Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Jeg tenker også at det er en generell ansvarsfraskrivelse i samfunnet vårt. Vi skylder fort på andre for de vanskene vi har fremfor å gå inn i oss selv. 

Så klart er det ikke bra å utbrodere om alle komplekser, fikse hele kroppen og omtrent gi rabattkoder på klinikker. Men synes det er ansvarsfraskrivelse å gi SE skylden for at så utrolig mange mennesker sliter med kroppspress. SE alene lager ikke det presset, og hvis noen sliter så med dette, så er det ofte noe som ligger bak som ikke handler om bloggere men egen sårbarhet, usikkerhet og komplekser. 

Alle har ansvar for eget liv og for å ta gode valg for seg selv. Det kan være veldig veldig vanskelig å regulere seg og unngå å oppsøke det som gjør oss vondt, men det handler mye om egen bevisstgjøring. Hvis jeg ikke liker kroppen min, så er ikke det noen andres feil. Det er heller ikke min feil, men det er mitt ansvar å lære å regulere det; og oppsøke hjelp om jeg ikke klarer det på egenhånd.

Jeg tror det er viktig at dette tas inn i skolen i mye større grad, at det støttes opp med flere helsesøstre og at også de voksne rundt barna og ungdommene er klar over hvordan mediene opererer. For dette er et samfunnsproblem, et strukturelt problem. Verken skylden eller løsningen hviler på en person, men hele samfunnet. Vi må ta tak, og derfor er denne debatten på generelt grunnlag uhyre viktig. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

@Kjærlighetsbarn98: jeg synes at du overfører dine egne følelser og hvordan du oppfatter dette kroppspresset fra S.E samt resten av media og overfører det over på andre mennesker.  Du kommer med uttalelser som; «jeg scroller forbi», «jeg lar meg ikke påvirke» Hvorfor gjør du det? På deg selv kjenner du ingen andre. 

Innleggrt ditt vitner om liten innsikt i bloggeres og medias usunne påvirkning på unge og usikre menneskesinn. Kanskje det hjelper å lette på blikket litt og ta andre perspektiver enn ditt eget? 

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 34
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
2 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

@Kjærlighetsbarn98: jeg synes at du overfører dine egne følelser og hvordan du oppfatter dette kroppspresset fra S.E samt resten av media og overfører det over på andre mennesker.  Du kommer med uttalelser som; «jeg scroller forbi», «jeg lar meg ikke påvirke» Hvorfor gjør du det? På deg selv kjenner du ingen andre. 

Innleggrt ditt vitner om liten innsikt i bloggeres og medias usunne påvirkning på unge og usikre menneskesinn. Kanskje det hjelper å lette på blikket litt og ta andre perspektiver enn ditt eget? 

Selvfølgelig mener jeg dette fokuset er usunt, og kan slå uheldig ut for mange. Jeg har også sagt at jeg synes debatten er viktig, og at jeg mener at grensen for å utføre plastisk kirurgi burde heves til 25 år. 

Jeg synes IKKE dette fokuset er bra. Jeg synes bare det blir feil å gi all skylden til en person. 

Skrevet (endret)
6 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Selvfølgelig mener jeg dette fokuset er usunt, og kan slå uheldig ut for mange. Jeg har også sagt at jeg synes debatten er viktig, og at jeg mener at grensen for å utføre plastisk kirurgi burde heves til 25 år. 

Jeg synes IKKE dette fokuset er bra. Jeg synes bare det blir feil å gi all skylden til en person. 

Hvor får du denne skyldfordelingen fra?? Dette er en kommersiell virksomhet og eieren, som er den mest aggressive intitiativtakeren når det gjelder å fremme kroppsspress skal selvfølgelig stilles til ansvar!

Jeg er lærer på videregående skole og skal derfor være et godt forbilde for unge mennesker. Hvordan stiller du deg til at jeg «tar en S.E»? Er det greit?   

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 19
Skrevet

Hvordan stiller folket seg til at jeg tar bilder av meg selv, halvnaken på for eks insta og skriver om psykiske problemer og nye diagnoser hver jævla uke? 

• Liker 11
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
Akkurat nå, Snaskesnusken skrev:

Hvor får du denne skyldfordelingen fra?? Dette er en kommersiell virksomhet og eieren, som er dem mest aggressive intitiativtakeren når det gjelder å fremme kroppsspress skal selvfølgelig stilles til ansvar!

Jeg er lærer på videregående skole og skal derfor være et godt forbilde for unge mennesker. Hvordan stiller du deg til at jeg «tar en S.E»? Er det greit?   

Ja, hun skal stilles til ansvar. Alle som eier en kommersiell virksomhet har retningslinjer å følge, og jeg håper det blir vedtatt at det ikke er lov å reklamere for plastikk kirurgi. Håper også det kommer regler for hva man kan skrive eller ikke som influencer. 

Jeg tror nesten det må lover til som regulerer dette for at kroppspress skal få mindre plass i samfunnet. 

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
Akkurat nå, Snaskesnusken skrev:

Hvordan stiller folket seg til at jeg tar bilder av meg selv, halvnaken på for eks insta og skriver om psykiske problemer og nye diagnoser hver jævla uke? 

Det burde absolutt finnes klare retningslinjer for hva man kan skrive og ikke. Samtidig innskrenket dette ytringsfriheten. Er det noe vi ønsker?

Skrevet
Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Ja, hun skal stilles til ansvar. Alle som eier en kommersiell virksomhet har retningslinjer å følge, og jeg håper det blir vedtatt at det ikke er lov å reklamere for plastikk kirurgi. Håper også det kommer regler for hva man kan skrive eller ikke som influencer. 

Jeg tror nesten det må lover til som regulerer dette for at kroppspress skal få mindre plass i samfunnet. 

Her er vi enige! 

• Liker 2
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Det burde absolutt finnes klare retningslinjer for hva man kan skrive og ikke. Samtidig innskrenket dette ytringsfriheten. Er det noe vi ønsker?

Er jeg et godt forbilde om jeg stiller opp naken på bilder og skriver om psykiske problemer og tilegner meg nye diagnoser hver uke? Tror du noen vil ansette meg og anse meg som en god rollemodell for ungdommen? 

Å være en god rollemodell for barn og er har ingenting med at ytringsfriheten blir innskrenket! Ytringsfriheten har en pris.. noe som S.E kjenner på i disse dager. Hun har valgt å misbruke ytringsfriheten da hun påvirker unge mennesker negativt! 

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 6
Gjest Mocchhaa
Skrevet
12 minutter siden, Snaskesnusken said:

Hvor får du denne skyldfordelingen fra?? Dette er en kommersiell virksomhet og eieren, som er den mest aggressive intitiativtakeren når det gjelder å fremme kroppsspress skal selvfølgelig stilles til ansvar!

Det er da ett mye større problem en KUN Sophie Elise! Hva er det du ikke skjønner med det? Jeg har hele tiden vært for Kristin sitt budskap, til tross for at jeg ikke var enig i videoen Kristin la ut, så tenkte jeg for meg selv når debatten kom at det kanskje kom noe godt ut av det, de sku tross alt diskutere kroppspress? 

Kristin brukte mye av tiden på å regelrett drite Sophie Elise ut, rett eller ikke, så ble hele debatten så rettet mot Sophie fra Kristin sin side, at det blir for dumt. Hvorfor ikke heller prøve å finne ut hvor grensen skal gå, og hva bloggere skal stå for herretter? 

Hun var mer opptatt av å angripe SE en og faktisk se hvor vi må gjøre endringer, for å få slutt på dette hysteriet!!! 

Skrevet

Vil legge til at jeg har spurt elever i diverse klasser på VG1 & VG2 om hvordan de hadde tenkt om meg dersom jeg hadde oppført meg slik som S.E bedriver i sosiale medier. Jeg spurte også om hvordan de hadde stilt seg til meg dersom jeg hadde deltatt på pardadise hotel.. En elev hevdet at det var «konge» mens de andre ikke var positive til dette i det hele tatt. De mente at de ikke ville ha samme respekten for meg som de har nå. 

En elev hevdet også at foreldrene deres også ville ha reagert da de anså bloggere som elendige rollemodeller.

• Liker 10
Skrevet (endret)
2 minutter siden, BlondeVikingRage skrev:

Det er da ett mye større problem en KUN Sophie Elise! Hva er det du ikke skjønner med det? Jeg har hele tiden vært for Kristin sitt budskap, til tross for at jeg ikke var enig i videoen Kristin la ut, så tenkte jeg for meg selv når debatten kom at det kanskje kom noe godt ut av det, de sku tross alt diskutere kroppspress? 

Kristin brukte mye av tiden på å regelrett drite Sophie Elise ut, rett eller ikke, så ble hele debatten så rettet mot Sophie fra Kristin sin side, at det blir for dumt. Hvorfor ikke heller prøve å finne ut hvor grensen skal gå, og hva bloggere skal stå for herretter? 

Hun var mer opptatt av å angripe SE en og faktisk se hvor vi må gjøre endringer, for å få slutt på dette hysteriet!!! 

Denne tråden handler om S.E og det er derfor naturlig å diskutere hennes virkosmhet!

S.E driter seg selv ut og det har hun gjort over en periode på flere år.. 

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 14
Skrevet
20 timer siden, herzeleid skrev:

Synes Sophie Elise kom overraskende godt ut av debatten, og hennes meningsmotstandere tilsvarende dårlig. Samtidig avslører det kanskje at en i større grad må fokusere på hva som gjør at unge jenter følger denne typen hodeløse bloggere, og at de ikke får mer negativ omtale, heller enn å "ta" bloggeren. Sophie Elise fremstår mest av alt som en jentunge på dypt vann som mediene er livredde for å kritisere, og der den minste antydning til mer reflekterte meninger blir hauset opp og "hyllet". 

Det er som journalisten sa det et samfunnsproblem at disse bloggerne følges generelt og spesielt av yngre mennesker. Mediene som skriver om bloggerne og bloggerne er avhengige av hverandre. Det er ikke mye bedre at alle disse fantastiske norske komikerne aldri får annet enn tommel opp av de mediene som følger og hyper dem. Hjernedødt, pinlig og flaut. Mange grupper styrer mediebildet om seg og sin bransje gjennom at ansatte i mediene åpenbart er grenseløse beundrere av dem. VG er nevnt.

• Liker 1
Skrevet
59 minutter siden, Missy1 skrev:

Ja, altså... det burde jo ikke vært nødvendig for SE å tatovere hodebunn sin. Hun har jo gått på piller som får håret til å gro verre enn ugress, så hun burde vel ikke ha noe problemer med flekker som mangler hår. 

Pillene virker supert mens hun får betalt. Det gjør også biooil tydeligvis... men utenom annonsetid, så er visst ikke effekten så bra. For nå har hun nettopp vært avbildet i DN og vist frem strekkmerkene som er like tydelige som før hun begynte med biooil, OG hun har dokumentert med bilder på bloggen at de hårpillene tydeligvis ikke virket allikevel. 

Hun innrømmer jo egentlig at hun reklamerer for produkter som ikke virker, og at hun har jukset med etter-bildene sine når hun har vist frem de fantastiske resultatene hun har fått av å bruke f.eks biooil. 

Dette er problemet med SE. Hun bruker resultatene hun har fått av kosmetiske behandlinger og plastisk kirurgi til å selge produkter for annonsører. F.eks rumpa, som hun brukte til å reklamere for blant annet bukser for å få sprettrumpe... med sin nyopererte rumpe da, som hun løy om i 2 år. Og småjentene biter rett på= penger i kassa til Sophie Elise AS 

Nettopp! DETTE er for meg det verste med SE. 

• Liker 9
Skrevet
19 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Dette sa hun veldig tydelig; at plastisk kirurgi og inngrep aldri har fått henne til å føle seg bedre, at selvtilliten ikke har økt, at det ikke har fikset noen ting. 

SE var politisk korrekt. Faktum er at hun bruker kirurgi m.m..

• Liker 13
Gjest Lexie Grey
Skrevet
19 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Ja, kunne ikke vært mer enig. 💜 Jeg tror SE er en stor støtte for alle ofrene for kroppspresset. Hun har gått gjennom det selv, og vet mye om hva det vil si å slite med det. Synes det er fint at hun har fått så mange henvendelser fra unge jenter om at innleggene har hjulpet dem 

Unnskyld, men jeg kan virkelig ikke forstå hvordan du kan mene noe sånt? Nå leser ikke jeg bloggen hennes slavisk, men når jeg først scroller gjennom ser jeg halvnakne bilder der hun fremhever den opererte rumpa og nærmest presser den opp i kameraet. Hun er åpen om komplekser også, f.eks å vise frem strekkmerker og forklarer leserne at det er noe de aller fleste jenter har og at man bør elske dem fordi de er en del av oss. Kort tid etterpå slenger hun inn en rabattkode på BioOil som er bevist at bl.a kan fjerne strekkmerker.. 🙄 And the list goes on.

Om hun hadde fremhevet og omfavnet det naturlige, det ekte og slik vi faktisk er skapt uten å bevisst og ubevisst forklare at man bare kan legge seg under kniven, fylle/ sprøyte inn litt her og der, så kunne jeg vært enig med deg. Så jeg kan ikke fatte hvordan du kan skrive at SE er en støtte for alle ofrene for kroppspresset, hun er jo det tvert motsatte spør du meg.

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
3 minutter siden, Simpson skrev:

SE var politisk korrekt. Faktum er at hun bruker kirurgi m.m..

Ja, hun bruker selv kirurgi, men innser at det ikke hjelper til å få bedre selvbilde. 

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
Akkurat nå, Moondance skrev:

Unnskyld, men jeg kan virkelig ikke forstå hvordan du kan mene noe sånt? Nå leser ikke jeg bloggen hennes slavisk, men når jeg først scroller gjennom ser jeg halvnakne bilder der hun fremhever den opererte rumpa og nærmest presser den opp i kameraet. Hun er åpen om komplekser også, f.eks å vise frem strekkmerker og forklarer leserne at det er noe de aller fleste jenter har og at man bør elske dem fordi de er en del av oss. Kort tid etterpå slenger hun inn en rabattkode på BioOil som er bevist at bl.a kan fjerne strekkmerker.. 🙄 And the list goes on.

Om hun hadde fremhevet og omfavnet det naturlige, det ekte og slik vi faktisk er skapt uten å bevisst og ubevisst forklare at man bare kan legge seg under kniven, fylle/ sprøyte inn litt her og der, så kunne jeg vært enig med deg. Så jeg kan ikke fatte hvordan du kan skrive at SE er en støtte for alle ofrene for kroppspresset, hun er jo det tvert motsatte spør du meg.

Hei 

Jeg så flere reagerte på akkurat den setningen og var veldig uenig. Det jeg mente var at, la oss si at hun møter ei yngre jente som sliter med kroppskomplekser, så tror jeg hun ville forstått veldig godt hvordan denne jenta følte seg fordi hun har gått gjennom det selv. 

Skrevet
11 timer siden, Flisespikker skrev:

Hun var jo overhode ikke flink å svare for seg, hun la seg jo bare flat gang på gang. 

SE er god skriftlig  men ikke muntlig. Hun er ikke på ballen i tv-debatter

Har stusset på det. Skriver hun bloggen selv?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...