Gjest Newroz Skrevet 24. februar 2018 #7681 Skrevet 24. februar 2018 Etter min mening kan ikke vi, som ikke kjenner henne - og ikke er henne, si at hun ikke er deprimert, ei heller hvilken grad av depresjon hun eventuelt skulle ha hatt. Det jeg syns er synd, og kritikkverdig når det kommer til hvordan hun fronter psykiske lidelser er romantiseringen av psykiske lidelser og at hun ikke oppsøker legehjelp hvis hun mener seg syk. Man kan sikkert mene at det bare går utover henne selv hvis hun ikke oppsøker lege, men det er mange unge jenter som leser bloggen hennes. Hvis de leser en blogg som både romantiserer psykiske lidelser, og mener at det ikke er nødvendig med legehjelp når man er syk (for det er en sykdom), så kan det være negativ påvirkning på disse ungen leserne.
Gjest Eidsbergingen Skrevet 24. februar 2018 #7682 Skrevet 24. februar 2018 (endret) 10 minutter siden, Newroz skrev: Kan så klart være en ren tilfeldighet, men det var jo veldig tilfeldig da. Sant. Lurt å ha det i bakhodet. Tid og dato treffer godt, men kan være ren tilfeldighet. Blogginnlegget er publisert 04.01.2018 KL. 22:32 http://m.sophieelise.blogg.no/1515101539_jeg_blir_skikkelig_lei_meg.html 4 januar som innlegget i tråden, men ingen klokkeslett, så får være forsiktig med å påstå noe 100 % Endret 24. februar 2018 av Eidsbergingen
Gjest Newroz Skrevet 24. februar 2018 #7683 Skrevet 24. februar 2018 1 minutt siden, Eidsbergingen skrev: Sant. Lurt å ha det i bakhodet tross det tid og dato treffer godt Blogginnlegget er publisert 04.01.2018 KL. 22:32 http://m.sophieelise.blogg.no/1515101539_jeg_blir_skikkelig_lei_meg.html 4 januar som innlegget i tråden, men ingen klokkeslett, så får være forsiktig med å påstå noe 100 % Sikkert bare tilfeldig
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 24. februar 2018 #7684 Skrevet 24. februar 2018 (endret) Hotellet skrev (På 24.2.2018 den 17.07): Jeg har spurt en venn av meg som er utdannet lege og psykiater, hvordan går det til å bli akutt innlagt på Psykiatrisk Avdeling. Man må enten ta det med fastlegen som vurderer pasienten og henviser direkte videre, eller man må på legevakten der vakthavende lege må ta en vurdering om det er grunn til akutt innleggelse (fare for eget liv blant annet) Så man «kan ikke bare legge seg inn», det må være en henvisning i bunn da det er stor pågang på slike innleggelser. Politiet er også nødt til å ta pasienten med til vakthavende lege hvis de skulle havne oppi situasjoner der de anser personen som psykisk syk. De kan ikke bare avlevere på Psykiatrisk, så sant ikke pasienten har rømt derfra og er etterlyst. Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 24. februar 2018 #7685 Skrevet 24. februar 2018 (endret) Newroz skrev (På 24.2.2018 den 17.11): Etter min mening kan ikke vi, som ikke kjenner henne - og ikke er henne, si at hun ikke er deprimert, ei heller hvilken grad av depresjon hun eventuelt skulle ha hatt. Det jeg syns er synd, og kritikkverdig når det kommer til hvordan hun fronter psykiske lidelser er romantiseringen av psykiske lidelser og at hun ikke oppsøker legehjelp hvis hun mener seg syk. Man kan sikkert mene at det bare går utover henne selv hvis hun ikke oppsøker lege, men det er mange unge jenter som leser bloggen hennes. Hvis de leser en blogg som både romantiserer psykiske lidelser, og mener at det ikke er nødvendig med legehjelp når man er syk (for det er en sykdom), så kan det være negativ påvirkning på disse ungen leserne. Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Hotellet Skrevet 24. februar 2018 #7686 Skrevet 24. februar 2018 7 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev: Akkurat. Alt dette stemmer ikke med hennes egne ord. Fare for eget liv og oppsøker hjelp frivillig. Om det virkelig var så ille som hun selv hevder. Så hadde hun fått tilbud om hjelp i en eller annen form. Henvisning er ofte den riktige veien å gå. Du kan ikke ringe DPS og si "Hei jeg er deprimert og ønsker booke enerom i 14 dager fra Torsdag av". Det må en henvisning til. Dette kan gjøres via legevakt, fastlegen og de på akuttmottaket på dps. Det er da de som står for henvisningen til videre behandling, etter en utredning hos dem. Vet om flere som har møtt opp til dps i krise, men ingen av dem ble hasteinnlagt eller gitt en psykolog etter 5 minutter. De ble sendt hjem (når det var forsvarlig) og beskjed om å vente på svar for tildeling av behandler. Det skal utrolig mye til før man blir tvangsinnlagt på flekken. Som oftest så blir du sent hjem, med en beskjed om å komme tilbake neste dag til samtale. også kan man enten gå dit inntil man får en fast behandler, eller samtaler hos fastlege imellomtiden. At hun har vært innom DPS' akuttmottak kan være sant. At hun ble redd for seg selv og sine tanker kan være sant. Men at hun er så syk at hun har fått en diagnose uten behandling. Det tviler jeg sterkt på. Grunnet det beskrevet over. Riktig
Gjest Newroz Skrevet 24. februar 2018 #7687 Skrevet 24. februar 2018 9 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev: Så klart kjenner vi ikke henne. Hun kan ha vært deprimert i mild grad, men ikke til den graden hun selv påstår. Siden hun har vært innom DPS (ifølge hun selv) og de hadde aldri latt henne gå derifra uten et behandlingsopplegg. Dersom hun virkelig hadde en såpass alvorlig depresjon som hun selv sier. Så er det ikke rart at vi reagerer når du har 100 bevis imot at det er sant. Ikke misforstå, ikke alle med depresjon trenger behandling. Så å si alle vil fylle kriteriene for depresjon en gang i livet. Men hun snakker ikke om en mild depresjon, men en alvorlig grad av depresjon over lengre tid. Noe som ofte krever behandling. Det + at hun har vært der og fikk ikke hjelp, hun sier hun ønsker å bli tvangsinnlagt fordi det er kult.. det gjør at vi blir provoserte. Enig i alt det andre. At hun gir seg selv diagnoser og kommer med skrøner og overdrivelse er en ting. Romantiseringen og hennes oppførsel kan skade de unge leserne hennes. Det er det jeg og andre reagerer på. Om hun har vært deprimert eller ei er ikke problemet her. Det er graden og overdrivelsen som er problemet. Det er (som vanlig) mye som ikke stemmer med hva hun sier. Mye tyder på at hun ikke er det, men syns det blir feil å si noe bastant om andres helse på denne måten når vi ikke har full innsikt. Helt enig i at det er veldig provoserende, på flere måter.
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 24. februar 2018 #7688 Skrevet 24. februar 2018 (endret) Newroz skrev (På 24.2.2018 den 17.36): Det er (som vanlig) mye som ikke stemmer med hva hun sier. Mye tyder på at hun ikke er det, men syns det blir feil å si noe bastant om andres helse på denne måten når vi ikke har full innsikt. Helt enig i at det er veldig provoserende, på flere måter. Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest Newroz Skrevet 24. februar 2018 #7689 Skrevet 24. februar 2018 (endret) 3 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev: Forstår den. Problemet er jo nettopp det du sier, at mye tyder på at hun ikke snakker sant. Skal vi da bare ignorere det og la hun holde på slik? Om hun tror at hun slipper unna med løyner, så vil hun jo aldri slutte. Vi har ganske god innsikt i hennes helse, fordi hun selv gir oss informasjon. Vi kan jo ikke bare godta alt, for å ta hensyn til hennes følelser. Ingen liker å bli tatt i en løgn. Det som er viktig å tenke på her, er at hennes løgner kan skade andre. Alle hennes unge, lettpåvirkelige lesere. Edit: Hadde det vært noe annet om vi spekulerte i hennes psykiske og fysiske helse, helt utav det blå. Uten noe form for grunnlag. Nå så er det hun selv som legger opp til denne diskusjonen. Om hun ikke ønsket at vi skulle snakke om hennes psykiske helse, så hadde hun ikke sagt noe offentlig av egen fri vilje. Absolutt ikke! Men jeg syns det er bedre å peke på alt som ikke stemmer som du har gjort i innleggene over her, og vise at her er det mye som skurrer, men uten at man konkluderer omkring diagnose/ikke-diagnose Kan legge til: Det er lett for bloggere å legge seg i fosterstilling og si "de sier jeg ikke er deprimert, men det er jeg" hvis man konkluderer omkring diagnoser på et forum, enn å møte argumentene "men hei, dette stemmer ikke fordi sånn og sånn og sånn", "den og den datoen skrev hun det, men da skjedde jo det for det skrev hun den datoen", hvis du forstår hva jeg mener her Endret 24. februar 2018 av Newroz
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 24. februar 2018 #7690 Skrevet 24. februar 2018 (endret) Newroz skrev (På 24.2.2018 den 17.56): Absolutt ikke! Men jeg syns det er bedre å peke på alt som ikke stemmer som du har gjort i innleggene over her, og vise at her er det mye som skurrer, men uten at man konkluderer omkring diagnose/ikke-diagnose Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest aell Skrevet 24. februar 2018 #7691 Skrevet 24. februar 2018 18 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev: Forstår den, ser nok ut om diagnose eller ikke diagnose. Kommer kanskje litt skjevt ut, men jeg mener så klart ikke det, Depresjon eller ikke depresjon. Er mer graden av depresjon. At hun selv gjør det så stort uten ekte grunnlag og med alt for mange hull i informasjonen vi får. Og det er jo nettopp det vi sitter her å diskuterer nå. Gir konkrete svar på hvorfor hun ikke kan være så syk som hun skal ha det til. Det er rett og slett ikke mulig. Om hun ikke hadde oppsøkt DPS, da kan vi ikke sitte her å diskutere på den måten som vi gjør. Fordi da har vi null beviser på hvor syk hun egentlig er. Alt vi har da, er hennes ord. Nå så har vi konkrete bevis som motbeviser det hun selv påstår. Det er ikke basert på spekulasjoner, det er basert på fakta. Er enig med deg, men vil bare belyse det faktum at oslo har en egen psykiatrisk legevakt, og det er den hun angivelig har oppsøkt, og ikke DPS.
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 24. februar 2018 #7692 Skrevet 24. februar 2018 (endret) aell skrev (På 24.2.2018 den 18.21): Er enig med deg, men vil bare belyse det faktum at oslo har en egen psykiatrisk legevakt, og det er den hun angivelig har oppsøkt, og ikke DPS. Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest aell Skrevet 24. februar 2018 #7693 Skrevet 24. februar 2018 Akkurat nå, Nasse Nøff ❤ skrev: det viste jeg ikke, her i byen har vi bare dps og de har et akuttmottak. Honest mistake, kan skje den beste.
Bustefisk Skrevet 24. februar 2018 #7694 Skrevet 24. februar 2018 Jeg så på Sofie Elise som en artig rosablogger jeg lo av da hun først hadde startet opp bloggen, men etter at jeg klikket meg inn flere år senere har jeg begynt å følge henne fast, og jeg blir litt satt ut av kommentarene her inne. Jeg har fra første gang jeg så denne jenta på tv registrert at hun er vanvittig usikker på seg selv (det ser man pga kroppspråket hennes, blikket, hvor hun har hendene osv). Det er mye mulig hun tar for mye på seg selv når hun hevder å være dyrevennelig, miljøbevvist osv. Men jenta har jo faktisk selvinnsikt. Det er ikke lenge siden hun gikk ut og sa at hun ikke visste hvordan hun kunne forsvare sin livsstil, sitt forbruk osv til sine barn. Og så er det jo slik at ikke alle kan gjøre ALT for å redde verden. Da må man flytte inn i en hytte i skogen og forbli isolert, og det funker jo ikke. Men at noen gjør litt, kan hjelpe stort. Spesielt de som har en stor stemme i media. Jeg følger med på serien hennes, og det første jeg la merke til var at hun ikke virket usikker på samme måte som i programmene hun har medvirket i. Da hun var med f.eks mandagsklubben så er det blikk hit og dit (usikkerhet), fikling med håret (noen kan tenke at dette er noe overfladiske greier, men dette kommer også pga usikkerheten), og rett og slett at hun bare ikke er helt tilstede. I serien er hun helt annerledes, hun er seg selv i større grad. Og dere som kommenerer at det virker som om hun ikke bryr seg om venne og at alt skal dreie seg om henne, så må dere ta i betraktning at dette er en serie om SOFIE sitt liv. Det er jo ikke filmet helt random. Det er temaer som bevisst blir tatt opp, og det er klart at det vennene hennes har å si på programmet handler om henne. Man ser ikke på Sofie Elises verden for å høre om hva Fetisha snakket med moren sin om i går, eller om krangelen Joakim hadde med faren sin. Serien er rund Sofie, og det er både filmet og klippet slik at hun alltid er i sentrum, eller samtaleobjektet. Poenget er jo å bli kjent med HENNE. Så en kommentar her angående da de var på den brygga og noen mente sofie var uhøffelig. Jeg så akkurat klippet i reprise på tv, og må nesten spørre. Er det noen av dere som svarer her som har slitt med angst og usikkerhet? For det var alt jeg så i det klippet. Hun takket flere ganger og var generelt hyggelig. Men da Joakim begynte å hilse, stod hun BAK mannen. Fetisha hilste fordi Joakim hilste. Jeg kan love dere at det som gikk gjennom hodet på sofie da var noe sånn som dette : "Herregud, hva gjør jeg nå? Jeg står bak han. Må jeg hilse jeg og? Kommer Fetisha til å hilse? Hva hvis Fetisha hilser, da MÅ jo jeg og? Men hvordan? Jeg står jo bak han. Skal jeg flytte på meg så jeg kommer i riktig posisjon? Skal jeg prikke han på ryggen så han snur seg? Herregud herregud herregud, hva gjør jeg?" Man kan jo si båtmannen er like uhøffelig som har en person bak seg han ikke snur seg mot, man han tenker kanskje akkurat det samme som Sofie. Vil bare komme seg vekk fra situasjonen. Mange her inne som tviler på depresjonen hennes og påstår det er for oppmerksomheten skyld, og det er bare stygt. De fleste som er deprimerte lever et helt vanlig liv og forteller det ikke til noen. Jeg syns hun er tøff som står frem, men jeg kan være enig i at det noen ganger blit litt for mye. Men hun har bloggen som en dagbok, og det å snakke om ting kan være hjelp for mange. Å holde slike ting skjult er farlig, noe som kom frem i noen eksempler her inne. Folk tar livene sine uten at noen aner hvordan de har det. Å snakke og dele er det viktigste en kan gjøre når man har det tungt psykisk. Om det så skulle være at hun faker alt hun hevder å slite med, hva godt bringer dere med? Dere bidrar til å skape en skepsis. Dere bidrar til en tro om at folk lyver om dette for oppmerksomheten skyld. Med denne tankegangen, tør unge mennesker stå frem ? NEI! Hjelper Sofie unge til å st frem? JA! (selv om hun skulle lyve det på seg, hjelper hun mange). Husk at jenta er veldig ung. Hun har mer jobb enn de fleste på hennes alder har. Hun skal tjene penger. Hun likte kanskje den selvbruningen, og velger å reklamere for den, men velger selv å ta solarium. Man får ikke D-vitaminer av selvbruning.. Tror dere alle bloggere flittig bruker produktene de reklamerer for? De tjener penger på reklamen, hvor mye mer avansert trenger det være? Tror dere de som er utdannet innenfor reklamebransjen bruker alle produktene de lager reklame for? Dette ble mye, men jeg leser så mye idiotisk kritikk her inne at jeg blir flau. Takk for meg 4
Anonym2467 Skrevet 24. februar 2018 #7695 Skrevet 24. februar 2018 28 minutter siden, Bustefisk skrev: Jeg så på Sofie Elise som en artig rosablogger jeg lo av da hun først hadde startet opp bloggen, men etter at jeg klikket meg inn flere år senere har jeg begynt å følge henne fast, og jeg blir litt satt ut av kommentarene her inne. Jeg har fra første gang jeg så denne jenta på tv registrert at hun er vanvittig usikker på seg selv (det ser man pga kroppspråket hennes, blikket, hvor hun har hendene osv). Det er mye mulig hun tar for mye på seg selv når hun hevder å være dyrevennelig, miljøbevvist osv. Men jenta har jo faktisk selvinnsikt. Det er ikke lenge siden hun gikk ut og sa at hun ikke visste hvordan hun kunne forsvare sin livsstil, sitt forbruk osv til sine barn. Og så er det jo slik at ikke alle kan gjøre ALT for å redde verden. Da må man flytte inn i en hytte i skogen og forbli isolert, og det funker jo ikke. Men at noen gjør litt, kan hjelpe stort. Spesielt de som har en stor stemme i media. Jeg følger med på serien hennes, og det første jeg la merke til var at hun ikke virket usikker på samme måte som i programmene hun har medvirket i. Da hun var med f.eks mandagsklubben så er det blikk hit og dit (usikkerhet), fikling med håret (noen kan tenke at dette er noe overfladiske greier, men dette kommer også pga usikkerheten), og rett og slett at hun bare ikke er helt tilstede. I serien er hun helt annerledes, hun er seg selv i større grad. Og dere som kommenerer at det virker som om hun ikke bryr seg om venne og at alt skal dreie seg om henne, så må dere ta i betraktning at dette er en serie om SOFIE sitt liv. Det er jo ikke filmet helt random. Det er temaer som bevisst blir tatt opp, og det er klart at det vennene hennes har å si på programmet handler om henne. Man ser ikke på Sofie Elises verden for å høre om hva Fetisha snakket med moren sin om i går, eller om krangelen Joakim hadde med faren sin. Serien er rund Sofie, og det er både filmet og klippet slik at hun alltid er i sentrum, eller samtaleobjektet. Poenget er jo å bli kjent med HENNE. Så en kommentar her angående da de var på den brygga og noen mente sofie var uhøffelig. Jeg så akkurat klippet i reprise på tv, og må nesten spørre. Er det noen av dere som svarer her som har slitt med angst og usikkerhet? For det var alt jeg så i det klippet. Hun takket flere ganger og var generelt hyggelig. Men da Joakim begynte å hilse, stod hun BAK mannen. Fetisha hilste fordi Joakim hilste. Jeg kan love dere at det som gikk gjennom hodet på sofie da var noe sånn som dette : "Herregud, hva gjør jeg nå? Jeg står bak han. Må jeg hilse jeg og? Kommer Fetisha til å hilse? Hva hvis Fetisha hilser, da MÅ jo jeg og? Men hvordan? Jeg står jo bak han. Skal jeg flytte på meg så jeg kommer i riktig posisjon? Skal jeg prikke han på ryggen så han snur seg? Herregud herregud herregud, hva gjør jeg?" Man kan jo si båtmannen er like uhøffelig som har en person bak seg han ikke snur seg mot, man han tenker kanskje akkurat det samme som Sofie. Vil bare komme seg vekk fra situasjonen. Mange her inne som tviler på depresjonen hennes og påstår det er for oppmerksomheten skyld, og det er bare stygt. De fleste som er deprimerte lever et helt vanlig liv og forteller det ikke til noen. Jeg syns hun er tøff som står frem, men jeg kan være enig i at det noen ganger blit litt for mye. Men hun har bloggen som en dagbok, og det å snakke om ting kan være hjelp for mange. Å holde slike ting skjult er farlig, noe som kom frem i noen eksempler her inne. Folk tar livene sine uten at noen aner hvordan de har det. Å snakke og dele er det viktigste en kan gjøre når man har det tungt psykisk. Om det så skulle være at hun faker alt hun hevder å slite med, hva godt bringer dere med? Dere bidrar til å skape en skepsis. Dere bidrar til en tro om at folk lyver om dette for oppmerksomheten skyld. Med denne tankegangen, tør unge mennesker stå frem ? NEI! Hjelper Sofie unge til å st frem? JA! (selv om hun skulle lyve det på seg, hjelper hun mange). Husk at jenta er veldig ung. Hun har mer jobb enn de fleste på hennes alder har. Hun skal tjene penger. Hun likte kanskje den selvbruningen, og velger å reklamere for den, men velger selv å ta solarium. Man får ikke D-vitaminer av selvbruning.. Tror dere alle bloggere flittig bruker produktene de reklamerer for? De tjener penger på reklamen, hvor mye mer avansert trenger det være? Tror dere de som er utdannet innenfor reklamebransjen bruker alle produktene de lager reklame for? Dette ble mye, men jeg leser så mye idiotisk kritikk her inne at jeg blir flau. Takk for meg Jeg er selv veldig usikker på meg selv og sliter med sosial angst. Jeg kan derfor fremstå frekk og bitchy fordi jeg ikke har blikkontakt, er stille, unngår å hilse på nye folk osv. MEN for meg virker det veldig rart at noen som sliter med så dårlig selvtillit, som SE påstår hun gjør, lever av å utlevere seg på en stor blogg, i aviser, blader, på TV, sin EGEN tv-serie osv. Hvorfor skal SE unnskyldes med alt fordi "hun har så dårlig selvtillit"? Jeg tror hun bare er utrolig selvopptatt og høy på seg selv. Hun har forøvrig selv sagt hun er sjenert som kan forklare hvorfor hun oppfører seg som hun gjør ovenfor fremmede i enkelte TV program m.m. Men dårlig selvtillit, den må du lenger på landet med. Narsissist kaller jeg det! 28
Elevbruker Skrevet 24. februar 2018 #7696 Skrevet 24. februar 2018 36 minutter siden, Bustefisk skrev: Jeg så på Sofie Elise som en artig rosablogger jeg lo av da hun først hadde startet opp bloggen, men etter at jeg klikket meg inn flere år senere har jeg begynt å følge henne fast, og jeg blir litt satt ut av kommentarene her inne. Jeg har fra første gang jeg så denne jenta på tv registrert at hun er vanvittig usikker på seg selv (det ser man pga kroppspråket hennes, blikket, hvor hun har hendene osv). Det er mye mulig hun tar for mye på seg selv når hun hevder å være dyrevennelig, miljøbevvist osv. Men jenta har jo faktisk selvinnsikt. Det er ikke lenge siden hun gikk ut og sa at hun ikke visste hvordan hun kunne forsvare sin livsstil, sitt forbruk osv til sine barn. Og så er det jo slik at ikke alle kan gjøre ALT for å redde verden. Da må man flytte inn i en hytte i skogen og forbli isolert, og det funker jo ikke. Men at noen gjør litt, kan hjelpe stort. Spesielt de som har en stor stemme i media. Jeg følger med på serien hennes, og det første jeg la merke til var at hun ikke virket usikker på samme måte som i programmene hun har medvirket i. Da hun var med f.eks mandagsklubben så er det blikk hit og dit (usikkerhet), fikling med håret (noen kan tenke at dette er noe overfladiske greier, men dette kommer også pga usikkerheten), og rett og slett at hun bare ikke er helt tilstede. I serien er hun helt annerledes, hun er seg selv i større grad. Og dere som kommenerer at det virker som om hun ikke bryr seg om venne og at alt skal dreie seg om henne, så må dere ta i betraktning at dette er en serie om SOFIE sitt liv. Det er jo ikke filmet helt random. Det er temaer som bevisst blir tatt opp, og det er klart at det vennene hennes har å si på programmet handler om henne. Man ser ikke på Sofie Elises verden for å høre om hva Fetisha snakket med moren sin om i går, eller om krangelen Joakim hadde med faren sin. Serien er rund Sofie, og det er både filmet og klippet slik at hun alltid er i sentrum, eller samtaleobjektet. Poenget er jo å bli kjent med HENNE. Så en kommentar her angående da de var på den brygga og noen mente sofie var uhøffelig. Jeg så akkurat klippet i reprise på tv, og må nesten spørre. Er det noen av dere som svarer her som har slitt med angst og usikkerhet? For det var alt jeg så i det klippet. Hun takket flere ganger og var generelt hyggelig. Men da Joakim begynte å hilse, stod hun BAK mannen. Fetisha hilste fordi Joakim hilste. Jeg kan love dere at det som gikk gjennom hodet på sofie da var noe sånn som dette : "Herregud, hva gjør jeg nå? Jeg står bak han. Må jeg hilse jeg og? Kommer Fetisha til å hilse? Hva hvis Fetisha hilser, da MÅ jo jeg og? Men hvordan? Jeg står jo bak han. Skal jeg flytte på meg så jeg kommer i riktig posisjon? Skal jeg prikke han på ryggen så han snur seg? Herregud herregud herregud, hva gjør jeg?" Man kan jo si båtmannen er like uhøffelig som har en person bak seg han ikke snur seg mot, man han tenker kanskje akkurat det samme som Sofie. Vil bare komme seg vekk fra situasjonen. Mange her inne som tviler på depresjonen hennes og påstår det er for oppmerksomheten skyld, og det er bare stygt. De fleste som er deprimerte lever et helt vanlig liv og forteller det ikke til noen. Jeg syns hun er tøff som står frem, men jeg kan være enig i at det noen ganger blit litt for mye. Men hun har bloggen som en dagbok, og det å snakke om ting kan være hjelp for mange. Å holde slike ting skjult er farlig, noe som kom frem i noen eksempler her inne. Folk tar livene sine uten at noen aner hvordan de har det. Å snakke og dele er det viktigste en kan gjøre når man har det tungt psykisk. Om det så skulle være at hun faker alt hun hevder å slite med, hva godt bringer dere med? Dere bidrar til å skape en skepsis. Dere bidrar til en tro om at folk lyver om dette for oppmerksomheten skyld. Med denne tankegangen, tør unge mennesker stå frem ? NEI! Hjelper Sofie unge til å st frem? JA! (selv om hun skulle lyve det på seg, hjelper hun mange). Husk at jenta er veldig ung. Hun har mer jobb enn de fleste på hennes alder har. Hun skal tjene penger. Hun likte kanskje den selvbruningen, og velger å reklamere for den, men velger selv å ta solarium. Man får ikke D-vitaminer av selvbruning.. Tror dere alle bloggere flittig bruker produktene de reklamerer for? De tjener penger på reklamen, hvor mye mer avansert trenger det være? Tror dere de som er utdannet innenfor reklamebransjen bruker alle produktene de lager reklame for? Dette ble mye, men jeg leser så mye idiotisk kritikk her inne at jeg blir flau. Takk for meg Helt enig! Bare vent snart blir du klaga på så sier dem " er det deg sophie" eller " lær deg forskjell på kritikk og idioisk kritikk" bare vent den kommer 4
Gjest hulillerunde Skrevet 24. februar 2018 #7697 Skrevet 24. februar 2018 20 minutter siden, Bustefisk skrev: Jeg så på Sofie Elise som en artig rosablogger jeg lo av da hun først hadde startet opp bloggen, men etter at jeg klikket meg inn flere år senere har jeg begynt å følge henne fast, og jeg blir litt satt ut av kommentarene her inne. Jeg har fra første gang jeg så denne jenta på tv registrert at hun er vanvittig usikker på seg selv (det ser man pga kroppspråket hennes, blikket, hvor hun har hendene osv). Det er mye mulig hun tar for mye på seg selv når hun hevder å være dyrevennelig, miljøbevvist osv. Men jenta har jo faktisk selvinnsikt. Det er ikke lenge siden hun gikk ut og sa at hun ikke visste hvordan hun kunne forsvare sin livsstil, sitt forbruk osv til sine barn. Og så er det jo slik at ikke alle kan gjøre ALT for å redde verden. Da må man flytte inn i en hytte i skogen og forbli isolert, og det funker jo ikke. Men at noen gjør litt, kan hjelpe stort. Spesielt de som har en stor stemme i media. Jeg følger med på serien hennes, og det første jeg la merke til var at hun ikke virket usikker på samme måte som i programmene hun har medvirket i. Da hun var med f.eks mandagsklubben så er det blikk hit og dit (usikkerhet), fikling med håret (noen kan tenke at dette er noe overfladiske greier, men dette kommer også pga usikkerheten), og rett og slett at hun bare ikke er helt tilstede. I serien er hun helt annerledes, hun er seg selv i større grad. Og dere som kommenerer at det virker som om hun ikke bryr seg om venne og at alt skal dreie seg om henne, så må dere ta i betraktning at dette er en serie om SOFIE sitt liv. Det er jo ikke filmet helt random. Det er temaer som bevisst blir tatt opp, og det er klart at det vennene hennes har å si på programmet handler om henne. Man ser ikke på Sofie Elises verden for å høre om hva Fetisha snakket med moren sin om i går, eller om krangelen Joakim hadde med faren sin. Serien er rund Sofie, og det er både filmet og klippet slik at hun alltid er i sentrum, eller samtaleobjektet. Poenget er jo å bli kjent med HENNE. Så en kommentar her angående da de var på den brygga og noen mente sofie var uhøffelig. Jeg så akkurat klippet i reprise på tv, og må nesten spørre. Er det noen av dere som svarer her som har slitt med angst og usikkerhet? For det var alt jeg så i det klippet. Hun takket flere ganger og var generelt hyggelig. Men da Joakim begynte å hilse, stod hun BAK mannen. Fetisha hilste fordi Joakim hilste. Jeg kan love dere at det som gikk gjennom hodet på sofie da var noe sånn som dette : "Herregud, hva gjør jeg nå? Jeg står bak han. Må jeg hilse jeg og? Kommer Fetisha til å hilse? Hva hvis Fetisha hilser, da MÅ jo jeg og? Men hvordan? Jeg står jo bak han. Skal jeg flytte på meg så jeg kommer i riktig posisjon? Skal jeg prikke han på ryggen så han snur seg? Herregud herregud herregud, hva gjør jeg?" Man kan jo si båtmannen er like uhøffelig som har en person bak seg han ikke snur seg mot, man han tenker kanskje akkurat det samme som Sofie. Vil bare komme seg vekk fra situasjonen. Mange her inne som tviler på depresjonen hennes og påstår det er for oppmerksomheten skyld, og det er bare stygt. De fleste som er deprimerte lever et helt vanlig liv og forteller det ikke til noen. Jeg syns hun er tøff som står frem, men jeg kan være enig i at det noen ganger blit litt for mye. Men hun har bloggen som en dagbok, og det å snakke om ting kan være hjelp for mange. Å holde slike ting skjult er farlig, noe som kom frem i noen eksempler her inne. Folk tar livene sine uten at noen aner hvordan de har det. Å snakke og dele er det viktigste en kan gjøre når man har det tungt psykisk. Om det så skulle være at hun faker alt hun hevder å slite med, hva godt bringer dere med? Dere bidrar til å skape en skepsis. Dere bidrar til en tro om at folk lyver om dette for oppmerksomheten skyld. Med denne tankegangen, tør unge mennesker stå frem ? NEI! Hjelper Sofie unge til å st frem? JA! (selv om hun skulle lyve det på seg, hjelper hun mange). Husk at jenta er veldig ung. Hun har mer jobb enn de fleste på hennes alder har. Hun skal tjene penger. Hun likte kanskje den selvbruningen, og velger å reklamere for den, men velger selv å ta solarium. Man får ikke D-vitaminer av selvbruning.. Tror dere alle bloggere flittig bruker produktene de reklamerer for? De tjener penger på reklamen, hvor mye mer avansert trenger det være? Tror dere de som er utdannet innenfor reklamebransjen bruker alle produktene de lager reklame for? Dette ble mye, men jeg leser så mye idiotisk kritikk her inne at jeg blir flau. Takk for meg At hun har en stor stemme i media forplikter. Det er ingen som har tvunget henne til å skrive at hun er opptatt av miljø og dyrevelferd, det er hun selv som har valgt det. At hun derimot gir seg en lang faen i både dyr og miljø kommer til uttrykk gjennom at hun reiser EKSTREMT mye og har et forbruk uten like. Hun kjøper skinnvesker, og propper kroppen full av greier som ikke akkurat skriker "jeg bryr meg". Greit nok at serien er sentrert rundt henne, og hennes liv. Hun påstår så ofte at hun bryr seg om vennene sine, og det ville vært en gylden mulighet for henne å vise at hun faktisk gjør det, men det viser hun ikke på noen måte i serien. Hun viser derimot at hun trenger dem for å bli backet opp, og fortalt at hun er fantastisk og at hun gjør en forskjell (kan ikke se at hun faktisk gjør en forskjell...). Dersom hun faktisk var/er så dyp og reflektert som det hun påstår at hun er så ville det ha kommet frem i serien, men det gjør ikke det. Det eneste som kommer enda tydeligere frem er at hun er narsissistisk, og ikke evner å se andre enn seg selv. "hun har bloggen som dagbok" NEI!!!! Bloggen er bedriften hennes!! Hun tjener penger på å skrive innlegg, og hun har eget AS! Nå må folk begynne å skjønne at en blogger er en bedrift, og ikke en "dagbok på nett". Det begynte kanskje slik, men det er mange år siden... Jeg stusser i forhold til den selvbruningen rett og slett fordi hun fikk betalt for å skrive om det, og påstod i samme innlegg at hun hadde sluttet å ta solarium. Og dette er ofte problemet med SE; hun skriver en ting (som hun får betalt for) og så gjør hun det stikk motsatte. Eks: hun reklamerer ofte for noen hudpiller, og påstår at huden hennes ble fin etter at hun hadde brukt dem, men fakta er at hun gikk på en iso-ett-eller-annet kur som hun hadde fått utskrevet av legen sin. Det hun driver med er juks og løgn. Det er vel ikke så mange her som har påstått at hun sier at hun er deprimert for å få oppmerksomhet! Jeg betviler at hun er deprimert rett og slett da mye av det hun har skrevet rundt det ikke henger på greip. Jeg betviler derimot ikke at hun sliter, og at hun ikke aner hvem hun er eller hva hun vil. "jenta" er 23 år! å påstå at hun er en ungjente som ikke vet bedre er å avskrive det ansvaret hun har! "Tror dere de som er utdannet innenfor reklamebransjen bruker alle produktene de lager reklame for?" En ting er å lage reklame for et produkt når du er ansatt i et reklamebyrå, de som ser reklamen vet at det er reklame. Problemet med SE og andre bloggere er at de selger produkter til småjenter som tror de blir anbefalt produkter fra en venninne!
Mnjah Skrevet 24. februar 2018 #7698 Skrevet 24. februar 2018 11 minutter siden, Elevbruker skrev: Helt enig! Bare vent snart blir du klaga på så sier dem " er det deg sophie" eller " lær deg forskjell på kritikk og idioisk kritikk" bare vent den kommer Ja, eller: "Det er bare å rapportere" 1
Mnjah Skrevet 24. februar 2018 #7699 Skrevet 24. februar 2018 13 minutter siden, Anonym2467 skrev: Jeg er selv veldig usikker på meg selv og sliter med sosial angst. Jeg kan derfor fremstå frekk og bitchy fordi jeg ikke har blikkontakt, er stille, unngår å hilse på nye folk osv. MEN for meg virker det veldig rart at noen som sliter med så dårlig selvtillit, som SE påstår hun gjør, lever av å utlevere seg på en stor blogg, i aviser, blader, på TV, sin EGEN tv-serie osv. Hvorfor skal SE unnskyldes med alt fordi "hun har så dårlig selvtillit"? Jeg tror hun bare er utrolig selvopptatt og høy på seg selv. Hun har forøvrig selv sagt hun er sjenert som kan forklare hvorfor hun oppfører seg som hun gjør ovenfor fremmede i enkelte TV program m.m. Men dårlig selvtillit, den må du lenger på landet med. Narsissist kaller jeg det! Det er forskjell på dårlig selvtillit og dårlig selvbilde. Og det er sistnevnte det virker som SE har. For hun oser selvgodhet og god selvtillit, som kan stille opp i blader, aviser, TV, osv. Hun har jo overdreven trua på seg selv, feks bokskrivingen, sine meninger etc. Hun oser også usikkerhet, men det kan man legge til side dersom selvtilliten er på plass. 2
Bustefisk Skrevet 24. februar 2018 #7700 Skrevet 24. februar 2018 11 minutter siden, hulillerunde skrev: At hun har en stor stemme i media forplikter. Det er ingen som har tvunget henne til å skrive at hun er opptatt av miljø og dyrevelferd, det er hun selv som har valgt det. At hun derimot gir seg en lang faen i både dyr og miljø kommer til uttrykk gjennom at hun reiser EKSTREMT mye og har et forbruk uten like. Hun kjøper skinnvesker, og propper kroppen full av greier som ikke akkurat skriker "jeg bryr meg". Greit nok at serien er sentrert rundt henne, og hennes liv. Hun påstår så ofte at hun bryr seg om vennene sine, og det ville vært en gylden mulighet for henne å vise at hun faktisk gjør det, men det viser hun ikke på noen måte i serien. Hun viser derimot at hun trenger dem for å bli backet opp, og fortalt at hun er fantastisk og at hun gjør en forskjell (kan ikke se at hun faktisk gjør en forskjell...). Dersom hun faktisk var/er så dyp og reflektert som det hun påstår at hun er så ville det ha kommet frem i serien, men det gjør ikke det. Det eneste som kommer enda tydeligere frem er at hun er narsissistisk, og ikke evner å se andre enn seg selv. "hun har bloggen som dagbok" NEI!!!! Bloggen er bedriften hennes!! Hun tjener penger på å skrive innlegg, og hun har eget AS! Nå må folk begynne å skjønne at en blogger er en bedrift, og ikke en "dagbok på nett". Det begynte kanskje slik, men det er mange år siden... Jeg stusser i forhold til den selvbruningen rett og slett fordi hun fikk betalt for å skrive om det, og påstod i samme innlegg at hun hadde sluttet å ta solarium. Og dette er ofte problemet med SE; hun skriver en ting (som hun får betalt for) og så gjør hun det stikk motsatte. Eks: hun reklamerer ofte for noen hudpiller, og påstår at huden hennes ble fin etter at hun hadde brukt dem, men fakta er at hun gikk på en iso-ett-eller-annet kur som hun hadde fått utskrevet av legen sin. Det hun driver med er juks og løgn. Det er vel ikke så mange her som har påstått at hun sier at hun er deprimert for å få oppmerksomhet! Jeg betviler at hun er deprimert rett og slett da mye av det hun har skrevet rundt det ikke henger på greip. Jeg betviler derimot ikke at hun sliter, og at hun ikke aner hvem hun er eller hva hun vil. "jenta" er 23 år! å påstå at hun er en ungjente som ikke vet bedre er å avskrive det ansvaret hun har! "Tror dere de som er utdannet innenfor reklamebransjen bruker alle produktene de lager reklame for?" En ting er å lage reklame for et produkt når du er ansatt i et reklamebyrå, de som ser reklamen vet at det er reklame. Problemet med SE og andre bloggere er at de selger produkter til småjenter som tror de blir anbefalt produkter fra en venninne! Du får ta deg en tur til der hun bor og gi henne et klaps i ansiktet da. Og jo, selv om bloggen den dag i dag er et AS, så er den fortsatt en form for dagbok.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå