MortenMinstelønn Skrevet 19. mars 2019 #11841 Skrevet 19. mars 2019 Gode poenger fra BabyBlue og Minitroll. Hvorfor? Vi kommuniserer ikke like godt. Og dette burde media velge å grave litt mer i. Ikke for meg:) Men tenåringer. Men nok klaging. Om oss menn:) 3
Isild Skrevet 19. mars 2019 #11842 Skrevet 19. mars 2019 Denne debatten ble bare rot... desverre. Men jeg tror Kristins "torden-video" har satt igang debatter som kommer til å fortsette der de er viktigst - rundt middagsbordene, og blandt ungdommen/leserne selv. Flere unge blogglesere begynner nok å bli lei av utseendefokuset, og kommer etterhvert til å kreve mer enn bare sexy bilder, reklame og selvdigging fra bloggene de velger å følge. Det blir kjedelig i lengden. Før vi vet ordet av det så velger kanskje ungdom at det er helt "ut" å følge den typen influencere i hele tatt. Det er leserne som egentlig bestemmer, ikke influencerne. Plutselig så forandrer leserne markedet. 18
Gjest hulillerunde Skrevet 19. mars 2019 #11843 Skrevet 19. mars 2019 Det virker litt som om man ikke skal kunne ytre seg på en så tydelig måte om en bedrift/person som det Kristin gjorde i videoen fordi andre kan komme til å sende dritt til denne bedriften/personen. Kristin får jo spørsmål om akkurat det, og det høres ut som at bare fordi man vet at ikke alle klarer å forholde seg saklig så skal man da la være å si fra når man mener noe er helt bak mål!
MortenMinstelønn Skrevet 19. mars 2019 #11844 Skrevet 19. mars 2019 2 minutter siden, Isild skrev: Før vi vet ordet av det så velger kanskje ungdom at det er helt "ut" å følge den typen influencere i hele tatt. Det er leserne som egentlig bestemmer, ikke influencerne. Plutselig så forandrer leserne markedet. Om hundre år skal jeg banne på at tenåringer kan mer om CO2 og Melkeveien enn forskere kan i dag. Bare et eksempel;) 2
Gjest trinet Skrevet 19. mars 2019 #11845 Skrevet 19. mars 2019 4 minutter siden, Isild skrev: Denne debatten ble bare rot... desverre. Men jeg tror Kristins "torden-video" har satt igang debatter som kommer til å fortsette der de er viktigst - rundt middagsbordene, og blandt ungdommen/leserne selv. Flere unge blogglesere begynner nok å bli lei av utseendefokuset, og kommer etterhvert til å kreve mer enn bare sexy bilder, reklame og selvdigging fra bloggene de velger å følge. Det blir kjedelig i lengden. Før vi vet ordet av det så velger kanskje ungdom at det er helt "ut" å følge den typen influencere i hele tatt. Det er leserne som egentlig bestemmer, ikke influencerne. Plutselig så forandrer leserne markedet. Enig! Kristin og Linnea skal ta diskusjonen videre på god morgen norge i morgen, for håpe poenget kommer litt bedre frem da. Men det er hvertfall blitt satt på agendaen og det er bra.
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 19. mars 2019 #11846 Skrevet 19. mars 2019 Jeg synes SE kom godt ut av debatten. Hun hadde mange gode poeng, blant annet at det å snakke om komplekser også kan bidra til åpenhet, mindre skam og en følelse av at man ikke er alene. Trist å lese alle kommentarene her inne. Det er tydelig at uansett hva SE gjør, så blir hun slaktet. Opptrer hun med naturlig utseende så blir hun kritisert for å være utspekulert. Hadde hun ikke blitt kritisert for å ikke forstå noe av debatten om hun kom med masse sminke, extensions og vipper? På samme måte blir hun kritisert for å ikke vise følelser, anklaget for at hun ikke er oppriktig, men hadde hun vist følelser ville hun blitt kritisert for å gjøre seg til et offer. Eller hvis hun sier at hun ikke skal fortsette å snakke om plastisk kirurgi, så sier folk at de ikke tror henne, og hvis hun ikke gjør det så sier dere at hun ikke har forstått debatten. Legger hun seg flat er hun manipulativ, og gjør hun det ikke er hun lite ydmyk. Altså... Hva skal hun gjøre når hun uansett hvordan hun fremstår blir kritisert for det ene og det andre?
Kinder Skrevet 19. mars 2019 #11847 Skrevet 19. mars 2019 Leser pappa Isachsen sitt «oppgjør med bloggbråket» i VG, og biter meg merke i at han mener det er personangrep mot datteren. Ja, det kommer sikkert mange mindre gjennomtenkte kommentarer til en blogger, noe som ikke er så veldig rart med tanke på alle ulike mennesker de når ut til igjennom internett. Jeg jobber i et yrke hvor jeg møter alle typer mennesker, og i løpet av en dag er jeg gjerne i kontakt med mennesker som har en stor variasjon i evnen til å uttrykke seg konstruktivt og fornuftig. Så jeg kan bare tenke meg hvordan det er for en toppblogger, som når ut til veldig mange ulike mennesker i løpet av en dag, for ikke å snakke om en hel uke. Men at «bloggbråket» (syns faktisk det er nedverdigende å kalle dette for bloggbråk, men det er en annen sak) er personhets, det provoserer meg! Hvorfor er det slik at mange har en formening om at toppbloggere skal være unntatt kritikk? Det er jo tross alt snakk om en millionbedrift, og i SE sitt tilfelle er hun i tillegg kåret til Norges mektigste mediakvinne. Om ikke det medfører et ansvar, så vet ikke jeg! Hva med alle andre typer enkeltpersonforetak som finnes, skal alle de også være unntatt negativ kritikk? Det er forresten ikke mange andre bortsett fra bloggere som kommer unna gråting offentlig når de mottar konflikt. Nå har ikke jeg sett debatten på NRK, men det høres ut i fra det jeg leser her nå, at Sophie la seg langflat og lovde å aldri promotere inngrep eller komplekser mer på bloggen. Så får vi bare håpe hun mente det denne gangen. Men det at Sophie, hennes far og andre støttespillere mener at dette burde vært løst gjennom private samtaler mellom Sophie og Kristin ville overhodet ikke bidratt til noe endring hos Sophie. Jeg så jo i kommentarfeltet hennes at flere lesere hadde reagert på innlegget om hårtatovering før videoen til Kristin, uten at det så ut til å gå nevneverdig inn på Sophie. 29
Hft Skrevet 19. mars 2019 #11848 Skrevet 19. mars 2019 Denne debatten manglet en representant fra blogg.no/ egmont, noen av annonsørene som velger å selge produktene sine gjennom de verste bloggerne, og en blogger til eller to. Dette fremsto som en debatt om sophie Elise sin blogg, men den er jo bare en av mange blogger som fremmer kroppspress. Siden det var «3 mot 1» og alle egentlig var enig, var det vanskelig å få til en god debatt. Dette handler om mer enn hodeløse bloggere som glemmer at de er forbilder og 4 ganger i året plutselig legger ut et innlegg om hva de har fikset på. Dette er en stor pengemaskin og som noen har nevnt tidligere i denne tråden har jo SE skrevet om sin kyniske foretningsplan, om sjokkerende innlegg, trist og sårbar osv tidligere. Slapt forarbeid av NRK, rart at SE var den som lurte seg best ut av denne debatten. Spm jeg savnet var: 1- hvorfor se gjentatte ganger legger ut innlegg om «feil» på kroppen som hun alltid egentlig ønsker å fjerne. Vel og bra å skrive om komplekser, men skriv heller hvordan man kan lære seg å leve med de. 2- hvor mye betyr den økonomiske gevinsten på blesten slike innlegg, er dette en del av buisnissen? 24
