Isild Skrevet 26. mars 2019 #12061 Skrevet 26. mars 2019 5 minutter siden, Justsaying skrev: Det er forskjell på behov for bekreftelse og overeksponering i SoMe med flere tusen lesere. Selvfølgelig.. men jeg tror behovet for å vise seg frem/ få bekreftelse på hvor pen/bra man er har utgangspunkt i den samme følelsen av dårlig selvbilde/ "tomhet" (enten man har 150 venner på FB eller 500 000 følgere på IG) Men, så klart - får man blandet litt eksibisjonisme og narssisisme inn også ( i noen tilfeller) - så tar det så klart av på en helt annen måte når man er en stor SoMe-aktør med tusenvis av følgere. 8
queensnella Skrevet 26. mars 2019 #12062 Skrevet 26. mars 2019 (endret) Noen fler som stusser over at Joakim K ikke blir nevnt i poden under folk som støtter henne under hele greia? Blitt uvenner eller takler hun ikke at Joakim har egne meninger og står for de? Endret 26. mars 2019 av queensnella 10
Gjest Gul_gul Skrevet 26. mars 2019 #12063 Skrevet 26. mars 2019 2 hours ago, J.. said: Dagens pod.. Hvor skal man starte? Hun har ihvertfall ikke lært en dritt. Resume* av podden: Stakkars mæ, mæ, mæ, mæ, mæ, mæ, mæ, mæ, mæ, mæ, mæ, mæ, mæ, mæ, mæ, mæ, mæ, mæ, mæ, mæ. Stakkars mæ! *Orket ikke mer enn å "skimme" den første halvdelen. Må legge meg flat hvis hun sa noe intelligent i den andre. 😶
J.. Skrevet 26. mars 2019 #12064 Skrevet 26. mars 2019 1 time siden, Gul_gul skrev: Resume* av podden: Stakkars mæ, mæ, mæ, mæ, mæ, mæ, mæ, mæ, mæ, mæ, mæ, mæ, mæ, mæ, mæ, mæ, mæ, mæ, mæ, mæ. Stakkars mæ! *Orket ikke mer enn å "skimme" den første halvdelen. Må legge meg flat hvis hun sa noe intelligent i den andre. 😶 Neida. Den siste halvdelen så vranglærte hun andre om incels. 5
Pearl2.0 Skrevet 26. mars 2019 #12065 Skrevet 26. mars 2019 På 24.3.2019 den 21.51, hennessy skrev: De pølsene er ikke veganske. Skulle tro at en veganer leser seg opp på slikt (egg står jo også klart markert i fet skrift i ingredienslisten) eller at man i det minste forsikret seg om at all maten man presenterte i en vegan vlog faktisk er vegansk. Som vi vet fra før av er jo selvfølgelig SE verken vegetarianer eller veganer. Hvis hun har så lyst på ros og poeng for å spise vegansk, hvorfor gjør hun det ikke bare? Det er ikke så vanskelig, det vet hun jo selv også, men man må liksom ta et valg. Ikke late som og håpe på ros for noe man egentlig ikke gidder å gjennomføre. Samme med miljøengasjementet hennes og mye annet egentlig.. Hun sier jo at de er vegetar, ikke vegansk.
Gjest Gul_gul Skrevet 26. mars 2019 #12066 Skrevet 26. mars 2019 43 minutter siden, J.. said: Neida. Den siste halvdelen så vranglærte hun andre om incels. Oh herregud. Det må være et forsøk på å flytte fokus til noe helt annet. Hjelper alltid å si noe ekstra dumt...
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 26. mars 2019 #12067 Skrevet 26. mars 2019 «Jeg er så enig i at det er farlig å snakke om komplekser hvis «løsningen» er å operere. Sprøyte inn. Suge ut. Fjerne. Legge til. Forandre på. Å snakke om estetiske komplekser er vakkert og hjelpsomt når budskapet er at vi må lære oss å leve med det. Endre fokus. Og hvis man ikke klarer det, så bør man faktisk telle til tusen – og kline et solid stykke gaffateip over kjeften. Eventuelt skrive dagbok for hånd, og ikke på nett» - evt snakke med psykolog https://www.idawulff.no/2019/03/16/drommemorgen-komplekshelvete/
Grennellik Skrevet 26. mars 2019 #12068 Skrevet 26. mars 2019 Ang den siste podcasten vet noen hvilken bloggervenn hun har "slått opp" med? 1
ceccans Skrevet 26. mars 2019 #12069 Skrevet 26. mars 2019 41 minutter siden, Grennellik skrev: Ang den siste podcasten vet noen hvilken bloggervenn hun har "slått opp" med? Så at Anette Marie hadde skrevet innlegg værtfall 6
Justlooking Skrevet 26. mars 2019 #12070 Skrevet 26. mars 2019 21 minutter siden, ceccans skrev: Så at Anette Marie hadde skrevet innlegg værtfall Det var vel ganske mange som skrev? Anette var vel mer enn en bloggvenninne men man vet jo aldri uansett. Skjønner hun ikke forstår kritikken, det var trist.... 1
Engelskfrøken Skrevet 26. mars 2019 #12071 Skrevet 26. mars 2019 10 hours ago, queensnella said: Noen fler som stusser over at Joakim K ikke blir nevnt i poden under folk som støtter henne under hele greia? Blitt uvenner eller takler hun ikke at Joakim har egne meninger og står for de? Hverken Fetisha eller Sophie følger han på Istagram nå....🧐🤔 7
Justlooking Skrevet 26. mars 2019 #12072 Skrevet 26. mars 2019 11 minutter siden, Engelskfrøken skrev: Hverken Fetisha eller Sophie følger han på Istagram nå....🧐🤔 Han har vel aldri vært så fan av operasjonene hennes, kan kanskje være nok det til å støte en nær venn ut i kulden? Aner ikke... 8
hennessy Skrevet 26. mars 2019 #12073 Skrevet 26. mars 2019 8 timer siden, Pearl2.0 skrev: Hun sier jo at de er vegetar, ikke vegansk. I så fall har jeg tatt feil, takk! Synes jeg husket hun sa de var veganske når hun spiste dem, men gidder ikke se videoen en gang til for å sjekke.
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 26. mars 2019 #12074 Skrevet 26. mars 2019 4 timer siden, Grennellik skrev: Ang den siste podcasten vet noen hvilken bloggervenn hun har "slått opp" med? Har hun slått opp med noen av vennene sine? Virket som de var en veldig nær gjeng i serien
Dynetrekk Skrevet 26. mars 2019 #12075 Skrevet 26. mars 2019 Jeg merket meg i episoden av 'stemmer det?' med SE at hun har vasket klær maks to ganger i løpet av livet, siden vaskedamen alltid tar seg av det. Men hun nevner ofte at hun tar klesvasken både i bloggen og episoden med henne i Harm & Hegseth. Altså åpenbart en bagatell, men hun forsøker liksom å virke mer jordnær i det ene øyeblikket, og diva i det neste. 27
DianaV Skrevet 26. mars 2019 #12076 Skrevet 26. mars 2019 Akkurat nå, Dynetrekk skrev: Jeg merket meg i episoden av 'stemmer det?' med SE at hun har vasket klær maks to ganger i løpet av livet, siden vaskedamen alltid tar seg av det. Men hun nevner ofte at hun tar klesvasken både i bloggen og episoden med henne i Harm & Hegseth. Altså åpenbart en bagatell, men hun forsøker liksom å virke mer jordnær i det ene øyeblikket, og diva i det neste. 24 år og vasket klær 2 ganger i løpet av livet?.... Wow. 11
Gjest Keikolina Skrevet 26. mars 2019 #12077 Skrevet 26. mars 2019 11 minutter siden, DianaV skrev: 24 år og vasket klær 2 ganger i løpet av livet?.... Wow. Kommer an på hvilken rolle hun spiller. Jobbmeg og privatemeg er to forskjellige. Sånn er det vel med alle.
DianaV Skrevet 26. mars 2019 #12078 Skrevet 26. mars 2019 16 minutter siden, Keikolina skrev: Kommer an på hvilken rolle hun spiller. Jobbmeg og privatemeg er to forskjellige. Sånn er det vel med alle. Mtp det vi har fått se av foreldrene hennes og mtp dyrene i hennes liv hadde det ikke overrasket meg hvis dette var sannheten. 6
Gjest Gul_gul Skrevet 26. mars 2019 #12079 Skrevet 26. mars 2019 (endret) Warning: Langt! Jeg har fundert litt mye over hvordan noe så tåbelig som en hodebunnstatovering (!?) egentlig kunne få fundamentet til å vakle under "Norges mektigste mediekvinne”. For det var selvklart ikke bare én tatovering som var skyld i al dette; den var bare «strået som brakk kamelens rygg». Og det var tydeligvis ikke bare Kristin Gjelsvik som hadde fått nok av Sophie Elise. Men hvorfor skjedde det akkurat nå? Jeg vet SE la ut med å fleipe om Gjelsvik i podden sin, og at “Nå er det nok”-videoen var svar til dette. Men hvorfor ble det til så stor en sak? Medierne kunne jo ha valgt ikke å skrive om det i det hele tatt. Eller de kunne ha vinklet det som en typ tåbelig ikke-sak om bloggere som krangler. Som Gjelsvik sa (4:45), SE vet akkurat hvem hun ska kontakte, hun vet akkurat hvordan hun skal operere, for å alltid ha en fot innenfor (i medierne, så hun kan kontrollere narrativet, forstås). Men denne gangen tok (så vidt jeg vet) alle medier parti med Gjelsvik umiddelbart, og mitt inntrykk er SE ble fullstendig tatt på sengen. (Det tok flere dager før hun fant noen til å stille opp og forsvare henne, og da var det bare en fra eget byrå, UI. Ikke akkurat sånn man får tittelen som "Norges mektigste mediekvinne”...). Mitt bud er, for det første, at SE slett ikke var klar over at folk flest var en hårsbredd (ha!!) fra å "få nok" av henne og hennes fablen om utseende og operasjoner, osv. (Så hadde hun selvklart ikke skrevet om hodebunnstatoveringen). For det andre tror jeg hun har feilbedømt sin egen posisjon (nå, men før bråket), dvs. hvor mye mediemakt hun egentlig hadde. Jeg vet det ligger en stund tilbake, men jeg tror SE har undervurdert hvor mye troverdighet hun mistet på grunn av at hun nektet for rumpeoperasjonen i flere år. Uansett hvor mye hun insisterte på hun aldri sa noe som var direkte usant, så drev hun jo med bevisst villledning og “lying by omission” osv. Jeg tror også hun har undervurdert hvor sinte/skuffet “fansen” ble da det ble avslørt og måten hun håndterte det på. (Hun unnskyldte ikke rigtig, for hun ville ikke innrømme å ha løyet om det. I stedet sa hun det var “åpenbart”, og det er nesten som å kalle de mest trofaste følgerne (som hadde trodd på henne) for idioter). Så SE har kanskje trodd hun var "tilgitt" av fansen etterhvert, men å være tilgitt betyder ikke man har samme “råderum” til å gjøre feil som før. Men det er bare min(e) teori(er) og der er sikkert flere faktorer som har spillet inn. Comment away! Endret 26. mars 2019 av Gul_gul
DianaV Skrevet 26. mars 2019 #12080 Skrevet 26. mars 2019 8 minutter siden, Gul_gul skrev: Warning: Langt! Jeg har fundert litt mye over hvordan noe så tåbelig som en hodebunnstatovering (!?) egentlig kunne få fundamentet til å vakle under "Norges mektigste mediekvinne”. For det var selvklart ikke bare én tatovering som var skyld i al dette; den var bare «strået som brakk kamelens rygg». Og det var tydeligvis ikke bare Kristin Gjelsvik som hadde fått nok av Sophie Elise. Men hvorfor skjedde det akkurat nå? Jeg vet SE la ut med å fleipe om Gjelsvik i podden sin, og at “Nå er det nok”-videoen var svar til dette. Men hvorfor ble det til så stor en sak? Medierne kunne jo ha valgt ikke å skrive om det i det hele tatt. Eller de kunne ha vinklet det som en typ tåbelig ikke-sak om bloggere som krangler. Som Gjelsvik sa (4:45), SE vet akkurat hvem hun ska kontakte, hun vet akkurat hvordan hun skal operere, for å alltid ha en fot innenfor (i medierne, så hun kan kontrollere narrativet, forstås). Men denne gangen tok (så vidt jeg vet) alle medier parti med Gjelsvik umiddelbart, og mitt inntrykk er SE ble fullstendig tatt på sengen. (Det tok flere dager før hun fant noen til å stille opp og forsvare henne, og da var det bare en fra eget byrå, UI. Ikke akkurat sånn man får tittelen som "Norges mektigste mediekvinne”...). Mitt bud er, for det første, at SE slett ikke var klar over at folk flest var en hårsbredd (ha!!) fra å "få nok" av henne og hennes fablen om utseende og operasjoner, osv. (Så hadde hun selvklart ikke skrevet om hodebunnstatoveringen). For det andre tror jeg hun har feilbedømt sin egen posisjon (nå, men før bråket), dvs. hvor mye mediemakt hun egentlig hadde. Jeg vet det ligger en stund tilbake, men jeg tror SE har undervurdert hvor mye troverdighet hun mistet på grunn av at hun nektet for rumpeoperasjonen i flere år. Uansett hvor mye hun insisterte på hun aldri sa noe som var direkte usant, så drev hun jo med bevisst villledning og “lying by omission” osv. Jeg tror også hun har undervurdert hvor sinte/skuffet “fansen” ble da det ble avslørt og måten hun håndterte det på. (Hun unnskyldte ikke rigtig, for hun ville ikke innrømme å ha løyet om det. I stedet sa hun det var “åpenbart”, og det er nesten som å kalle de mest trofaste følgerne (som hadde trodd på henne) for idioter). Så SE har kanskje trodd hun var "tilgitt" av fansen etterhvert, men å være tilgitt betyder ikke man har samme “råderum” til å gjøre feil som før. Men det er bare min(e) teori(er) og der er sikkert flere faktorer som har spillet inn. Comment away! Jeg tror ikke SE undervurderer NOENTING hun gjør. Så kynisk tror jeg hun er. 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå