Gjest førstedamen Skrevet 11. februar 2018 #7441 Skrevet 11. februar 2018 8 minutter siden, Metzili skrev: Hun bør slutte å blogge, og få det bedre med seg selv..og vi bør slutte å slenge dritt! Helt seriøst, denne tråden er motbydelig. Synes hun virker som et fint menneske, som sliter jævlig med selvtilitten. Håper hun får det bedre med seg selv snart <3 Enig med deg, denne tråden er jo helt lavmål. Trist å se denne samfunnsutviklinga.
Gjest orfeus Skrevet 11. februar 2018 #7442 Skrevet 11. februar 2018 Hun bør definitivt slutte å blogge. Hvis hun fortsetter å blogge må hun holde opp å klage og sutre over hvor ille det er å være blogger.
Gjest hulillerunde Skrevet 11. februar 2018 #7443 Skrevet 11. februar 2018 49 minutter siden, Metzili skrev: Hun bør slutte å blogge, og få det bedre med seg selv..og vi bør slutte å slenge dritt! Helt seriøst, denne tråden er motbydelig. Synes hun virker som et fint menneske, som sliter jævlig med selvtilitten. Håper hun får det bedre med seg selv snart <3 Det er veldig, veldig få her som slenger dritt! Vi er mange som håper at hun får det bedre med seg selv snart, og at hun bør slutte å blogge. Hva mener du er drittslenging her? 40 minutter siden, førstedamen skrev: Enig med deg, denne tråden er jo helt lavmål. Trist å se denne samfunnsutviklinga. På hvilken måte er denne tråden et lavmål? Hva er trist med den? Er det trist å se at de aller fleste her inne vil at SE skal få det bedre med seg selv? Er det trist å se at andre bryr seg og ikke bare jatter med henne i ett og alt? For min del er samfunnsutviklinga trist fordi alt for få tørr å stå opp å si hva de mener! Det er trist å se at samfunnet utvikler seg i en retning hvor det er "oss mot dem", og hvor man enten er "med" eller så er man "mot".
Metzili Skrevet 11. februar 2018 #7444 Skrevet 11. februar 2018 (endret) 7 minutter siden, hulillerunde said: Det er veldig, veldig få her som slenger dritt! Vi er mange som håper at hun får det bedre med seg selv snart, og at hun bør slutte å blogge. Hva mener du er drittslenging her? På hvilken måte er denne tråden et lavmål? Hva er trist med den? Er det trist å se at de aller fleste her inne vil at SE skal få det bedre med seg selv? Er det trist å se at andre bryr seg og ikke bare jatter med henne i ett og alt? For min del er samfunnsutviklinga trist fordi alt for få tørr å stå opp å si hva de mener! Det er trist å se at samfunnet utvikler seg i en retning hvor det er "oss mot dem", og hvor man enten er "med" eller så er man "mot". Få som slenger dritt? Har du lest tråden?......Vi kan umulig ha samme definisjon på "få".. Endret 11. februar 2018 av Metzili 4
Gjest førstedamen Skrevet 11. februar 2018 #7445 Skrevet 11. februar 2018 (endret) 47 minutter siden, hulillerunde skrev: Det er veldig, veldig få her som slenger dritt! Vi er mange som håper at hun får det bedre med seg selv snart, og at hun bør slutte å blogge. Hva mener du er drittslenging her? På hvilken måte er denne tråden et lavmål? Hva er trist med den? Er det trist å se at de aller fleste her inne vil at SE skal få det bedre med seg selv? Er det trist å se at andre bryr seg og ikke bare jatter med henne i ett og alt? For min del er samfunnsutviklinga trist fordi alt for få tørr å stå opp å si hva de mener! Det er trist å se at samfunnet utvikler seg i en retning hvor det er "oss mot dem", og hvor man enten er "med" eller så er man "mot". Og du bidrar jo til nettopp dette du synes er trist. Man MÅ liksom være for eller imot SE. Og nåde over den dom er for, i en tråd som er imot. Denne tråden er 90% namekalling. Det går hovedsakelig kun på småting som enkeltpersoner synes hun gjør feil, også hiver resten seg på og kommenterer over en lav sko. Hvem er ikke bitter i blant, hvem vil ikke se best ut på bilder og hvem liker vel når media vrir på det man sier? Ikke jeg og det tror jeg ikke Sophie liker heller. Og det er faktisk helt greit det! Man trenger ikke lage 240 sider med innlegg om alt hun går igjennom eller gjør hver dag av den grunn. Noen burde kanskje lage en slik tråd ang siv Jensen, erna ol folk. Det kunne vært litt viktigere. Jeg er rett og slett lei av alle dere her inne, eller i villa paprika tråden. Det diskuteres eksponering av barn, men det ingen evner å se er at de samme som kommenterer er de som gjerne deler bilder fra første skoledag og turen til Legoland. Det blir for skinnhellig. Skulle tro dere aldri hverken gjorde eller sa noe feil, og alltid reagerer riktig i alle situasjoner, men det stemmer ikke. Det vet jeg, for jeg jobber med mennesker. Vi vi er jo nettopp det, mennesker. Endret 11. februar 2018 av førstedamen
Anonym2467 Skrevet 11. februar 2018 #7446 Skrevet 11. februar 2018 5 minutter siden, førstedamen skrev: Og du bidrar jo til nettopp dette du synes er trist. Man MÅ liksom være for eller imot SE. Og nåde over den dom er for, i en tråd som er imot. Denne tråden er 90% namekalling. Det går hovedsakelig kun på småting som enkeltpersoner synes hun gjør feil, også hiver resten seg på og kommenterer over en lav sko. Hvem er ikke bitter i blandet, hvem vil ikke se best ut på bilder og hvem liker vel når media vrir på det man sier? Ikke jeg og det tror jeg ikke Sophie liker heller. Og det er faktisk helt greit det! Man trenger ikke lage 240 sider med innlegg om alt hun går igjennom eller gjør hver dag av den grunn. Noen burde kanskje lage en slik tråd ang siv Jensen, erna ol folk. Det kunne vært litt viktigere. Jeg er rett og slett lei av alle dere her inne, eller i villa paprika tråden ol. Det diskuteres eksponering av barn, men det ingen server at de samme som kommenterer er de som gjerne deler bilder fra første skoledag og turen til Legoland. Det blir for skinnhellig. Skulle tro dere aldri hverken gjorde eller så noe feil, og alltid reagerer riktig i alle situasjoner, men det stemmer ikke. Det vet jeg, for jeg jobber ed mennesker. Vi vi er jo nettopp det, mennesker. Ja nei det er jo ingen forskjell på å dele dette til 20-30.000 mennesker vs dele det med venner og familie.. 11
Anonym2467 Skrevet 11. februar 2018 #7447 Skrevet 11. februar 2018 57 minutter siden, orfeus skrev: Hun bør definitivt slutte å blogge. Hvis hun fortsetter å blogge må hun holde opp å klage og sutre over hvor ille det er å være blogger. Absolutt! Normale mennesker slutter i jobber de mistrives med, hvorfor gjør ikke SE det samme? For det er nettopp det bloggen er, en jobb.. En jobb hun drar inn millioner av kroner på, på en kynisk måte. Det er absolutt ikke synd i dama, hvorfor er det synd i henne? Jeg synes SE håner de som virkelig har dårlig selvtillit. Sist gang jeg sjekket tar ikke de med dårlig selvtillit 100 selfies daglig, sier selv hvor digge de er, leker hobbymodell, stiller opp på alle TV programmer, levere seg ut på blogg, insta, snap osv osv osv. Dama er narsissist å prøver å dekke over dette med å late som hun har dårlig selvtillit og trenger bekreftelse. Jeg kjøper den ikke. 14
Gjest førstedamen Skrevet 11. februar 2018 #7448 Skrevet 11. februar 2018 (endret) 28 minutter siden, Anonym2467 skrev: Ja nei det er jo ingen forskjell på å dele dette til 20-30.000 mennesker vs dele det med venner og familie.. Ifølge ekspertene har det ingenting å si. Ikke ifølge datatilsynet heller. Like alvorlig t det deles på offentlig Facebook som i en avisartikkel eller i et blogginnlegg. Det er den psykologiske konsekvensen av deling som er farlig, ikke selve delingen i seg selv eller hvor mange du deler med. Endret 11. februar 2018 av førstedamen
Gjest hulillerunde Skrevet 11. februar 2018 #7449 Skrevet 11. februar 2018 31 minutter siden, førstedamen skrev: Og du bidrar jo til nettopp dette du synes er trist. Man MÅ liksom være for eller imot SE. Og nåde over den dom er for, i en tråd som er imot. Denne tråden er 90% namekalling. Det går hovedsakelig kun på småting som enkeltpersoner synes hun gjør feil, også hiver resten seg på og kommenterer over en lav sko. Hvem er ikke bitter i blandet, hvem vil ikke se best ut på bilder og hvem liker vel når media vrir på det man sier? Ikke jeg og det tror jeg ikke Sophie liker heller. Og det er faktisk helt greit det! Man trenger ikke lage 240 sider med innlegg om alt hun går igjennom eller gjør hver dag av den grunn. Noen burde kanskje lage en slik tråd ang siv Jensen, erna ol folk. Det kunne vært litt viktigere. Jeg er rett og slett lei av alle dere her inne, eller i villa paprika tråden ol. Det diskuteres eksponering av barn, men det ingen server at de samme som kommenterer er de som gjerne deler bilder fra første skoledag og turen til Legoland. Det blir for skinnhellig. Skulle tro dere aldri hverken gjorde eller så noe feil, og alltid reagerer riktig i alle situasjoner, men det stemmer ikke. Det vet jeg, for jeg jobber ed mennesker. Vi vi er jo nettopp det, mennesker. Nei, man MÅ ikke være for eller mot SE! Jeg ønsker henne alt godt! Det som ofte diskuteres her er nettopp det at hun sier en ting og gjør en helt annen, i tillegg til at hun ikke er sitt ansvar som blogger og influenser bevisst! Hun har valgt å være en offentlig person, det er ingen som har tvunget henne til det. Når hun da svært ofte taler med to tunger så må man ha lov til å reagere! Jeg har ALDRI påstått at jeg gjør alt rett, eller at jeg er feilfri. Når jeg kommenterer her inne er det på bakgrunn av at jeg har gjort meg noen observasjoner i forhold til SE som jeg ønsker å dele. Mine kommentarer går ofte på at jeg ser at hun kunne fått det bedre om hun hadde tatt tak i de indre problemene hun sliter med, i stedet for de ytre som hun TROR hun sliter med. Hva har Villa Paprika med denne tråden å gjøre?! Eller eksponering av barn?!
Gjest hulillerunde Skrevet 11. februar 2018 #7450 Skrevet 11. februar 2018 44 minutter siden, Metzili skrev: Få som slenger dritt? Har du lest tråden?......Vi kan umulig ha samme definisjon på "få".. Da må du utdype hva du legger i dritt.
Gjest Skogrose Skrevet 11. februar 2018 #7451 Skrevet 11. februar 2018 18 minutter siden, Anonym2467 skrev: Absolutt! Normale mennesker slutter i jobber de mistrives med, hvorfor gjør ikke SE det samme? For det er nettopp det bloggen er, en jobb.. En jobb hun drar inn millioner av kroner på, på en kynisk måte. Det er absolutt ikke synd i dama, hvorfor er det synd i henne? Jeg synes SE håner de som virkelig har dårlig selvtillit. Sist gang jeg sjekket tar ikke de med dårlig selvtillit 100 selfies daglig, sier selv hvor digge de er, leker hobbymodell, stiller opp på alle TV programmer, levere seg ut på blogg, insta, snap osv osv osv. Dama er narsissist å prøver å dekke over dette med å late som hun har dårlig selvtillit og trenger bekreftelse. Jeg kjøper den ikke. Money in the bank. Hvorfor slutte når hun kan le hele veien til nettbanken..
Gjest førstedamen Skrevet 11. februar 2018 #7452 Skrevet 11. februar 2018 1 minutt siden, hulillerunde skrev: Nei, man MÅ ikke være for eller mot SE! Jeg ønsker henne alt godt! Det som ofte diskuteres her er nettopp det at hun sier en ting og gjør en helt annen, i tillegg til at hun ikke er sitt ansvar som blogger og influenser bevisst! Hun har valgt å være en offentlig person, det er ingen som har tvunget henne til det. Når hun da svært ofte taler med to tunger så må man ha lov til å reagere! Jeg har ALDRI påstått at jeg gjør alt rett, eller at jeg er feilfri. Når jeg kommenterer her inne er det på bakgrunn av at jeg har gjort meg noen observasjoner i forhold til SE som jeg ønsker å dele. Mine kommentarer går ofte på at jeg ser at hun kunne fått det bedre om hun hadde tatt tak i de indre problemene hun sliter med, i stedet for de ytre som hun TROR hun sliter med. Hva har Villa Paprika med denne tråden å gjøre?! Eller eksponering av barn?! Haha, ja ikke sant. Dine kommentarer er sikkert helt rettmessige, akkurat det føler vel de fleste som sitter her inne. De fleste tar desverre feil. Tok opp paprika som et eksempel på at dette går igjen i alle kjendis tråder, ikke bare denne. Det er liksom litt sånn gi er av natur, vi bare evner ikke å se det selv.
Gjest orfeus Skrevet 11. februar 2018 #7453 Skrevet 11. februar 2018 @førstedamen Det Sofie driver med er reklame. Hun får altså betalt for å selge varer. Når hun da velger å blande privatlivet sitt inn i dette, er det både uheldig for henne og for hennes venner og familie. Hun utleverer seg og sitt helt frivillig, det er ingen som tvinger henne, dette er noe hun vil. Hun kunne fint solgt alle varene uten å fortelle om familie, kjærester, sexliv, sykdom, operasjoner og selvkonstruerte psykiatriske diagnoser - eller legge ut seksualiserte bilder, men det vil hun altså ikke. Hun er ikke en filmstjerne eller en kongelig som blir forfulgt av media, det er hun som oppsøker media. Det var hun selv som maste om å få egen serie, det er hun som blotter seg når det er så mange kameraer som mulig til stede, det er hun som mener det ene en dag og noe annet neste dag; sier hun er miljøbevisst men reiser mye og langt med fly og har et vanvittig overforbruk. Det er viktig å huske at hennes publikum er småjenter og at hovedinnholdet i bloggen hennes er bilder av intime kroppsdeler og tekster som fremkaller både skjønnhetspress og kroppspress, - i tillegg forsøker hun ofte å skjule at det er reklame ved å merke dårlig / ikke merke annonsene. Er det rart hun får kritikk?
Gjest hulillerunde Skrevet 11. februar 2018 #7454 Skrevet 11. februar 2018 1 minutt siden, førstedamen skrev: Haha, ja ikke sant. Dine kommentarer er sikkert helt rettmessige, akkurat det føler vel de fleste som sitter her inne. De fleste tar desverre feil. Tok opp paprika som et eksempel på at dette går igjen i alle kjendis tråder, ikke bare denne. Det er liksom litt sånn gi er av natur, vi bare evner ikke å se det selv. Hva mener du med dette?
Anonym2467 Skrevet 11. februar 2018 #7455 Skrevet 11. februar 2018 4 minutter siden, førstedamen skrev: Haha, ja ikke sant. Dine kommentarer er sikkert helt rettmessige, akkurat det føler vel de fleste som sitter her inne. De fleste tar desverre feil. Tok opp paprika som et eksempel på at dette går igjen i alle kjendis tråder, ikke bare denne. Det er liksom litt sånn gi er av natur, vi bare evner ikke å se det selv. Hvem skal vi diskutere da? Nina Oline Halvorsen som bor i Jugendgata 2? Neppe, for ingen aner hvem hun er.. Man diskuterer kjente mennesker fordi de lever av å utlevere seg og da må de tåle at fremmede folk har forskjellige meninger om de.. Spesielt når man er så kynisk og dobbeltmoralsk som nettopp SE er. 7
Gjest førstedamen Skrevet 11. februar 2018 #7456 Skrevet 11. februar 2018 (endret) 6 minutter siden, Anonym2467 skrev: Hvem skal vi diskutere da? Nina Oline Halvorsen som bor i Jugendgata 2? Neppe, for ingen aner hvem hun er.. Man diskuterer kjente mennesker fordi de lever av å utlevere seg og da må de tåle at fremmede folk har forskjellige meninger om de.. Spesielt når man er så kynisk og dobbeltmoralsk som nettopp SE er. Ja da er det liksom greit? Pga det du skriver her så er mobbing helt ok, for det jeg ser i denne tråden er ikke å ha forskjellige meninger, det er nærmest kun hets på småting og småfeil. Jeg synes nemlig vi bør få være den vi er, også om vi er kyniske og dobbeltmoralske iblande, for det er vi alle sammen. Man må faktisk ikke tåle slikt, og jeg tåler det ikke. Og hvem bør vi diskutere? Godt spørsmål. Oss selv kanskje? Hvertfall ikke en rosablogger på 22. Endret 11. februar 2018 av førstedamen
Gjest orfeus Skrevet 11. februar 2018 #7457 Skrevet 11. februar 2018 2 minutter siden, førstedamen skrev: Ja da er det liksom greit? Pga det du skriver her så er mobbing helt ok, for det jeg ser i denne tråden er ikke å ha forskjellige meninger, det er nærmest kun hets på småting og småfeil. Jeg synes nemlig vi bør få være den vi er, også om vi er kyniske og dobbeltmoralske iblande, for det er vi alle sammen. Man må faktisk ikke tåle slikt, og jeg tåler det ikke. Jeg syns det viktigste er alle de småjentene hun påvirker og lurer.
Gjest førstedamen Skrevet 11. februar 2018 #7458 Skrevet 11. februar 2018 1 minutt siden, orfeus skrev: Jeg syns det viktigste er alle de småjentene hun påvirker og lurer. Så du oppretter eviglange tråder på nett hver gang du ser slikt? Sophie er jo langt fra alene om dette. Og jeg tenker at om du vil bekjempe det faktiske problemet tar du tak i helt feil ende. Hva med å heller spre fokus rundt seksualisert reklame i alt fra skolebøker til Mac Donalds? Eller TV og media i din helhet? Hvorfor dette snevre fokuset? Man kommer jo ingen vei med problemet ved å klage daglig på Sophie, uansett hvor lite man liker hva hun driver med.
Tinnitus Skrevet 11. februar 2018 #7459 Skrevet 11. februar 2018 Jeg har ingenting imot SE som person, og leser sjeldent bloggen hennes. Men det må være lov til å være kritisk til mye av det hun (og andre bloggere) formidler ut til folket. Og med folket, så mener jeg ikke den eldre skare som gjennom livet har opparbeidet seg en relativt kritisk/ ikke altetende syn på diverse saker. Jeg snakker om di mange tusener av unger (ja, 11 åringer er barn!) som leser og sluker alt som blir sagt rått! Det ligger litt i det at influencere må bli sitt ansvar mer bevisst! Og det er det altfor lite fokus på, fra di som faktisk kan gjøre noe med det! Denne konstante dårlige merkingen av reklame er farlig nettopp på grunn av dette! Når bloggere reklamerer om diverse saker, på en måte som sees på som «fra en venn til en annen», går dette rett hjem hos di som ikke har denne grunnleggende kritiske tankegangen! Jeg driter i om bloggere tjener haugevis av penger på reklame, men jeg bryr meg veldig mye om at dette ikke fremkommer klart og tydelig som reklame, når det myntes på unge, påvirkelige barn og unge! Jeg gruer meg til min datter blir stor nok til å lese, og for alt hun skal bli påvirker av! Jeg burde ikke behøve å være redd for 22 år gamle personer, som prøver å lure henne også! Jeg blir oppriktig sinna når jeg ser SE sende et «fuck you» til all media, fordi di ikke backer henne og andre influencere mer! Hun skal ikke bli forbanna på media, JEG og DU skal være forbannet! Hvem skal sette et kritisk blikk på disse influencerene, hvis ikke media? 23
Gjest førstedamen Skrevet 11. februar 2018 #7460 Skrevet 11. februar 2018 3 minutter siden, Tinnitus skrev: Jeg har ingenting imot SE som person, og leser sjeldent bloggen hennes. Men det må være lov til å være kritisk til mye av det hun (og andre bloggere) formidler ut til folket. Og med folket, så mener jeg ikke den eldre skare som gjennom livet har opparbeidet seg en relativt kritisk/ ikke altetende syn på diverse saker. Jeg snakker om di mange tusener av unger (ja, 11 åringer er barn!) som leser og sluker alt som blir sagt rått! Det ligger litt i det at influencere må bli sitt ansvar mer bevisst! Og det er det altfor lite fokus på, fra di som faktisk kan gjøre noe med det! Denne konstante dårlige merkingen av reklame er farlig nettopp på grunn av dette! Når bloggere reklamerer om diverse saker, på en måte som sees på som «fra en venn til en annen», går dette rett hjem hos di som ikke har denne grunnleggende kritiske tankegangen! Jeg driter i om bloggere tjener haugevis av penger på reklame, men jeg bryr meg veldig mye om at dette ikke fremkommer klart og tydelig som reklame, når det myntes på unge, påvirkelige barn og unge! Jeg gruer meg til min datter blir stor nok til å lese, og for alt hun skal bli påvirker av! Jeg burde ikke behøve å være redd for 22 år gamle personer, som prøver å lure henne også! Jeg blir oppriktig sinna når jeg ser SE sende et «fuck you» til all media, fordi di ikke backer henne og andre influencere mer! Hun skal ikke bli forbanna på media, JEG og DU skal være forbannet! Hvem skal sette et kritisk blikk på disse influencerene, hvis ikke media? Men dette ser vi jo overalt, ikke bare i bloggverden. Hvordan mener du at bedrifter og lignende gjør det annerledes? De reklamerer jo med akkurat samme strategi. Dessuten tror jeg mange undervurderer dagens ungdom, og deres evne til å tenke selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå