Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Gjest Anna Nas
Skrevet

@SoWhat?

I flere av de siste innleggene dine konkluderer du med at Sophie Elise er intelligent og smart, samtidig som du ser ut til å tro (eller ikke) at hun nærmest er en viljeløs brikke i et større spill, og blir forledet og utnyttet av et «apparat bak». Videre at hun er så opptatt av å tjene penger og av ikke å bli oppfattet som en idiot, at hun ikke sier nei til oppdrag. 

Du er litt selvmotsigende og har fått mange svar allerede, inkludert et par svar fra meg. Jeg vil bare legge til at såfremt du ikke kjenner SE personlig eller profesjonelt, har du vel heller ikke kunnskap om hva Sophie Elise AS sier nei til, og hva slags strategiske vurderinger som ligger til grunn for det?

Jeg tror du bare må innse eller innrømme at SE er et voksent menneske som fint klarer å passe på seg selv og bedriften sin. I tillegg har hun garantert profesjonelle rådgivere hun kan bruke hvis det trengs i strategiutvikling eller brannslukking. Mye tyder på at SE er svært dyktig på sistnevnte, og at hun følger en strategi som fungerer alldeles strålende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anna Nas skrev:

@SoWhat?

I flere av de siste innleggene dine konkluderer du med at Sophie Elise er intelligent og smart, samtidig som du ser ut til å tro (eller ikke) at hun nærmest er en viljeløs brikke i et større spill, og blir forledet og utnyttet av et «apparat bak». Videre at hun er så opptatt av å tjene penger og av ikke å bli oppfattet som en idiot, at hun ikke sier nei til oppdrag. 

Du er litt selvmotsigende og har fått mange svar allerede, inkludert et par svar fra meg. Jeg vil bare legge til at såfremt du ikke kjenner SE personlig eller profesjonelt, har du vel heller ikke kunnskap om hva Sophie Elise AS sier nei til, og hva slags strategiske vurderinger som ligger til grunn for det?

Jeg tror du bare må innse eller innrømme at SE er et voksent menneske som fint klarer å passe på seg selv og bedriften sin. I tillegg har hun garantert profesjonelle rådgivere hun kan bruke hvis det trengs i strategiutvikling eller brannslukking. Mye tyder på at SE er svært dyktig på sistnevnte, og at hun følger en strategi som fungerer alldeles strålende.

Ja. Hun er intellugent. Formulerer seg bra også! 

Jeg ser bare her inne hvor viktig økonomi er. Så mye som handler om penger. Så noen bør bok forstå her. 

Riktig? 

Gjest Anna Nas
Skrevet
Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Ja. Hun er intellugent. Formulerer seg bra også! 

Jeg ser bare her inne hvor viktig økonomi er. Så mye som handler om penger. Så noen bør bok forstå her. 

Riktig? 

👍🏻

Skrevet
Akkurat nå, Anna Nas skrev:

👍🏻

Ja. Same back. Hehe 

Gjest PingPongRosadamm
Skrevet
4 timer siden, SoWhat? skrev:

Simple mennesker? Det er et dårlig syn å kalle folk det syns jeg  

Hun er ikke simpel. Hun er faktisk veldig smart. Hun ser det kanskje ikke selv ? 

Hm

Hvem vet? 

Er det "dårlig syn" å kalle mennesker som dømmer andre som idiot for å ikke ta i mot penger for å selge sjela si, for enkel? Ser du ironien? Eller er dette for komplisert? 

Og; hvor intelligent er hun, om hun lar seg rundlure av annonsører, som du insinuerer? 

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet (endret)

Jeg snakket med søstera mi idag om debatten. Jeg lurte på om hun hadde fått med seg noe av dette mellom Kristin og SE. Det hadde hun ikke, men hun visste godt hvem SE var. Hun er 11 år, og visste ikke at hun hadde tatovert hårstrå, men hun hadde allerede sett trenden på nettet. Hun hadde altså fått med seg at flere influencere har gjort det samme og vært åpne om det. Det overrasket meg, virkelig! 

Endret av Kjærlighetsbarn98
Skrevet
40 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg snakket med søstera mi idag om debatten. Jeg lurte på om hun hadde fått med seg noe av dette mellom Kristin og SE. Det hadde hun ikke, men hun visste godt hvem SE var. Hun er 11 år, og visste ikke at hun hadde tatovert hårstrå, men hun hadde allerede sett trenden på nettet. Hun hadde altså fått med seg at flere influencere har gjort det samme og vært åpne om det. Det overrasket meg, virkelig! 

Kjempeskummelt. SE har vært et så dårlig forbilde med kropp- og utseendefokus som har vært helt hinsides. Og samtidig pushet useriøse piller, kremer og dritt på lettpåvirkelige følgere.

Kanskje hun nå har lært og forstått at det er mange der ute som tilslutt satt foten ned, og at hun faktisk forbedrer seg. La oss håpe! 

• Liker 2
Skrevet
På 22.3.2019 den 14.28, Simpson skrev:

SE spiser for det meste på toalettet.

De pølsene er ikke veganske. Skulle tro at en veganer leser seg opp på slikt (egg står jo også klart markert i fet skrift i ingredienslisten) eller at man i det minste forsikret seg om at all maten man presenterte i en vegan vlog faktisk er vegansk.

Som vi vet fra før av er jo selvfølgelig SE verken vegetarianer eller veganer. Hvis hun har så lyst på ros og poeng for å spise vegansk, hvorfor gjør hun det ikke bare? Det er ikke så vanskelig, det vet hun jo selv også, men man må liksom ta et valg. Ikke late som og håpe på ros for noe man egentlig ikke gidder å gjennomføre. Samme med miljøengasjementet hennes og mye annet egentlig..

• Liker 26
Gjest hulillerunde
Skrevet
5 minutter siden, hennessy skrev:

De pølsene er ikke veganske. Skulle tro at en veganer leser seg opp på slikt (egg står jo også klart markert i fet skrift i ingredienslisten) eller at man i det minste forsikret seg om at all maten man presenterte i en vegan vlog faktisk er vegansk.

Som vi vet fra før av er jo selvfølgelig SE verken vegetarianer eller veganer. Hvis hun har så lyst på ros og poeng for å spise vegansk, hvorfor gjør hun det ikke bare? Det er ikke så vanskelig, det vet hun jo selv også, men man må liksom ta et valg. Ikke late som og håpe på ros for noe man egentlig ikke gidder å gjennomføre. Samme med miljøengasjementet hennes og mye annet egentlig..

ALT hun gjør er halvgjort, hun står aldri 100% for noe. Når hun faktisk må gjøre en innsats så lar hun det være, og prøver i stedet å bløffe seg igjennom

Skrevet

Alle er så opptatt av hvem som gjør rett og galt. Verden må tåle å se variasjon i folk å ta egne valg for seg selv. 

• Liker 3
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

. 

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet (endret)

Noen som har sett den nyeste videoen hennes på youtube? Der filmer hun blant annet rumpa si (spol til 10:20).
Fatter ikke hvorfor hun har en trang til å vise seg frem på den måten.

Endret av Hvalen
  • Liker 7
Skrevet
1 time siden, Hvalen skrev:

Noen som har sett den nyeste videoen hennes på youtube? Der filmer hun blant annet rumpa si (spol til 12:20).

Har hun bedt kirurgene gjøre opeasjonsresultatet så "obvious" som mulig?   Virker slik.. sjelden jeg har sett en så unaturlig rumpe.

• Liker 12
Skrevet (endret)

Dagens pod.. Hvor skal man starte?

Hun har ihvertfall ikke lært en dritt.

Endret av J..
  • Liker 9
Gjest Justsaying
Skrevet
7 timer siden, Hvalen skrev:

Noen som har sett den nyeste videoen hennes på youtube? Der filmer hun blant annet rumpa si (spol til 12:20).

1020 forøvrig. Men kjære Sophie, det henger jo ikke sammen å has å dårlige selvtillit og synes man er så «stygg» som hun sier - men å elske å vise seg frem fra alle vinkler. Et godt eksempel på hvor lett mennesker klarer å lyve, for penger.

Skrevet
19 minutter siden, Justsaying skrev:

1020 forøvrig. Men kjære Sophie, det henger jo ikke sammen å has å dårlige selvtillit og synes man er så «stygg» som hun sier - men å elske å vise seg frem fra alle vinkler. Et godt eksempel på hvor lett mennesker klarer å lyve, for penger.

Dårlig selvtillit + behov for bekreftelse = sant.

Så joda,det henger sammen.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
4 minutter siden, J.. skrev:

Enig med deg. Jeg syns ofte det er de som er i en periode med dårlig selvbilde/lav selvtillit/lav selvfølelse som får økt behov for å "vise seg frem" med selfies etc.  Det er for å få likes, anerkjennelse, bekreftelse og komplimenter. 

Om bekreftelsene hjelper tviler jeg derimot på. 

Jeg tenkte ikke nå bare på bloggere, men generelt. Jeg ser til og med venner gjøre det der. 

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, Isild skrev:

Enig med deg. Jeg syns ofte det er de som er i en periode med dårlig selvbilde/lav selvtillit/lav selvfølelse som får økt behov for å "vise seg frem" med selfies etc.  Det er for å få likes, anerkjennelse, bekreftelse og komplimenter. 

Om bekreftelsene hjelper tviler jeg derimot på. 

Jeg tenkte ikke nå bare på bloggere, men generelt. Jeg ser til og med venner gjøre det der. 

Jepp ..

Gjest Justsaying
Skrevet
18 minutter siden, J.. skrev:

Det er forskjell på behov for bekreftelse og overeksponering i SoMe med flere tusen lesere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...