Gjest Anna Nas Skrevet 12. februar 2018 #7481 Skrevet 12. februar 2018 (endret) 9 timer siden, Metzili skrev: Enig. Men (!) her inne betyr det å kritisere å kalle henne stygg, dum, tragisk, Prostituert osv osv. ALT ved Sophie Elise "kritiseres" i denne tråden, jeg har til og med sett folk kritisere henne for hvordan hun snakker, at hun snakker for monotont.Altså, det letes etter greier å "kritisere" henne for. For min del er dette drittslening og mobbing. Det er styggt. Usaklig drittslenging er helt unødvendig, ødelegger tråden og er veldig synd for brukere som forsøker å føre en saklig debatt. Jeg følger ikke så godt med i denne tråden, men jeg har fått med meg såpass at jeg vet at mange faktisk skriver saklig selv om de kan være skarpe i replikken. SE er jo en kritisk kvinne selv, som ikke nøler med å si i fra. Hun er heller ikke noe persilleblad etter mange år i influencerbransjen. Jeg tror egentlig hun både skjønner og tåler mye av kritikken hun får, selv om hun drar offerkortet når hun ikke har bedre argumenter å møte kritikken med. Endret 12. februar 2018 av Anna Nas Ryddet opp litt.
Gjest Speilvegg Skrevet 12. februar 2018 #7482 Skrevet 12. februar 2018 (endret) Ser at årets Gullbarbie nå kan gå til Comfyballs, Gillette Venus eller Bik Bok. Gullbarbie er en pris som går til den reklame- og medieaktøren som er best på å få ungdom til å føle seg verst. Det er Press som gir ut prisen. Det første jeg tenker når jeg ser begrunnelsen er Sophie Elise. Lurer på om hun har vært nominert noengang. Endret 12. februar 2018 av Speilvegg
Viking-girl Skrevet 12. februar 2018 #7483 Skrevet 12. februar 2018 Hun sitter på Snap og legger ut gamle bilder av seg selv og syter over hvor brun og ung hun VAR! Hellau, dama er 22!! Ikke 72... 13
smalls Skrevet 12. februar 2018 #7484 Skrevet 12. februar 2018 31 minutter siden, Viking-girl skrev: Hun sitter på Snap og legger ut gamle bilder av seg selv og syter over hvor brun og ung hun VAR! Hellau, dama er 22!! Ikke 72... Herregud, jenta ER jo ung nå. 🙈 5
Oktnxbye Skrevet 12. februar 2018 #7485 Skrevet 12. februar 2018 5 timer siden, orfeus skrev: Det spørs hvilke briller du ser debatten gjennom, tror jeg. For eksempel: Hvis jeg sier at NN kler seg som en prostituert, betyr ikke det at jeg kaller NN en prostituert. Man må skille mellom sak og person og alltid ha i bakhodet hvem det er som er Sofies største publikum. Når det gjelder hvordan Sofie snakker, så har det kommet opp fordi den/de som ikke kjenner til dialekten rundt Harstad, tror man snakker slik der, og det gjør dere vel ikke? Hun har forresten selv kommentert dette med knirk og monotoni - og syns det er helt okei: https://www.nrk.no/kultur/stemmeknirk-er-utbredt-1.11554837 Akkurat det med å høres monoton ut i stemmen er ikke så uvanlig for folk i Harstadområdet faktisk. Dialekta er litt preget av det. Men, Sofie har stepped up the game - og høres verre ut enn det normale. 5
BeverTramp Skrevet 12. februar 2018 #7486 Skrevet 12. februar 2018 Flott å se at frøken dyregod har spart seg opp til nok en skinnveske 20
J.. Skrevet 12. februar 2018 #7487 Skrevet 12. februar 2018 36 minutter siden, BeverTramp skrev: Flott å se at frøken dyregod har spart seg opp til nok en skinnveske Og slafser i seg cottage cheese,hun som ikke rører kjøtt/egg/meieriprodukter.. 🙄 22
Gjest Bloggleseren Skrevet 12. februar 2018 #7488 Skrevet 12. februar 2018 " I dag ville jeg ta et bilde av meg selv i lite klær uten noen god grunn" Nei, det skal være sikkert...og kanskje ikke bare i dag? http://sophieelise.blogg.no/1518454245_en_naken_konsentrasjonsprve.html
Elevbruker Skrevet 12. februar 2018 #7489 Skrevet 12. februar 2018 1 time siden, BeverTramp skrev: Flott å se at frøken dyregod har spart seg opp til nok en skinnveske Gucci har ikke pels og skinn lengre det sa de i fjor en gang.
Gjest hulillerunde Skrevet 12. februar 2018 #7490 Skrevet 12. februar 2018 5 minutter siden, Elevbruker skrev: Gucci har ikke pels og skinn lengre det sa de i fjor en gang. Er du sikker på det? Jeg har sett på akkurat den veska, bare i mini, og i beskrivelsen står det at den er laget av leather som er lær eller skinn. Jeg kan ta feil, så skal ikke være påståelig at det er slik.
Elevbruker Skrevet 12. februar 2018 #7491 Skrevet 12. februar 2018 17 minutter siden, hulillerunde skrev: Er du sikker på det? Jeg har sett på akkurat den veska, bare i mini, og i beskrivelsen står det at den er laget av leather som er lær eller skinn. Jeg kan ta feil, så skal ikke være påståelig at det er slik. https://www.dagsavisen.no/nyetrender/gucci-blir-pelsfrie-pels-er-ikke-lenger-pa-moten-sier-ceo-marco-bizzarri-1.1039082
J.. Skrevet 12. februar 2018 #7492 Skrevet 12. februar 2018 4 minutter siden, Elevbruker skrev: https://www.dagsavisen.no/nyetrender/gucci-blir-pelsfrie-pels-er-ikke-lenger-pa-moten-sier-ceo-marco-bizzarri-1.1039082 Pels og skinn er jo ikke det samme.. 16
honoluluu Skrevet 13. februar 2018 #7493 Skrevet 13. februar 2018 5 hours ago, Elevbruker said: Gucci har ikke pels og skinn lengre det sa de i fjor en gang. https://www.net-a-porter.com/us/en/product/802615/gucci/sylvie-medium-chain-embellished-leather-shoulder-bag "Black leather (Calf), red and green canvas" 3
Gjest hulillerunde Skrevet 13. februar 2018 #7494 Skrevet 13. februar 2018 7 timer siden, Elevbruker skrev: https://www.dagsavisen.no/nyetrender/gucci-blir-pelsfrie-pels-er-ikke-lenger-pa-moten-sier-ceo-marco-bizzarri-1.1039082 Der står det at de har sluttet å bruke pels. Skinn derimot har de ikke kuttet ut. Hadde vært supert om du hadde hatt rett!
Gjest justcurious Skrevet 13. februar 2018 #7495 Skrevet 13. februar 2018 Dette med å ta avstand fra kjøttindustrien, men bruke skinn forstår jeg ikke. Skinn kommer fra dyr som brukes i kjøttproduksjon og da støtter man jo likevel kjøttindustrien. Dette gjelder eggspising også. Det henger ikke på greip. Tror ikke det handler om uvitenhet heller, men mer om at hun synes det er vanskelig å gi opp alt (hun er jo så opptatt av overfladiske ting og kan ikke lage mat, ifølge seg selv). Hun overbeviser seg selv om at hun gjør en forskjell ved å avstå fra noe av det. Det er jo slik de fleste tenker. Det er selvfølgelig bra at hun engasjerer seg for dyr og boikotter enkelte former for mishandling og drap av dyr, men det blir dobbeltmoralsk ja. Skulle ønske hun gikk all in, slik Kristin Gjelsvik har gjort et fantastisk forbilde 👏🏻
Gjest Newroz Skrevet 13. februar 2018 #7496 Skrevet 13. februar 2018 3 timer siden, justcurious skrev: Dette med å ta avstand fra kjøttindustrien, men bruke skinn forstår jeg ikke. Skinn kommer fra dyr som brukes i kjøttproduksjon og da støtter man jo likevel kjøttindustrien. Dette gjelder eggspising også. Det henger ikke på greip. Tror ikke det handler om uvitenhet heller, men mer om at hun synes det er vanskelig å gi opp alt (hun er jo så opptatt av overfladiske ting og kan ikke lage mat, ifølge seg selv). Hun overbeviser seg selv om at hun gjør en forskjell ved å avstå fra noe av det. Det er jo slik de fleste tenker. Det er selvfølgelig bra at hun engasjerer seg for dyr og boikotter enkelte former for mishandling og drap av dyr, men det blir dobbeltmoralsk ja. Skulle ønske hun gikk all in, slik Kristin Gjelsvik har gjort et fantastisk forbilde 👏🏻 Jeg er helt enig med deg, men tror det er veldig vanskelig for de fleste å gi slipp på alt. En ting er å kutte ut kjøtt fra maten, en annen ting er å la være å kjøpe skinnsko for vinteren feks. Og hvis man skal gå all in er det veldig mye man må sette seg inn i. Likeledes om man kun skal spise økologisk og bruke produkter som er produsert på en bærekraftig måte. At hun ikke klarer å gå all in på dette har jeg ganske stor forståelse for. Men folk klarer det, så det handler vel både om vilje og det å velge å sette av tid til å få den store forståelsen. Selv spiser jeg kjøtt, bruker skinn og velger heller ikke økologisk så jeg er absolutt ikke den som kan kaste stein her altså. Det jeg derimot ikke har forståelse for er at hun i ett innlegg sier at hun er i mot sminke som er testet på dyr, i det neste reklamerer for sminke på testing av dyr. Det blir dobbeltmoralsk - da viser man tydelig at det er pengene som råd.
Papirfly Skrevet 13. februar 2018 #7497 Skrevet 13. februar 2018 Tråden er ryddet for latterliggjøring. Papirfly, mod. 1
deedee_ Skrevet 13. februar 2018 #7498 Skrevet 13. februar 2018 6 timer siden, justcurious skrev: Dette med å ta avstand fra kjøttindustrien, men bruke skinn forstår jeg ikke. Skinn kommer fra dyr som brukes i kjøttproduksjon og da støtter man jo likevel kjøttindustrien. Dette gjelder eggspising også. Det henger ikke på greip. Tror ikke det handler om uvitenhet heller, men mer om at hun synes det er vanskelig å gi opp alt (hun er jo så opptatt av overfladiske ting og kan ikke lage mat, ifølge seg selv). Hun overbeviser seg selv om at hun gjør en forskjell ved å avstå fra noe av det. Det er jo slik de fleste tenker. Det er selvfølgelig bra at hun engasjerer seg for dyr og boikotter enkelte former for mishandling og drap av dyr, men det blir dobbeltmoralsk ja. Skulle ønske hun gikk all in, slik Kristin Gjelsvik har gjort et fantastisk forbilde 👏🏻 Mesteparten av skinn er faktisk ikke et biprodukt av kjøtt, men kommer fra en egen skinnindustri i india der kuene avles opp og dør kun for skinn. Så blir akkuratt som pelsindustrien, bare værre for det er større etterspørsel. Så ja, at hun liksom er oppdatt av dyr og dems rettigheter er bare bullshit. Det viser hun gang på gang. 16
Gjest Newroz Skrevet 13. februar 2018 #7499 Skrevet 13. februar 2018 1 time siden, deedee_ skrev: Mesteparten av skinn er faktisk ikke et biprodukt av kjøtt, men kommer fra en egen skinnindustri i india der kuene avles opp og dør kun for skinn. Så blir akkuratt som pelsindustrien, bare værre for det er større etterspørsel. Så ja, at hun liksom er oppdatt av dyr og dems rettigheter er bare bullshit. Det viser hun gang på gang. Det visste jeg ikke... Det gir ingen mening: Hvorfor ikke bruke helt dyret når du først skal ta livet av det?
filifjonka Skrevet 13. februar 2018 #7500 Skrevet 13. februar 2018 On 11/02/2018 at 8:28 PM, førstedamen said: Enig med deg, denne tråden er jo helt lavmål. Trist å se denne samfunnsutviklinga. Bloggen er et eksempel på en trist samfunnsutvikling, ikke denne tråden. 15
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå