Gjest orfeus Skrevet 16. februar 2018 #7541 Skrevet 16. februar 2018 11 minutter siden, Bloggleseren skrev: Ja, fra naturens side var hun så utrolig søt. Jeg husker at jeg tenkte "wow" første gang jeg så henne, rundt 2011 eller noe slikt. Akkurat det synes jeg er veldig trist, at hun ikke så hva hun hadde, litt som MJ. Jeg skjønner jo at det bildet hun har av sitt eget ytre er unaturlig og utenfor hennes kontroll, og jeg skulle ønske hun fikk hjelp med akkurat det. Men for å få hjelp må hun slutte å tro at hun er så mye smartere enn alle psykologer.. Lurer på hvorfor det er så mange bloggere som er så utrolig høye på seg selv? Det er rene konkurransen i hemningsløst selvskryt på topplisten ...
Gjest hulillerunde Skrevet 16. februar 2018 #7542 Skrevet 16. februar 2018 14 minutter siden, orfeus skrev: Lurer på hvorfor det er så mange bloggere som er så utrolig høye på seg selv? Det er rene konkurransen i hemningsløst selvskryt på topplisten ... Skulle tro de hadde utrettet mirakler slik mange av dem skryter av seg selv
J.. Skrevet 16. februar 2018 #7543 Skrevet 16. februar 2018 55 minutter siden, Bloggleseren skrev: Og hva med dette her da, fra dyrevennen: Det er vel den stakkars Vigdis det er snakk om her, da, miniatyrhunden som hun hadde i tenårene, den som hun flyttet fra Hunden heter Rigmor.. Men ja,dumpet hos mor å far,som alle andre kjæledyr. Men hun ble jo oppriktig skuffet da hun oppdaget hunden ikke var ren chihuahua som hun trodde når de kjøpte den også.. 7
Gjest Bloggleseren Skrevet 16. februar 2018 #7544 Skrevet 16. februar 2018 1 minutt siden, J.. said: Hunden heter Rigmor.. Men ja,dumpet hos mor å far,som alle andre kjæledyr. Men hun ble jo oppriktig skuffet da hun oppdaget hunden ikke var ren chihuahua som hun trodde når de kjøpte den også.. JA! Rigmor var det, ja. Jeg bare husket at det var et gammeldags navn med en i og en g inni der, ha ha - thnx,:D Åja, den var ikke renraset nok?
Papirfly Skrevet 16. februar 2018 #7545 Skrevet 16. februar 2018 (endret) Tråden er ryddet for brudd på opphavsrett, spekulasjoner og gjengivelse av selvskadingsbeskrivelser. Tråden er også ryddet for kommentar til moderering. Dette skal tas på PM til moderator eller på Ris & Ros. Papirfly, mod. Endret 16. februar 2018 av Papirfly
J.. Skrevet 16. februar 2018 #7546 Skrevet 16. februar 2018 12 minutter siden, Bloggleseren skrev: JA! Rigmor var det, ja. Jeg bare husket at det var et gammeldags navn med en i og en g inni der, ha ha - thnx,:D Åja, den var ikke renraset nok? Neppe.. Den ble jo større og "rarere" enn forventet.. 2
korallrev Skrevet 16. februar 2018 #7547 Skrevet 16. februar 2018 I disse x-lifetider synes jeg denne er verdt å ta en titt på igjen: https://www.nrk.no/kultur/norsk-folkehjelp-angrer-pa-at-de-leide-inn-bloggeren-sophie-elise-isachsen-1.12762430 Nå er vel ikke akkurat norsk folkehjelp og x-life helt sidestilt, men dog. Ikke all PR er god PR. 7
_Malene Skrevet 16. februar 2018 #7548 Skrevet 16. februar 2018 3 timer siden, orfeus skrev: Slike utsagn forteller at hun er svært ung mentalt. Mye av det hun skriver om, når hun ikke skriver om sminke, er tanker de fleste har i puberteten/tidlig ungdom, men som hun, i voksen alder, ser ut til å tro er spesielt for henne, og at de er unike. Hvis hun hadde brydd seg om å lytte til andre mennesker, for eksempel venner og familie, ville hun kanskje utviklet seg og forstått mer av den verden hun lever i og ikke blitt værende i pubertetens ego-boble. Her er du mildt sagt inne på noe.
Christy89 Skrevet 17. februar 2018 #7549 Skrevet 17. februar 2018 9 timer siden, Bloggleseren skrev: Og hva med dette her da, fra dyrevennen: Det er vel den stakkars Vigdis det er snakk om her, da, miniatyrhunden som hun hadde i tenårene, den som hun flyttet fra og som vi aldri hørte noe mer om. Og etter det har hun dumpet to katter og en Charlie på foreldrene sine... Dette utsagnet sier jo alt om hvor glad hun er i kjæledyrene sine. Jeg hadde seriøst aldri solgt et kjæledyr for å få råd til nytt kamera. Dyr er jo familie. Enig. Håper hun aldri skaffer seg dyr igjen! Da sender hun dyret bare til foreldrene når hun ikke gidder mer Gud, så den jenta provoserer meg! 😬 jeg som likte henne for noen år siden, men hun blir bare verre og verre 10
Gjest hulillerunde Skrevet 17. februar 2018 #7550 Skrevet 17. februar 2018 det er interessant at det er så strengt i forhold til hva som modereres bort her i tråden, mens bloggere som SE får lov til å dele villig vekk, og blir hyllet for det! hvorfor er det ingen, eks mediene, som tar tak i dette problemet i stedet for å løfte bloggere som fremmer usunne idealer opp og frem?! greit nok at mediene også tjener penger på dem, men denne utviklinga er hårreisende! dette er ikke en kommentar til moderatorene, kun en ren observasjon.
Lundii Skrevet 17. februar 2018 #7551 Skrevet 17. februar 2018 Noe jeg har tenkt på.. Den dagen hu eventuelt får unger. Håper det virkelig IKKE blir jente(r) hu får!! Bare tenker på alt SE har gjort av plastisk kirurgi. Større sannsynlighet for at det smitter over på eventuelle jenter enn gutter. Hvordan skal hu kunne lære sine eventuelle framtidige unger om hva som er viktig her i livet og det å like seg sjøl for den man er? Det blir faktisk en UMULIG oppgave. Nei, beste er at hu ikke får noen.. Beklager SE, jeg veit at du leser den tråden her.. Men du har altså ødelagt så mye for deg sjøl 10
Gjest Eidsbergingen Skrevet 17. februar 2018 #7552 Skrevet 17. februar 2018 Sophie Elise digges fordi ho er tøff og snakker rett fra levra, ut til alle sammen. Men snakker et annet menneske rett fra levra til henne eller fanskaren er det "f*ck you" og "jeg føler at jeg ikke får mene noe". Sier bloggeren med egen bok og serie og over 20 000 følgere. Hun er en skatt av ironi og dobbeltmoral som vil følge henne i lang tid.
Snuppah00 Skrevet 17. februar 2018 #7553 Skrevet 17. februar 2018 Hadde vært så gøy om noen stilte henne skikkelig til veggs. Face to face så klart. Lurer på hvordan hun hadde klart seg da? 🤔 Sikkert dårlig 🙊 8
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 17. februar 2018 #7554 Skrevet 17. februar 2018 (endret) Snuppah00 skrev (På 17.2.2018 den 13.44): Hadde vært så gøy om noen stilte henne skikkelig til veggs. Face to face så klart. Lurer på hvordan hun hadde klart seg da? 🤔 Sikkert dårlig 🙊 Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Oktnxbye Skrevet 17. februar 2018 #7555 Skrevet 17. februar 2018 3 timer siden, Eidsbergingen skrev: Sophie Elise digges fordi ho er tøff og snakker rett fra levra, ut til alle sammen. Men snakker et annet menneske rett fra levra til henne eller fanskaren er det "f*ck you" og "jeg føler at jeg ikke får mene noe". Sier bloggeren med egen bok og serie og over 20 000 følgere. Hun er en skatt av ironi og dobbeltmoral som vil følge henne i lang tid. Problemet er at hun blir hørt på, så altfor høyt. Av småjenter som ikke er gamle nok til at vi kan forvente at de skal tenke selv. 13
Gjest Eidsbergingen Skrevet 17. februar 2018 #7556 Skrevet 17. februar 2018 1 time siden, Oktnxbye skrev: Problemet er at hun blir hørt på, så altfor høyt. Av småjenter som ikke er gamle nok til at vi kan forvente at de skal tenke selv. Det er ikke annet enn skremmende. Jeg har sett og lest kommentarer under innleggene på Facebook, og jeg tenker mange er med på å hylle uten å følge henne overalt eller tenker ringvirkninger rundt hennes påvirkning og deling av personlige liv og meninger. Ikke ta Sophie Elise og andre bloggere med en klype salt. Ta en sekk med salt i stedet! Hun er ikke et forbilde. Hun er en advarsel for oss alle. Hun er det for meg. En diger rød varsellampe
Gjest Fjelldronning Skrevet 17. februar 2018 #7557 Skrevet 17. februar 2018 På 16.2.2018 den 20.35, elisaday skrev: "Og så tenker jeg at den dagen jeg tør å ta livet av meg selv, så skal jeg også ha kun ett eneste ønske, og det er rosa champagne i min begravelse." Utdrag fra boken. Jeg blir faktisk litt målløs, rett og slett. Jeg er målløs og sjokkert over at hun har skrevet dette i boken sin. Hun har dessverre så mane unge jenter som ser opp til henne. Nå ble jeg paff her jeg sitter. Uff. Bare uff! Jeg oppfordrer ingen til å kjøpe boken hennes!
Gjest Eidsbergingen Skrevet 17. februar 2018 #7558 Skrevet 17. februar 2018 https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/ng1xz5/Kosmetisk-kirurgi-er-nodvendig Sitat Flere studier viser at kosmetisk kirurgi har positiv effekt på selvfølelsen, tilfredshet med egen kropp og livskvalitet. Samtidig vet vi at ikke alle oppnår den forandringen de ønsket seg. Og her ligger noe av kjernen i problemstillingen rundt kosmetisk kirurgi – ikke alle bør eller skal opereres. Sitat Selv om mange ikke liker å innrømme det, er den kosmetiske kirurgien og psykologien i samme båt. Mental og kroppslig velvære henger sammen. Det handler om å ha god eller dårlig selvfølelse. Og det fremstår som et paradoks at psykologisk behandling av sjelslivet er anerkjent og ryddig, mens kosmetisk kirurgi oppfattes som overfladisk og umoralsk.
Gjest orfeus Skrevet 17. februar 2018 #7559 Skrevet 17. februar 2018 4 minutter siden, Eidsbergingen skrev: https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/ng1xz5/Kosmetisk-kirurgi-er-nodvendig Artikkelen du henviser til er skrevet av en plastisk kirurg. (Sitatet nederst er hentet fra artikkelen han har lenket til.) Han innleder med noe jeg syns er interessant, at det er et skille mellom kosmetisk kirurgi og kosmetisk medisin. «Norske bloggere har (også) fremstått som villige eksponenter for kosmetisk behandling, med forstørrede lepper og ufiltrert skryt av ulike behandlingsmetoder. For oss som ønsker å fremstå som seriøse aktører, har dette vært uheldig. Det synes stadig viktigere å tydeliggjøre forskjellene mellom kosmetisk kirurgi og kosmetisk medisin.» «However, surgeons should be particularly aware of patients with psychological problems, as these may compromise patient satisfaction with the effects of cosmetic surgery. Facto rs affecting the decision itself to undergo cosmetic surgery may also be relevant for subsequent psychosocial outcomes.» https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21866003 Det som blir nevnt her er vel det SE selv har skrevet om noen ganger, men hvem skal avgjøre om en pasient er psykisk frisk når han vil endre utseendet sitt? Særlig om han betaler selv?
korallrev Skrevet 17. februar 2018 #7560 Skrevet 17. februar 2018 (endret) Utdragene fra boka er skremmende og viser bare så alt for godt hvor lite reflektert hun er. Og så tenker jeg, i forhold til hintingen i det siste; så utrolig leit å drive på på den måten, enten det er graviditet eller ikke. Det er helt absurd å tenke det inn i det «virkelige liv», dersom en skulle komme med små drypp hele tiden «åååh, jeg er så kvalm og sover så mye nå for tiden», osv. Tenk å liksom bygge opp en spenning rundt om en er gravid eller ikke?! Det er helt fjernt. Enten blir det «å, herregud trodde dere dét» eller «jaaa, endelig kan jeg avsløre det tihihi», men hvor er gleden i det? Uff. edit: nå skriver hun selv på sin Facebook-side til et spørsmål om hvorfor hun hinter så mye om graviditet: Sitat Som jeg har skrevet om tidligere kan jeg ikke bli gravid på den normale måten. Så at folk spekulerer fordi jeg er..oppblåst og ikke i topp form er jo helt sjukt. Kan det ikke falle folk inn at det muligens er andre grunner? Men kjære deg, ikke si det er «helt sjukt» når man legger opp til det selv... Endret 18. februar 2018 av korallrev 13
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå