Gjest Gul_gul Skrevet 26. mars 2019 #12081 Skrevet 26. mars 2019 (endret) 2 minutter siden, DianaV said: Jeg tror ikke SE undervurderer NOENTING hun gjør. Så kynisk tror jeg hun er. Hun kan være kynisk og ta feil på samme tid. Det ene utelukker ikke det andre. 😐 Endret 26. mars 2019 av Gul_gul
DianaV Skrevet 26. mars 2019 #12082 Skrevet 26. mars 2019 1 minutt siden, Gul_gul skrev: Hun kan være kynisk og ta feil på samme tid. Det ene utelukker ikke det andre. 😐 Har aldri sagt noe annet, tror du har veldig rett. 2
Gjest Gul_gul Skrevet 26. mars 2019 #12083 Skrevet 26. mars 2019 Just now, DianaV said: Har aldri sagt noe annet, tror du har veldig rett. Ok, enig. :)
Justlooking Skrevet 26. mars 2019 #12084 Skrevet 26. mars 2019 Bloggerne er overmodne for retningslinjer for det har vært lovløse tilstander lenge. En ung jente med sin mening https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/kJww4Q/Sporsmal-jeg-savnet-i-den-ellers-interessante-debatten--Selma-Ebne-Roeggen 12
_Pixiedust_ Skrevet 27. mars 2019 #12086 Skrevet 27. mars 2019 Jeg synes det er trist at det har blitt slik som dette. Min opplevelse av SE er at hun rives mellom å være seg selv som er ei usikker jente med komplekser osv. Og denne SE AS som manipulerer, lyver, inntar en rolle framfor alt og som påvirker unge mennesker negativt. Hun er nok et produkt av sin egen bransje, og kanskje spesielt derfor tenker jeg hun burde utvise bedre nettvett enn det hun gjør. Hun har så stor påvirkning at hun kan omtrent velge om hun ønsker å påvirke positivt eller negativt. Dessverre er fokuset hennes i den negative retningen. 11
Zenhouse Skrevet 27. mars 2019 #12087 Skrevet 27. mars 2019 SE sier i you tube videoen at det blir mer fokus på you tube og podcast, mindre blogging. Det er også trenden fremover. Jeg tenker om det: da når hun ut til like mange. Men hvordan gjør man i forhold til reklame, ting man sier osv. Hadde hun snakka om tatovert hodebunn på en podcast hadde kanskje mange unge hørt det, men det blir ikke like lett å «ta» henne. Forklarer meg litt vanskelig her men hvis jeg hørte at hun hadde skrevet noe mange reagerer negativt på så kan jeg lett finne innlegget, evnt se imgur av det. Jeg hadde ikke like enkelt giddet å spolt meg gjennom en podcast. Poenget mitt er at budskapet kan være det samme, hun kan nå ut til de samme ungdommene, men vil lettere slippe unna med det på de «nye» mediene. Tror jeg. 8
Gjest CecilieX Skrevet 27. mars 2019 #12088 Skrevet 27. mars 2019 13 minutter siden, Zenhouse skrev: SE sier i you tube videoen at det blir mer fokus på you tube og podcast, mindre blogging. Det er også trenden fremover. Jeg tenker om det: da når hun ut til like mange. Men hvordan gjør man i forhold til reklame, ting man sier osv. Hadde hun snakka om tatovert hodebunn på en podcast hadde kanskje mange unge hørt det, men det blir ikke like lett å «ta» henne. Forklarer meg litt vanskelig her men hvis jeg hørte at hun hadde skrevet noe mange reagerer negativt på så kan jeg lett finne innlegget, evnt se imgur av det. Jeg hadde ikke like enkelt giddet å spolt meg gjennom en podcast. Poenget mitt er at budskapet kan være det samme, hun kan nå ut til de samme ungdommene, men vil lettere slippe unna med det på de «nye» mediene. Tror jeg. Jeg tror du har rett. Og det handler om tid. Jeg skroller mye, og det jeg ikke er interessert i hopper jeg glatt over. Jeg stopper opp og dybdeleser dersom noe fanger min interesse. Av samme grunn gidder jeg ikke å ha Snap. Jeg blir bare en passiv mottaker og kan risikere å kaste bort massivt med tid på at andre fratar meg valget om hva jeg vil se og bruke tida mi på. Skreven tekst er søkbar, jeg kan på et øyeblikk finne igjen et sitat dersom jeg trenger det. Slik sett blir det vanskeligere og mer tidkrevende å følge opp kritikkverdige ting på youtube og i podcast. Om det er en villet strategi er jo et spørsmål. Det slår meg også at muligheten for dialog mellom influencer og følger reduseres ytterligere. Følgerne blir enda mer passivisert. Jeg får nesten litt propagandavibber. Passive mottakere av selvopphøyde avsendere av budskapene.
Gjest Gul_gul Skrevet 27. mars 2019 #12089 Skrevet 27. mars 2019 31 minutter siden, Zenhouse said: (...) Forklarer meg litt vanskelig her men hvis jeg hørte at hun hadde skrevet noe mange reagerer negativt på så kan jeg lett finne innlegget, evnt se imgur av det. Jeg hadde ikke like enkelt giddet å spolt meg gjennom en podcast. Skjønner hva du mener. Det blir mindre "svart-på-hvidt" når det ikke er i tekst. Men jeg tror uansett alt Sophie Elise kommer med i lang tid framover vil bli gransket ganske nøye. Jeg tror ikke hun kan slippe unna med å fortsette som før, bare på podcast og youtube.
Gjest Gul_gul Skrevet 27. mars 2019 #12090 Skrevet 27. mars 2019 Apropos podcaster, jeg hørte litt på Harm & Hegseth (#171) - fra 17:15. De snakker litt om saken/debatten uten egentlig å si så fryktelig mye. Men jeg merket meg at Morten nevnte han var bli spurt om å delta i debatten på NRK men ikke kunne. Jeg tenkte om han var én af dem SE/Fetisha siktet til, da de snakket om alle hennes 'fake friends' som ikke hadde vært det for SE midt i shitstormen?
Gjest Hoppetau Skrevet 27. mars 2019 #12091 Skrevet 27. mars 2019 Så i VG også at Morten Hegseth snakker om bloggere som romantiserer angst og at bloggerne for lett slenger om seg med diagnoser og at dette er med på å skape en negativ trend hvor normale følelaer sykeliggjøres. Han kan nok sikte til flere men det er jo ingen tvil om at SE også rammes av den kritikken
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 27. mars 2019 #12092 Skrevet 27. mars 2019 2 timer siden, Hoppetau skrev: Så i VG også at Morten Hegseth snakker om bloggere som romantiserer angst og at bloggerne for lett slenger om seg med diagnoser og at dette er med på å skape en negativ trend hvor normale følelaer sykeliggjøres. Han kan nok sikte til flere men det er jo ingen tvil om at SE også rammes av den kritikken Hvilken artikkel er det?
Rosalie Skrevet 27. mars 2019 #12093 Skrevet 27. mars 2019 3 timer siden, Hoppetau skrev: Så i VG også at Morten Hegseth snakker om bloggere som romantiserer angst og at bloggerne for lett slenger om seg med diagnoser og at dette er med på å skape en negativ trend hvor normale følelaer sykeliggjøres. Han kan nok sikte til flere men det er jo ingen tvil om at SE også rammes av den kritikken Han, sammen med bl.a. annijor, er på Trygdekontoret på NRK1 nuh, diskusjonen går på nettopp dette. 3
Gjest Hoppetau Skrevet 27. mars 2019 #12094 Skrevet 27. mars 2019 1 time siden, Rosalie skrev: Han, sammen med bl.a. annijor, er på Trygdekontoret på NRK1 nuh, diskusjonen går på nettopp dette. Ja, så det jeg også nå. Tidligere o dag var det utdrag fra dette på VG sin snap konto
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 28. mars 2019 #12095 Skrevet 28. mars 2019 3 timer siden, Rosalie skrev: Han, sammen med bl.a. annijor, er på Trygdekontoret på NRK1 nuh, diskusjonen går på nettopp dette. Hva synes dere om diskusjonen? Jeg synes den satt psykiske lidelser i et ganske dårlig lys egentlig. Synes virkelig ikke noe om den «skjerp-deg»-holdningen de skisserte. Den er bare nedlatende.
Gjest Gul_gul Skrevet 28. mars 2019 #12096 Skrevet 28. mars 2019 11 hours ago, Hoppetau said: Så i VG også at Morten Hegseth snakker om bloggere som romantiserer angst og at bloggerne for lett slenger om seg med diagnoser og at dette er med på å skape en negativ trend hvor normale følelaer sykeliggjøres. Han kan nok sikte til flere men det er jo ingen tvil om at SE også rammes av den kritikken Hele programmet (NRK). Det var en fin og sober diskusjon, IMO. (Bare for å presisere konteksten: Det var programlederen som stilte spørsmålet om psykiske lidelser romantiseres av kjendiser, osv.; ikke en påstand Hegseth kom med). Jeg tror ikke Hegseth tenkte konkret på SE, det var en generel diskusjon. Hvis SE uansett klarer å ta det personlig, kan hun jo ta det opp i neste podcast ("han typ kritiserte mæ...") og fleipe om at han skal bruke tiden sin på noe annet. Så kan vi kanskje få en "Nå er det nok" debatt 2.0 om hennes 200 selvdiagnostiserte psykiske lidelser. 🙄
honoluluu Skrevet 28. mars 2019 #12097 Skrevet 28. mars 2019 5 hours ago, Gul_gul said: Hele programmet (NRK). Det var en fin og sober diskusjon, IMO. (Bare for å presisere konteksten: Det var programlederen som stilte spørsmålet om psykiske lidelser romantiseres av kjendiser, osv.; ikke en påstand Hegseth kom med). Jeg tror ikke Hegseth tenkte konkret på SE, det var en generel diskusjon. Hvis SE uansett klarer å ta det personlig, kan hun jo ta det opp i neste podcast ("han typ kritiserte mæ...") og fleipe om at han skal bruke tiden sin på noe annet. Så kan vi kanskje få en "Nå er det nok" debatt 2.0 om hennes 200 selvdiagnostiserte psykiske lidelser. 🙄 Jeg digger Hegseth og syntes han har mye bra å komme med, men som han sier selv - "jeg liker jo Sofie Elise ganske godt" - og jeg syntes det preger uttalelsene hans. I siste podcast av Harm&Hegseth (nummer 171) drøftet de debatten mellom SE og Kristin, og Hegseth meldte seg mer eller mindre ut, med en kommentar på slutten hvor han hyllet SE for å være tøff nok til å stille opp på debatten. Hadde det vært snakk om noen andre, tror jeg ikke han hadde vært like stille. Syntes det er veldig dumt! Om man hører siste episode av Kvinneguidens venner, forteller Linnea hvordan hun har sagt ifra til SE flere ganger når hun er uenig i noe - de er likevel venner (hva nå enn man legger i det). De snakket på telefonen i forkant av debatten, og er enige om å være uenige. Føler det er her Hegseth trår feil - han kan ytre sin mening om alt - så lenge det ikke rammer Sofie Elise og deres vennskap. 21
Gjest Gul_gul Skrevet 28. mars 2019 #12098 Skrevet 28. mars 2019 6 minutter siden, honoluluu said: Jeg digger Hegseth og syntes han har mye bra å komme med, men som han sier selv - "jeg liker jo Sofie Elise ganske godt" - og jeg syntes det preger uttalelsene hans. I siste podcast av Harm&Hegseth (nummer 171) drøftet de debatten mellom SE og Kristin, og Hegseth meldte seg mer eller mindre ut, med en kommentar på slutten hvor han hyllet SE for å være tøff nok til å stille opp på debatten. Hadde det vært snakk om noen andre, tror jeg ikke han hadde vært like stille. Syntes det er veldig dumt! Om man hører siste episode av Kvinneguidens venner, forteller Linnea hvordan hun har sagt ifra til SE flere ganger når hun er uenig i noe - de er likevel venner (hva nå enn man legger i det). De snakket på telefonen i forkant av debatten, og er enige om å være uenige. Føler det er her Hegseth trår feil - han kan ytre sin mening om alt - så lenge det ikke rammer Sofie Elise og deres vennskap. Ja, jeg har hørt #171 - nevnte det på forrige side - det var en annen, mer seriøs Hegseth i NRK-programmet enn når han tulleprater med Harm. Men når det gjelder Harm & Hegseth podden, så er faktisk en VG produksjon. Jeg skjønner hva du mener om Hegseth, og jeg er ikke uenig, men jeg vet ikke hvor bastante de har lov å være? Det er mulig de skal "være varsomme" overfor visse temaer eller personer når det stormer rundt dem.
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 29. mars 2019 #12099 Skrevet 29. mars 2019 (endret) . Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 29. mars 2019 #12100 Skrevet 29. mars 2019 1 minutt siden, Nasse Nøff ❤ skrev: Irriterer meg at hun snakker om dyrevelferd og hvor mye hun ønsker å hjelpe griser i serien. Også slenger hun ut en "Jeg har så lyst på en minigris".. altså, minigris EKSISTERER IKKE! Det er ingenting som heter minigris, det er ikke en egen rase og ingen griser er i den forstand "mini", såpass liten at de kan bo inne hele livet. Såpass burde hun vite når hun roper så jævlig høyt om å redde griser. Du trenger egentlig ikke å lese deg opp på det å ha en minigris for å forstå at minigriserer er en myte, de eksisterer ikke, det er ingenting som heter minigris. Det nærmeste du kommer er grisunger og de vokser jo opp til å bli en vanlig gris. Når hun sitter der og sier hun vet nok til at griser er smarte (almenkunnskap), så forventer jeg såpass at hun vet at minigriser eksisterer ikke. Provoserer meg hvor falsk hun er og hvor høyt hun roper om disse hjertesakene sine, og det er så halv-gjort at halvparten hadde vært nok. Den med "Jeg har så lyst til å gjøre noe for gris", er noe hun bare hiver utav seg uten å ofre det en eneste tanke. Det er veldig tydelig for min del, og det provoserer. Ta meg gjerne på det; men jeg trodde også minigris eksisterte. Både meg og mi søster har ønsket oss en slik. De er veldig søte. Jeg vet at SE er veldig glad i dyr. Jeg tror også dyr hjelper henne i de vanskelige periodene. Det kjenner jeg selv igjen. Dyr er tilstedeværende og trøster på en helt annen måte enn mennesker. De bare er der, og mange ganger kan det være godt å kose med et dyr. Dyr er lojale så lenge man er snill med dem, og de gir så mye kjærlighet tilbake.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå