Gå til innhold

Anne Brith Davidsen


Gjest Samme

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, formula skrev:

...

Når vi likevel, kanskje ufrivillig, vet dette, MÅ vi få synes at det er bra?

Jeg blir forbannet over at vi faktisk vet dette, som ingen av oss har noe med. Barnas prestasjoner skulle holdes unna ABs SoMe-kanaler fikk vi høre, likevel deler hun dette med tusenvis av fremmede. Siden vi vet hun følger med her, så synes jeg vi kan la være å "skryte" av barnas prestasjoner. Dette er ting bare AB og nærmeste familie burde visst, og vært glade for.

Og når du vet hva de får til, og du synes det er bra prestert, så hold det inni deg. Det  ikke kommenteres her inne.

Er så enig med deg @formula. :) 

Endret av Asti
Korrigert brukernavn...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Macimba skrev:

Du føler du må bestemme hva jeg skal kommenter? Jøje, meg...det må jeg si var klar tale i sort og markert tekst. 

Jeg tenker at det en fin ting å  IKKE kommentere/diskutere navngitte barn på nett. Selv om det man sier, er positivt. Når man kommenterer, er man med og eksponerer barna.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:

Aha, så AB kan ha en del i gjeld etter de gamle konkursene, men likevel en del på sparing? 

Om sparingen er realisert. 

30 minutter siden, Justlooking skrev:

For eksempel om man eier et hus til 10 mill er ligningstaksten ca 2,5 mill. Om man da har et lån på 4 mill har man store verdier men kommer likevel ut med null i formue.

Stemmer. Mitt hus økte dramatisk i ligningsverdi sist år og ga meg baksmell. Ligningsverdien er likevel langt lavere enn markedsverdi. 

18 minutter siden, Rosalie skrev:

Men da må man enten eie eiendom som har gjeld som overstiger likningsverdi eller annen type usikret gjeld som overstiger «formuen». Og da har man i realiteten ingen formue, men bør bruke pengene på å nedbetale gjelda som har høyere rente enn inndkuddsrenta. 

Eller eie noe med verdi. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg tenker at det en fin ting å  IKKE kommentere/diskutere navngitte barn på nett. Selv om det man sier, er positivt. Når man kommenterer, er man med og eksponerer barna.

Enig. I tillegg er det faktisk brudd på forumsreglene.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, Macimba skrev:

Du føler du må bestemme hva jeg skal kommenter? Jøje, meg...det må jeg si var klar tale i sort og markert tekst. 

Hva jeg føler er uviktig her;) Ikke kan jeg bestemme hva du eller andre skal kommentere heller.

Den klare talen i sort og markert tekst kan du se på som en generell oppfordring til å la være å kommentere ABs barn. Og alle andre bloggerbarn.

Endret av formula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Aricia skrev:

Enig. I tillegg er det faktisk brudd på forumsreglene.

Altså, for å ha det på det rene - jeg navnga ingen barn. Jeg fulgte forumregelen og sa yngste, sønn, datter. Det er helt innenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg tenker at det en fin ting å  IKKE kommentere/diskutere navngitte barn på nett. Selv om det man sier, er positivt. Når man kommenterer, er man med og eksponerer barna.

Jeg navnga ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere diskuterer om det å videre formulere ting om barna hennes kan jeg jo tilføye:

Jeg har aldri lest bloggen til ABD, jeg aner ingen ting om barna hennes, alder, kjønn, personlige ting o.l.

Men etter å ha lest denne tråden, så vet jeg ting om barna hennes som jeg i utgangspunktet ikke burde vist om. 

Derfor bør dere ikke gjengi ting om barna, selv om hun skriver om det. Jeg viste ikke, men nå vet jeg. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Macimba skrev:

Altså, for å ha det på det rene - jeg navnga ingen barn. Jeg fulgte forumregelen og sa yngste, sønn, datter. Det er helt innenfor.

Jeg tenkte mest på denne presiseringen:

Sitat

Omtale av barns utseende, helse eller generelt barns livsførsel er ikke tillatt.

Det er en grenseoppgang mellom å omtale en bloggers eksponering av barn, og å fokusere mer på barnets livsførsel.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, elisaday skrev:

Hvis dette bruddet ikke er reelt blir jeg litt overrasket mtp denne uthengingen.. 

Nei, hva tror du? Dette kan hun melke helt til jul. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kollontaj skrev:

Nei, hva tror du? Dette kan hun melke helt til jul. 

Hun kan melke dette til neste jul hvis hun vil den dama der. Tenker bare at hvis pizzaboy er med på dette så selger han seg utrolig billig og på en uforståelig lite flatterende måte. Og jeg må legge til at dette er ei suppe av en annen verden. At han rotet seg borti ab i første omgang var jo lite smart, noe han tydeligvis får kjenne på nå som det er slutt(?)... 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som AB verker etter å fortelle hva som har skjedd. Vedder 100 kr på at hun forteller dette inne vi er i 2019

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, terteskjell skrev:

Virker som AB verker etter å fortelle hva som har skjedd. Vedder 100 kr på at hun forteller dette inne vi er i 2019

Bare hvis hun kan lage noe dramatikk av det. Og få sympati. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, LilleSnupp said:

Hvorfor henger du ut ex, Anne Brith - igjen i ditt siste innlegg?

Hva skriver hun? Nekter å gå inn på bloggen 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, miss summers said:

Du kan ha mange millioner på bok, men stå med 0 i formue om du har gjeld som overstiger «boka». 

Ja men så vet vi jo at AB ikke eier nåla i veggen.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste et av hennes siste innlegg, hun hinter videre om at hun kun har delt opplevelsene sine med de aller nærmeste vennene, at dette bruddet er der verste av de alle fordi hun trodde dette var for alltid. Hun skriver også om hvor tøft det er, at coachen og 100dagers klubben er rette stedet for henne da. Ja, sånne ting. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...