Gå til innhold

Fars hobbyer i min tid med barnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne svømmingen kræsjer med vår hverdag, jeg har ikke mulighet til å være med på det. Vi gjør andre ting i de tidene.

Anonymkode: 482b9...576

Akkurat babysvømming ville jeg strukket meg langt for å få til. Men jeg hadde ikke latt far gå i mine uker, spesielt ikke dersom han er så vanskelig som du beskriver i denne tråden. Men babysvømming går dere på for barnet sin skyld, ikke fordi far har lyst. Dersom du klarer å stokke om uken en periode, slik at dere både får matet kaniner (også en kjempefin aktivitet, barnet ditt er heldig!) og gått på svømming i lag, hadde du gjort barnet ditt en stor tjeneste. Alternativt får du avtale med far at dere deltar på babysvømming et annet semester. 

Anonymkode: 99e7a...866

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun tar jo med barnet på svømming i helgene, så barnet har ikke behov for svømming med far, det er noe far vil. Og når far nekter å være fleksibel er det ingen grunn til at hun må være det for far for noe barnet allerede gjør med henne. 

Anonymkode: e72ef...d03

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun tar jo med barnet på svømming i helgene, så barnet har ikke behov for svømming med far, det er noe far vil. Og når far nekter å være fleksibel er det ingen grunn til at hun må være det for far for noe barnet allerede gjør med henne. 

Anonymkode: e72ef...d03

Babysvømming og småbarnssvømming er jo noe litt annet enn å gå i bassenget selv da...

Anonymkode: 0b62f...cbe

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS tar barnet med på babysvømming på sine dager, og flytter gårsdagen til en annen dag. To kjekke ting for barnet, og du slipper å treffe far. Separate klær er lurt når det er 2 hjem og konflikt. Enda en mindre ting å diskutere. Lurt å ta samværsbytte via barnehage 👍

Anonymkode: 6c8c8...bf5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville latt far ta barnet med på svømming. Du slipper utgiften med svømming, barnet lærer å svømme, og du kan få en times tid til å for eksempel rydde og vaske eller trene selv. Vinn - vinn situasjon. 

Anonymkode: 94dc9...f90

Og jeg må ha barnefar på dør de dagene. Det vil jeg ikke.

Anonymkode: 482b9...576

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet er bare 1.5 år så dere har mange år der dere må samarbeide igjen.

Ja, det er dårlig av han å dra dette stuntet med sko osv, men det betyr ikke at du må ta igjen med samme mynt. Du viser godvilje hvis du lar de delta på babysvømmingen, det er vel bare for en begrenset periode. Forhåpentligvis får dere et bedre samarbeid men det kommer ikke til å skje hvis begge to fortsetter å tviholde på prinsippene.

Anonymkode: 74edd...7f7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Holder helt med deg, har dere en samværsavtale så skal denne følges. Hadde en barnefar som var akkurat lik, vi flyttet fra hverandre når barna var rundt 4 og 6, flere runder i retten, far hadde minimalt samvær, nå er barna store /tenråingerog pga fars oppførsel og akkurat dette du beskriver som klær, aktiviteter, bursdager på dine dager etc. Nå vil de ikke være med far overhode, de har ikke vært på samvær på 6 år og de vil ikke ha noe med han å gjøre. Resultat av at han var en dritt

Anonymkode: a46a1...90c

Hvordan er det å møte slikt i retten? Jeg er redd det kommer til å gå den veien med oss.

Anonymkode: 482b9...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer og eksen har det slik. Barnet ønsker å gå på aktivitet her, men iom at barnet ikke får gå den dagen her når han er hos mor har far valgt å droppe det. Betaler ikke 4000 i året for å kunne delta halvveis. Helt idiotisk for vi følger opp på fotballen når han er her, og han går på hos mor, og betaler halvparten. Annet skulle bare mangle. 

Men barnet går på en aktivitet og da holder det nær ting er som de er. 

Jeg og min eks styrer som vi vil med aktivitet. Det er barnet som bestemmer og vi følger opp. Når barnet var hos meg og startet på svømming som han har gått siden baby, så har enten far følgt han på sine dager eller at jeg henter og levere tilbake til far. Far har også følgt på mine dager når ting er kommet i veien. 

Så lenge en står for regningen selg og barnet ønsker og venner/skole ikke bli belastet så samarbeider vi rundt det. Uavhengig. Jeg betaler det jeg sier ja til og far betaler det han sier ja til. Kontingenten da, hvem som kjøper nytt av ditt og datt som hører med osv, eller andre utgifter går frem og tilbake. 

Anonymkode: e820c...3d6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sitat

F.eks da jeg ikke hadde penger, barnet trengte sko, far nektet å kjøpe sko som kunne brukes hos meg. Sånn ble det brått med alt av klær i hans øyne, så barnet må ha et sett hos han og et hos meg.

 

Sitat

Han nekter å kjøpe klær eller sko som kan havne hos meg. 

Hvordan begrunner han dette? 

Er du flink til å huske å sende med barnet klær han har kjøpt tilbake til faren, eller har det hendt at klær han kjøper til barnet har blitt liggende hos deg?

 

Anonymkode: 1f67c...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboer og eksen har det slik. Barnet ønsker å gå på aktivitet her, men iom at barnet ikke får gå den dagen her når han er hos mor har far valgt å droppe det. Betaler ikke 4000 i året for å kunne delta halvveis. Helt idiotisk for vi følger opp på fotballen når han er her, og han går på hos mor, og betaler halvparten. Annet skulle bare mangle. 

Men barnet går på en aktivitet og da holder det nær ting er som de er. 

Jeg og min eks styrer som vi vil med aktivitet. Det er barnet som bestemmer og vi følger opp. Når barnet var hos meg og startet på svømming som han har gått siden baby, så har enten far følgt han på sine dager eller at jeg henter og levere tilbake til far. Far har også følgt på mine dager når ting er kommet i veien. 

Så lenge en står for regningen selg og barnet ønsker og venner/skole ikke bli belastet så samarbeider vi rundt det. Uavhengig. Jeg betaler det jeg sier ja til og far betaler det han sier ja til. Kontingenten da, hvem som kjøper nytt av ditt og datt som hører med osv, eller andre utgifter går frem og tilbake. 

Anonymkode: e820c...3d6

Kan godt følge opp fotball på lik måte når barnet er stort nok, det er litt annerledes enn at jeg må slutte tidligere på jobb for å følge opp svømming med et så lite barn. Spesielt når vi svømmer i helger 

Anonymkode: 482b9...576

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi drar på en gård hver uke og hjelper til med stell så langt det lar seg gjøre. Alt fra å kjøre traktor til å stelle med gris, sau, kaniner, etc.

Anonymkode: 482b9...576

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han vil aldri tilpasse seg. Jeg får ikke med barnet i bursdag til mine om det er en av hans dager. Han nekter å kjøpe klær eller sko som kan havne hos meg. Vi må ha en detaljert og låst avtale fra mekling. All enighet foregår i mekling fordi han blir så sint av å snakke med meg uten en tredjepart tilstedet. 

Anonymkode: 482b9...576

 

I din situasjon, så tror jeg det ikke er så mange som helt skjønner. ❤️ 

Dette er jo ikke oppførselen til en vanlig, rasjonell far.

Her leser jeg egosentrisk narcisist over hele linja. Da er en i en evig kamp, og den andre vil pushe og pushe for å få deg til å strekke grensene til hans fordel. Om jeg leser situasjonen rett, så er dette en situasjon hvor det er viktig å være nøye med å holde på de avtaler som er gjort. Ellers vil det bare bli stadig nye ting.

Her høres det ut som om han velger en aktivitet bevisst for å presse deg til å slutte med noe du og barnet har glede av sammen. Samt bonusen, fra hans side, han forsøker å presse seg inn på deg, sånn at overlevering må skje i person, ikke via barnehage.

Stå på ditt, og hold grensene. ❤️ 

Anonymkode: f94ce...a41

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg må ha barnefar på dør de dagene. Det vil jeg ikke.

Anonymkode: 482b9...576

Ikke hvis du går med barnet selv. Men ser nå at du ikke rekker det pga jobb også, og da er det jo forståelig.

Skjønner at du blir ødelagt av kontakt med far. Da nytter det ikke med vanlige løsninger. Minst mulig kontakt mellom dere er faktisk det beste for barnet i dette tilfellet.

Anonymkode: 6c8c8...bf5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Hvordan begrunner han dette? 

Er du flink til å huske å sende med barnet klær han har kjøpt tilbake til faren, eller har det hendt at klær han kjøper til barnet har blitt liggende hos deg?

 

Anonymkode: 1f67c...66a

Han begrunner med at han mener han betalte alt mens vi var et par. Noe som ikke stemmer og jeg kan bevise det. Men det var grunnen hans på mekling at han ikke ville betale tøy som barnet kunne bruke hos meg. Tøy, sko eller andre ting som kunne ende opp hos meg.

Jeg har erfart at far har en litt annen virkelighetsoppfatning av det meste. Om han rydda kjøkkenet en gang en måned så gjorde han alltid det. Han så ikke at jeg ryddet det hver dag. Han var også en lystløgner og det merker jeg ennå at alle "samnheter" fra han er pyntet på. 

Anonymkode: 482b9...576

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

I din situasjon, så tror jeg det ikke er så mange som helt skjønner. ❤️ 

Dette er jo ikke oppførselen til en vanlig, rasjonell far.

Her leser jeg egosentrisk narcisist over hele linja. Da er en i en evig kamp, og den andre vil pushe og pushe for å få deg til å strekke grensene til hans fordel. Om jeg leser situasjonen rett, så er dette en situasjon hvor det er viktig å være nøye med å holde på de avtaler som er gjort. Ellers vil det bare bli stadig nye ting.

Her høres det ut som om han velger en aktivitet bevisst for å presse deg til å slutte med noe du og barnet har glede av sammen. Samt bonusen, fra hans side, han forsøker å presse seg inn på deg, sånn at overlevering må skje i person, ikke via barnehage.

Stå på ditt, og hold grensene. ❤️ 

Anonymkode: f94ce...a41

Så fint å se at noen forstår det! 

Man ser på meldinger hvor han blir sint og begynner å kjefte/slenge dritt og at han drar inn alt mulig, mens jeg kun holder meg til saken. Han slenger på i telefonen om han ikke får det som han vil, så får jeg en mindre hyggelig melding flere timer senere i stedet. Jeg ønsker ikke at han skal ha barnet mer enn han har.

Jeg prøver alt jeg kan for at han skal være en god pappa mens han har barnet. Men om jeg som nå sier at barnet har behov for å legge seg tidligere så er det også en krig. Fordi det er en beskjed fra meg som ikke er bestemt av han. Et behov både jeg og barnehagen ser, men når han ikke har funnet ut av det selv så er det feil mener han.

Anonymkode: 482b9...576

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Far har et ønske om å drive med en hobby med barnet på 1.5 år når barnet har sine dager hos meg. Jeg tenker at han gjør det han ønsker når han har barnet, mine dager er mine dager. Det å tilrettelegge hver uke for at han får ekstra tid med barnet, at jeg mister tid, det liker jeg ikke. Vi har våre ting å drive med de dagene.

Likevel fremstiller far det som om jeg er slem. Han er vant til å få viljen sin uansett hva, ting skal gå slik som han ønsker det. F.eks da jeg ikke hadde penger, barnet trengte sko, far nektet å kjøpe sko som kunne brukes hos meg. Sånn ble det brått med alt av klær i hans øyne, så barnet må ha et sett hos han og et hos meg. Nå som jeg vil beholde mine dager med barnet slik at han ikke får fulgt opp hobby hver uke så er jeg slem.

Hvordan løser vi dette?

Anonymkode: 482b9...576

Du holder på ditt, hvis ikke blir det sånn at du må fire uansett hva fanden det gjelder de neste 17 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

Du holder på ditt, hvis ikke blir det sånn at du må fire uansett hva fanden det gjelder de neste 17 årene.

Når det kom til jul/nyttår i år så sa jeg at han kan velge hvilke dag han helst vil ha. Alt for å slippe dette dramaet. Da ble han fornøyd som fikk velge først, så det er ikke sånn at jeg prøver å være vanskelig.

Anonymkode: 482b9...576

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når det kom til jul/nyttår i år så sa jeg at han kan velge hvilke dag han helst vil ha. Alt for å slippe dette dramaet. Da ble han fornøyd som fikk velge først, så det er ikke sånn at jeg prøver å være vanskelig.

Anonymkode: 482b9...576

Det tror jeg ikke heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke du være på babysvømming de ukene du har han og pappa være de ukene han har? Treneren for kurset har sikkert vært borti skilte foreldre tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han prøver alltid å finne på en unnskyldning til å levere hjemme hos meg. Så jeg merker at han prøver å presse seg på og det syns jeg er veldig ubehagelig. Han bruker barnets trygghet som unnskyldning til diverse for å komme hit. Jeg prøver å forhindre det så langt det lar seg gjøre for jeg får han nesten ikke ut døra igjen.

Anonymkode: 482b9...576

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...