Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, blåbærpai skrev:

Ikke noe fan av SE. Men det var en tam kommentar, og poenget drukner i overfloden av negative adjektiver. Spot on, for all del, men ikke saklig nok. 

Bedre med litt tamt enn ingen ting, tenker jeg. Hun sklir for mye rundt i tabloidsuppen uten at noen peker på hva hun egentlig står for, hva hun formidler. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor pusser hun opp kjøkkenet om de likevel har tenkt å flytte så snart som mulig? Klarer denne jenta noengang å bestemme seg for noe? 

• Liker 5
Skrevet

Kjøkkenet så mer moderne ut før hun pusset det opp. Rommet hennes er alt for mørkt og dystert - men er et visst stilig preg over det. Stua har hun etter min mening ødelagt med den svære bokhylla - den ser jo 10x mindre ut nå. Kun plass til en liten toseters sofa, hvor man sitter nærmest klint inntil bokhylla. Hvordan er det å ha besøk av flere enn en person der, mon tro?

• Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
boski skrev (På 21.2.2018 den 23.53):

Hvorfor pusser hun opp kjøkkenet om de likevel har tenkt å flytte så snart som mulig? Klarer denne jenta noengang å bestemme seg for noe? 

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet (endret)

Interiør er visst noe hun er veldig interessert i for tiden og har lyst å fokusere på på bloggen, når det kommer to annonsører og sånn (ref. Bloggen) 😅

Endret av Oktnxbye
  • Liker 6
Gjest Dikteren
Skrevet
3 timer siden, blåbærpai skrev:

Ikke noe fan av SE. Men det var en tam kommentar, og poenget drukner i overfloden av negative adjektiver. Spot on, for all del, men ikke saklig nok. 

Tamt eller ei. Det er en begynnelse

Skrevet
9 timer siden, blåbærpai skrev:

Enig. Jeg ser at innlegget er skrevet av en godt voksen pedagog i grunnskolen, og hvis dette er hva han klarer å levere så er jeg glad for at mine barn ikke lærte debattskikk av ham.  Det fremstår lite seriøst når argumentene er at "hun spyr ut idiotiske betraktninger og legger ut svada"

• Liker 5
Skrevet
10 timer siden, Oktnxbye skrev:

Sitat: "Hun er selverklært hobby-psykolog og mener at alle må få seg en psykolog."

... Hun selv derimot, til tross for at hun liksom har vært tungt deprimert og hva har hun egentlig ikke vært... Hun selv er for smart for de fleste psykologer og har heller skrevet dagbok. 

Men det er helt klart gode og kloke betraktninger fra en mann som jobber med barn/ungdom i målgruppa. 

Hun skrev samtidig at psykologen ga henne "råd" - da tenker jeg at du ikke skjønner hva en psykolog handler om, og at du kanskje ikke egentlig har vært hos en psykolog. 

• Liker 11
Skrevet (endret)

Det at denne jenta i serien sin sier at «jeg har jo lyst å bli lagt inn på psykiatrisk, follow your dreams liksom», er et bevis på hvor lite seriøst man må ta alt hun skriver om psykisk sykdom. 

At det er folk som har lyst på hjelp er en ting, men måten hun sier det på, får det til å høres ut som st hun synes det er kult.  Er vel ingen med reelle problem som DRØMMER om å bli lagt inn? Herlighet, for ett dumt sitat.

Endret av Nettroll
  • Liker 29
Skrevet
39 minutter siden, Nettroll skrev:

Det at denne jenta i serien sin sier at «jeg har jo lyst å bli lagt inn på psykiatrisk, follow your dreams liksom», er et bevis på hvor lite seriøst man må ta alt hun skriver om psykisk sykdom. 

At det er folk som har lyst på hjelp er en ting, men måten hun sier det på, får det til å høres ut som st hun synes det er kult.  Er vel ingen med reelle problem som DRØMMER om å bli lagt inn? Herlighet, for ett dumt sitat.

Virkelig?😵

• Liker 5
Gjest formula
Skrevet
12 timer siden, blåbærpai skrev:

Enig. Det belyses en del poenger, men på en tam måte og avsluttes nærmest resignert. Usikker på hvor mye oppmerksomhet dette leserinnlegget får.

Skrevet (endret)
7 timer siden, formula skrev:

Enig. Det belyses en del poenger, men på en tam måte og avsluttes nærmest resignert. Usikker på hvor mye oppmerksomhet dette leserinnlegget får.

Jeg vil tippe de fleste bare blar fort forbi. Rosabloggere er et uinteressant tema, det er «noe-jenter-driver-med-og-hva-så?». 

Jeg skulle ønske en eller flere skriveføre mennesker kunne forfattet noe lettforståelig om hvordan reklame via Instagram, Facebook, snap og blogg, virker på publikum, hvordan disse er forskjellig og sterkere enn vanlig annonsering. Kroppsfiksering og skjønnhetspress er en del av bildet, ikke hele bildet. At en av de ledende rosabloggerne er helt spinnvill på sminke og operasjoner, bør og skal omtales, og selv et lite gjennomtenkt leserinnlegg av en (tydeligvis) fortvilet lærer, er en god begynnelse. Lærerne er som oftest de som ser ungdommen mest, hører mest av hva de snakker om og hvilke idealer de har. 

Endret av orfeus
Rettet feil
Skrevet
18 timer siden, Oktnxbye skrev:

Sitat: "Hun er selverklært hobby-psykolog og mener at alle må få seg en psykolog."

... Hun selv derimot, til tross for at hun liksom har vært tungt deprimert og hva har hun egentlig ikke vært... Hun selv er for smart for de fleste psykologer og har heller skrevet dagbok. 

Men det er helt klart gode og kloke betraktninger fra en mann som jobber med barn/ungdom i målgruppa. 

Hahaha irriterer meg at hun tror hun er så smart og «dyp» langt i fra fakta. Høye tanker om seg selv, ja det har hun.

• Liker 10
Skrevet (endret)
8 timer siden, Nettroll skrev:

Ho er hjerteleg velkommen til å opphalda seg ei veke på akuttpsykiatrisk (helst på full skjerming), ho hadde åte orda sine etter eit døgn. Eg syns det er skremmande at ho som når ut til så mange unge kjem med så mange hårreisande uttalelsar, og slenger rundt seg med begrep og diagnosar ho ikkje anar noko om.

Endret av mordi
  • Liker 16
Gjest Eidsbergingen
Skrevet (endret)

Blir bare matt av å lese det lille avsnittet. Den jenta er ikke ansvarlig. Det er trøst for henne å blogge om sine følelser og få likes av skaren og deles utover internett, men hva hjelper det annet menneske bak skjermen om livet er virkelig mørkt og ensomt. Hun er ikke der for leserne sine. Leserne er der for henne og det er media også. Jeg blir sint fordi jeg kjenner mennesker som er psykisk syke og i morgen kan en av de være borte for godt. Det er sv-rte meg ikke gøy eller kult med psykiske lidelser og sykdom. Hvordan hun vinkler og skriver :frustrert: og VG som gir spalteplass for at folk skal bruke penger og tid på å lese om henne. Hæ? 

Hva hjelper det å lese Sophie Elise? Gir hun råd om å ringe Mental Helses Hjelpetelefon? Ta kontakt med fastlegen? Linker til sider som tilbyr hjelp og informasjon om psykisk sykdom og lidelser? Lar andre få dele sin historie? DPS? Helsesøster?

Hva gjør Sophie Elise egentlig? Hva er så fint og flott med henne? Og nei, jeg snakker ikke om utseendet, skiter jeg lang marsj i. Fytti rakkern:dany:

Screenshot_20180222-185157_1.jpg

Endret av Eidsbergingen
La til "helsesøster"
Skrevet

Hun skriver i sitt siste blogginnlegg at hun avslører en hemmelighet i slutten av episoden, men jeg fikk ikke med meg dette da jeg så episoden. Noen som vet hva avsløringen er?

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, celiose skrev:

Hun skriver i sitt siste blogginnlegg at hun avslører en hemmelighet i slutten av episoden, men jeg fikk ikke med meg dette da jeg så episoden. Noen som vet hva avsløringen er?

Kanskje det var det hun ble rørt til tårer av ... (Hun sier at hun blir rørt av å se på seg selv i dagens episode).

Skrevet
På 21.2.2018 den 20.56, korallrev skrev:

Skrevet av en mann - noe nøkternt og «mildt» skrevet, men jeg håper det kommer mer som dette etter hvert.

leserinnlegg: https://www.an.no/debatt/arbeiderpartiet/kultur/blogger-sophie-elise-en-negativ-pavirker-av-de-unge/o/5-4-700972

Selv om jeg ikke syns den var så bra skrevet, og til tross for at den kanskje ikke blir lest av så mange syns jeg det er veldig bra at det faktisk skrives. 

Bra at noen skriver om medias manglende evne til å kritisere disse bloggerne, og bra at det skrives om at de kan påvirke unge negativt. 

Skrevet (endret)
3 timer siden, celiose skrev:

Hun sier jo "men, så vi får se da.. kanskje man tar seg en liten snarvisitt på psykiatrien. Og legge seg inn på psykiatrisk en måneds tid. Droppe kjendisfarmen og drar heller på psykiatrisk". Tror ikke den jenta vet helt hva hun snakker om altså. Det er ikke bare å booke seg inn på psykiatrisk som om det var et annet hotell akkurat. Og en måned? Haha. 

Men kan det være kjendisfarmen hun mener?

Endret av Oktnxbye
  • Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...