Gå til innhold

Fars hobbyer i min tid med barnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 13.8.2019 den 15.38, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev at han har sine dager og han trenger ikke flere. Det er viktig at han klarer å være en god pappa de dagene han har barnet før han kan få flere dager. Det er også slik at 50/50 ikke er anbefalt før 3 år, så han har barnet veldig mye ift barnets alder allerede. Det burde vært annen hver helg og en kveld i uken sett på anbefalinger. Det jeg egentlig skrev er at far har sine dager og jeg syns det er urettferdig om han skal ta flere dager. Han har fremdeles flere dager enn anbefalt. 

Han kan forsøke å få svømmingen tidligere på dagen også slik at han ikke må hjem til meg å levere. Da går det ikke utover min tid.

Jeg lar han gjøre det han ønsker når han har barnet, jeg har mine dager hvor vi gjør vårt. Vi drar på åpen halvt hver lørdag og er masse i vann hele sommeren. Hvorfor må far ta av mine dager? Han har sine og sånn er det. Jeg rikker meg ikke på det. Det er fint å se at noen mener at jeg ikke skal rikke på det, mens andre mener at jeg er slem. Det er fint å se at en slik sak har så mange forskjellige syn på det. 

Om barnet fra det er 6-8 år ønsker å dra på svømming hver tirsdag eller torsdag så er jeg med som tilskuer. Det er helt ok det. 

Anonymkode: 482b9...576

Det er myyye bedre for barnet å møte faren si ofte - enn skjelden - så du er totalt på bærtur ..

Anonymkode: b2095...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er myyye bedre for barnet å møte faren si ofte - enn skjelden - så du er totalt på bærtur ..

Anonymkode: b2095...813

Helt enig. Totalt på bærtur er svært formildende å si om denne saken. Det er snakk om noen få timer med sin egen far.

Jeg håper TS en dag skammer seg skikkelig pga denne innstillingen hun har.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, EvaLena skrev:

Helt enig. Totalt på bærtur er svært formildende å si om denne saken. Det er snakk om noen få timer med sin egen far.

Jeg håper TS en dag skammer seg skikkelig pga denne innstillingen hun har.

 

Denne saken handler egentlig ikke om svømming eller ekstra tid med barnet. Situasjonen er påvirket av det som ligger bak. 

Anonymkode: e820c...3d6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du har barnet mest så syns jeg du skal la far få ta med barnet på svømming. Det er VELDIG POSITIVT for barnet at det har kontakt med begge omsorgspersonene hyppig når det er så ungt, ellers kan far fort bli litt fremmend .

svelg egoistiske/ hevnaktige holdninger og gjør det som er best for barnet . Svømming er bra - kontakt m far i din periode er bra - og du får litt barnefri - som sikkert er bra det også

Anonymkode: b2095...813

Dette handler ikke om hevn eller egen egoisme. Det handle om å sette foten ned når en person ikke gir seg med å pushe. 

Ett sted må en starte og anbefalingene er å forholde seg til opprinnelig avtale, for barnet skyld. Når ting er som de er.

Og å ikke finne seg i avtalen her, som far gjør, er ikke det beste for barnet what so ever. 

Anonymkode: e820c...3d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her synes jeg det virker om at TS gjør alt riktig. Det er kjempevanskelig å forholde seg til denne typen mennesker. Jeg har en lignende person i slekta, og det er til å bli sprø av. Håper du har noen å støtte deg på i denne vanskelige situasjonen. 

Anonymkode: b643b...5f5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her synes jeg det virker om at TS gjør alt riktig. Det er kjempevanskelig å forholde seg til denne typen mennesker. Jeg har en lignende person i slekta, og det er til å bli sprø av. Håper du har noen å støtte deg på i denne vanskelige situasjonen. 

Anonymkode: b643b...5f5

Enig. Og mennesker som ikke opplever dette kan ikke forstå hvor drøye slike personer kan bli heller, så absolutt feil mennesker å drøfte problemer med. 

Jeg hadde ikke spurt om råd fra mennesker som ikke har kompetanse eller barn med spesielle behov selv, om råd ang. Mitt barn som er annerledes. 

Anonymkode: e820c...3d6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...