Gå til innhold

Fars hobbyer i min tid med barnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dra han med på fvk igjen og igjen, og ikke vik fra avtalen dere lager. Han her høres ut som en sånn type som skal presse grensene mer og mer, gir du en finger så tar han en arm.  

Hadde ikke gitt meg på dette, din tid meen barnet er hellig. Hva hadde han sagt om du hadde funnet på noe som gjorde at du måtte ha barnet i hans tid?? Ser ikke for leg det hadde vært noe enkel sak. 

Anonymkode: e333c...8e4

Det er snart tiden for en ny runde der. Sist ble han veldig rar for han begynte med å fortelle alt jeg gjør galt. Til og med hva som var "galt" mens vi var et par. Noen løgner kom på løpende bånd for å styrke egen sak også. Mekler sa til han at han ikke skulle ta tillit til meg som en kjæreste lengre. Han skal bare ha tillit til at jeg er en god mor for ungen. Hun stoppet han også flere ganger når han ble vill i blikket. Ting jeg sa og ting jeg har reagert på kalte han bare løgn.

Sånn varte møtet lenge før han brått snudde og begynte å skryte av meg. For å an å snu igjen med mer dritt. Når vi gikk derfra var han fornøyd og lett å prate med. Vi inngikk et par avtaler som er helt glemt nå da, så når jeg fulgte avtalene så ble han ekstremt sint. Nå svarer han ikke på noe og jeg vet ikke hvor jeg har han. Det er nesten så jeg forventer at han kommer til å prøve å ta fra meg ungen. 

Bare meldingene de siste ukene er nok til at jeg kunne ringt en advokat for å få råd i tilfelle han prøver å finne på noe lurt. 

Anonymkode: 482b9...576

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen advokater setter 50/50 på et lite barn som dette.

Anonymkode: 482b9...576

Det vet jeg, men jeg blir ikke overrasket om TS og barnefar møtes i retten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er snart tiden for en ny runde der. Sist ble han veldig rar for han begynte med å fortelle alt jeg gjør galt. Til og med hva som var "galt" mens vi var et par. Noen løgner kom på løpende bånd for å styrke egen sak også. Mekler sa til han at han ikke skulle ta tillit til meg som en kjæreste lengre. Han skal bare ha tillit til at jeg er en god mor for ungen. Hun stoppet han også flere ganger når han ble vill i blikket. Ting jeg sa og ting jeg har reagert på kalte han bare løgn.

Sånn varte møtet lenge før han brått snudde og begynte å skryte av meg. For å an å snu igjen med mer dritt. Når vi gikk derfra var han fornøyd og lett å prate med. Vi inngikk et par avtaler som er helt glemt nå da, så når jeg fulgte avtalene så ble han ekstremt sint. Nå svarer han ikke på noe og jeg vet ikke hvor jeg har han. Det er nesten så jeg forventer at han kommer til å prøve å ta fra meg ungen. 

Bare meldingene de siste ukene er nok til at jeg kunne ringt en advokat for å få råd i tilfelle han prøver å finne på noe lurt. 

Anonymkode: 482b9...576

Gjør det. Og dokumenter alt.

Anonymkode: 8d7ff...47c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

«Sta, egen og egoistisk og vil nekte far tid med barnet», mener du?

Du tar jo bare parti med far i hver eneste slik tråd. Hvorfor er ikke TS og barnets sin tid viktig? TS dyrker ikke egne hobbyer per nå skriver hun jo. Men hun vil sikkert ha hverdag med barnet sitt! Det tenker jeg er godt for barnet også. Selv om du synes det høres perfekt ut at far trumfer gjennom en aktivitet han har valgt, på TS sine dager. Det er ikke alle som synes babysvømming er det mest fantastiske heller, uten at det har noe å si i denne saken.

Anonymkode: 78565...480

Hvis TS kan være så samarbeidsvillig med far at hun drar til denne gården i slekta en annen dag i uke, så får barnet vært med på babysvømming også. Ett sånt kurs er vel 8-10 ganger og etter det så kan TS besøke denne gården på sine dager igjen.

Jeg skjønner ikke at det skal være nødvendig å gjøre seg så vanskelig og lite samarbeidsvillig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, EvaLena skrev:

Hvis TS kan være så samarbeidsvillig med far at hun drar til denne gården i slekta en annen dag i uke, så får barnet vært med på babysvømming også. Ett sånt kurs er vel 8-10 ganger og etter det så kan TS besøke denne gården på sine dager igjen.

Jeg skjønner ikke at det skal være nødvendig å gjøre seg så vanskelig og lite samarbeidsvillig.

Barnet har gått 1 år, det er ikke bare 10 uker, for etter 10 uker så kommer det et nytt nivå. Barnet er trygg i vann og har gått mange nivåer allerede. Da får barnefar heller være flink til å reise på åpen hall i helger.

Anonymkode: 482b9...576

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så er all min tid med barnet den ettermiddagen borte og far fikk presset seg til meg eller mindre 50/50 avtale likevel. For da står jeg der med en gira unge på armen 30 min før leggetid som må få tid til å spise og å roe ned før legging. Hvordan tror du et barn på 1.5 år er om det får sett en av foreldrene få timer sånn uten å få være mer med det? 

Anonymkode: 482b9...576

Kan det være mulig å bytte samværsdag, så far har barnet fast på den ukedagen det er svømming? 

Det må jo så klart bety at det passer for deg å overta en av hans dager den uken, i forhold til arbeid ... Da henter han i barnehagen i tid til svømming, og du henter fra barnehagen dagen etter om det er din dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud. Tydelig at ingen av dere bedrevitere har blitt skilt fra en narssisist - en som vil bruke barn som makt over moren. Eksen til ts er en typisk ekspel på dette.  Jeg kan LOVE dere at dette har absolut INGENTING med babysvømming å gjøre. 

Anonymkode: 921b6...80a

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet har gått 1 år, det er ikke bare 10 uker, for etter 10 uker så kommer det et nytt nivå. Barnet er trygg i vann og har gått mange nivåer allerede. Da får barnefar heller være flink til å reise på åpen hall i helger.

Anonymkode: 482b9...576

Du er faen meg vrang.  

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS. Det vanskeligste i livet er å kommunisere med en som har såret deg. Men det er ikke ditt barn til odel og eie og det er kun på lånt tid. 

Leser at du har mange unnskyldninger, noen sikkert gode. Men du vet innerst inne at det er fint for barnet å få være med på svømming. Om dere hadde vært sammen, hadde du snakket med venninnene dine om hvor bra pappa han er som vil ta barnet med på svømming.

det krever en storsinnet og god mor å innse at man selv er delaktig i en samværskonflikt. Alt er ikke den andres skyld, og ditt bidrag forsterker eller svekker krangling.

forstår godt at du vil ha tid til ditt barn. Men her er ikke barnet beste å «dra far» til fvk for ny konfliktløsning. Isteden kan du bare si ja, og tåle at han kommer på døra med henne samme kveld. Så bra det blir for barnet ditt å bade med pappa. Prøv om du kan ta innover deg det at de lykkeligste ungene er de som føler seg elsket av pappa. 

Vær så snill, ikke dramatiser dette. Og prøv å tenke over de virkelige grunnene til at dette er vanskelig. Jeg skal vedde mye på at det ikke har noe med barnet å gjøre.

Anonymkode: f99d7...982

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mt3 skrev:

Kan det være mulig å bytte samværsdag, så far har barnet fast på den ukedagen det er svømming? 

Det må jo så klart bety at det passer for deg å overta en av hans dager den uken, i forhold til arbeid ... Da henter han i barnehagen i tid til svømming, og du henter fra barnehagen dagen etter om det er din dag.

Han får aldri fast hver uke en lik dag, han har 40%. Det går ikke opp. Barnet skal ikke ned på 50/50.

Anonymkode: 482b9...576

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, EvaLena skrev:

Du er faen meg vrang.  

 

Takk. 

Anonymkode: 482b9...576

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS. Det vanskeligste i livet er å kommunisere med en som har såret deg. Men det er ikke ditt barn til odel og eie og det er kun på lånt tid. 

Leser at du har mange unnskyldninger, noen sikkert gode. Men du vet innerst inne at det er fint for barnet å få være med på svømming. Om dere hadde vært sammen, hadde du snakket med venninnene dine om hvor bra pappa han er som vil ta barnet med på svømming.

det krever en storsinnet og god mor å innse at man selv er delaktig i en samværskonflikt. Alt er ikke den andres skyld, og ditt bidrag forsterker eller svekker krangling.

forstår godt at du vil ha tid til ditt barn. Men her er ikke barnet beste å «dra far» til fvk for ny konfliktløsning. Isteden kan du bare si ja, og tåle at han kommer på døra med henne samme kveld. Så bra det blir for barnet ditt å bade med pappa. Prøv om du kan ta innover deg det at de lykkeligste ungene er de som føler seg elsket av pappa. 

Vær så snill, ikke dramatiser dette. Og prøv å tenke over de virkelige grunnene til at dette er vanskelig. Jeg skal vedde mye på at det ikke har noe med barnet å gjøre.

Anonymkode: f99d7...982

Da tar du feil.

Anonymkode: 482b9...576

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Q

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da tar du feil.

Anonymkode: 482b9...576

OK. Men forstår da ikke helt hvorfor du har skrevet her. Hvis du bare ønsker innspill om at du har rett, far har feil, er dette feil fora. 

Det er et voksent ansvar å ha barn. Å sette egne behov til side er en viktig del av det. Jeg håper du kan tenke over dette, ikke bare avføye det som «da tar du feil».

lykke til

Anonymkode: f99d7...982

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Q

OK. Men forstår da ikke helt hvorfor du har skrevet her. Hvis du bare ønsker innspill om at du har rett, far har feil, er dette feil fora. 

Det er et voksent ansvar å ha barn. Å sette egne behov til side er en viktig del av det. Jeg håper du kan tenke over dette, ikke bare avføye det som «da tar du feil».

lykke til

Anonymkode: f99d7...982

Veldig mange forstår og har kommet med råd ut fra det. Du trenger ikke gå etter meg fordi du tar feil.

Anonymkode: 482b9...576

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Q

OK. Men forstår da ikke helt hvorfor du har skrevet her. Hvis du bare ønsker innspill om at du har rett, far har feil, er dette feil fora. 

Det er et voksent ansvar å ha barn. Å sette egne behov til side er en viktig del av det. Jeg håper du kan tenke over dette, ikke bare avføye det som «da tar du feil».

lykke til

Anonymkode: f99d7...982

Jeg forstår ikke hvordan du kan enten ha kommentert uten å sett gjennom tråden eller lest tråden og kommet frem til den konklusjonen.

Hvis jeg var deg TS hadde jeg forsøkt å ta alt(!) på sms eller mail, helst ingen telefoner. Jeg hadde sagt at jeg gjerne skulle latt dem gå på babysvømming, men siden samarbeidet fungerer dårlig blir det for vanskelig å vike fra avtalen. Hvis ikke må dere mekle frem en ny avtale. Jeg hadde også vurdert å skaffe meg en advokat du kan stole på som du eventuelt også kan bruke i fremtiden. Det blir helt sikkert mer trøbbel.

Anonymkode: b05f8...5c3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han får aldri fast hver uke en lik dag, han har 40%. Det går ikke opp. Barnet skal ikke ned på 50/50.

Anonymkode: 482b9...576

Du havner fortere på 50/50 med å ikke samarbeide. Fvk og bv vil se på babysvømming sammen med pappa som en fin og viktig ting.

Dessuten hvor stor forskjell vil det bli fra 60/40 til 50/50? Svært lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg må ha barnefar på dør de dagene. Det vil jeg ikke.

Anonymkode: 482b9...576

Er en del av det å bli voksen, å legge seg selv til sides for barnet. Du høres fryktelig ung ut.

Anonymkode: 38911...196

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er en del av det å bli voksen, å legge seg selv til sides for barnet. Du høres fryktelig ung ut.

Anonymkode: 38911...196

Les alt her du, anta at denne barnefaren ikke er som andre også. 

Anonymkode: 482b9...576

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig mange forstår og har kommet med råd ut fra det. Du trenger ikke gå etter meg fordi du tar feil.

Anonymkode: 482b9...576

Jeg «kommer» ikke etter deg. Jeg bare forstår ikke hvorfor min mening er «feil». Det betyr jo at din er «riktig». Det er ikke jeg, og mange med meg , enig i.

jeg forstår ikke at du ikke kan se på svømming som noe positivt. Hvis du gir litt, kan det jo hende at han slipper opp litt også. Men det vil du ikke. Og da er det ikke noe mer å si til deg. 

Du får desverre ikke støtte av meg i denne sammenheng .

Anonymkode: f99d7...982

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. Tydelig at ingen av dere bedrevitere har blitt skilt fra en narssisist - en som vil bruke barn som makt over moren. Eksen til ts er en typisk ekspel på dette.  Jeg kan LOVE dere at dette har absolut INGENTING med babysvømming å gjøre. 

Anonymkode: 921b6...80a

Enig.

Gir hun seg på dette så er det ny lignende situasjon om ikke så lenge. Garantert. Her er det far som har lagt grunnlaget dessverre med å tøye strekke strikken, og grunnlaget vil stå så lenge han forsetter slik. 

Han ødelegger enormt med en slik væremåte, og er det typen jeg tror det er så har han faktisk såpass stor skyld i dette uten at han klarer å se sammenhengen eller sin involvering i problemet pga. manglende fornuft som blir blokkert av sitt enorme ego.

Alt med måte. Bruk fornuft. Gi og ta.

3 ting som er uforståelig og ikke eksisterende for disse menneskene.

Det er meg, meg, meg. 

Anonymkode: e820c...3d6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...