Gjest Lexie Grey Skrevet 20. mars 2019 #11941 Skrevet 20. mars 2019 4 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Hei Jeg så flere reagerte på akkurat den setningen og var veldig uenig. Det jeg mente var at, la oss si at hun møter ei yngre jente som sliter med kroppskomplekser, så tror jeg hun ville forstått veldig godt hvordan denne jenta følte seg fordi hun har gått gjennom det selv. Den kan jeg forstå og der har du nok rett. Da beklager jeg at jeg misforstod. Hun har jo kjent på det selv i mange år og kan sikkert lett sette seg inn i hvordan mange føler seg i dag. Men det er hvordan hun fremmer det på en måte hun absolutt ikke bør gjøre, at man kan forandre på alt man misliker i stedet for å lære og akseptere og kunne bli trygg på seg selv innenfra. Jeg skulle så ønske hun kunne snu det, ta en virkelig lang pause fra bloggen og media for å fokusere på andre ting og reflektere en stund. Det tror jeg hun kunne hatt godt av.
Simpson Skrevet 20. mars 2019 #11942 Skrevet 20. mars 2019 25 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Ja, hun bruker selv kirurgi, men innser at det ikke hjelper til å få bedre selvbilde. Hun sier offentlig at hun innser det ikke hjelper, men det mener hun tydeligvis ikke. Hun lyver om det. 14
Gjest no. 72 Skrevet 20. mars 2019 #11943 Skrevet 20. mars 2019 19 minutter siden, Simpson skrev: Har stusset på det. Skriver hun bloggen selv? Det tror jeg hun gjør, men det er stor forskjell på å uttrykke seg skriftlig og det å uttrykke seg muntlig. I skriftlig format kan du tenke, ta pauser og redigere før du trykke på "send". Muntlig blir det som det blir rett og slett. Tankene kommer nærest samtidig som vi snakker, og er du ikke vant til å argumentere muntlig og debattere muntlig så kan det være vanskelig å fremstå som logisk, analytisk og reflekter i talemåten.
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 20. mars 2019 #11944 Skrevet 20. mars 2019 2 minutter siden, Moondance skrev: Den kan jeg forstå og der har du nok rett. Da beklager jeg at jeg misforstod. Hun har jo kjent på det selv i mange år og kan sikkert lett sette seg inn i hvordan mange føler seg i dag. Men det er hvordan hun fremmer det på en måte hun absolutt ikke bør gjøre, at man kan forandre på alt man misliker i stedet for å lære og akseptere og kunne bli trygg på seg selv innenfra. Jeg skulle så ønske hun kunne snu det, ta en virkelig lang pause fra bloggen og media for å fokusere på andre ting og reflektere en stund. Det tror jeg hun kunne hatt godt av. Absolutt 100 % enig. Jeg tror også det hadde vært svært sunt om hun kunne vinkle det til hvordan man kan bli glad i seg selv og egen kropp. At hun kunne delt f.eks tips fra psykologen hennes ift hvordan man jobber med selvtilliten om denne er lav.
Raven Emerald Skrevet 20. mars 2019 #11945 Skrevet 20. mars 2019 Ryddet for krenkende utsagn, omtale av tredjeperson, latterliggjøring, spekulasjoner, og svar til dette. Raven Emerald, mod.
Justlooking Skrevet 20. mars 2019 #11946 Skrevet 20. mars 2019 8 timer siden, Macimba skrev: SE hadde ikke noe annet valg enn å stille til debatt uten å tape ansikt helt, så jeg vil ikke gi henne kred for det. Hun «måtte». Men den jenta er ganske så smart som stilte så nedtonet og la seg flat....... smart og uttenkt trekk. Jeg skulle ønske at folk avfølget henne. Jeg har aldri fulgt henne, men hun er umulig å unngå siden hun er fremelsket av så mange. Ja, hun «måtte». Og hun gjorde det eneste riktig, som er å legge seg flat. Da slipper du å argumentere og utad ser det bra ut for da er på en måte ballen lagt død. Og det at hun ikke så ut som den barbiedukker hun vanligvis gjør, var også lurt i denne sammenhengen 11
Missy1 Skrevet 20. mars 2019 #11947 Skrevet 20. mars 2019 11 timer siden, Andrea89 skrev: Synes det er veldig rart hvordan journalisten i debatten tenker at problemet kan løses ved å avfølge. Min eldste datter er 6 (!), snart 7 år og går i 1. klasse. I en eller annen sammenheng figurerte Sophie Elise på TV-skjermen for en tid siden, og min datter sier «heter ikke hun Sophie?». Jeg følger ikke SE SoMe, ser ikke programmene hennes på TV, jenta mi har ikke telefon, og har nettopp lært seg å lese. Likevel har hun på ett eller annet vis blitt eksponert for SE, og det har gjort såpass inntrykk at hun husker navnet hennes. Jeg vet ikke om det er på skolen, hos venner, eller etter å ha sett «skal vi danse» med besteforeldre det har skjedd, men poenget er at Norges mektigste mediekvinne virker vanskelig å unngå... Klart SE gjør inntrykk på de veldig unge jentene også. SE opererer seg til å se ut som en slags barbie. Jeg vet med sikkerhet at jeg hadde drømt om å se ut som henne da jeg var lita jente... jeg har hatt en vanskelig oppvekst, har veldig stort behov for bekreftelse (omsorgssvikt og blitt mobbet og utestengt, fra 6klasse- tredje år på VGs. Mobbet for at jeg var «stygg og rar»). Jeg kjenner jeg er ekstremt glad jeg ikke er ung tenåringsjente i den tiden vi lever i nå. Presset er så enormt!! Har selv operert brystene. Jeg ønsket å gjøre det da jeg var 18 også, men da var årsaken at jeg ønsket meg store pupper. Jeg lærte å like brystene mine, men etter svangerskap og amming fikk jeg en stor asymmetri som plaget meg fysisk så jeg opererte for å rette opp i det. (Skulle vise seg da, at årsaken til at asymmetrien var SÅ stor, var at bekkenet mitt var veldig skjevt etter et fall jeg hadde i svangerskapet. fant ut for et år siden og det er nesten 9 år etter jeg fødte. Idiot kirurg som ikke klarte å se det). Selvom jeg, iallfall etter min mening, hadde en god grunn til å operere så syns jeg det er kjempe flaut å ha «silikon-pupper». Jeg fremhever det ikke, jeg kler meg på en måte som ikke gjør det åpenlyst at jeg har operert. Og det til tross for at jeg er usikker og har stort bekreftelsesbehov.. forskjellen på meg og SE er vel at jeg opererte som voksen og hun opererte første gang på den dagen hun ble gammel nok (glad jeg ikke hadde så romslig økonomi som 18-åring). Evnen til å akseptere seg selv, og faktisk se seg selv, er noe som også følger alder og modenhet. Det er lettere å lære å like seg selv når man er forbi den tiden hormonene stormer vilt i kroppen. Jeg syns det er sykt at aldersgrensen for å utføre slike inngrep (totalt unødvendige inngrep) er så lav som den er. Burde heves til 25år, først da er evnen for å tenke konsekvenser, ferdig utviklet. Hadde hjulpet mye også hvis SE hadde sluttet å trykke alle inngreps-resultatene sine for seg selv. Det burde jo ikke være nødvendig å legge ut nakenbilder av rumpa hele tiden f.eks. Hun har jo tross alt operert for sin egen del... sier hun, selvom problemet åpenbart sitter i hodet (fy faen så lett å se seg blind på seg selv etter bare en operasjon, og veldig lett å bli bitt av basillen. Både ved inngrep og ved mindre ting som injeksjoner) 13
Justlooking Skrevet 20. mars 2019 #11948 Skrevet 20. mars 2019 1 time siden, Fragmentet skrev: https://www.nrk.no/kultur/forbrukartilsynet-reagerer-pa-marknadsforing-av-kosmetiske-behandlingar-1.14481647 Sophie Elise er en av de som har fått brev fra Forbrukertilsynet Så bra. Har merket meg denne klinikken men har merket meg mye mer fornebuklinikken som hun har nevnt 10-15 ganger det siste halvåret. Ikke direkte reklame med link osv, men veldig indirekte. 11
korallrev Skrevet 20. mars 2019 #11949 Skrevet 20. mars 2019 3 timer siden, Missy1 skrev: Ja, altså... det burde jo ikke vært nødvendig for SE å tatovere hodebunn sin. Hun har jo gått på piller som får håret til å gro verre enn ugress, så hun burde vel ikke ha noe problemer med flekker som mangler hår. Pillene virker supert mens hun får betalt. Det gjør også biooil tydeligvis... men utenom annonsetid, så er visst ikke effekten så bra. For nå har hun nettopp vært avbildet i DN og vist frem strekkmerkene som er like tydelige som før hun begynte med biooil, OG hun har dokumentert med bilder på bloggen at de hårpillene tydeligvis ikke virket allikevel. Hun innrømmer jo egentlig at hun reklamerer for produkter som ikke virker, og at hun har jukset med etter-bildene sine når hun har vist frem de fantastiske resultatene hun har fått av å bruke f.eks biooil. Dette er problemet med SE. Hun bruker resultatene hun har fått av kosmetiske behandlinger og plastisk kirurgi til å selge produkter for annonsører. F.eks rumpa, som hun brukte til å reklamere for blant annet bukser for å få sprettrumpe... med sin nyopererte rumpe da, som hun løy om i 2 år. Og småjentene biter rett på= penger i kassa til Sophie Elise AS En del av selve kjernen, dette. 2
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 20. mars 2019 #11951 Skrevet 20. mars 2019 Akkurat nå, Puny skrev: Bra jobba da! Må være utrolig kjipt å få den prisen... 😔
Puny Skrevet 20. mars 2019 #11952 Skrevet 20. mars 2019 2 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Må være utrolig kjipt å få den prisen... 😔 Nesten like kjipt som å være ung, påvirkelig og se opp til henne.... men bare nesten... 38
Birdo Skrevet 20. mars 2019 #11953 Skrevet 20. mars 2019 Ble skuffet over debatten, men det er mest pga hun journalisten og ikke minst programlederen selv. Måten han snakket til Kristin på kontra SE var latterlig.. Han hadde åpenbart tatt stilling på forhånd. 21
Jodaneida Skrevet 20. mars 2019 #11954 Skrevet 20. mars 2019 Joachim har laga ne video med bla. SE i. Har dere sett den?
Gjest hulillerunde Skrevet 20. mars 2019 #11955 Skrevet 20. mars 2019 4 minutter siden, Jodaneida skrev: Joachim har laga ne video med bla. SE i. Har dere sett den? Jeg prøvde, men syntes den var skikkelig teit og slo av
Gjest hulillerunde Skrevet 20. mars 2019 #11956 Skrevet 20. mars 2019 https://www.dagbladet.no/kjendis/har-fatt-rekordmange-nominasjoner-etter-blogg-krigen---det-er-trist/70895414 ser ut til at hun har fått enda flere nominasjoner bare fra i går
Djungelvrål Skrevet 20. mars 2019 #11957 Skrevet 20. mars 2019 På 15.3.2019 den 17.28, Kjærlighetsbarn98 skrev: Synes hun er tøff i denne videoen. Det er tydelig at hun har hatt det vanskelig og slitt lenge, og jeg beundrer henne for åpenheten hun viser i denne videoen. Hun har bein i nesa, det skal hun ha. Er det tøft å juge så det renner av deg?? 29
Rev. Revenge Skrevet 20. mars 2019 #11958 Skrevet 20. mars 2019 Og det er etter programmet er sendt at vi alle skjønner hvilket mediemaskineri det ligger bak TV-fremstillingen av pikeromsbloggerens silikonfjernede adferd med mangelen på den sedvanlige hår-, schmink- og glamourøshet fra f.eks. Harstad. 19
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 20. mars 2019 #11959 Skrevet 20. mars 2019 27 minutter siden, SupaWoman skrev: Er det tøft å juge så det renner av deg?? Nei, selvfølgelig ikke, men det er tøff å åpne seg offentlig om hvordan man har det.
AnonymBruker100 Skrevet 21. mars 2019 #11960 Skrevet 21. mars 2019 Hvorfor har hun noensinne blitt sett på et forbilde ? Hvis man ønsker å høre om og fra inspirerende kvinnelige forbilder vil jeg anbefale podcasten Powerladies ! 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå