Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Gjest nicecar
Skrevet
1 time siden, Gul_gul skrev:

Tja, når man har fikset nese, øyenlokk, øyenbryn, lepper, hake, kjeve, rumpe, bryst... så begynner det vel å bli vanskelig å finne nye ting å fikse på? 

Og satt inn såkalte jawline-fillers. Var tydeligvis ikke nok å bare operere kjeven.

Videoannonse
Annonse
Gjest førstedamen
Skrevet
2 timer siden, Missy1 skrev:

Burde vel ikke vært nødvendig? Hun har jo gått på de fantastiske hair-care pillene i flere år 🙄

De forhindrer vel ikke nødvendigvis at man får bare flekker ved langvarig bruk av løshår? I så fall er det rart de ikke anbefales av leger for folk som mister hår av helserelaterte grunner?

Skrevet
1 time siden, førstedamen skrev:

De forhindrer vel ikke nødvendigvis at man får bare flekker ved langvarig bruk av løshår? I så fall er det rart de ikke anbefales av leger for folk som mister hår av helserelaterte grunner?

Jeg har ingen tro på at de pillene gjør noe som helst... men hun har skrytt av hvor mye disse pillene virker ovenfor sine unge og lett påvirkelige lesere... men med innlegget om hodebunnstatovering innrømmer hun jo egentlig at de ikke har noe for seg. Alt for penger inn i kassa

• Liker 16
Skrevet
22 timer siden, SupaWoman skrev:

Glemte øyelokksoperasjonen.

Og tatoverte føflekker. 2 stk i ansiktet. Pluss alle tatoveringene på kroppen 😏 Hun virker som en person som må finne noe nytt å fikse på hele tiden! 

• Liker 3
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
7 timer siden, Ranunkelen skrev:

Tatovert hodebunnen?? Hvorfor i all verden gjør man det?

Enig. Hadde aldri hørt om det før

Skrevet
6 timer siden, Viking-girl skrev:

Og tatoverte føflekker. 2 stk i ansiktet. Pluss alle tatoveringene på kroppen 😏 Hun virker som en person som må finne noe nytt å fikse på hele tiden! 

Akkurat tatoveringer ser jeg ikke poenget med å dra inn i disse syke operasjonene hennes.. 

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, J.. skrev:

.....og underliv..

Så trist. hun er et skikkelig dårlig forbilde med andre ord

• Liker 4
Skrevet

JESUS TAKE THE WHEEL!

Dette blir for dumt.

Screenshot_20190405-073510.png

• Liker 8
Skrevet
10 minutter siden, J.. skrev:

JESUS TAKE THE WHEEL!

Dette blir for dumt.

Det smalt fra Rett kjeft🤔

• Liker 27
Skrevet
2 minutter siden, Fjellmonkey skrev:

Det smalt fra Rett kjeft🤔

Nettopp.

• Liker 5
Gjest Gul_gul
Skrevet
15 minutter siden, J.. said:

JESUS TAKE THE WHEEL!

Dette blir for dumt.

Hva reagerer du på? 

Skrevet
2 timer siden, J.. skrev:

JESUS TAKE THE WHEEL!

Dette blir for dumt.

Det virker som om dama har tatt patent på å ha psykiske lidelser. Ingen andre har det så tøft som henne, og derfor har ingen andre heller rett til å påberope seg depresjoner/angst. 

For det første: Hvis du selv synes det er så tøft å ikke bli tatt seriøst, så ta andres utfordringer seriøst også.

For det andre: Practice what you preach. 

• Liker 33
Skrevet
2 minutter siden, BeverTramp skrev:

Det virker som om dama har tatt patent på å ha psykiske lidelser. Ingen andre har det så tøft som henne, og derfor har ingen andre heller rett til å påberope seg depresjoner/angst. 

For det første: Hvis du selv synes det er så tøft å ikke bli tatt seriøst, så ta andres utfordringer seriøst også.

For det andre: Practice what you preach. 

Enig.

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, J.. skrev:

JESUS TAKE THE WHEEL!

Dette blir for dumt.

Det hun skriver er jo regelrett feil. Skikkelig feil også. Hun sier at «folk flest» ikke gjennomgår angst og depresjon, som om hun er «en av de utvalgte». På psykiskhelse.no er de visst uenige: 

20 til 30 prosent av oss vil en eller flere ganger i livet oppleve en depresjon. Depresjon er med andre ord en vanlig psykisk helseplage

Angst er en av de vanligste psykiske helseplagene i Norge. Om lag 30 prosent får en angstlidelse i løpet av livet.

Det er med andre ord veldig vanlig at «folk flest» opplever perioder med angst og/eller depresjon opptil flere ganger i løpet av livet.

• Liker 23
Skrevet
56 minutter siden, AntiBullshit skrev:

Det hun skriver er jo regelrett feil. Skikkelig feil også. Hun sier at «folk flest» ikke gjennomgår angst og depresjon, som om hun er «en av de utvalgte». På psykiskhelse.no er de visst uenige: 

20 til 30 prosent av oss vil en eller flere ganger i livet oppleve en depresjon. Depresjon er med andre ord en vanlig psykisk helseplage

Angst er en av de vanligste psykiske helseplagene i Norge. Om lag 30 prosent får en angstlidelse i løpet av livet.

Det er med andre ord veldig vanlig at «folk flest» opplever perioder med angst og/eller depresjon opptil flere ganger i løpet av livet.

Ikke nytt at SE vranglærer følgerne sine,nei.

• Liker 15
Gjest Gul_gul
Skrevet (endret)
1 hour ago, BeverTramp said:

Jeg tror ikke helt hun skjønner hvor belærende hun høres ut. Og dét igjen tror jeg er et resultat av den status hun har hatt som (en av) de 'mektigste mediekvinne(r)' i Norge. Hun er ikke vant til at ikke å bli tatt seriøst, så hun er ikke bevisst om å formulere seg på en mer ydmyk eller mindre direkte måte. (Hun har selvklart opplevd at folk har vært uenig, kritisert henne, osv., men hun er ikke vant til å bli avfeiet bare sånn "Jaja, det er ho bloggeren med hodebunnstatoveringen og Istanbulrumpe som babler om etellerannet... whatever".)  

Endret av Gul_gul
Skrevet (endret)

Jeg er så himla lei av at det refereres til den «kåringen» av SE som mektigste mediekvinne. Konteksten her er at en arbeidsledig kar fra Harstad startet sitt eget nettsted/sin egen nettavis - og brukte blant annet bloggerens navn for å få blest om nettstedet.

Sommeren 2014, Gard Michalsen sier opp jobben i Finnmark https://journalisten.no/finnmark-redaktor-slutter/134734

Starter opp nettstedet Medier24 i desember 2014. https://journalisten.no/gard-29-vil-leve-av-medienyheter/315424

Nettstedet humper og går, omsetter for 400.000 i 2015. Ikke noe å rope hurra for eller å leve av, så i desember trår han til med en artikkel om «de mektigste i Norge». Ren Google-mat som sørger for klikk og forhåpentligvis interesse, skrevet av Gards pappa, Bård B Michalsen, redaktør i Haugesunds avis (litt usikker på tidslinjen der) https://www.medier24.no/artikler/hvem-er-medie-norges-50-mektigste-her-er-var-2015-liste/361591

Så: Var hun virkelig «Norges mektigste mediekvinne» i 2015? Eller ble vi lurt av en grunder med enmannsbedrift - på jakt etter klikk og håp om høyere omsetning? 🤷‍♀️

Endret av Pust
Rettet skrivefeil
  • Liker 35
Gjest Gul_gul
Skrevet
12 minutter siden, Pust said:

Jeg er så himla lei av at det refereres til den «kåringen» av SE som mektigste mediekvinne. (...)

Beklager. :)

Kanskje jeg burde ha presisert det, men for min del har jeg aldri oppfattet det mer seriøst enn en typ Vixen pris. (Eller jo, mer seriøst enn en Vixen pris, men da er det på grunn av måten hun (og andre) har brukt "tittelen" på i etterkant - litt som en selvoppfyllende profeti. Men jeg skjønner det ikke var en Nobelpris, forstås).   

Skrevet (endret)
15 minutter siden, Gul_gul skrev:

Beklager. :)

Kanskje jeg burde ha presisert det, men for min del har jeg aldri oppfattet det mer seriøst enn en typ Vixen pris. (Eller jo, mer seriøst enn en Vixen pris, men da er det på grunn av måten hun (og andre) har brukt "tittelen" på i etterkant - litt som en selvoppfyllende profeti. Men jeg skjønner det ikke var en Nobelpris, forstås).   

Ups. Var ikke meningen å være krass :smilyblomst: Men det du skriver om hvordan denne «tittelen» blir dratt fram av både henne og media, forteller mye om hvordan vi lar oss lure, og se der: bloggere har makt til å lure oss. Selvsagt har hun en slags makt, men den makten kan ikke sidestilles med de andre som er nevnt på den listen. Bloggerens makt består i å påvirke unge jenters selvbilde og i å fremstille kosmetiske inngrep som quick fix for det meste. I tillegg, og noe jeg syns er avskyelig, er fremstillingen av egodyrking og selvforherligelse som noe naturlig og noe å strekke seg etter.

Endret av Pust
Rettet ordfeil
  • Liker 9
Gjest spaniasol
Skrevet

Det går faktisk an å diagnostiseres som bipolar uten å ha hatt mer enn ett anfall av mani eller depresjon knyttet til sykdommen i sitt liv. Er man særs bevisst vet man hva som trigger et anfall, og tar sine forholdsregler. Eller man får ikke flere anfall. Men man blir ikke frisk av lidelsen, bare symptomfri. Akkurat som helseguruene påstår at man blir frisk av diabetes 2 hvis man lever ketogent (minimalt med karbohydrater og mye fett + proteiner). Man kan holde sykdommen i sjakk, men slutter du å spise sånn, dukker symptomene opp igjen. Bare et sideblikk i all min visdom...😇

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...