Populært innlegg K91 Skrevet 19. mars 2019 Populært innlegg #11801 Skrevet 19. mars 2019 Sophie Elise stilte selvfølgelig opp med naturlig hår og null sminke. Haha, hun er så utspekulert! Og hun journalisten fra Aftenposten hadde ingenting i den debatten og gjøre, hun skjønte jo ikke engang hva det dreide seg om og trodde ett blogginnlegg om tatovert hodebunn var hele problemet. Herregud.. 54
Zenhouse Skrevet 19. mars 2019 #11802 Skrevet 19. mars 2019 Arrgh, og ikke et ord om dobbeltmoralen her? Ja, det er sikkert mange som takker henne og syns at det er modig av henne å vise strekkmerkene sine og sikkert like mange som drar og kjøper bio oil for å få strekkmerkene sine vekk også. Og dette er bare et lite eksempel. 26
Gjest hulillerunde Skrevet 19. mars 2019 #11803 Skrevet 19. mars 2019 1 minutt siden, Zenhouse skrev: Arrgh, og ikke et ord om dobbeltmoralen her? Ja, det er sikkert mange som takker henne og syns at det er modig av henne å vise strekkmerkene sine og sikkert like mange som drar og kjøper bio oil for å få strekkmerkene sine vekk også. Og dette er bare et lite eksempel. Det er synd at ingenting av dette ble tatt opp, for da hadde det kommet frem hvor vanvittig dobbeltmoralsk hun er
morhjertegod Skrevet 19. mars 2019 #11804 Skrevet 19. mars 2019 16 minutter siden, Peaky Blinders skrev: Dama fra Gullbarbien (fikk ikke med meg navnet) er god til å forstå skillet mellom privatperson og firma syns jeg. Det er et viktig skille, og veldig bra at hun er klar på det. Hun heter Mina Vinje. 10
Poit Skrevet 19. mars 2019 #11805 Skrevet 19. mars 2019 Da Solvang tok opp de stygge kommentarene SE har fått, og prøvde å legge ansvaret/skylden for det på Kristin... Skal man la være å ta opp viktige tema fordi enkelte folk ikke eier selvsensur? Og om SE fikk 100 tilbakemeldinger, hvor 5 stk var av typen ''drep deg selv'' og resten var av typen ''jeg er uenig med deg!'', kan man si man fikke hundre hetsende kommentarer? All erfaring tilsier at Influencerne er troende til det. 37
Minitroll Skrevet 19. mars 2019 #11806 Skrevet 19. mars 2019 4 minutter siden, K91 skrev: Sophie Elise stilte selvfølgelig opp med naturlig hår og null sminke. Haha, hun er så utspekulert! Og hun journalisten fra Aftenposten hadde ingenting i den debatten og gjøre, hun skjønte jo ikke engang hva det dreide seg om og trodde ett blogginnlegg om tatovert hodebunn var hele problemet. Herregud.. Null sminke?? tror du må ta en tur til specsavers, kjære K91.. 10
kahaki Skrevet 19. mars 2019 #11807 Skrevet 19. mars 2019 Tatt av hairextension, tatt av vippene... Hun forsøker å se så naturlig ut som mulig. Dette er et spill ja... 35
miss summers Skrevet 19. mars 2019 #11808 Skrevet 19. mars 2019 Herregud jeg blir oppgitt av SE’s respons på gullbarbie. 28
Gjest Lexie Grey Skrevet 19. mars 2019 #11809 Skrevet 19. mars 2019 (endret) At Helene Skjeggestad (journalisten) tok over hele debatten og mente alt handlet om Sophie Elises tatovering av hodebunnen.. Jeg gir opp. Endret 19. mars 2019 av Moondance La til navn
herzeleid Skrevet 19. mars 2019 #11810 Skrevet 19. mars 2019 Synes Sophie Elise kom overraskende godt ut av debatten, og hennes meningsmotstandere tilsvarende dårlig. Samtidig avslører det kanskje at en i større grad må fokusere på hva som gjør at unge jenter følger denne typen hodeløse bloggere, og at de ikke får mer negativ omtale, heller enn å "ta" bloggeren. Sophie Elise fremstår mest av alt som en jentunge på dypt vann som mediene er livredde for å kritisere, og der den minste antydning til mer reflekterte meninger blir hauset opp og "hyllet". 3
June_1 Skrevet 19. mars 2019 #11811 Skrevet 19. mars 2019 Debatten handlet mye om denne tatoveringen SE har tatt. Hun beklager på det dypeste og burde ha "tenkt seg bedre om". Det er jo nettopp dette som er problemet. Hun tenker kun på seg selv. Hun er avhengig av komplimenter og "likes". Og dette er jo bare en brøkdel av hva hun har lagt ut om hva hun har fiksa på. Ingen tvil overhodet om at dette var nøye preppet og planlagt av "teamet" hennes i forkant av debatten. Hun møter naturlig og usminket. Og hun snakker som om hun leser opp fra et manus (mao godt øvd inn i forkant). Nei, altså SE. Før du slutter å legge ut halvnakne bilder hvor du ligger å ruller på gulvet i g-streng annenhver dag på IG og andre SoMe kanaler, får du ingen troverdighet herfra. Du har skodd deg på støtte fra dine følgere, uansett hva du har sagt og gjort den siste tiden. Etter "at du vant Norges hjerter" (som du selv så for en stund siden). Men det er jammen på tide at denne debatten kommer opp! Selv om kveldens var alt for dårlig, håper jeg den ikke stopper med det. 39
K91 Skrevet 19. mars 2019 #11812 Skrevet 19. mars 2019 Synes Mina Vinje kom veldig bra ut av denne debatten. Klar, saklig og tydelig tale. «Bloggere har et ansvar de ikke tar»!! 36
Fragmentet Skrevet 19. mars 2019 #11813 Skrevet 19. mars 2019 Overskrift på NRK "Sophie Elise legger seg flat"... ja, da kan Sophie Elise AS rulle og gå som vanlig igjen. Jeg har ingenting konstruktivt å komme med nå, om debatten eller veien videre om bloggerens kommersielle bedrift. Jeg kjenner virkelig på en trist følelse nå. 32
miss summers Skrevet 19. mars 2019 #11814 Skrevet 19. mars 2019 2 minutter siden, K91 skrev: Synes Mina Vinje kom veldig bra ut av denne debatten. Klar, saklig og tydelig tale. «Bloggere har et ansvar de ikke tar»!! Ja, det syns jeg og. 8
DianaV Skrevet 19. mars 2019 #11815 Skrevet 19. mars 2019 (endret) https://www.dagbladet.no/kultur/sophie-elise-har-ikke-klaer-pa-seg/70891436 "Som i historien med Keiserens nye klær, har Gjelsvik vært en av de første som har pekt ut det vi alle nå har et ansvar for å innse: Sophie Elise, og alle influensere forøvrig, har ikke klær på seg." Endret 19. mars 2019 av DianaV 7
Snaskesnusken Skrevet 19. mars 2019 #11816 Skrevet 19. mars 2019 3 minutter siden, K91 skrev: Synes Mina Vinje kom veldig bra ut av denne debatten. Klar, saklig og tydelig tale. «Bloggere har et ansvar de ikke tar»!! Enig! 4
AnonymBruker100 Skrevet 19. mars 2019 #11817 Skrevet 19. mars 2019 Det er veldig rart at det ikke er tillatt med reklame rettet mot barn, men plastikk-kirurgi reklame rettet mot sårbar ungdom er liksom innafor...? 34
Jobbermedbarn Skrevet 19. mars 2019 #11818 Skrevet 19. mars 2019 4 minutter siden, K91 skrev: Synes Mina Vinje kom veldig bra ut av denne debatten. Klar, saklig og tydelig tale. «Bloggere har et ansvar de ikke tar»!! Enig, men synes Kristin også klarte seg bra! Hun journalisten derimot😱 25
AntiBullshit Skrevet 19. mars 2019 #11819 Skrevet 19. mars 2019 1 minutt siden, K91 skrev: Synes Mina Vinje kom veldig bra ut av denne debatten. Klar, saklig og tydelig tale. «Bloggere har et ansvar de ikke tar»!! Helt enig. Synes Kristin kjørte seg veldig fast, fikk liksom ikke tak på hva hun ønsket å få ut av debatten. Hvordan skal man lage regelverk for å begrense influenceres ytringer rundt kroppsmodifisering uten å samtidig innskrenke yttrigsfriheten? Hvis det er et regelverk hun savner da. Når ingen har forslag til løsning så blir de bare stående der å gape 9
Eveliina Skrevet 19. mars 2019 #11820 Skrevet 19. mars 2019 (endret) For en som ikke har fulgt Sophie Elise og hennes univers noe særlig, hovedsaklig lest artiklene og innleggene rundt akkurat denne saken, så var det Sophie Elise som kommer sterkest ut av denne debatten. Hun er tydeligvis drillet på forhånd av management, far osv, og hadde klare motspørmål. Ja, jeg er klar over at hun motsier hva hun har sagt og gjort før, at det er taktikk med nedtona fremtoning osv. Men likevel, så har hun bedre taktikk i selve debatten. Hun legger seg flat, og hun har nyanserende spørsmål og innvendinger. Kristin og LInnea klarte aldri å løfte dette til de prinsipielle samfunnsspørmålene, er mitt inntrykk. De kjørte på med for mye detaljer som ikke passet i dette formatet, og som ble oppfatta som faktisk personangrep på Sophie Elise - når det går på detaljpirking på sitater fra blogg. (Sier ikke at det var et personangrep, men det kan oppfattes sånn.) Damen fra Aftenposten hadde ikke skjønt hva dette egentlig dreier seg om, og skulle tydeligvis være en motstemme i debatten. Kristin og Linnea virket totalt uforberedt på argumentene som kom. De virket generelt sett veldig lite forberedt? De hadde tydeligvis sin agenda og sitt budskap, men det virket ikke reflektert. Hele greie virka bare overflatisk og flaut. Han som virkelig dreit seg ut her da, var etter mitt syn han mannen som representerte plastisk kirurgi (? - fikk ikke helt med meg navn/detaljene). Han ble overhøvla av representanten fra Høyre, og snakka tydeligvis om noe helt annet enn saken som ble tatt opp - forbud mot kosmetiske inngrep vs forbud mot reklame for kosmetiske inngrep? Endret 19. mars 2019 av Eveliina skrivefeil 19
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå