Gå til innhold

Anne Brith Davidsen


Gjest Samme

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Perle skrev:

 

Hvordan går det med denne 100 dagers gruppa?(link?) Har denne også «kokt bort i kålen» slik som alenemødrene, anekdotene om det dramatiske livet hennes hun lovet å skrive på, og husmorferien? 

Jeg mener det kom frem i den forrige AB tråden at AB hadde meldt seg ut ab den 100 dagers gruppa. Så.. Enda et avbrutt AB prosjekt, AB, som i følge henne "kan du få til alt du vil og får du det ikke til, vil du det ikke nok!" Samme om du er grønnsak tilkoblet respirator..

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Nobile skrev:

Skønner meg ikke på alle disse møtene i alle disse bankene hun har hatt over flere år uten å tydeligvis få finansieringsbevis. Andre folk klarer å fikse dette i løpet av 2-3 dager. 

Antageligvis for å finne en bank som gir bra med lån eller godtar mindre egenkapital eller noe. Er egenkapitalen i orden er det nok at megler ringer banken på to minutter, hvis det kommer så langt som til et bud. Finansieringsbevis er litt ute, megler ringer banken din og får bekreftet økonomien. Sånn gjør i hvert fall DnB.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr. kritikkverdige forhold ved annebrith.no: Jeg har tidligere hatt en oversikt inne på imgur - https://imgur.com/a/C4yla, men den siste tiden har det ikke vært mulig å legge inn nye lenker uten at de har blitt "brutt opp", samt imguren til "Bruk av barn i sosiale medier" virket plutselig ikke.  Jeg har derfor flyttet deler av innholdet over til https://influencere.wordpress.com/annebrith-no/ . Forhåpentligvis mer  oversiktlig enn imgur-samlingen. 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger Linnéa Myhre på Instagram. Hun søkte på ABD på skattelistene for å bli "nevnt" på bloggen😂 

Nå husker jeg ikke helt, men var ikke formuen 0 ? Ikke mye å kjøpe hus av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Radio NRK P2, programmet Kurér i dag kl 07 (går sikkert i reprise og  finnes på nettradio) tar opp temaet "foreldre og barn på sosiale medier"!

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på tanken bak dette med å gjøre prosessen med huslån og kjøp av hus offentlig. Når man har gått så åpent ut med det, så vil det vel være flaut hvis hun ikke får lån og ikke får kjøpt seg hus. Jeg tror de fleste ville holdt den prosessen der privat. I hvertfall mtp at det kanskje kan være litt problematisk å få lån, pga diverse konkurser, lite egenkapital mm. Derfor er jeg helt sikker på at dette, igjen, er godt planlagt. Jeg klarer bare ikke å se eller forstå hva hun har i planen sin. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Jeg lurer litt på tanken bak dette med å gjøre prosessen med huslån og kjøp av hus offentlig. Når man har gått så åpent ut med det, så vil det vel være flaut hvis hun ikke får lån og ikke får kjøpt seg hus. Jeg tror de fleste ville holdt den prosessen der privat. I hvertfall mtp at det kanskje kan være litt problematisk å få lån, pga diverse konkurser, lite egenkapital mm. Derfor er jeg helt sikker på at dette, igjen, er godt planlagt. Jeg klarer bare ikke å se eller forstå hva hun har i planen sin. 

Nå begynner det jo å haste med å finne nytt sted. Må de ikke ut av huset i mars? Kan være jeg husker feil

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Ang. Huskjøp: det er jo ikke bare egenkapital som regnes, men også at man kan betale ned lånet, også ved en mye høyere rente. Hjelper ikke å ha spart to millioner for å låne 8 mill, men ikke kan betale det med la oss si 7% rente (som vår bank krevde).

 

Endret av tranedatter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Stjernekikkeren skrev:

Jeg mener det kom frem i den forrige AB tråden at AB hadde meldt seg ut ab den 100 dagers gruppa. Så.. Enda et avbrutt AB prosjekt, AB, som i følge henne "kan du få til alt du vil og får du det ikke til, vil du det ikke nok!" Samme om du er grønnsak tilkoblet respirator..

Hun er fremdeles med, men bidrar kun ved å kommentere. Tydelig da at hun ikke har nådd målet sitt på 50 dager allikevel om bolig, slik hun skryter av i gruppa. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at dette huskjøpet virker som nok et luftslott. Hun legger ut om visninger, sparing til egenkapital, møter i banken og gudene vet hva, men det er veldig vagt og hun deler svært lite konkret informasjon. Hun har jo gått veldig høyt ut med huskjøpet, masse snakk om drømmevillaen i Bærum osv., så det sitter nok langt inne å innrømme det om hun enten kun får lån til et "vanlig" hus på Sørumsand til 3-4 mill eller enda verre; ikke får huslån i det hele tatt. Da er det nok lettere fortsette å hinte litt om visning her og bankmøte der, for så å tie helt stille om det i håp om at leserne glemmer det, før det på nyåret kommer det nytt A-innlegg om at hun og barna blir husløse for å sanke sympati.

Bankene pleier jo å være opptatt av at man har en stabil og forutsigbar inntekt så man er i stand til å betjene lånet i mange år fremover og blogging kan vel ikke sies å være en stabil, forutsigbar inntektskilde? Jeg klarer i alle fall ikke å se hvordan AB kan forsikre banken om at hun kommer til å ha samme lesertall i årevis fremover og at hun kommer til å fortsette å ha samarbeidsavtaler som gir høye inntekter. 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke budrunde på drømmehuset tidligere i uken (i følge bloggen)? Da er det litt sent å ordne lån "til uka". Enten var det bare Anne Brith som syntes det var drømmehuset, altså kom det ingen bud. Eller så var hele greia bare enda et luftslott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Lkk skrev:

Lurer på om det blir baking på live sending i morgen , ble avlyst pga sykdom sist lørdag . Kan ikke se bort fra at dette er nok et fantastisk prosjekt som aldri blir fullført , har ikke tall på hvor mange ganger det har skjedd ! Må bare innse at en beklagelse til de hun har hengt ut , heller ikke blir noe av .

Har hun bakt live i dag? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Be-LissiMo skrev:

Hva er streak??????

Måtte Google der jeg og, tror det er noe med at man får noen tegn ved siden av navnet på noen hvis man har snappet med de i flere dager på rad (eller noe sånt...) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Horselady skrev:

Hun er fremdeles med, men bidrar kun ved å kommentere. Tydelig da at hun ikke har nådd målet sitt på 50 dager allikevel om bolig, slik hun skryter av i gruppa. 

Så hun gjør der som ellers nå da, holder bare en lavere profil og nevner ikke noe om det som ikke funket.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for spekulasjoner, persondebatt, og svar til dette samt brudd på Vær Varsom-plakaten 4.15 - De som er blitt utsatt for angrep skal snarest mulig få adgang til tilsvar, med mindre angrep og kritikk inngår som ledd i en løpende meningsutveksling. Ha som krav at tilsvaret er av rimelig omfang, holder seg til saken og har en anstendig form. 

Raven Emerald, mod.

Endret av Raven Emerald
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, marthes skrev:

Måtte Google der jeg og, tror det er noe med at man får noen tegn ved siden av navnet på noen hvis man har snappet med de i flere dager på rad (eller noe sånt...) 

Ah!! Glitrende du. Takk 😁😁😁🤶

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...