Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Irriterer meg at hun snakker om dyrevelferd og hvor mye hun ønsker å hjelpe griser i serien. Også slenger hun ut en "Jeg har så lyst på en minigris".. altså, minigris EKSISTERER IKKE! Det er ingenting som heter minigris, det er ikke en egen rase og ingen griser er i den forstand "mini", såpass liten at de kan bo inne hele livet. Såpass burde hun vite når hun roper så jævlig høyt om å redde griser. Du trenger egentlig ikke å lese deg opp på det å ha en minigris for å forstå at minigriserer er en myte, de eksisterer ikke, det er ingenting som heter minigris. Det nærmeste du kommer er grisunger og de vokser jo opp til å bli en vanlig gris. Når hun sitter der og sier hun vet nok til at griser er smarte (almenkunnskap), så forventer jeg såpass at hun vet at minigriser eksisterer ikke. 

Provoserer meg hvor falsk hun er og hvor høyt hun roper om disse hjertesakene sine, og det er så halv-gjort at halvparten hadde vært nok. Den med "Jeg har så lyst til å gjøre noe for gris", er noe hun bare hiver utav seg uten å ofre det en eneste tanke. Det er veldig tydelig for min del, og det provoserer.  

Njaa, minigris er en fellesbetegnelse på griser som er avlet opp for å bli mindre enn "vanlige" griser. Dog er det umulig å si hvor store de blir når de er grisunger, så mange ender opp med store griser. Min søster hadde 2 minigriser, den ene var 3 år og ikke større enn en cairn terrier, og den andre var 5 år og like stor som en staffordshire bullterrier. 

Videoannonse
Annonse
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
Libertas skrev (På 29.3.2019 den 18.40):

Njaa, minigris er en fellesbetegnelse på griser som er avlet opp for å bli mindre enn "vanlige" griser. Dog er det umulig å si hvor store de blir når de er grisunger, så mange ender opp med store griser. Min søster hadde 2 minigriser, den ene var 3 år og ikke større enn en cairn terrier, og den andre var 5 år og like stor som en staffordshire bullterrier. 

Kjærlighetsbarn98 skrev (På 29.3.2019 den 18.40):

Ta meg gjerne på det; men jeg trodde også minigris eksisterte. Både meg og mi søster har ønsket oss en slik. De er veldig søte. 

Jeg vet at SE er veldig glad i dyr. Jeg tror også dyr hjelper henne i de vanskelige periodene. Det kjenner jeg selv igjen. Dyr er tilstedeværende og trøster på en helt annen måte enn mennesker. De bare er der, og mange ganger kan det være godt å kose med et dyr. Dyr er lojale så lenge man er snill med dem, og de gir så mye kjærlighet tilbake. 

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
1 minutt siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Det er jo det jeg sier, det er ingenting som heter minigris. Du kan få en liten gris, men du vet ikke. Fordi det er ikke en egen rase. En oppdretter kan aldri si at "denne, den blir en minigris".  

Bare for å kverulere litt, så skrev du: 

-"ingen griser er i den forstand "mini", såpass liten at de kan bo inne hele livet. Såpass burde hun vite når hun roper så jævlig høyt om å redde griser". 

- " Det nærmeste du kommer er grisunger og de vokser jo opp til å bli en vanlig gris."

Og det er da altså feil. Noen få grisunger blir til da "minigris" mens mesteparten blir til vanlig gris. Der finnes griser som blir såpass liten at de kan bo inne hele livet.

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
Libertas skrev (På 29.3.2019 den 18.50):

Bare for å kverulere litt, så skrev du: 

-"ingen griser er i den forstand "mini", såpass liten at de kan bo inne hele livet. Såpass burde hun vite når hun roper så jævlig høyt om å redde griser". 

- " Det nærmeste du kommer er grisunger og de vokser jo opp til å bli en vanlig gris."

Og det er da altså feil. Noen få grisunger blir til da "minigris" mens mesteparten blir til vanlig gris. Der finnes griser som blir såpass liten at de kan bo inne hele livet.

Endret av Nasse Nøff ❤
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet (endret)
25 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Hun kan være glad i dyr, men hun kan ikke å ta vare på dem. Hun har 2 hunder og 2 katter hos foreldrene sine, fordi hun måtte sende dem vekk. Det er ikke å være en god dyreeier. 

Jeg ser hun er glad i dyr, og synes det er koselig å se henne kose med pusekatter, kaniner og hunder.

Vet hun har sendt dyrene til foreldrene, men vet også at hun brenner for dyr og synes de er søte Så hjertesaken er ekte, ikke falsk.

Endret av Kjærlighetsbarn98
Skrevet
5 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Vet hun har sendt dyrene til foreldrene, men vet også at hun brenner for dyr og synes de er søte Så hjertesaken er ekte, ikke falsk.

Dette er jo barnelogikk.

"Jeg vil ha hund fordi de er SÅ SØTE."

Helt til de faktisk får en hund,med tilhørende ansvar,da ender foreldrene opp med hunden uansett.

Akkurat som i dette tilfelle.

• Liker 28
Gjest Gul_gul
Skrevet
10 minutter siden, J.. said:

Dette er jo barnelogikk.

"Jeg vil ha hund fordi de er SÅ SØTE."

Helt til de faktisk får en hund,med tilhørende ansvar,da ender foreldrene opp med hunden uansett.

Akkurat som i dette tilfelle.

Hun var 18 (?) og trodde hun var i stand til å ta seg av hund og et par kattunger... måtte erkjenne at det kunne hun ikke, og så til at dyrene fikk et nytt hjem (hos foreldrene). Det er 2x engangstilfelle IMO, som hun løste på rimelig måte. Ikke noe som tilsier hun ikke skulle kunne ta vare på dyr nå som 24 åring. Jeg er ikke akkurat fan av henne, men a tråkke rundt i dette 6 år senere er unødvendig IMO. 😐

Skrevet
Akkurat nå, Gul_gul skrev:

Hun var 18 (?) og trodde hun var i stand til å ta seg av hund og et par kattunger... måtte erkjenne at det kunne hun ikke, og så til at dyrene fikk et nytt hjem (hos foreldrene). Det er 2x engangstilfelle IMO, som hun løste på rimelig måte. Ikke noe som tilsier hun ikke skulle kunne ta vare på dyr nå som 24 åring. Jeg er ikke akkurat fan av henne, men a tråkke rundt i dette 6 år senere er unødvendig IMO. 😐

Feil.

Hund 1 kjøpte hun når hun var 15-16 ish,som ble igjen i Harstad.

Kattene ble sendt opp i sept. 2014.

Hund 2 ble kjøpt august 2015 (fra hjem 1) ,og ble sendt opp over nyttår 2016,til hjem nr 3.

Så alt har skjedd ganske kladd i kladd,tett nok til at hun burde sett sitt eget mønster.

• Liker 18
Gjest Gul_gul
Skrevet
11 minutter siden, J.. said:

Feil.

Hund 1 kjøpte hun når hun var 15-16 ish,som ble igjen i Harstad.

Kattene ble sendt opp i sept. 2014.

Hund 2 ble kjøpt august 2015 (fra hjem 1) ,og ble sendt opp over nyttår 2016,til hjem nr 3.

Så alt har skjedd ganske kladd i kladd,tett nok til at hun burde sett sitt eget mønster.

Jeg tenkte bare på dyrene hun anskaffet seg etter hun flyttet til Oslo. Hund 1 må foreldrene vel ha sagt god for? Men uansett om det var 2 eller 3 gange i tenåringerne mener jeg fortsat ikke det "beviser" noe definitivt for/imot om hun skulle være i stand til å ta seg av dyr som 24-åring.  

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
Kjærlighetsbarn98 skrev (På 29.3.2019 den 19.11):

Jeg ser hun er glad i dyr, og synes det er koselig å se henne kose med pusekatter, kaniner og hunder.

Endret av Nasse Nøff ❤
Gjest hulillerunde
Skrevet
45 minutter siden, Gul_gul skrev:

Jeg tenkte bare på dyrene hun anskaffet seg etter hun flyttet til Oslo. Hund 1 må foreldrene vel ha sagt god for? Men uansett om det var 2 eller 3 gange i tenåringerne mener jeg fortsat ikke det "beviser" noe definitivt for/imot om hun skulle være i stand til å ta seg av dyr som 24-åring.  

2 katter og en hund har hun skaffet seg etter hun flyttet til Oslo. Kan ikke se for meg at hun er i stand til å ta vare på dyr nå heller, rett og slett fordi hun er alt for selvsentrert og egoistisk

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
48 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Det er en ganske barnslig tankegang. Ja dyr er koselige og søte. Men det er også et stort ansvar og et ansvar man har i ca 10+ år. Det sier litt at hun ikke en gang kan sette seg opp som frivillig hos dyrebeskyttelsen, fordi det er et for stort ansvar og som krever en god del arbeid og ikke minst, stabilitet i hverdagen. Hun kan ikke en gang gjøre det, også snakker hun om å få seg enda et katt? Virkelig?! Det er uansvarlig og umodent gjort av henne. Det gjør meg sint å se hvordan hun fremstår ovenfor sine unge lesere "Ah dyr er så søte og jeg er så glad i dem, jeg vil ha meg en katt (men å ta vare på den, det har jeg ikke tid til!). Hun er et dårlig forbilde for leserne sine om hun nå skaffer seg den stakkars katten som hun lengter etter, og attpåtil en katt med vond bakgrunn! Alt for å fremstå som dyrevennlig. Håper dyrebeskyttelsen har googlet henne og finner ut om bakgrunnen hennes, for hun burde så absolutt ikke ha en slik katt. En slik katt krever ekstra omsorg, ekstra stabilitet og dobbelt så mye kjærlighet som en frisk katt med en god bakgrunn. Og SE kan ikke en gang gi minstekravet som en hver katt har rett på, og krav som følger dyrevelferdsloven.  

Det er helt greit å elske dyr med all sitt hjerte.. men man må også, som dyreeier eller potensielt dyreeier, se sine egne begrensninger. Våre begrensninger, om det er økonomisk, tid, evne eller kvalifikasjoner av alle slag, skal ikke gå utover dyrene våre og vi må da evne å se disse. SE burde virkelig sett seg ned å tenk "Hva kan jeg gi en katt/hund/gris og hva kan jeg ikke gi den". Du skaffer deg ikke et dyr fordi de er søte. 

Jeg er selvfølgelig helt enig i at man ikke skal skaffe seg dyr bare fordi de er søte om man ikke kan passe på dem. Man må vite at man har tid til dem, har plass til dem og at de har det godt. At de får stell, mat og stabilitet. Selvfølgelig. Man skaffer seg ikke et dyr fordi det er søtt om man ikke kan gi det alt godt eller har kapasitet til å passe det. 

Jeg mener bare at jeg ser at hun er glad i dyr og synes de er fine. Om hun burde kjøpe et er en annen sak. Jeg bare kommenterte at hun fint kan brenne for dyrevelferd og like dyr, at kjærligheten til dyrene ikke nødvendigvis er falsk som flere har påpekt her. 

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
Kjærlighetsbarn98 skrev (På 29.3.2019 den 21.31):

Jeg er selvfølgelig helt enig i at man ikke skal skaffe seg dyr bare fordi de er søte om man ikke kan passe på dem. Man må vite at man har tid til dem, har plass til dem og at de har det godt. At de får stell, mat og stabilitet. Selvfølgelig. Man skaffer seg ikke et dyr fordi det er søtt om man ikke kan gi det alt godt eller har kapasitet til å passe det. 

Jeg mener bare at jeg ser at hun er glad i dyr og synes de er fine. Om hun burde kjøpe et er en annen sak. Jeg bare kommenterte at hun fint kan brenne for dyrevelferd og like dyr, at kjærligheten til dyrene ikke nødvendigvis er falsk som flere har påpekt her. 

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
2 timer siden, Gul_gul skrev:

Enig der. Hennes livssituasjon er ikke den samme nå. I dag bor hun i rekkehus utenfor sentrum,antar det er hage der. Ikke reiser hun annenhver uke til Dubai heller( for å sette det på spissen) og om hun tar en tur «hjem» til Harstad har hun jo en samboer i huset nå. Så og snakke om at hun ikke kan ta vare på en katt i dag er litt....rart. 

Gjest nicecar
Skrevet
21 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Ta meg gjerne på det; men jeg trodde også minigris eksisterte. Både meg og mi søster har ønsket oss en slik. De er veldig søte. 

Jeg vet at SE er veldig glad i dyr. Jeg tror også dyr hjelper henne i de vanskelige periodene. Det kjenner jeg selv igjen. Dyr er tilstedeværende og trøster på en helt annen måte enn mennesker. De bare er der, og mange ganger kan det være godt å kose med et dyr. Dyr er lojale så lenge man er snill med dem, og de gir så mye kjærlighet tilbake. 

Ja, dyr hjelper henne så mye at hun omplasserer de på Harstad med en gang hun er lei dem.

Dama er tvers gjennom falsk. Alle disse såkalte "hjertesakene" hennes tar hun opp kun fordi hun VET at det vil gi et bra bilde av henne utad. Gode skussmål = mer lire i kassa.

Gjest nicecar
Skrevet
19 timer siden, Gul_gul skrev:

Hvis hun virkelig var i stand til å ta vare på dyr og ikke minst, virkelig GENUINT gikk inn for det så hadde hun hentet ned dyrene for lengst. Men den interessen er egentlig ikke der, ikke for noe annet enn publisitet ihvertfall. 

Skrevet

Andre som fikk med seg den LETT gjennomskulige aprilsnarren om SE hos 730.no eller? 

• Liker 3
Skrevet
59 minutter siden, Kattepus111 skrev:

Andre som fikk med seg den LETT gjennomskulige aprilsnarren om SE hos 730.no eller? 

Det er så teit når aviser skal prøve seg på aprilsnarr.. 

• Liker 4
Skrevet
På 16.3.2019 den 20.08, hulillerunde skrev:

Hun skriver på bloggen at hun har lært etter videoen til Kristin, men hvor mye har man lært når det første man legger ut på sosiale medier er dette bildet?! HVA har hun lært da tror dere?! 

IMG_0450.jpg

Det der ser helt på trynet ut! 

• Liker 13
Gjest Gul_gul
Skrevet

Hvor mye har hun egentlig fikset ved ansiktet? Jeg synes hun ser litt "operert" ut, altså at man kan se noe er gjort ved ansiktet uten nødvendigvis at kunne si hva. Bare jeg? 

NB, oppfordrer ikke til latterliggjøring. Spør bare om det ses?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...