Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Gjest Gul_gul
Skrevet (endret)
2 hours ago, Pust said:

(...) Men, selvsagt har hun makt, men den makten kan ikke sidestilles med de andre som er nevnt på den listen. Bloggerens makt består i å påvirke unge jenters selvbilde og i å fremstille kosmetiske inngrep som quick fix for det meste. I tillegg, og noe jeg syns er avskyelig, er fremstillingen av egodyrking og selvforherligelse som noe naturlig og noe å strekke seg etter.

IMO hadde hun en annen status (bedre) i 2015/2016 enn nå. Det du beskriver passer på "Sophie Elise anno 2019". Men 2015/2016 var et tid hvor hennes største saker (som fikk mest medieoppmerksomhet) bl.a. var førstehjelpskampanjen med Norsk Folkehjelp og da hun gikk ut mot Freia/palmeolje. Deretter ble det mer og mer "Sophie Elise" som liksom var hovedtema på bloggen, og det ble mer utseendefiksert og navlebeskuende. Det skjedde i takt med hun ble mer og mer kjendis, men det var kanskje også personlige problemer (Robin, bl.a.) som var med til å dytte henne i den retningen. Så uansett hvor konstruert et påhitt det var at "kåre" henne til 'Norges mektigste mediekvinne' i 2015/2016, så ville det aldri ha klaffet på samme måte med en "Sophie Elise anno 2019".

:smilyblomst:

Endret av Gul_gul
Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, Gul_gul skrev:

IMO hadde hun en annen status (bedre) i 2015/2016 enn nå. Det du beskriver passer på "Sophie Elise anno 2019". Men 2015/2016 var et tid hvor hennes største saker (som fikk mest medieoppmerksomhet) bl.a. var førstehjelpskampanjen med Norsk Folkehjelp og da hun gikk ut mot Freia/palmeolje. Deretter ble det mer og mer "Sophie Elise" som liksom var hovedtema på bloggen, og det ble mer utseendefiksert og navlebeskuende. Det skjedde i takt med hun ble mer og mer kjendis, men det var kanskje også personlige problemer (Robin, bl.a.) som var med til å dytte henne i den retningen. Så uansett hvor konstruert et påhitt det var at "kåre" henne til 'Norges mektigste mediekvinne' i 2015/2016, så ville det aldri ha klaffet på samme måte med en "Sophie Elise anno 2019".

:smilyblomst:

Enig, men ser man på bloggen hennes fra den tiden, var den jo ganske lik bloggen i dag; fryktelig mange (nær)bilder av det som er fikset på i ansikt og kropp, seksualiserte bilder av henne selv, blandet med reklame/i reklame, pluss noen utspill om miljø og dyrevern. Det som er nytt siden den gang, er kanskje alle diagnosene og noen nye operasjoner, og - som du sier - nå mangler de «dype» innleggene fra den gang.

• Liker 4
Gjest nicecar
Skrevet (endret)

"Jeg har det så skikkelig kjipt om dagen", skrev hun på IG-story for noen dager siden, mens hun var opptatt med å lage trutmunn mot kameraet. Veldig lett å ta henne seriøst da.

Endret av nicecar
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
10 timer siden, Fjellmonkey skrev:

Det smalt fra Rett kjeft🤔

Nå som hun går til psykolog og har adgang til egen journal burde hun ta en offentlig opprydning av alle diagnosene; fortelle oss hvilke diagnoser hun eventuelt har eller ikke har. 

Gjest førstedamen
Skrevet
På 4.4.2019 den 16.13, Missy1 skrev:

Jeg har ingen tro på at de pillene gjør noe som helst... men hun har skrytt av hvor mye disse pillene virker ovenfor sine unge og lett påvirkelige lesere... men med innlegget om hodebunnstatovering innrømmer hun jo egentlig at de ikke har noe for seg. Alt for penger inn i kassa

Pillene gir ikke økt hårvekst. De gir sunnere blankere hår ved hjelp av tilførsel av vitaminer. Du kan ikke konkludere med at de ikke fungerer fordi se har hårtap på bakgrunn av ekstrem slitasje. Og hvem vet. Kanskje er håret hennes faktisk blitt sunnere på tablettene, SELVOM hun har slitt i stykker deler av håret sitt. 

Skrevet
9 timer siden, sannhet skrev:

Hun ble faktisk frisk av Bipolar Lidelse 👏🙃

https://sophieelise.blogg.no/1433373122_hilsen_tidligere_bipo.html

Se kommentarene.. 

Har jeg drømt, eller sa hun et eller annet sted(podcasten til Harm&Hegseth eller tvserien sin) at hun syns Bipolar var en teit sykdom som hun ikke hadde? Ikke siter meg på dette altså, for jeg husker ikke hva hun evt sa, men det var i den duren. 

• Liker 3
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
17 minutter siden, Birdo skrev:

Har jeg drømt, eller sa hun et eller annet sted(podcasten til Harm&Hegseth eller tvserien sin) at hun syns Bipolar var en teit sykdom som hun ikke hadde? Ikke siter meg på dette altså, for jeg husker ikke hva hun evt sa, men det var i den duren. 

En teit sykdom? For et utrolig spesielt utsagn. Det er en alvorlig lidelse.

Skrevet
47 minutter siden, førstedamen skrev:

Pillene gir ikke økt hårvekst. De gir sunnere blankere hår ved hjelp av tilførsel av vitaminer. Du kan ikke konkludere med at de ikke fungerer fordi se har hårtap på bakgrunn av ekstrem slitasje. Og hvem vet. Kanskje er håret hennes faktisk blitt sunnere på tablettene, SELVOM hun har slitt i stykker deler av håret sitt. 

Er veldig sikker på at hun har skrytt av at disse pillene gjør at håret gror fortere og at man får økt hårvekst av de. 

Det er heller ikke sånn at hvis du river ut håret ditt i perioder, så vokser det aldri ut igjen. Isåfall burde jeg vært fri for hår både her og der på kroppen. Man kan få reaksjoner på kjemikalier som gjør at man får skallede flekker i hodebunn, men de kommer ikke spesifikt bak ørene for å si det sånn. Da er det flekkvis her og der. Og den reaksjonen bør behandles, så tror ikke det har skjedd og gått henne hus forbi. 

Pillene er svada. Det er ikke nytt for meg. Det er bare interessant å se at hun igjen og igjen motsier seg selv. Burde føre logg på løgnene sine kanskje (eller helst bare slutte å lyve for å tjene seg rik)

• Liker 9
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Missy1 skrev:

Er veldig sikker på at hun har skrytt av at disse pillene gjør at håret gror fortere og at man får økt hårvekst av de. 

Det er heller ikke sånn at hvis du river ut håret ditt i perioder, så vokser det aldri ut igjen. Isåfall burde jeg vært fri for hår både her og der på kroppen. Man kan få reaksjoner på kjemikalier som gjør at man får skallede flekker i hodebunn, men de kommer ikke spesifikt bak ørene for å si det sånn. Da er det flekkvis her og der. Og den reaksjonen bør behandles, så tror ikke det har skjedd og gått henne hus forbi. 

Pillene er svada. Det er ikke nytt for meg. Det er bare interessant å se at hun igjen og igjen motsier seg selv. Burde føre logg på løgnene sine kanskje (eller helst bare slutte å lyve for å tjene seg rik)

Hvis hun hadde vært den smarte business kvinnen hun og andre påstår hun er, hadde hun hatt kontroll på hva hun reklamerer og lyver om. Virker som hun gir faen i det og bare lurer leserne og fansen igjen og igjen. Det sier jo litt om hva hun tenker om nivået til fansen som går 5 på alt hun reklamerer for. 

Endret av DianaV
  • Liker 9
Skrevet

Jeg har lenge tenkt på en tekst Sophie Elise skrev om litt og publiserte på bloggen sin som sitt eget, men har aldri funnet det igjen. Takket være IG kontoen Renpoesi fant jeg det igjen idag. Teksten er av Håvard Rem. Den er plagiert i innlegget https://sophieelise.blogg.no/1467216673__en_dag_.html

Jeg finner ikke lenger mer enn et lite sitat fra diktet, men vet dette ikke er første gang hun har presentert andre sitt arbeid som sitt eget. 

Det som blant annet blir gjengitt er:

"En dag skal jeg fikle med nøklene mine uten å tenke på deg. 

Original tekst er:

"En gang skal jeg stå ved døren 

Og fingre med nøklene uten å tenke på deg."

Lurer på om Håvard Rem er klar over dette. Ikke første gangen SE stjeler tekst, og sikkert ikke den siste. 

• Liker 27
Skrevet (endret)
12 minutter siden, DianaV skrev:

Jeg har lenge tenkt på en tekst Sophie Elise skrev om litt og publiserte på bloggen sin som sitt eget, men har aldri funnet det igjen. Takket være IG kontoen Renpoesi fant jeg det igjen idag. Teksten er av Håvard Rem. Den er plagiert i innlegget https://sophieelise.blogg.no/1467216673__en_dag_.html

Jeg finner ikke lenger mer enn et lite sitat fra diktet, men vet dette ikke er første gang hun har presentert andre sitt arbeid som sitt eget. 

Det som blant annet blir gjengitt er:

"En dag skal jeg fikle med nøklene mine uten å tenke på deg. 

Original tekst er:

"En gang skal jeg stå ved døren 

Og fingre med nøklene uten å tenke på deg."

Lurer på om Håvard Rem er klar over dette. Ikke første gangen SE stjeler tekst, og sikkert ikke den siste. 

Enda festligere,da hun idag i Morten Ramm sin pod "Du skal til behandling" hvorpå hun disser og ler av Annijor sin plagiatflopp nettopp.

Edit - ang plagiering..

Hele rasisme/taxisjåførinnlegget som hun fikk en enorm blest rundt,var ren plagering direkte oversatt fra twitter,men gjengitt på blogg som hennes egen opplevelse og ord.

Endret av J..
  • Liker 24
Skrevet
2 minutter siden, J.. skrev:

Enda festligere,da hun idag i Morten Ramm sin pod "Du skal til behandling" hvorpå hun disser og ler av Annijor sin plagiatflopp nettopp.

Edit - ang plagiering..

Hele rasisme/taxisjåførinnlegget som hun fikk en enorm blest rundt,var ren plagering direkte oversatt fra twitter,men gjengitt på blogg som hennes egen opplevelse og ord.

Helt utrolig at hun slipper unna med det. Husker hvor provosert jeg ble da jeg leste den teksten jeg siterte på bloggen hennes og som jeg skrev, ikke første gang og ikke siste gang. 

• Liker 18
Skrevet
1 minutt siden, DianaV skrev:

Helt utrolig at hun slipper unna med det. Husker hvor provosert jeg ble da jeg leste den teksten jeg siterte på bloggen hennes og som jeg skrev, ikke første gang og ikke siste gang. 

Nettopp.

• Liker 5
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

. 

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Jeg syns mange bloggere har lite respekt for andres arbeider, særlig tekster. SE har publisert andres dikt som sine egne, på Instagram. Med det mener jeg de gangene hun viser poesi uten å oppgi forfatter. 

I det siste har jeg observert en annen blogger bruke andres bilder, og det etter at selvsamme blogger skrek høyt over at noen brukte et av hennes bilder. Ja, ja. 🙄

• Liker 19
Skrevet
2 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

En teit sykdom? For et utrolig spesielt utsagn. Det er en alvorlig lidelse.

Som jeg skrev, er ikke sikker på at det var akkurat det hun sa🙈

Skrevet
1 time siden, J.. skrev:

Edit - ang plagiering..

Husker godt den saken. Og mange andre saker hun har «engasjert» seg i for å være aktuell og dermed få medieomtale og PR. Hun tryllet media rundt fingrene, og da en journalist skrev en kritisk artikkel om henne i 2015 ble det bråk. Den artikkelen er like aktuell i dag https://journalisten.no/sophie-elise-isachsen-rosablogger-nordlys/hvorfor-i-all-verden-skal-vi-stotte-sophie-elise-isachsen/303873

• Liker 12
Gjest Gul_gul
Skrevet
12 hours ago, Pust said:

Enig, men ser man på bloggen hennes fra den tiden, var den jo ganske lik bloggen i dag; fryktelig mange (nær)bilder av det som er fikset på i ansikt og kropp, seksualiserte bilder av henne selv, blandet med reklame/i reklame, pluss noen utspill om miljø og dyrevern. Det som er nytt siden den gang, er kanskje alle diagnosene og noen nye operasjoner, og - som du sier - nå mangler de «dype» innleggene fra den gang.

Jeg vil si det er en balanse som har endret sig gradvis og en opphoping av ting. Hun har ikke byttet personlighet, men på et tidspunkt mistet hun bakkekontakten. (Hun = den virkelige Sofie Elise som sitter bak skjermen og vurderer hva hun skal skrive om i dagens blogginnlegg). Satt på spissen - det er ikke noe problem å bable litt om dagens lipgloss i et innlegg og skrive seriøst om dyrevern i det neste. Men når det begynner å høres ut som om 'dagens lipgloss' har vokset til å være noe hun funderer over 23 timer i døgnet, er balansen ikke lenger sunn. Selvklart kan det hende at noe kommer til å fremstå på en litt annen måte enn man hadde tenkt, men det skinner jo igjennom at hun er sykelig besatt av eget utseendet og å fikse på kroppen sin. 

Det med alle diagnoserne - jeg tror ikke hun har oppdiktet det hele selv, og jeg tror hun har skrevet mye av det i god tro. Hun kan har fått ulik informasjon fra forskjellige leger og psykologer, og hun kan ha misforstått ting. Men problemet er at hun har kastet om seg med alvorlige psykiske diagnoser i årevis, og det har hopet seg opp. Det er liksom 27 diagnoser siden folk stoppet å ta henne seriøst. Det tror jeg ikke hun skjønner, bl.a. fordi hun ikke har hørt på kritikken hun har fått de seneste årene.  

Skrevet

At en ung kvinne som åpenbart ikke er i balanse skal kunne påvirke unge, sårbare jenter så kynisk og kommersielt synes jeg er skremmende. Og pill råttent.

Følger henne ikke, men en liten kikk på Insta og å følge den offentlige debatten er nok til å grøsse. 

De siste bildene på Insta viser en ung kvinne som har fiksa på det meste. Negler, nese, hår, vipper, lepper, rumpe, bryster og tatovert overlat på kroppen.

Er DETTE å være en positiv influencer for unge jenter? Dropp ut av skolen, se etter alt du er misfornøyd med, fiks det og lev i en boble.

Eller er det å velge seg et yrke, stå på, levere og være tilfreds med hvem man er? 

Grøsser over at en sånn totalt rekonstruert menneskelig fasade får ture på uten sensur. Det kommersielle ruler, og om man kritiserer SE røsker hun av seg litt løshår og sminke, stasjes opp for offerrollen og sier stakkars meg jeg er bare en sårbar, søkende ung jente med pappa som støttespiller. 

• Liker 21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...