Jump to content
AnonymBruker

Fars hobbyer i min tid med barnet

Recommended Posts

AnonymBruker

Far har et ønske om å drive med en hobby med barnet på 1.5 år når barnet har sine dager hos meg. Jeg tenker at han gjør det han ønsker når han har barnet, mine dager er mine dager. Det å tilrettelegge hver uke for at han får ekstra tid med barnet, at jeg mister tid, det liker jeg ikke. Vi har våre ting å drive med de dagene.

Likevel fremstiller far det som om jeg er slem. Han er vant til å få viljen sin uansett hva, ting skal gå slik som han ønsker det. F.eks da jeg ikke hadde penger, barnet trengte sko, far nektet å kjøpe sko som kunne brukes hos meg. Sånn ble det brått med alt av klær i hans øyne, så barnet må ha et sett hos han og et hos meg. Nå som jeg vil beholde mine dager med barnet slik at han ikke får fulgt opp hobby hver uke så er jeg slem.

Hvordan løser vi dette?

Anonymkode: 482b9...576

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du vil straffe barnet på en måte?? Fordi det er barnetsom går glipp av noe.  Kan dere ikke lage en smidigere plan slik at barnet får være med på denne aktiviteten? 

Stusser dog på barnets alder oppi dette her... 

Anonymkode: 0b62f...cbe

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du vil straffe barnet på en måte?? Fordi det er barnetsom går glipp av noe.  Kan dere ikke lage en smidigere plan slik at barnet får være med på denne aktiviteten? 

Hvorfor straffes barnet når barnet får ha glede i andre hobbyer med meg på mine dager?

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke et barn på halvannet år blir «straffet» av å gå glipp av en aktivitet akkurat... Er enig med mor om at far ikke skal ta med barnet på aktiviteter i mor sine uker. De få timene vi har med barna våre er så verdifulle, at de skal vi verne om. Hadde det derimot vært en aktivitet som barnet selv har valgt og ønsker å delta på, hadde det vært noe helt annet. Dersom aktiviteten er babysvømming eller noe annet nyttig, så får mor og far gå annenhver uke. 

Anonymkode: 99e7a...866

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke hobbyer er det snakk om som et barn på 1,5 år har glede og utnytte av?

Anonymkode: 192b6...82f

Svømming i dette tilfellet. Men vi har vår hverdag hos meg som gjør at dette kræsjer.

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor straffes barnet når barnet får ha glede i andre hobbyer med meg på mine dager?

I så fall er det vel i din interesse at du kan følge opp eventuelle hobbyer i farens dager? Er barnet bare 1,5 år, og det er noe tidkrevende, så skjønner jeg at du ikke vil ha faste avtaler om fritidsaktiviteter nå. Men senere, når barnet blir eldre, blir det jo slik at dere begge må følge opp litt sånt, og da kan det være naturlig (og hyggelig) at en foreldrer følger til en ting, den ande følger opp en annen. I hvert fall praktisk.

Er det babysvømming eller lignende, får dere bli enige, og hvis du syns det er en bra ting, kan jo du gå på det på dine dager, og faren på sine.

Men siden barnet er så lite, syns jeg det er innafor at du sier nei, ja. Det er nok ikke siste gang du må være "slem", så stå på ditt hvis du er skikkelig i mot det.

Anonymkode: 72847...9c9

AnonymBruker

Tror ikke et barn på halvannet år blir «straffet» av å gå glipp av en aktivitet akkurat... Er enig med mor om at far ikke skal ta med barnet på aktiviteter i mor sine uker. De få timene vi har med barna våre er så verdifulle, at de skal vi verne om. Hadde det derimot vært en aktivitet som barnet selv har valgt og ønsker å delta på, hadde det vært noe helt annet. Dersom aktiviteten er babysvømming eller noe annet nyttig, så får mor og far gå annenhver uke. 

Anonymkode: 99e7a...866

Denne svømmingen kræsjer med vår hverdag, jeg har ikke mulighet til å være med på det. Vi gjør andre ting i de tidene.

AnonymBruker

Hvorfor kan dere ikke bare bytte dager om svømminga er låst til "dine dager"?

Anonymkode: 3a908...26a

AnonymBruker

I så fall er det vel i din interesse at du kan følge opp eventuelle hobbyer i farens dager? Er barnet bare 1,5 år, og det er noe tidkrevende, så skjønner jeg at du ikke vil ha faste avtaler om fritidsaktiviteter nå. Men senere, når barnet blir eldre, blir det jo slik at dere begge må følge opp litt sånt, og da kan det være naturlig (og hyggelig) at en foreldrer følger til en ting, den ande følger opp en annen. I hvert fall praktisk.

Er det babysvømming eller lignende, får dere bli enige, og hvis du syns det er en bra ting, kan jo du gå på det på dine dager, og faren på sine.

Men siden barnet er så lite, syns jeg det er innafor at du sier nei, ja. Det er nok ikke siste gang du må være "slem", så stå på ditt hvis du er skikkelig i mot det.

Anonymkode: 72847...9c9

Senere når barnet er større kan jeg fint følge barnets avtaler i mine uker uten problemer. Det er noe eget med aktiviteter som en 6-8 åring eller eldre har valgt selv. 

AnonymBruker

Hvorfor kan dere ikke bare bytte dager om svømminga er låst til "dine dager"?

Anonymkode: 3a908...26a

Det går ikke opp, han må ha annen hver uke på slikt om han skal ha det. Jeg har større prosent enn han. 

AnonymBruker

Er det du eller barnet som har planer som kræsjer med babysvømming i dine uker? Hvis det er du som har planer, så passer det jo fint at far tar barnet på babysvømming. Babysvømming er en bra aktivitet for barnet. Dette er ikke fars hobby, men noe han gjør for barnet. At barnet ikke har valgt det selv er jo logisk i den alderen. Men barnet har stor glede av det!

Anonymkode: 6c8c8...bf5

Annonse

AnonymBruker

Er det du eller barnet som har planer som kræsjer med babysvømming i dine uker? Hvis det er du som har planer, så passer det jo fint at far tar barnet på babysvømming. Babysvømming er en bra aktivitet for barnet. Dette er ikke fars hobby, men noe han gjør for barnet. At barnet ikke har valgt det selv er jo logisk i den alderen. Men barnet har stor glede av det!

Anonymkode: 6c8c8...bf5

Jeg og barnet har vår greie å drive med i de tidene, egne hobbyer har jeg ikke tatt meg tid til siden barnet kom. 

AnonymBruker

At han prioriterer svømming med barnet i ung alder er fantastisk bra!! Du burde støtte dette. Hvilke aktiviteter er det du har med et så lite barn som er viktigere enn svømming?? Og som faller på nøyaktig samme tid?? Du straffer barnet, du vil bare ikke se det.... 

Jeg ser ikke hvordan jeg straffer barnet? Vi har vår greie som han har glede av når han er her. Han er trygg i vann, helger tar jeg han med på svømming selv. Jeg ønsker å ha min tid med mitt barn. 

AnonymBruker

Jeg og barnet har vår greie å drive med i de tidene, egne hobbyer har jeg ikke tatt meg tid til siden barnet kom. 

Men far kan altså ikke ha barnet noen timer på "din" dag....selv om det ville være supert med tanke på relasjonsbygging med far?? I tillegg til vannntillvenning som er utrolig viktig!! 

EvaLena
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke hvordan jeg straffer barnet? Vi har vår greie som han har glede av når han er her. Han er trygg i vann, helger tar jeg han med på svømming selv. Jeg ønsker å ha min tid med mitt barn. 

Hva er denne greia dere har da? 

AnonymBruker

Men far kan altså ikke ha barnet noen timer på "din" dag....selv om det ville være supert med tanke på relasjonsbygging med far?? I tillegg til vannntillvenning som er utrolig viktig!! 

Han er trygg i vann, han har sine 40%med faren sin. 

AnonymBruker
Akkurat nå, EvaLena skrev:

Det høres rett og slett ut som du bare er sta og egen, TS. Babysvømming er en utrolig fin aktivitet for barnet ditt og ikke minst viktig. Hvis du legger godviljen til så får du til å la far få gå disse ukene på babysvømming og du kan gjøre dine saker.

Jeg synes ærlig talt det høres perfekt ut at du får gjøre din hobby mens far er på babysvømming.

Hadde svømmingen foregått midt på dagen slik at han ble levert i barnehagen igjen etterpå så er det helt ok.