra det er 6-8 år ønsker å dra på svømming hver tirsdag eller torsdag så er jeg med som tilskuer. Det er helt ok det. 

Anonymkode: 482b9...576

Tenkte først at du burde jenke deg litt og prøve å finne en løsning. For på ditt første innlegg og dine første svar så virker du vrang/sta/egenrådig.

MEN når det etter hvert kommer info om hvor vrang far gjør seg så skjønner jeg at du ikke ønsker å føye deg. Håper du tar vare på  meldingene dere imellom så du kan legge det på bordet under mekling om det trengs. Du får sende melding om at svømming går fint om de gjør det i barnehagetiden, og barnet leveres der for henting av deg, om ikke passer det ikke.

Og til de som mener en bør oppdage slike personligheter som far viser FØR en får barn med de, så er det desverre mange som endrer seg etter graviditet/fødsel er ett faktum. Min mann er flink med barna, men FØR de ble født stod han gjerne opp kl 05.00 eller 06.00 på frihelg - skjedde ikke etter at barna ble født for å si det sånn ( ikke uten ett kraftig dytt ut av senga fra meg, eller at jeg tok ett viltert barn opp i senga 🤣)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Mt3 skrev:

Tenkte først at du burde jenke deg litt og prøve å finne en løsning. For på ditt første innlegg og dine første svar så virker du vrang/sta/egenrådig.

MEN når det etter hvert kommer info om hvor vrang far gjør seg så skjønner jeg at du ikke ønsker å føye deg. Håper du tar vare på  meldingene dere imellom så du kan legge det på bordet under mekling om det trengs. Du får sende melding om at svømming går fint om de gjør det i barnehagetiden, og barnet leveres der for henting av deg, om ikke passer det ikke.

Og til de som mener en bør oppdage slike personligheter som far viser FØR en får barn med de, så er det desverre mange som endrer seg etter graviditet/fødsel er ett faktum. Min mann er flink med barna, men FØR de ble født stod han gjerne opp kl 05.00 eller 06.00 på frihelg - skjedde ikke etter at barna ble født for å si det sånn ( ikke uten ett kraftig dytt ut av senga fra meg, eller at jeg tok ett viltert barn opp i senga 🤣)

Husk at vi bare hører den ene siden av saken her da... Er ikke overbevist om at den er helt objektiv.

Anonymkode: 192b6...82f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk at vi bare hører den ene siden av saken her da... Er ikke overbevist om at den er helt objektiv.

Anonymkode: 192b6...82f

Det er helt klart, og de bør nok fortsette å ta beslutninger via mekling. Da det kan virke som mor også låser seg, det kan jo være pga fars nåværende og tidligere oppførsel eller at hun er ei sta og ego dame. Det vet vi jo ikke 100% da vi kun har hennes historie. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du seriøst at alle de andre barna og foreldrene som også går på babysvømmingen skal endre timeplanen sin så det passer for deg, TS? Kommunale bad brukes av mange forskjellige grupper og det er en timeplan for at kabalen skal gå opp.

Jeg synes du er skikkelig egenrådig og svært lite samarbeidsvillig. En dag så kanskje du angrer på å ha oppført deg sånn, men da kan det være for sent til å få ett godt samarbeid med barnefar.

Så trist at begge skal være vanskelige og la dette gå utover ett barn på 1.5 år og som er totalt uskyldig.

Anonymkode: 1f74f...d7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars unge som lever med to foreldre i en unødvendig konflikt. 1,5 år er ikke mye, og alt en kasteball. Et barn som ikke får se sin foreldre sammen, et barn som ikke kan høre foreldrene fortelle om uka som har gått sammen... 

ble forresten 40/60 anbefalt på mekling? Hørt at det sjeldent anbefales hos så små barn.

Anonymkode: afa4e...2e6

Vår mekler vil ikke komme med hva som er anbefalt eller noe rundt dette. Har lest at en part bør ha annen hver helg og en kveld i uken i dem alderen. Mekler kommer ikke med noe kommentarer på dette.

Anonymkode: 482b9...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke du heller møte far og baby etter svømminga. Ta overleveringa eg annet sted enn hjemme, og skyld på at dere må fort hjem å spise middag.

Anonymkode: bb5b6...ee6

Hva med "vi bør ikke møtes" er det folk ikke forstår?

Anonymkode: 482b9...576

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, EvaLena skrev:

Da er du en vrangpeis som ikke kan bytte dag så lenge den gården er i familie.

Lykke til med advokatregninger og kanskje 50/50 istede. Advokater er svindyrt.

Stakkars barnet DERES.

Ingen advokater setter 50/50 på et lite barn som dette.

Anonymkode: 482b9...576

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Far har et ønske om å drive med en hobby med barnet på 1.5 år når barnet har sine dager hos meg. Jeg tenker at han gjør det han ønsker når han har barnet, mine dager er mine dager. Det å tilrettelegge hver uke for at han får ekstra tid med barnet, at jeg mister tid, det liker jeg ikke. Vi har våre ting å drive med de dagene.

Likevel fremstiller far det som om jeg er slem. Han er vant til å få viljen sin uansett hva, ting skal gå slik som han ønsker det. F.eks da jeg ikke hadde penger, barnet trengte sko, far nektet å kjøpe sko som kunne brukes hos meg. Sånn ble det brått med alt av klær i hans øyne, så barnet må ha et sett hos han og et hos meg. Nå som jeg vil beholde mine dager med barnet slik at han ikke får fulgt opp hobby hver uke så er jeg slem.

Hvordan løser vi dette?

Anonymkode: 482b9...576

Innse det. Du er slem. Ellers hadde han aldri skilt seg.:ironi:

Dessverre må du være litt slem for ikke å bli dyttet rundt, og lar du deg dytte rundt så blir du en dårligere mor, og det er uansvarlig mot barnet.

Altså: Vær litt slem du. Vær bestemt!  :)

(Mulig dette innlegget ikke var bra. Jeg ser det handler om babysvømming og tenker at far muligens bør ha høyere samværsprosent en periode for å få fullført babysvømmeprosjektet).

 

Endret av I Grosny
meningsendring
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, EvaLena skrev:

Det høres rett og slett ut som du bare er sta og egen, TS. Babysvømming er en utrolig fin aktivitet for barnet ditt og ikke minst viktig. Hvis du legger godviljen til så får du til å la far få gå disse ukene på babysvømming og du kan gjøre dine saker.

Jeg synes ærlig talt det høres perfekt ut at du får gjøre din hobby mens far er på babysvømming.

«Sta, egen og egoistisk og vil nekte far tid med barnet», mener du?

Du tar jo bare parti med far i hver eneste slik tråd. Hvorfor er ikke TS og barnets sin tid viktig? TS dyrker ikke egne hobbyer per nå skriver hun jo. Men hun vil sikkert ha hverdag med barnet sitt! Det tenker jeg er godt for barnet også. Selv om du synes det høres perfekt ut at far trumfer gjennom en aktivitet han har valgt, på TS sine dager. Det er ikke alle som synes babysvømming er det mest fantastiske heller, uten at det har noe å si i denne saken.

Anonymkode: 78565...480

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, I Grosny skrev:

Innse det. Du er slem. Ellers hadde han aldri skilt seg.:ironi:

Dessverre må du være litt slem for ikke å bli dyttet rundt, og lar du deg dytte rundt så blir du en dårligere mor, og det er uansvarlig mot barnet.

Altså: Vær litt slem du. Vær bestemt!  :)

(Mulig dette innlegget ikke var bra. Jeg ser det handler om babysvømming og tenker at far muligens bør ha høyere samværsprosent en periode for å få fullført babysvømmeprosjektet).

 

Det er jo aldri en periode. Når en rundt på 10 uker er fullført så kommer meste trinn. Barnet har gått i 1 år nå og barnefar planlegger dette for en evighet fremover. 

Anonymkode: 482b9...576

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Sta, egen og egoistisk og vil nekte far tid med barnet», mener du?

Du tar jo bare parti med far i hver eneste slik tråd. Hvorfor er ikke TS og barnets sin tid viktig? TS dyrker ikke egne hobbyer per nå skriver hun jo. Men hun vil sikkert ha hverdag med barnet sitt! Det tenker jeg er godt for barnet også. Selv om du synes det høres perfekt ut at far trumfer gjennom en aktivitet han har valgt, på TS sine dager. Det er ikke alle som synes babysvømming er det mest fantastiske heller, uten at det har noe å si i denne saken.

Anonymkode: 78565...480

Syns det høres stressende ut for barnet å bli levert av far dag en, hentet av meg. Så levert av meg dag to, hentet av far. Så leverer far hos meg igjen etterpå, sånn 30 min før leggetid. Så har barnet 30 min på å roe seg og spise før legging hos meg. Også skal barnet være hos meg ut uken. Bare så mye av og på for et så lite barn for å ha svømming ukentlig med pappa, selv om jeg tar med i svømmehallen hver lørdag. 

Anonymkode: 482b9...576

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo aldri en periode. Når en rundt på 10 uker er fullført så kommer meste trinn. Barnet har gått i 1 år nå og barnefar planlegger dette for en evighet fremover. 

Anonymkode: 482b9...576

En runde* skulle det stå.

Anonymkode: 482b9...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WhisperingWind

Hva eksakt er det du må gjøre av aktivitet med barnet akkurat denne ene dagen med svømming? Det er jo en fantastisk aktivitet med en dedikert pappa, noe jeg ville oppfordret til om jeg hadde vært skilt fra mannen min. Jeg tenker at samvær ikke burde være fastlåst med «mine og dine dager» mht til å gjøre ting med pappa på mammadager.

Jeg mener at så små barn hovedsaklig skal ha et hjem og sove i egen seng hver natt, men hadde aldri nektet far å møte barnet utenom. 

Endret av WhisperingWind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra han med på fvk igjen og igjen, og ikke vik fra avtalen dere lager. Han her høres ut som en sånn type som skal presse grensene mer og mer, gir du en finger så tar han en arm.  

Hadde ikke gitt meg på dette, din tid meen barnet er hellig. Hva hadde han sagt om du hadde funnet på noe som gjorde at du måtte ha barnet i hans tid?? Ser ikke for leg det hadde vært noe enkel sak. 

Anonymkode: e333c...8e4

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, O.G. skrev:

Hvis det er mer du vil si meg så send en PM.

Du sporer av tråden. Derfor. 

Anonymkode: e820c...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis det er en hobby barnet kan gå på med deg i dine dager, er det jo ikke noe problem. Da kan jo du bare følge barnet på svømming de dagene du har barnet, så kan han følge barnet de dagene han har. Ellers så tenker jeg at barnets beste bør få fortrinn her. Når barnet er så lite er det vel ikke noe problem at barnet går glipp av ting, en 1.5-åring vet jo ikke så mye om det. En 5-6-7-åring derimot bør kunne gå på faste treninger/hobbyer hver uke på tross av samværsfordelingen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så svømmingen er lagt til helg? Eller? For da skjønner jeg at dine helger er hellige. Men er det en ukedag, synes jeg du er sær. 

Anonymkode: 6b992...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så svømmingen er lagt til helg? Eller? For da skjønner jeg at dine helger er hellige. Men er det en ukedag, synes jeg du er sær. 

Anonymkode: 6b992...e2c

Så er all min tid med barnet den ettermiddagen borte og far fikk presset seg til meg eller mindre 50/50 avtale likevel. For da står jeg der med en gira unge på armen 30 min før leggetid som må få tid til å spise og å roe ned før legging. Hvordan tror du et barn på 1.5 år er om det får sett en av foreldrene få timer sånn uten å få være mer med det? 

Anonymkode: 482b9...576

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun de som har barn sammen med en som tar hele armen om en gir den fingeren, som en nevnte tidligere i tråden, vil forstå situasjonen din.

Han ødelegger også for barnet med å holde på slik, og det hadde ikke trengt å være ett problem, men når han utnytter barnet for å dominere så er heller ikke dette noe som kommer barnet tilgode eller skaper ett godt samarbeid.

Og ha en flytende avtale fungerer ikke med slike mennesker, og en blir stemplet som en dritt fordi den andre parten pusher så mye at man må sette grensen ett sted. Det er uimelig og ufornuftig, og de klarer ikke å se hva de faktisk holder på med og hvor mye som går tapt på grunn av dette. De ser kun den som sier nei og holder den ansvarlig for sine egoistiske handlinger.

Slike som holder på sånt tenker ikke på barnets beste, de tenker på sitt eget beste. De bruker barnet for å oppnå dette og at de samtid trykker nef den andre parten er bare en deilig bonus. 

Anonymkode: e820c...3d6

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...