Gå til innhold

Fars hobbyer i min tid med barnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor kan han ikke komme og hente barnet og ta det med på svømming, og så levere det til deg etterpå? Han kan fikse hånkle, badedrakt, osv.

Anonymkode: 3fa76...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 8/13/2019 at 1:20 PM, AnonymBruker said:

Jeg og barnet har vår greie å drive med i de tidene, egne hobbyer har jeg ikke tatt meg tid til siden barnet kom. 

Anonymkode: 482b9...576

og sminke seg og se på tv er ikke viktigere en og svømme.. Ungen får styrke av og svømme, synes du er jævla egoistisk som ikke vil at barnet ditt skal svømme litt mere! det er sunt for han!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars unge 😭

Anonymkode: 056e0...bee

Ja, og det har ingenting med svømming å gjøre. 

Anonymkode: e820c...3d6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Darkrobin27 skrev:

og sminke seg og se på tv er ikke viktigere en og svømme.. Ungen får styrke av og svømme, synes du er jævla egoistisk som ikke vil at barnet ditt skal svømme litt mere! det er sunt for han!

Faren har barnet 40% at tiden. Barnet går ikke akkurat glipp av styrketrening heller. I tillegg at hun går å svømmer med an ilp av sine 60%. Hvor mye må ett barn svømme før det er innafor å være sunt? 

Anonymkode: e820c...3d6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan han ikke komme og hente barnet og ta det med på svømming, og så levere det til deg etterpå? Han kan fikse hånkle, badedrakt, osv.

Anonymkode: 3fa76...c49

For problemet er ikke svømmingen. 

Anonymkode: e820c...3d6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:


❤️ 

Din situasjon er nok vanskelig å forstå for folk som ikke har måttet prøve å forholde seg til å prøve å lage et slags foreldresammarbeide med en slik mennesketype.

Jeg hører derimot av svarene dine at du er klar over hva du står i, og har alt laget deg bevisste strategier for å dempe konflikt mest mulig. Det er faktisk i seg selv imponerende, når du blir utsatt for konstant mind-fuck, så en nesten lurer på hva som er virkelig. 

Tråden din kom nok i tillegg ut litt skeivt, siden dette egentlig ikke handler om babysvømming i det hele tatt, men totalsituasjonen med en invaderende person som bruker barnet som maktmiddel mot deg, manipulerer og presser. Du gjør veldig klokt i å sørge for at overlevering skjer via barnehagen. Han vil ikke nødvendigvis ha kontakt med barnet, men en aktivitet noen timer en ettermiddag som ikke er hans tid, ville gitt ham anledning til å ta seg inn i ditt hjem Var dette den egentlige hensikten, må du spørre deg?

Du nevnte advokat tidligere i tråden, og om du har midler til det ville det antakelig være en veldig god ide å ta en time. De har erfaring med slike situasjoner.

Antakelig vil du få råd om å dokumenterer alt. Spesielt forhold omkring når barnefar ikke forholder seg til alt inngåtte avtaler. Det er virkelig ikke til hans fordel, så sørg for å få kommunikasjon skriftlig. Om du kan fremlegge bevis på at han lyver om deg, styrker det også din sak.

Jeg trenger ikke fortelle deg dette, men velg dine kamper med omhu. Som du alt gjør, etter det jeg skjønner. Du kan alt dokumentere at du strekker deg langt for å legge til rette for barnefar, med at han fikk velge dager i jula først mm. Og du vet at han har fått mer samvær enn hva som er vanlig utfra alder. Du har ingenting å ha dårlig samvittighet for ❤️ 

Nå må du faktisk sette barnet først, og sørge for at det får stabiliteten og roen i hverdagen som en 40-60 ordning er ment å gi.

Du gjør en flott jobb, med tanke på omstendighetene! 

 

Anonymkode: f94ce...a41

Enig! 

Anonymkode: e820c...3d6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Faren har barnet 40% at tiden. Barnet går ikke akkurat glipp av styrketrening heller. I tillegg at hun går å svømmer med an ilp av sine 60%. Hvor mye må ett barn svømme før det er innafor å være sunt? 

Anonymkode: e820c...3d6

om barnet synes det er artigt og svømme så la henne fortsette med det, om hun fortsetter så kanskje hun begynner og like det ordentlig godt og kanskje hun vil bli med i svømming i sport når hun blir eldre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, EvaLena skrev:

Du havner fortere på 50/50 med å ikke samarbeide. Fvk og bv vil se på babysvømming sammen med pappa som en fin og viktig ting.

Dessuten hvor stor forskjell vil det bli fra 60/40 til 50/50? Svært lite.

Nei og nei. 

50/50 anbefales ikke om en har dårlig samarbeid og hvis TS er 100% ærlig her så har han en dårlig sak. 

En dommer eller sakkyndig vil heller ikke råde far til å gjennomføre en rettsak for å gjøre en så liten endring, fordi en rettsak kan ofte gjør ting verre fordi det kommer så mye dritt frem. I hvertfall i en så betent sak som dette. Belastningen er ofte stor, større enn hva en kan se for seg. Prisen er alt for høy og det finnes ingen vinner uansett hvordan saken ender. 

Man kan selvfølgelig drite i hva dem mener, men da kan han like greit gå for omsorg med 60% til han og 40% henne, fordi det er like stor sjanse for dem dømmer dette som at de dømmer 50/50. 

Anonymkode: e820c...3d6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at skilte foreldre er så opptatt av sin tid.... Skal det være slik i hele oppveksten? Hadde du vært sammen med far, hadde du syntes dette car helt ok. Hvis du har barnet mesteparten av tiden, eller 50/50, ser du barnet ditt såpass ofte, at det kan sammenliknes med andre foreldre som er sammen. Jeg jobber turnus, med mye kveld, og ser ikke barna 50/50 engang i mnd. I tillegg er foreldrebne mine svært populære, og barna er en del hos dem og min bror. Det går helt fint. Tenk først og fremst på at dette er noe som barnet har nytte av, fremfor hvor mange minutter du ser barnet. 

Anonymkode: 33d9f...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Darkrobin27 skrev:

om barnet synes det er artigt og svømme så la henne fortsette med det, om hun fortsetter så kanskje hun begynner og like det ordentlig godt og kanskje hun vil bli med i svømming i sport når hun blir eldre..

Svømmingen er ikke problem i seg selv alene, men problemene fører til at dette ikke blir aktuelt nå. Og ja, det er virkelig synd hvis barnet kunne blitt verdensmester fordi den fikk gå på svømmekurs i høst...... Og ikke har det like artig i hverdagen..... 

Hvis far er så interessert i å gjennomføre dette så må han bruke tid på å rydde opp, for barnets del, slik at det er større mulighet til å gjennomføre dette til våren. 

Anonymkode: e820c...3d6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan han ikke komme og hente barnet og ta det med på svømming, og så levere det til deg etterpå? Han kan fikse hånkle, badedrakt, osv.

Anonymkode: 3fa76...c49

Fordi foreldrene er skilte, og mor synes sikkert far forstyrrer samværet. Mange skilte med barn glemmer at det er kjærlighetsforholdet som er over, ikke lysten til å være med barnet sitt. Mange foreldre mister gangsynet, og tror at barnet skal deles solidarisk dem imellom! De glemmer at barnet er en person, som helst vil leve som før, selv om mamma og pappa ikke deler seng lenger. Mange foreldre tror at deres behov er best. "Nei, det er ikke min uke, så jeg skal ikke ha noe med barnet mitt å gjøre de neste 7 dagene" osv :(((((

Anonymkode: 33d9f...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synd at skilte foreldre er så opptatt av sin tid.... Skal det være slik i hele oppveksten? Hadde du vært sammen med far, hadde du syntes dette car helt ok. Hvis du har barnet mesteparten av tiden, eller 50/50, ser du barnet ditt såpass ofte, at det kan sammenliknes med andre foreldre som er sammen. Jeg jobber turnus, med mye kveld, og ser ikke barna 50/50 engang i mnd. I tillegg er foreldrebne mine svært populære, og barna er en del hos dem og min bror. Det går helt fint. Tenk først og fremst på at dette er noe som barnet har nytte av, fremfor hvor mange minutter du ser barnet. 

Anonymkode: 33d9f...bb4

Da vi var sammen var jeg alene om alt, han var hjemme mellom kl 23 og 05. Jeg har hatt all nattevåk alene, tilvenning av eget soverom, all mating. I de verste periodene rakk jeg ei brødskive om dagen og maks 1 dusj i uka. Den dusjen tok jeg så raskt jeg kunne mens barnet satt i vippestol og hyla. Så nei, i min situasjon hadde jeg null egentid sammen med barnefar. Nå syns jeg at det er helt grusomt de 40% far har. Men igjen er det bra for da må han være med barnet sitt, noe han ikke var de første 10 mnd.

Anonymkode: 482b9...576

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi foreldrene er skilte, og mor synes sikkert far forstyrrer samværet. Mange skilte med barn glemmer at det er kjærlighetsforholdet som er over, ikke lysten til å være med barnet sitt. Mange foreldre mister gangsynet, og tror at barnet skal deles solidarisk dem imellom! De glemmer at barnet er en person, som helst vil leve som før, selv om mamma og pappa ikke deler seng lenger. Mange foreldre tror at deres behov er best. "Nei, det er ikke min uke, så jeg skal ikke ha noe med barnet mitt å gjøre de neste 7 dagene" osv :(((((

Anonymkode: 33d9f...bb4

Her er ikke temaet å ha barna mindre da.

Anonymkode: 482b9...576

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er en del av det å bli voksen, å legge seg selv til sides for barnet. Du høres fryktelig ung ut.

Anonymkode: 38911...196

Under slike forhold og omstendigheter som TS beskriver anbefales det ikke å komme på hverandres dører heller. De anbefaler at overlevering skjer i bhg og skole til ting har roet seg. 

Og det kommer situasjoner hvor foreldrene må ses og disse holder fordi barnet trenger ikke å oppleve flere ubehagelige møter enn nødvendig, hvis ting ikke roer seg.

Anonymkode: e820c...3d6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barneloven er enkel: det er den som har samværet, som bestemmer hva samværet skal inneholde. Helt innafor at du ikke vil gi fra deg tid når det er din samværsdag. Om den andre forelderen ønsker å svømme m barnet hver uke, så blir det da kurs på den ene uken og vanlig besøk i svømmehallen uten kurs den andre uken. En løsning begge foreldre og barnet vil leve godt med. 

Anonymkode: 4ce4b...673

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi foreldrene er skilte, og mor synes sikkert far forstyrrer samværet. Mange skilte med barn glemmer at det er kjærlighetsforholdet som er over, ikke lysten til å være med barnet sitt. Mange foreldre mister gangsynet, og tror at barnet skal deles solidarisk dem imellom! De glemmer at barnet er en person, som helst vil leve som før, selv om mamma og pappa ikke deler seng lenger. Mange foreldre tror at deres behov er best. "Nei, det er ikke min uke, så jeg skal ikke ha noe med barnet mitt å gjøre de neste 7 dagene" osv :(((((

Anonymkode: 33d9f...bb4

Far forstyrrer faktisk, ikke samværet fysisk sånnsett, men samarbeidet, som fører til at en må skille på hvem sine dager det er. Det er en trist konsekvens, men hadde han vært i hennes situasjon hadde han gjort akkurat det samme fordi han hadde følt seg nødt til å sette foten ned. 

Anonymkode: e820c...3d6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler han bidrag? Gjør han det, hvorfor skal han da kjøpe klær? Det er det TS som skal gjøre og sende med barnet. 

Bare lurer for det viser jo at mor er like vanskelig som far. 

Anonymkode: 2f183...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Darkrobin27 skrev:

om barnet synes det er artigt og svømme så la henne fortsette med det, om hun fortsetter så kanskje hun begynner og like det ordentlig godt og kanskje hun vil bli med i svømming i sport når hun blir eldre..


Barnet er kun 1,5 år - 18 måneder.

Det er på ingen måte anbefalt med organisert aktivitet flere dager i uka for så små barn, selv i normal omstendigheter.

Det er heller ikke, på ingen måte, anbefalt at det skal være stadige skifter mellom mor og far både flere ganger i uka, og attpåtil flere ganger i løpet av en dag.

Ja, det er barnets behov som går foran - og det viktigste for et så lite barn er stabilitet, forutsigbarhet og ro i hverdagen. Spesielt nå som den lille, som den ennå ikke går å forklare noe særlig for, må omstille seg til en ny livssituasjon, forholde seg til to hjem osv. Og ennå ikke er to år engang. Det er tøft det.

Det siste dette barnet har behov for er å bli tatt ut av rutiner, og dytta inn i en aktivitet hovedsaklig fordi barnefar er sur for ikke å ha fått 50-50, og vil presse seg innpå mors dager.

Det er en grunn til at 50-50 ikke anbefales for så små barn - barnets behov. 

 

Anonymkode: f94ce...a41

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2019 den 20.38, AnonymBruker skrev:

Husk at vi bare hører den ene siden av saken her da... Er ikke overbevist om at den er helt objektiv.

Anonymkode: 192b6...82f

Jeg har ingen vanskelighet med å tro at en slik situasjon er tilfelle, men det er fordi jeg hver dag lever sammen med en som opplever mye av det samme som TS beskriver. Og jeg måtte se det med egne øyner for å tro det.

Og det tok ca. 2 år før jeg ble helt overbevist om at situasjonen hans faktisk var slik, så drøy, og mest sannsynlig kommer til å være slik om ikke ett under skjer.....

Det hjelper ikke hvor mye en snur på ting eller hvor mye fornuft en tar til seg og hvor mange endringer en gjør på riktig måte, da en ikke kan endre en personlighet, som ikke er sin egen, uten at den andre parten ønsker dette selv eller i det hele tatt klarer å se hva som er fornuftig å gjøre, fordi det ikke går til sin egen fordel. Enten fordi den ikke vil eller ikke klarer. Hvem vet.... 

Etter min mening kan nok ingen skryte på seg å være en helgen, når en er oppi denne type konflikt, det kjøper jeg ikke, men tidligere handlinger rettferdiggjør ikke valget om å forsette konflikten med å lage mer konflikt.

Da handler det ikke om barnet lenger, og at det som handlet om barnet sluttet for lenge siden. Det forsetter videre fordi det handler om egen vinning og egne følelser, på grunn av manglende fornuft og kunnskap... Eller at en er såpass ego at en driter i det man faktisk vet er best og mest fornuftig å gjøre, fordi en har en så bedriten personlighet som holder en gående så lenge en kan. 

Anonymkode: e820c...3d6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...