Gjest hulillerunde Skrevet 22. februar 2018 #7641 Skrevet 22. februar 2018 2 timer siden, celiose skrev: Hun skriver i sitt siste blogginnlegg at hun avslører en hemmelighet i slutten av episoden, men jeg fikk ikke med meg dette da jeg så episoden. Noen som vet hva avsløringen er? Hun har tatovert "perfekt" i nakken
Gjest Newroz Skrevet 22. februar 2018 #7642 Skrevet 22. februar 2018 (endret) 13 timer siden, Nettroll skrev: Det at denne jenta i serien sin sier at «jeg har jo lyst å bli lagt inn på psykiatrisk, follow your dreams liksom», er et bevis på hvor lite seriøst man må ta alt hun skriver om psykisk sykdom. At det er folk som har lyst på hjelp er en ting, men måten hun sier det på, får det til å høres ut som st hun synes det er kult. Er vel ingen med reelle problem som DRØMMER om å bli lagt inn? Herlighet, for ett dumt sitat. 1 time siden, Oktnxbye skrev: Hun sier jo "men, så vi får se da.. kanskje man tar seg en liten snarvisitt på psykiatrien. Og seg inn på psykiatrisk en måneds tid. Droppe kjendisfarmen og drar heller på psykiatrisk". Tror ikke den jenta vet helt hva hun snakker om altså. Det er ikke bare å booke seg inn på psykiatrisk som om det var et annet hotell akkurat. Og en måned? Haha. Men kan det være kjendisfarmen hun mener? Trist at hun på fremstiller det å ha psykiske lidelser som noe å higre etter, og fremstiller det å bli innlagt på psykiatrisk avdeling som lettvint og "ufarlig". Mye mulig det er sagt mer humor og litt galgenhumor over egen psyke og oppførsel, men sånn som det virker når man leser sitatene nå, er det utrolig naivt sagt. Endret 22. februar 2018 av Newroz
Gjest Eidsbergingen Skrevet 23. februar 2018 #7643 Skrevet 23. februar 2018 (endret) Slettet Endret 23. februar 2018 av Eidsbergingen Slettet unødvendig avsnitt
Apekatten Skrevet 23. februar 2018 #7644 Skrevet 23. februar 2018 Hun har tatovert en føflekk over leppen, var det det som var hemmeligheten?
Gjest hulillerunde Skrevet 23. februar 2018 #7645 Skrevet 23. februar 2018 21 minutter siden, Apekatten skrev: Hun har tatovert en føflekk over leppen, var det det som var hemmeligheten? Jeg tror at det er at hun har tatovert "perfekt" i nakken
Gjest hulillerunde Skrevet 23. februar 2018 #7646 Skrevet 23. februar 2018 igjen stusser jeg på hvordan hun har fremstilt ungdomstiden sin, og sin "mangel" på venner. Igjen skriver hun at hun har vært venn med Anne-Sofie og Amanda fra de var barn, som hun selv skriver på bloggen sin i dag! Hun har aldri vært Wanda-Venneløs til tross for at hun elsker å fremstille seg selv slik.
Gjest orfeus Skrevet 23. februar 2018 #7647 Skrevet 23. februar 2018 13 minutter siden, hulillerunde skrev: igjen stusser jeg på hvordan hun har fremstilt ungdomstiden sin, og sin "mangel" på venner. Igjen skriver hun at hun har vært venn med Anne-Sofie og Amanda fra de var barn, som hun selv skriver på bloggen sin i dag! Hun har aldri vært Wanda-Venneløs til tross for at hun elsker å fremstille seg selv slik. Det er ikke nok å ha flere gode venner når alt man ønsker er å bli tilbedt av alle.
Sh999 Skrevet 23. februar 2018 #7648 Skrevet 23. februar 2018 Jeg så episoden i går og jeg får helt fnatt av den jenta! Ikke en eneste episode hun ikke sitter å griner og forteller hvor vanskelig hun har det. Hun er så langt fra et forbilde for noen som det går an å komme dessverre. Man får psykiske problemer når man hele tiden higer etter det perfekte, og jeg er ikke i tvil om at jenta er psykisk syk og trenger hjelp, men da må hun heller fokusere på de viktige tingene ift det da. 14
Gjest Eidsbergingen Skrevet 23. februar 2018 #7649 Skrevet 23. februar 2018 11 minutter siden, orfeus skrev: Det er ikke nok å ha flere gode venner når alt man ønsker er å bli tilbedt av alle. Da har hun litt av en jobb foran seg om det skal realiseres
Gjest Bloggleseren Skrevet 23. februar 2018 #7650 Skrevet 23. februar 2018 1 hour ago, hulillerunde said: igjen stusser jeg på hvordan hun har fremstilt ungdomstiden sin, og sin "mangel" på venner. Igjen skriver hun at hun har vært venn med Anne-Sofie og Amanda fra de var barn, som hun selv skriver på bloggen sin i dag! Hun har aldri vært Wanda-Venneløs til tross for at hun elsker å fremstille seg selv slik. Enig. Det har jeg alltid reagert på også. Den ungdomstida hun beskriver, er ikke ungdomstida til et mobbeoffer. Hun har en rekke nære venninner som hun har hatt helt siden barndommen, hun fikk seg kjæreste tidlig og var alltid bedt på fester. Antagelig var hun bare mobbeoffer "oppi hodet" akkurat som hun var stygg oppi hodet. Overdramatiserte situasjoner som skjer enhver tenåring. Ingen tvil om at hun sliter psykisk, men den jenta hadde sannsynligvis virkelig hatt godt av å få noe utenfor seg selv å fokusere på. Jeg tror ikke det er lurt å sitte og degge så mye for sin egen psyke som det hun gjør. En jobb som blogger, som kun består i å fokusere på seg selv, er antagelig det aller verste hun kunne drevet med.
Gjest Eidsbergingen Skrevet 23. februar 2018 #7651 Skrevet 23. februar 2018 (endret) https://bloggomtoppbloggere.com/2018/02/23/sophies-verden/ http://m.bunnytrash.blogg.no/1499436619_ikke_noen_fan_av_sophie_elise_lengre.html?c=1519425946915 Endret 23. februar 2018 av Eidsbergingen La til direktelink fra Bunny Trash, hentet fra kmtfeltet i BOTB
Gjest hulillerunde Skrevet 23. februar 2018 #7652 Skrevet 23. februar 2018 Nei, den serien har ikke akkurat bydd på så mye nytt når det gjelder hvem SE er. For at DET skal skje må hun nesten vite hvem hun er... det eneste "nye" som har kommet ut av den er at jeg sitter å klør meg i hodet og lurer på hvorfor i alle dager Fetisha og Joackim gidder å være venner med henne! Hun gir seg jo en lang faen i dem, og er bare ute etter at de skal fortelle hvor flott, flink og fantastisk HUN er (slik jeg ser det). Å hvordan er det MULIG å ikke vite hva ens egen søster studerer?! Det er skremmende hvor narsissistisk hun faktisk er!
Gjest orfeus Skrevet 23. februar 2018 #7653 Skrevet 23. februar 2018 7 minutter siden, hulillerunde skrev: Nei, den serien har ikke akkurat bydd på så mye nytt når det gjelder hvem SE er. For at DET skal skje må hun nesten vite hvem hun er... det eneste "nye" som har kommet ut av den er at jeg sitter å klør meg i hodet og lurer på hvorfor i alle dager Fetisha og Joackim gidder å være venner med henne! Hun gir seg jo en lang faen i dem, og er bare ute etter at de skal fortelle hvor flott, flink og fantastisk HUN er (slik jeg ser det). Å hvordan er det MULIG å ikke vite hva ens egen søster studerer?! Det er skremmende hvor narsissistisk hun faktisk er! Hun har altså ikke blitt et sekund mer voksen siden første sesong av Bloggerne. Samme gretne, frekke og egosentrerte adferd. I Bloggerne var hun spesielt frekk mot venninner og lillesøster, og snakket til sin mor på en måte som var til å gråte over.
Gjest Eidsbergingen Skrevet 23. februar 2018 #7654 Skrevet 23. februar 2018 (endret) Den jenta lukter lunta som er selvpåtent, at flere får opp øynene for hvilket spill og galleri ho manipulerer. Personlig råd til Sophie Elise, ta tak i det mentale og oppsøk lege. Du provoserer meg vanvittig og folk som støtter deg ukritisk med å gi TV-tid, spalteplass og åpent rom i SoMe fordi det gir penger i kassa. Og hvilken verdier og holdninger du er med å gi til leserne dine! Jeg ønsker deg ikke vondt. Jeg ønsker at du vokser opp og tar ansvar, både for din egen helse og menneskene rundt deg. Jeg unner deg ikke angst og depresjon. Jeg unner deg ikke hets. Unner deg ikke ensomhet. Jeg unner deg å snu blikket mot en ny horisont. Endret 24. februar 2018 av Eidsbergingen Jeg endrer ofte på innleggene mine gitt ... Glemte noen ord!
Hollie Skrevet 23. februar 2018 #7655 Skrevet 23. februar 2018 Nå har ikke jeg sett serien hennes, men virker hun så dypt deprimert som det hun har uttrykt at hun var?
Gjest Eidsbergingen Skrevet 24. februar 2018 #7656 Skrevet 24. februar 2018 (endret) 28 minutter siden, Hollie skrev: Nå har ikke jeg sett serien hennes, men virker hun så dypt deprimert som det hun har uttrykt at hun var? Tviler sterkt på at hun har hatt dyp depresjon. Det er en alvorlig grad av depresjon, og du scorer høyt på testen du kan ta hos legen. Mild, moderat og alvorlig. (Jeg scoret moderat). Jeg ble umiddelbart satt opp på antidepressiva og fast oppfølgning annenhver uke, og sykmeldt fordi jeg spiste ikke, sov lite og var apatisk. Har ikke SE vært hos legen/psykiater/psykolog og tatt den testen, ville jeg ikke slengt ordet "depresjon" rundt meg. Særlig ikke "dyp" og "depresjon" i samme setning. Endret 24. februar 2018 av Eidsbergingen Glemte ett ord
Djungelvrål Skrevet 24. februar 2018 #7657 Skrevet 24. februar 2018 (endret) 3 minutter siden, Eidsbergingen skrev: Tviler sterkt på at hun har hatt dyp depresjon. Det er en alvorlig grad av depresjon, og du scorer høyt på testen du kan ta hos legen. Mild, moderat og alvorlig. (Jeg scoret moderat). Jeg ble umiddelbart satt opp på antidepressiva og fast oppfølgning annenhver uke, og sykmeldt fordi jeg spiste ikke, sov lite og var apatisk. Har ikke SE vært hos legen/psykiater/psykolog og tatt den testen, ville jeg ikke slengt ordet "depresjon" rundt meg. Særlig ikke "dyp" og "depresjon" i samme setning. Er folk med diagnosen dyp depresjon i det hele tatt særlig fungerende? For meg virker SE som et høyt fungerende menneske i så måte at hun jobber, reiser, er veldig sosial, fester, steller seg, spiser osv. Trodde folk med en så alvorlig diagnose enten var lagt inn eller bare lå på sofaen og stirret i veggen. Endret 24. februar 2018 av Peonjenta 17
Djungelvrål Skrevet 24. februar 2018 #7658 Skrevet 24. februar 2018 Her er en test på om du kan være deprimert. http://www.klikk.no/helse/doktoronline/psykiskhelse/test-deg-selv-3564982
Gjest Eidsbergingen Skrevet 24. februar 2018 #7659 Skrevet 24. februar 2018 Akkurat nå, Peonjenta skrev: Er folk med diagnosen dyp depresjon i det hele tatt særlig fungerende? For meg virker SE som et høyt fungerende menneske i så måte at hun jobber, reiser, er veldig sosial, fester, steller seg, spiser osv. Trodde folk med en så alvorlig diagnose enten var lagt inn eller bare lå på sofaen og stirret i veggen. Jeg har bekjentskap til en med alvorlig depresjon, og det mennesket er ikke utenfor husets fire vegger om det så skulle ta fyr og brenne ned. Det sier litt om tilstanden.
Djungelvrål Skrevet 24. februar 2018 #7660 Skrevet 24. februar 2018 Akkurat nå, Eidsbergingen skrev: Jeg har bekjentskap til en med alvorlig depresjon, og det mennesket er ikke utenfor husets fire vegger om det så skulle ta fyr og brenne ned. Det sier litt om tilstanden. Jeg ser for meg et menneske som sitter i sofaen i halvmørke, med skitten morgenkåpe, fett hår og med en tallerk foran seg med tørre brødskorper. På kjøkkenet flyter det over av oppvask og junksøppel, på badet ligger det et tårn og skitne klær og i vaskemaskinen en vask som skulle vært hengt opp for en uke siden. Tven durer og går på samme kanalen døgnet rundt. Mennesket snakker med lav, monoton stemme, alt er negativt og lyset i tunnellen er ikke i sikte, tunnellen er derimot stengt i andre enden og man kan ikke snu og dra tilbake. Et menneske i oppløsning. Mulig jeg er helt på jordet, men jeg har sett slike mennesker. Om de hadde en slik diagnose vet jeg ikke. 19
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå