Gå til innhold

Fars hobbyer i min tid med barnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, O.G. skrev:

Hvis det er mer du vil si meg så send en PM.

Syns det er ok spørsmål jeg.

Anonymkode: 482b9...576

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere får lage en avtale da. Far får ta barnet på svømming i dine uker men da får du ta barnet i bursdagsselskap og andre ting som faller i fars uker i løpet av et år. Altså, dere får «bytte» timer. (Hvis han er så sær og vrang som du gir uttrykk for.)

Anonymkode: c1155...250

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde stått på mitt. Hold dere fast til avtalen dere har og ikke vik en tomme. Du har 16,5 år foran deg der han jevnt og trutt vil presse deg. Gir du etter vil du og barnet tape på det  

Anonymkode: 683fe...467

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde stått på mitt. Hold dere fast til avtalen dere har og ikke vik en tomme. Du har 16,5 år foran deg der han jevnt og trutt vil presse deg. Gir du etter vil du og barnet tape på det  

Anonymkode: 683fe...467

Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

Dette.

Takk for deres som ser helheten!

Anonymkode: 482b9...576

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Far har et ønske om å drive med en hobby med barnet på 1.5 år når barnet har sine dager hos meg. Jeg tenker at han gjør det han ønsker når han har barnet, mine dager er mine dager. Det å tilrettelegge hver uke for at han får ekstra tid med barnet, at jeg mister tid, det liker jeg ikke. Vi har våre ting å drive med de dagene.

Likevel fremstiller far det som om jeg er slem. Han er vant til å få viljen sin uansett hva, ting skal gå slik som han ønsker det. F.eks da jeg ikke hadde penger, barnet trengte sko, far nektet å kjøpe sko som kunne brukes hos meg. Sånn ble det brått med alt av klær i hans øyne, så barnet må ha et sett hos han og et hos meg. Nå som jeg vil beholde mine dager med barnet slik at han ikke får fulgt opp hobby hver uke så er jeg slem.

Hvordan løser vi dette?

Anonymkode: 482b9...576

Du straffer barnet.

Er jo bare å la de holde på? Eller er du redd for at de skal få en connection du ikke har?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke et barn på halvannet år blir «straffet» av å gå glipp av en aktivitet akkurat... Er enig med mor om at far ikke skal ta med barnet på aktiviteter i mor sine uker. De få timene vi har med barna våre er så verdifulle, at de skal vi verne om. Hadde det derimot vært en aktivitet som barnet selv har valgt og ønsker å delta på, hadde det vært noe helt annet. Dersom aktiviteten er babysvømming eller noe annet nyttig, så får mor og far gå annenhver uke. 

Anonymkode: 99e7a...866

Åneineinei

For all del, veldig viktig at det er mammauker og pappauker, og VELDIG viktig at man sørger for at i "sine" uker så er barnet fysisk og psykisk fjernet fra den andre forelderen. La oss helst ikke ha en god tone og la ting flyte litt fritt for barnets beste. Istede gjør vi det til at mamma er forbudt i pappauker og pappa er forbudt i mammauker.

Denne holdningen er så far fetched. Hva med at han kan ta kidden den dagen på hobbyen og så kan hun ta kidden en annen dag. Sånn SAMARBEID vet dere?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, CabinCruiser skrev:

Åneineinei

For all del, veldig viktig at det er mammauker og pappauker, og VELDIG viktig at man sørger for at i "sine" uker så er barnet fysisk og psykisk fjernet fra den andre forelderen. La oss helst ikke ha en god tone og la ting flyte litt fritt for barnets beste. Istede gjør vi det til at mamma er forbudt i pappauker og pappa er forbudt i mammauker.

Denne holdningen er så far fetched. Hva med at han kan ta kidden den dagen på hobbyen og så kan hun ta kidden en annen dag. Sånn SAMARBEID vet dere?

Stalltips: les hele tråden 

Anonymkode: 683fe...467

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Stalltips: les hele tråden 

Anonymkode: 683fe...467

Stalltips: Det har ingenting med å ikke lese tråden. Jeg hater sånne foreldreholdninger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så fint å se at noen forstår det! 

Man ser på meldinger hvor han blir sint og begynner å kjefte/slenge dritt og at han drar inn alt mulig, mens jeg kun holder meg til saken. Han slenger på i telefonen om han ikke får det som han vil, så får jeg en mindre hyggelig melding flere timer senere i stedet. Jeg ønsker ikke at han skal ha barnet mer enn han har.

Jeg prøver alt jeg kan for at han skal være en god pappa mens han har barnet. Men om jeg som nå sier at barnet har behov for å legge seg tidligere så er det også en krig. Fordi det er en beskjed fra meg som ikke er bestemt av han. Et behov både jeg og barnehagen ser, men når han ikke har funnet ut av det selv så er det feil mener han.

Anonymkode: 482b9...576

Ta vare på alt av slike meldinger i fall du trenger det senere ved evt rettsak. Jeg og min xmann hadde et ganske høyt konfliktnivå etter skilsmissen, mest ift det økonomiske. Jeg tok vare på ALT av mail og SMS’er hvor jeg ble beskyldt for det utroligste i fall det skulle endre som advokatmat. Heldigvis klarte vi å enes til slutt. 

Anonymkode: 85ee0...b6b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta vare på alt av slike meldinger i fall du trenger det senere ved evt rettsak. Jeg og min xmann hadde et ganske høyt konfliktnivå etter skilsmissen, mest ift det økonomiske. Jeg tok vare på ALT av mail og SMS’er hvor jeg ble beskyldt for det utroligste i fall det skulle endre som advokatmat. Heldigvis klarte vi å enes til slutt. 

Anonymkode: 85ee0...b6b

På det siste møtet så handlet alle hans spørsmål om økonomi, så jeg lurer litt på hva han egentlig er ute etter.

Anonymkode: 482b9...576

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er den som ønsker at alt skal foregå gjennom mekling, så da gjør vi det. Jeg ga etter og nå har barnet dobbelt opp av alt og et sett reisetøy han har på seg på byttedager. Helst vil jeg ha bytting gjennom barnehagen, fordi det er lettere for alle parter. Hvis denne svømmingen kan flyttes til midt i barnehagedag slik at jeg kan hente barnet der så er det ok. Men at han og jeg må møtes så ofte nå for tiden, det gjør jeg ikke. 

Anonymkode: 482b9...576

Det blir jo ikke bra for barnet da...å bli levert av deg, så hentet av far, så levert av far, så hentet av deg på samme dag...!

fra en mor til en annen: skjønner at du er såret over måten han har behandlet deg på. Men send barnet på svømming. Det bondegårdsopplegget høres usannsynlig ut. En gang i uka med en 1,5 åring? Meg bekjent finnes det ikke et sånt opplegg for så små i Norge. For at det skal virke troverdig, og ikke som en hevn mot far, må du nesten navngi opplegget. For jeg tror ikke et slikt opplegg finnes nemlig...

send gutten på svømming. Det er barnets beste. 

Anonymkode: f99d7...982

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han vil aldri tilpasse seg. Jeg får ikke med barnet i bursdag til mine om det er en av hans dager. Han nekter å kjøpe klær eller sko som kan havne hos meg. Vi må ha en detaljert og låst avtale fra mekling. All enighet foregår i mekling fordi han blir så sint av å snakke med meg uten en tredjepart tilstedet. 

Anonymkode: 482b9...576

Har det, Ts, slått deg at far kanskje blir «sint» av å snakke med deg fordi du i dialog med han er like på vrangen som i tråden her?

Det fremgår tydelig at du har liten til ingen evne til å differensiere mellom «barnets beste» (som er av betydning) og «mors beste» (som selvsagt ikke er av betydning). Skill de to fra hverandre, Ts. Søk profesjonell hjelp om du ikke ser behovet for å jobbe med det. At noen blir sint på en skyldes nemlig ikke sjelden at en er urimelig. Og det må du tåle å reflektere over. For dersom dere fortsetter å krangle sånn her så kommer barnet til å ende opp med 100% omsorg hos en av dere. Og det er på ingen måte gitt at det er hos deg. 

Anonymkode: c27d9...c4a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir jo ikke bra for barnet da...å bli levert av deg, så hentet av far, så levert av far, så hentet av deg på samme dag...!

fra en mor til en annen: skjønner at du er såret over måten han har behandlet deg på. Men send barnet på svømming. Det bondegårdsopplegget høres usannsynlig ut. En gang i uka med en 1,5 åring? Meg bekjent finnes det ikke et sånt opplegg for så små i Norge. For at det skal virke troverdig, og ikke som en hevn mot far, må du nesten navngi opplegget. For jeg tror ikke et slikt opplegg finnes nemlig...

send gutten på svømming. Det er barnets beste. 

Anonymkode: f99d7...982

Hehe, selvfølgelig ikke et bondegård opplegg for alt av barn man bare kan booke seg på. Dette er innenfor familien, et sted vi bruker mye tid. 

Anonymkode: 482b9...576

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vrang.

La barnet få svømme.

Det er rett og slett smålig av deg å la konflikten med far komme i veien for småbarnsavdelingen. 

Anonymkode: 8308b...760

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, selvfølgelig ikke et bondegård opplegg for alt av barn man bare kan booke seg på. Dette er innenfor familien, et sted vi bruker mye tid. 

Anonymkode: 482b9...576

Åja, så da er det umulig å stelle disse dyra en annen dag da ? 🙄

Du er vrang! 

Aksepter det!

Anonymkode: 8308b...760

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Denne svømmingen kræsjer med vår hverdag, jeg har ikke mulighet til å være med på det. Vi gjør andre ting i de tidene.

Anonymkode: 482b9...576

Helt ærlig, hvis det ikke passer for deg å være med på babysvømming, så syns jeg du skal la barnet dra med far. Hva er det det som gjør at du ikke har mulighet?

Baby-/småbarnssvømming er jo kjempenyttig!

Anonymkode: bb5b6...ee6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er den som ønsker at alt skal foregå gjennom mekling, så da gjør vi det. Jeg ga etter og nå har barnet dobbelt opp av alt og et sett reisetøy han har på seg på byttedager. Helst vil jeg ha bytting gjennom barnehagen, fordi det er lettere for alle parter. Hvis denne svømmingen kan flyttes til midt i barnehagedag slik at jeg kan hente barnet der så er det ok. Men at han og jeg må møtes så ofte nå for tiden, det gjør jeg ikke. 

Anonymkode: 482b9...576

Stakkars unge som lever med to foreldre i en unødvendig konflikt. 1,5 år er ikke mye, og alt en kasteball. Et barn som ikke får se sin foreldre sammen, et barn som ikke kan høre foreldrene fortelle om uka som har gått sammen... 

ble forresten 40/60 anbefalt på mekling? Hørt at det sjeldent anbefales hos så små barn.

Anonymkode: afa4e...2e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Han prøver alltid å finne på en unnskyldning til å levere hjemme hos meg. Så jeg merker at han prøver å presse seg på og det syns jeg er veldig ubehagelig. Han bruker barnets trygghet som unnskyldning til diverse for å komme hit. Jeg prøver å forhindre det så langt det lar seg gjøre for jeg får han nesten ikke ut døra igjen.

Anonymkode: 482b9...576

Kan ikke du heller møte far og baby etter svømminga. Ta overleveringa eg annet sted enn hjemme, og skyld på at dere må fort hjem å spise middag.

Anonymkode: bb5b6...ee6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...