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 19. mars 2019 #11849 Skrevet 19. mars 2019 (endret) . Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest hulillerunde Skrevet 19. mars 2019 #11850 Skrevet 19. mars 2019 3 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Jeg synes SE kom godt ut av debatten. Hun hadde mange gode poeng, blant annet at det å snakke om komplekser også kan bidra til åpenhet, mindre skam og en følelse av at man ikke er alene. Trist å lese alle kommentarene her inne. Det er tydelig at uansett hva SE gjør, så blir hun slaktet. Opptrer hun med naturlig utseende så blir hun kritisert for å være utspekulert. Hadde hun ikke blitt kritisert for å ikke forstå noe av debatten om hun kom med masse sminke, extensions og vipper? På samme måte blir hun kritisert for å ikke vise følelser, anklaget for at hun ikke er oppriktig, men hadde hun vist følelser ville hun blitt kritisert for å gjøre seg til et offer. Eller hvis hun sier at hun ikke skal fortsette å snakke om plastisk kirurgi, så sier folk at de ikke tror henne, og hvis hun ikke gjør det så sier dere at hun ikke har forstått debatten. Legger hun seg flat er hun manipulativ, og gjør hun det ikke er hun lite ydmyk. Altså... Hva skal hun gjøre når hun uansett hvordan hun fremstår blir kritisert for det ene og det andre? SE kom langt bedre ut av debatten enn jeg hadde trodd i forkant. Det var kun to ganger hun fremstod som irritert, og den ene gangen var da rumpeoperasjonen ble nevnt og den andre når det ble nevnt hvor mange nominasjoner hun hadde fått til GullBarbie. Jeg personlig tror at hun helt klart valgte å opptre uten noe særlig med sminke, sitt naturlige hår, og veldig nedtonet nettopp for å vinne "sympati". Hun fremstår som langt mykere sånn sett enn det hun gjør noengang ellers. Skulle ønske dette var en side som hun viste oftere, for hun kler det mye bedre. Håper virkelig at hun lærer noe av debatten og gjør endringer. Samtidig virker det ikke som hun fult ut har skjønt hva det dreier seg om. Eks, når de snakker om komplekser så er hun rask med å si at noen liker at hun snakker om komplekser. Det hadde vært veldig fint om hun trakk det litt lengre, og så at ja man kan snakke om komplekser, men at det da er viktig å også snakke om hvordan man håndterer dem. At en løsning ikke er å operere det bort, eller pøse på med fillers, men at man faktisk må se på kompleksene som en del av seg og eie dem. Det håper jeg hun klarer å se, og gjøre noe med. Ikke bare for lesernes del, men også for sin egen.
gjestgitt Skrevet 19. mars 2019 #11851 Skrevet 19. mars 2019 (endret) Journalisten ødela hele debatten, hun kan da ikke ha satt seg inn i saken før hun stod i studio? Hun hang seg da veldig opp i akkurat den siste kritikken på hårfestet, men det er jo bare en dråpe i havet av hva SE har snakket om. Egentlig teit å irritere meg over dette men SE sa at hun kun hadde nevnt hipdips som i at det var søtt (ikke helt ordrett, men noe i den duren). Sannheten er at hun har skrevet i et annonnseinnlegg at hun drev ulike hofte øvelser for å kvitte seg med hipdipsene. Hun har også nevnt noe om det på Instagramstories. Hun evner ikke å se hvor "farlig" hun er. Hun pakker sine usikkerheter inn i trivielle innlegg og later unnskylder det med at det bare er humor og ironi. Det eneste jeg kan se at hun beklager seg for, er at hun ble tatt. Tviler det blir store endringer hos SE AS. Screenshot av annonnseinnlegget: http://tinypic.com/r/2dc9944/9 Kilde jfr. Instagram story: https://bloggomtoppbloggere.com/2018/01/20/okning-av-tenaringsjenter-med-psykiske-lidelser/ Endret 19. mars 2019 av gjestgitt 21
Gjest gjest- silje Skrevet 19. mars 2019 #11852 Skrevet 19. mars 2019 1 time siden, nicecar skrev: Skjønner ikke hva hun gjør der. Dama kveler debatten. Der var nok akkurat derfor hun var med. Denne debatten var kalkulert og planlagt nøye av Sofie og teamet hennes, da hennes fremtoning, utseendet, svar og spørsmål var godt gjennomført. Nå skjønner jeg hvorfor Sofie på forhånd skrev på insta, at hun visste hva hun hadde takket ja til, ved å være med i debatten på NRK. For hun visste at hun skulle legge seg flat og bli "angrepet", mens hun hadde ett planlagt og innøvd manuskript. Dermed kom hun nok ganske bra ut av det - for de som synes synd i henne og for de som ikke har følgt godt nok med på S.E og bedriften hennes. Hun har jo prøvd i flere dager å fremstille seg som uskyldig, at dette var en glipp og at Kristin har hengt henne ut og gått på person - en skal ikke se bort ifra at flere sitter igjen med akkurat dette dette inntrykket nå, etter denne debatten. Jeg synes det var dumt at det kun var Sofie som hadde forberedt seg til debatten. Kristin vet jo at S.E er ekstremt manipulerende og som hun selv sa i videoen at Sofie er veldig "god" i jobben sin, derfor trodde jeg at Kristin hadde vært mye mer forberedt til debatten. Sofie stiller ikke opp til debatt uten at hun har tenkt å vinne den, hun har jo mye (alt?) å tape. Hun har jo selv skrevet at hun ikke nøler med å manipulere og bruke alt hun har for å vinne tilbake følgerne sine, derfor hadde jeg forventet mer av Kristin. En går ikke i mot Norges største mediekvinne, uten å være skikkelig forberedt.
Gjest Macimba Skrevet 19. mars 2019 #11853 Skrevet 19. mars 2019 SE er en slu sak, og hun vet hvilke knapper hun skal trykke på i alle sammenhenger.
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 19. mars 2019 #11854 Skrevet 19. mars 2019 1 minutt siden, hulillerunde skrev: SE kom langt bedre ut av debatten enn jeg hadde trodd i forkant. Det var kun to ganger hun fremstod som irritert, og den ene gangen var da rumpeoperasjonen ble nevnt og den andre når det ble nevnt hvor mange nominasjoner hun hadde fått til GullBarbie. Jeg personlig tror at hun helt klart valgte å opptre uten noe særlig med sminke, sitt naturlige hår, og veldig nedtonet nettopp for å vinne "sympati". Hun fremstår som langt mykere sånn sett enn det hun gjør noengang ellers. Skulle ønske dette var en side som hun viste oftere, for hun kler det mye bedre. Håper virkelig at hun lærer noe av debatten og gjør endringer. Samtidig virker det ikke som hun fult ut har skjønt hva det dreier seg om. Eks, når de snakker om komplekser så er hun rask med å si at noen liker at hun snakker om komplekser. Det hadde vært veldig fint om hun trakk det litt lengre, og så at ja man kan snakke om komplekser, men at det da er viktig å også snakke om hvordan man håndterer dem. At en løsning ikke er å operere det bort, eller pøse på med fillers, men at man faktisk må se på kompleksene som en del av seg og eie dem. Det håper jeg hun klarer å se, og gjøre noe med. Ikke bare for lesernes del, men også for sin egen. Dette sa hun veldig tydelig; at plastisk kirurgi og inngrep aldri har fått henne til å føle seg bedre, at selvtilliten ikke har økt, at det ikke har fikset noen ting.
AntiBullshit Skrevet 19. mars 2019 #11855 Skrevet 19. mars 2019 1 minutt siden, Nasse Nøff ❤ skrev: Det er en ting jeg har tenkt på... om hun slutter å skrive om plastisk kirurgi, komplekser og små og store inngrep hun gjør på sitt utsende, så vil det ikke endre på en damn skit. Fordi hun har aldri sagt at hun ikke vil fortsette med å ødelegge sin egen kropp og utsende. Hun har sagt at hun ikke vil skrive om det og dele om det. Det er to helt forskjellige ting. Bare fordi hun slutter å skrive om det, så vil hun fortsatt legge ut bilder av seg selv og folk vil se det og snakke om det. Hun vil fortsatt være et dårlig forbilde og være den som utsetter andre for kropppress. Eneste forskjellen er at det blir som med rumpeoperasjonen, hun holder kjeft og sier "Det har jeg ikke gjort", når hun helt tydelig har gjort det. Så det eneste som kan gjøres for å få en god endring, er at enten så slutter hun å gjøre det og skrive om det.. eller så må hun legge ned bloggen og gjøre det utenfor rampelyset og SoMe. Så ser ikke helt hvordan dette vil ende godt. Fordi hun vil jo bare fortsette med det samme og være et like dårlig forbilde. Uavhengig av om hun faktisk deler det og snakker om det. Hun vil neppe legge ned bloggen og trekke seg bort for å kunne fikse på seg selv, uten å ødelegge andre mennesker. Hun vil jo så klart fortsette å blogge og legge bilder daglig. Så da er vi jo like langt, hurra liksom. Nå er det ingen som har noe interesse av å nekte privatpersonen Sofie å gjøre som hun vil med egen kropp. Hva hun derimot promoterer synes jeg man fint kan kritisere. 11
deedee_ Skrevet 19. mars 2019 #11856 Skrevet 19. mars 2019 Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev: Dette sa hun veldig tydelig; at plastisk kirurgi og inngrep aldri har fått henne til å føle seg bedre, at selvtilliten ikke har økt, at det ikke har fikset noen ting. Hjelper lite at hun sier dette, når hun fortsetter å gjøre inngrep og operere seg uansett. "Det hjelper ikke, ikke gjør som meg, men jeg gjør det uansett for det hjelper meg!" 20
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 19. mars 2019 #11857 Skrevet 19. mars 2019 (endret) AntiBullshit skrev (På 19.3.2019 den 23.10): Nå er det ingen som har noe interesse av å nekte privatpersonen Sofie å gjøre som hun vil med egen kropp. Hva hun derimot promoterer synes jeg man fint kan kritisere. Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 19. mars 2019 #11858 Skrevet 19. mars 2019 1 minutt siden, deedee_ skrev: Hjelper lite at hun sier dette, når hun fortsetter å gjøre inngrep og operere seg uansett. "Det hjelper ikke, ikke gjør som meg, men jeg gjør det uansett for det hjelper meg!" SE blir kritisert uansett hva hun gjør. Jeg synes oppriktig synd på henne nå. Hun blir anklaget for det ene og det andre uansett om hun legger seg flat, viser følelser, snakker fra hjertet, sier hun ikke skal fremme presset mer. Altså uansett er folk på hugget for å ta henne. Må være vanskelig å være SE nå. Jeg føler med henne ❤️
Gjest hulillerunde Skrevet 19. mars 2019 #11859 Skrevet 19. mars 2019 3 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Dette sa hun veldig tydelig; at plastisk kirurgi og inngrep aldri har fått henne til å føle seg bedre, at selvtilliten ikke har økt, at det ikke har fikset noen ting. Det er problematisk at hun SIER det, men fortsetter med plastiskeinngrep... Poenget mitt var at dersom hun velger å snakke om komplekser så får hun også velge å snakke om hvordan man håndterer dem på en sunn måte!
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 19. mars 2019 #11860 Skrevet 19. mars 2019 Akkurat nå, hulillerunde skrev: Det er problematisk at hun SIER det, men fortsetter med plastiskeinngrep... Poenget mitt var at dersom hun velger å snakke om komplekser så får hun også velge å snakke om hvordan man håndterer dem på en sunn måte! Å snakke om komplekser på en sunn måte er jeg helt for. Jeg tror det er viktig å snakke om det vonde også, å si at man ikke er alene om å ha komplekser, men at det er normalt og at det finnes måter å få det bedre med seg selv på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå