Emmelise Skrevet 19. mars 2019 #11821 Skrevet 19. mars 2019 1 minutt siden, AntiBullshit skrev: Helt enig. Synes Kristin kjørte seg veldig fast, fikk liksom ikke tak på hva hun ønsket å få ut av debatten. Hvordan skal man lage regelverk for å begrense influenceres ytringer rundt kroppsmodifisering uten å samtidig innskrenke yttrigsfriheten? Hvis det er et regelverk hun savner da. Når ingen har forslag til løsning så blir de bare stående der å gape Vanskelig er det vel egentlig ikke. I Norge er det ikke lov å ha reklame rettet mot barn på tv f. eks. Sophie Elise er jo ikke en privatperson når hun blogger om kosmetiske inngrep og vifter med rabattkode etterpå, det er jo en avtale satt opp med et firma. Så da setter man et lignende grep i lovverket angående reklame om kosmetiske inngrep. 6
MortenMinstelønn Skrevet 19. mars 2019 #11822 Skrevet 19. mars 2019 (endret) Har aldri lest noe fra bloggen hennes. Kommer sikkert ikke til å gjøre det heller. Men ble veldig positivt overrasket over opptredenen på NRK. Og utrolig kul hårsveis:) BTW. Veldig mye fokus på jenter og unge kvinner nå. Deres problemer og depresjoner. Bør noen snart stille opp for alle gutter og unge menn som går stille ut døren og forsvinner for alltid uten en lyd? 2/3 av alle selvmord i Norge i 2016 var hankjønn. Kan noen i media vær så snill å tale deres sak,da de stort sett holder kjeft selv? Ingen klaging fra meg. Bare nevner det. Endret 19. mars 2019 av MortenMinstelønn 9
kahaki Skrevet 19. mars 2019 #11823 Skrevet 19. mars 2019 Akkurat nå, MortenMinstelønn skrev: Har aldri lest noe fra bloggen hennes. Kommer sikkert ikke til å gjøre det heller. Men ble veldig positivt overrasket over opptredenen på NRK. Og utrolig kul hårsveis:) BTW. Veldig mye fokus på jenter og unge kvinner nå. Deres problemer og depresjoner. Bør noen snart stille opp for alle gutter og unge menn som går stille ut døren og forsvinner for alltid uten en lyd? 2/3 av alle selvmord i Norge i 2016 var hankjønn. Kan noen i media vær så snill å tale deres sak,da de stort sett holder kjeft selv? Ingen klaging. Bare nevner det. Lag en blogg😅 12
Gjest trinet Skrevet 19. mars 2019 #11824 Skrevet 19. mars 2019 1 minutt siden, MortenMinstelønn skrev: Har aldri lest noe fra bloggen hennes. Kommer sikkert ikke til å gjøre det heller. Men ble veldig positivt overrasket over opptredenen på NRK. Og utrolig kul hårsveis:) BTW. Veldig mye fokus på jenter og unge kvinner nå. Deres problemer og depresjoner. Bør noen snart stille opp for alle gutter og unge menn som går stille ut døren og forsvinner for alltid uten en lyd? 2/3 av alle selvmord i Norge i 2016 var hankjønn. Kan noen i media vær så snill å tale deres sak,da de stort sett holder kjeft selv? Ingen klaging. Bare nevner det. Det er og veldig viktig. Men det er ikke det denne diskusjonen handler om.
AntiBullshit Skrevet 19. mars 2019 #11825 Skrevet 19. mars 2019 Akkurat nå, Emmelise skrev: Vanskelig er det vel egentlig ikke. I Norge er det ikke lov å ha reklame rettet mot barn på tv f. eks. Sophie Elise er jo ikke en privatperson når hun blogger om kosmetiske inngrep og vifter med rabattkode etterpå, det er jo en avtale satt opp med et firma. Så da setter man et lignende grep i lovverket angående reklame om kosmetiske inngrep. Hun har ikke reklamert for hårfeste-tatoveringen eller hip-dipsene sine. Det er likevel promotering av kroppsmodifisering. Hvordan en skal kunne nekte en blogger å skrive om hårfestet sitt eller hoftepartiet uten å innskrenke ytringsfriheten vet jeg fortsatt ikke.
MortenMinstelønn Skrevet 19. mars 2019 #11826 Skrevet 19. mars 2019 Akkurat nå, kahaki skrev: Lag en blogg😅 hehe:) 2
LilleSnupp Skrevet 19. mars 2019 #11827 Skrevet 19. mars 2019 Geniale forslag fra debatten: De burde heller ringt SE.. ja, da har du virkelig skjønt hva debatten handler om. NOT! Eller å legge ansvaret over på barn og foreldrene.. Eller barn/unge kunne jo bare avfølge.. Jeg har faktisk ikke ord! 40
Emmelise Skrevet 19. mars 2019 #11828 Skrevet 19. mars 2019 Akkurat nå, AntiBullshit skrev: Hun har ikke reklamert for hårfeste-tatoveringen eller hip-dipsene sine. Det er likevel promotering av kroppsmodifisering. Hvordan en skal kunne nekte en blogger å skrive om hårfestet sitt eller hoftepartiet uten å innskrenke ytringsfriheten vet jeg fortsatt ikke. Sant nok, men et ordentlig lovverk rundt reklame vedrørende kosmetiske inngrep vil alikevel være en god begynnelse. Og så finner man forhåpentligvis ut av resten etter hvert. 2
Populært innlegg DianaV Skrevet 19. mars 2019 Populært innlegg #11829 Skrevet 19. mars 2019 Sleng opp hånda alle som aldri har sett Sofie Elise så lite sminket før 🖐️ 74
Vipser Skrevet 19. mars 2019 #11830 Skrevet 19. mars 2019 I debatten protester hun mot bruken av ordet "hip dips" og sa hun skrev "hip dips are forever" (som i det er positivt med hip dips). Her, derimot, skriver hun at hun for tiden trener for å motvirke hip dips. Som i det er negativt med hip dips. (noen bør sikkert screenshotte siden dette nok blir slettet innen kort tid) Fett for de som aldri har lest bloggen og får et bedre inntrykk av henne etter å ha sett debatten. 30
Populært innlegg xemiliex Skrevet 19. mars 2019 Populært innlegg #11831 Skrevet 19. mars 2019 At Sophie Elise velger dagens debatt til å legge fra seg all verdens løshår og stå frem med sitt naturlige hår i en offentlig sammenheng, bekrefter nettopp Gjelsviks karakteritikk av henne som manipulativ. Komisk kalkulert. Et god natt av en debatt. Kristin Gjelsvik var langt bedre og mer poengtert sist gang, Linnea Myhre er alltid svak i muntlige format og denne Skjeggestad virket ikke det minste innsatt i premisset for debatten. 84
Snaskesnusken Skrevet 19. mars 2019 #11832 Skrevet 19. mars 2019 1 minutt siden, Minitroll skrev: Ungdom opplever nok mye press uansett kjønn. Tror det var en debatt for litt siden om tinder og menn som ble valgt bort fordi de er for lave. Og det er et tegn på hvor rått kjøttmarkedet er idag. Men har ennå til gode å se en mannlig blogger dokumentere at han nettopp har "svippet innom" den private ortopeden for å sette skruer i beina for å skru opp egen høyde. Eller skryte av penisforlengelsen og hårtransplantasjonen. Jeg måtte le litt av innlegget ditt da jeg fikk mange rare bilde i hodet her av «influencermannfolk» 😂 Men du har helt rett. 11
Pust Skrevet 19. mars 2019 #11833 Skrevet 19. mars 2019 2 minutter siden, DianaV skrev: Sleng opp hånda alle som aldri har sett Sofie Elise så lite sminket før 🖐️ Det var så åpenlyst strategisk at jeg måtte le litt. Men, uff for en forestilling. Journalisten ante ikke hva det dreide seg om og representanten for plastisk kirurgi snakket bare tull. Bloggerne tippet over i usakligheter og Sofie bare jatter med og hadde ikke noe å komme med. Gjesp. 23
MortenMinstelønn Skrevet 19. mars 2019 #11834 Skrevet 19. mars 2019 (endret) 6 minutter siden, Minitroll skrev: Ungdom opplever nok mye press uansett kjønn. Tror det var en debatt for litt siden om tinder og menn som ble valgt bort fordi de er for lave. Og det er et tegn på hvor rått kjøttmarkedet er idag. Men har ennå til gode å se en mannlig blogger dokumentere at han nettopp har "svippet innom" den private ortopeden for å sette skruer i beina for å skru opp egen høyde. Eller skryte av penisforlengelsen og hårtransplantasjonen. Sant nok. Skal ikke lage en stor sak ut av dette, men siste svar var i sammenheng med at to av tre selvmord er gutter og menn. Det var litt av poenget mitt. Endret 19. mars 2019 av MortenMinstelønn 4
Littlewoman Skrevet 19. mars 2019 #11835 Skrevet 19. mars 2019 3 minutter siden, xemiliex skrev: At Sophie Elise velger dagens debatt til å legge fra seg all verdens løshår og stå frem med sitt naturlige hår i en offentlig sammenheng, bekrefter nettopp Gjelsviks karakteritikk av henne som manipulativ. Komisk kalkulert. Et god natt av en debatt. Kristin Gjelsvik var langt bedre og mer poengtert sist gang, Linnea Myhre er alltid svak i muntlige format og denne Skjeggestad virket ikke det minste innsatt i premisset for debatten. 100%.....her er det tydlig at en ikke hadde satt seg inn i ting (NRK) og Myhre skuffet på mange måter 12
Gjest trinet Skrevet 19. mars 2019 #11836 Skrevet 19. mars 2019 Ble oppgitt av debatten, følte ikke poenget kom frem. MEN nå er SE klar over at hun ikke har så mye å gå på lengre, så hun må roe ned på enn del områder. Og det er bra! Og hun har endelig fått kritikk fra flere hold. Noe jeg har savnet lenge.
Minitroll Skrevet 19. mars 2019 #11837 Skrevet 19. mars 2019 3 minutter siden, MortenMinstelønn skrev: Sant nok. Skal ikke lage en stor sak ut av dette, men siste svar , var i sammenheng med at to av tre selvmord er gutter og menn. Det var litt av poenget mitt. Ja, skjønner. Og det bør komme sterkere frem i mediene. Skulle ønske vi visste HVORFOR så mange unge menn velger å ende livet. F.eks gikk jeg i en liten yrkefag-klasse på vgs. 4 av guttene tok sitt eget før de ble 25. Det er trist og garantert veldig komplekst. 5
Gjest BabyBlue Skrevet 19. mars 2019 #11838 Skrevet 19. mars 2019 10 minutter siden, MortenMinstelønn skrev: Har aldri lest noe fra bloggen hennes. Kommer sikkert ikke til å gjøre det heller. Men ble veldig positivt overrasket over opptredenen på NRK. Og utrolig kul hårsveis:) BTW. Veldig mye fokus på jenter og unge kvinner nå. Deres problemer og depresjoner. Bør noen snart stille opp for alle gutter og unge menn som går stille ut døren og forsvinner for alltid uten en lyd? 2/3 av alle selvmord i Norge i 2016 var hankjønn. Kan noen i media vær så snill å tale deres sak,da de stort sett holder kjeft selv? Ingen klaging fra meg. Bare nevner det. Senest i dag leste jeg en artikkel i avisa som omhandlet selvmord og hvor viktig det er å bryte tabuet rundt det. Og der var det en mann som delte historien om broren sin som tok selvmord. Det blir nevnt, men det er forskjell på hovedoppslag på NRK.no og en tosiders artikkel i en lokalavis som står bak en betalingsmur på nett.
Hedy Lamarr Skrevet 19. mars 2019 #11839 Skrevet 19. mars 2019 Jeg måtte google hip dips. Altså, er det et problem? Har aldri lest SE sin blogg, men dette er altså noe hun har tatt opp som en "feil" med kroppen sin? Og som fansen da umiddelbart sjekker i speilet om de burde bekymer seg over eller rette på? Jeg har egentlig mye å si om den debatten, som han plastisk kirurgi-talsmannens hjelpeløse utspill og Aftenposten-journalistens ignoranse. Men jeg kommer ikke over de hip dips'ene. Beklager avsporingen. 13
Gjest Lexie Grey Skrevet 19. mars 2019 #11840 Skrevet 19. mars 2019 Synes det er så trist, frustrerende og nytteløst når hun svarer så mange ganger i løpet av debatten "Jeg ser den feilen jeg gjorde, jeg legger meg flat og har lært av det og skal ta det med meg videre." 🙄 For det første er hun så monoton og følelsesløs i ansiktsuttrykkene at bare det gjør at troverdigheten faller. For det andre har hun sagt det så vanvittig mange ganger før og fortsetter så i samme spor med halvnakne, poserende selfies umiddelbart etterpå, f.eks bildet hun la ut på Instagram etter videoen til Kristin. Som selvsagt var for å provosere. Og der ser man. Jeg tror dessverre ikke på at du, Sophie Elise, tok med deg noe fra debatten mtp. hvordan du har vist deg tidligere. Du viser heller ikke et snev av ekte forståelse og ansvar, ikke i dag heller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå