Aidensfield Skrevet 16. august 2020 #13061 Del Skrevet 16. august 2020 (endret) På 15.8.2020 den 1.00, Gisse skrev: Er konditor en beskyttet tittel? Trodde ikke det? ett menneske må jo ha ett fagbrev/svennebrev før man sier at de er utdannet konditor. Eller andre yrker.. Vi sier jo ikke at en person er lege før all utdannelse er utført og de har papirer på at de er lege Endret 16. august 2020 av Aidensfield 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 17. august 2020 #13062 Del Skrevet 17. august 2020 Lege er jo beskyttet tittel. ABD er ikke den første bloggeren som smykker seg med den tittelen de ønsker. Caroline Berg Eriksen har jo lenge skrevet publisher og journalist på instagram (tatt bort nå) og på facebook står det designer og entrepenør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 17. august 2020 Populært innlegg #13063 Del Skrevet 17. august 2020 Konditor, flyvertinne, Bachelor i markedsføring, en av Norges største TV-profiler, bestselgende forfatter, toppblogger, blogg-manager, Gründer, forretningskvinne med 6-7-8-9 AS, holdingselskap, investor, gaming-manager. Litt av en CV etterhvert. 70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Den røde fare Skrevet 17. august 2020 Populært innlegg #13064 Del Skrevet 17. august 2020 4 timer siden, Isild skrev: Konditor, flyvertinne, Bachelor i markedsføring, en av Norges største TV-profiler, bestselgende forfatter, toppblogger, blogg-manager, Gründer, forretningskvinne med 6-7-8-9 AS, holdingselskap, investor, gaming-manager. Litt av en CV etterhvert. Og like fordømt får hun ikke til å gjøre en ordentlig jobb. 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 17. august 2020 #13065 Del Skrevet 17. august 2020 Over tre måneder nå siden hun varslet konkurs i media. Hverken Influencer Program AS, Anne-Brith AS eller Anne Brith Holding AS er slått konkurs. Så det virker ikke akkurat som om hun har det travelt med å bli ferdig her. Ser at det heller ikke foreligger noe regnskap fra 2019 på noen av selskapene, men nå er vel fristen der forlenget ut september pga pandemien. 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Cessa74 Skrevet 17. august 2020 Populært innlegg #13066 Del Skrevet 17. august 2020 8 timer siden, nomore82 skrev: Over tre måneder nå siden hun varslet konkurs i media. Hverken Influencer Program AS, Anne-Brith AS eller Anne Brith Holding AS er slått konkurs. Så det virker ikke akkurat som om hun har det travelt med å bli ferdig her. Ser at det heller ikke foreligger noe regnskap fra 2019 på noen av selskapene, men nå er vel fristen der forlenget ut september pga pandemien. Dessverre ser det ut som disse ABIP deltagerene har gitt opp å få tilbake pengene sine. Som nok har vært AB sin strategi. Å hale ut tiden ved å sitte stille er jo "smart" -folk går lei -det blir "gammelt nytt" og ingen gidder å engasjere seg lenger. Det sier uansett alt om AnneBrith som hverken beklager, innser sine feil, ønsker å gjøre opp for seg eller oppriktig ser egen svindel. Trist hele greia. Er det en ting jeg virkelig ønsker ang denne damen -så er det at hun selv skal måtte ta konsekvensene av alt det hun har gjort av uredelig og skitten oppførsel. Særlig den økonomiske delen -at alt hun skylder faktisk MÅ betales før hun kan bruke penger på noe som helst annet. Må være ganske frusterende å se dama har festet bort pengene hun ikke hadde gjort seg fortjent til.. 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lehangolta Skrevet 17. august 2020 #13067 Del Skrevet 17. august 2020 På 15.8.2020 den 19.45, FotbaIlflua skrev: Om man ønsker en kjapp alkoholforgiftning kan man ta en shot hver gang hun sier "liksom". Tipper man har oppnådd målet innen 1 minutt... Eller denne: herregud 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spirå12 Skrevet 17. august 2020 #13068 Del Skrevet 17. august 2020 (endret) Slettet sitat fjernet. Sol, admin. Men kan firmaene holde tilbake i det uendelige uten å gå konkurs ? Endret 18. august 2020 av Sol Rampelyset 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 17. august 2020 #13069 Del Skrevet 17. august 2020 3 minutter siden, Gro12 skrev: Men kan firmaene holde tilbake i det uendelige uten å gå konkurs ? Nei men noen må faktisk stå på kravet sitt. Det er ingen automatikk i dette. Så oppslaget i media har nok hatt sin effekt. Folk gir opp. Dessverre. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 17. august 2020 #13070 Del Skrevet 17. august 2020 Googlet litt - se må sende inn kravene sine, det er viktig. https://www.debet.no/artikkel/sende-inkasso-privatperson 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 17. august 2020 #13071 Del Skrevet 17. august 2020 2 minutter siden, Justlooking skrev: Googlet litt - se må sende inn kravene sine, det er viktig. https://www.debet.no/artikkel/sende-inkasso-privatperson Problemet er at om det ikke er penger så er det heller ingen penger å hente. Skal man slå selskapet konkurs må en gå til rettslig steg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 18. august 2020 #13072 Del Skrevet 18. august 2020 Tråden er ryddet for krenkende innlegg. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viernes Skrevet 18. august 2020 #13073 Del Skrevet 18. august 2020 22 timer siden, lehangolta skrev: Eller denne: herregud Herreguuud. Hadde ikke orket den shotteleken, gitt 🥴😵 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 19. august 2020 #13074 Del Skrevet 19. august 2020 Tråden er ryddet for kommentarer til moderering. Dersom du har spørsmål til modereringen kan du sende meg en PM eller lage et innlegg på Ris og Ros Rampelyset. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nor Skrevet 19. august 2020 #13075 Del Skrevet 19. august 2020 😴😴😴 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 20. august 2020 Populært innlegg #13076 Del Skrevet 20. august 2020 (endret) Jeg er ikke noe forumpoliti, og heller ikke moderator (så moderator står fritt til å slette innlegget), men jeg minner om at enhver moderering av denne tråden går på kontoen "hets" hos Anne Brith. I boka refererte hun nettopp til antall ryddemeldinger for å bevise hvor hetset hun ble på Kvinneguiden. Det gjelder også hvis uskyldige innlegg, som som kommentarer til moderering, brukerdebatt og avsporinger ryddes vekk. Ryddemelding = hets. Det er allerede to ryddemeldinger på denne siden, straks kommer det en tredje. Do the math... Moderator har oppfordret til at spørsmål rettes direkte til dem. Erfaringsmessig svarer moderatorene både raskt og ryddig. De er på vår side, de VIL at Rampelyset skal ha en konstruktiv debatt, derfor hjelper de de av oss som av og til snubler i regelverket. Likevel kommer det innlegg etter innlegg med kommentarer til modereringen. Hvis dere lurer, men ikke vil sende PM til moderatorteamet, er det dere lurer på diskutert i denne tråden på Ris og Ros. Igjen, jeg ønsker ikke å være forumpoliti, men jeg ønsker heller ikke at Kvinner Som Hater Kvinner 2 skal kunne vise til at hetsen fortsetter i uforminsket styrke på KG. Eller Pestpølen, som hun kalte det i boka. Kommentar til slettet innhold er fjernet. Sol, admin. Endret 20. august 2020 av Sol Rampelyset 76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 20. august 2020 #13077 Del Skrevet 20. august 2020 8 timer siden, Felis skrev: Jeg er ikke noe forumpoliti, og heller ikke moderator (så moderator står fritt til å slette innlegget), men jeg minner om at enhver moderering av denne tråden går på kontoen "hets" hos Anne Brith. I boka refererte hun nettopp til antall ryddemeldinger for å bevise hvor hetset hun ble på Kvinneguiden. Det gjelder også hvis uskyldige innlegg, som som kommentarer til moderering, brukerdebatt og avsporinger ryddes vekk. Ryddemelding = hets. Det er allerede to ryddemeldinger på denne siden, straks kommer det en tredje. Do the math... Moderator har oppfordret til at spørsmål rettes direkte til dem. Erfaringsmessig svarer moderatorene både raskt og ryddig. De er på vår side, de VIL at Rampelyset skal ha en konstruktiv debatt, derfor hjelper de de av oss som av og til snubler i regelverket. Likevel kommer det innlegg etter innlegg med kommentarer til modereringen. Hvis dere lurer, men ikke vil sende PM til moderatorteamet, er det dere lurer på diskutert i denne tråden på Ris og Ros. Igjen, jeg ønsker ikke å være forumpoliti, men jeg ønsker heller ikke at Kvinner Som Hater Kvinner 2 skal kunne vise til at hetsen fortsetter i uforminsket styrke på KG. Eller Pestpølen, som hun kalte det i boka. Enig! Ønsker ikke at boken "Pestpølen" skal komme ut. Gjentatte modereringer taler for seg ift hva som ikke er ok å disktuere i denne tråden, så jeg tenker at vi bare må og skal respektere det alle sammen. Ja, ting er offentlig informasjon, men jeg tenker at de som trenger å søke opp den infoen kan gjøre det, men flerparten her på forumet trenger nok ikke egentlig det. Jeg føler det blir litt "skadefryd" å disktuere den infoen her. Det er min mening. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 20. august 2020 #13078 Del Skrevet 20. august 2020 (endret) Tenk så annerledes ting hadde vært om AB la seg langflat og beklaget etter svindelen! I stedet for å slenge på røret gjentatte ganger i samtale med journalisten, kunne hun sagt et offentlig unnskyld til de som var rammet. Og i stedet for å agere manager for guttungene/sitte stille i båten - jobbet hardt for å gjøre opp for seg. Da kunne hun ha høstet en smule sympati. Kanskje møtt en viss forståelse for at hun tok feil valg, og at ting gikk over styr. Men noen ydmykhet finnes ikke. (Det samme gjelder forøvrig influencere generelt) Ikke rart skadefryden melder seg hos enkelte. Endret 20. august 2020 av Finlay Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Cessa74 Skrevet 20. august 2020 Populært innlegg #13079 Del Skrevet 20. august 2020 1 time siden, Finlay skrev: Tenk så annerledes ting hadde vært om AB la seg langflat og beklaget etter svindelen! I stedet for å slenge på røret gjentatte ganger i samtale med journalisten, kunne hun sagt et offentlig unnskyld til de som var rammet. Og i stedet for å agere manager for guttungene/sitte stille i båten - jobbet hardt for å gjøre opp for seg. Da kunne hun ha høstet en smule sympati. Kanskje en viss forståelse for at hun tok feil valg, og at ting gikk over styr. Men noen ydmykhet finnes ikke. (Det samme gjelder forøvrig influencere generelt) Ikke rart skadefryden melder seg hos enkelte. Helt enig. Men samtidig tør jeg påstå at denne oppførselen hennes sørger for at comeback i influencerbransjen blir umulig (heldigvis). Hun er så til de grader avslørt for både svindel, uredelig oppførsel, kjørt alle selskap i grøfta og ikke klart å vise til noen form for suksees. Absolutt ALT hun forsøkte å bygge opp og tjene raske penger på gikk i grøfta. ALT. Hun har lurt mange for mye penger. Dokumentasjon viser at "alt gikk på ræva" og både ABIP, magazinet, boka, blogghuset , bakekurs og alle de andre oppblåste prosjektene bare var luftslott uten hverken kvalitet, innhold eller var nyttig for noen. Hun forsøkte så til de grader å få kjappe penger og berømmelse -og nøt hvert sekund frem til sannheten kom frem og toget kræsjet. Alle trusler hun har fremsatt, alle anmeldelser, hennes arrogante væremåte og ufine oppførsel er det som sitter igjen etter henne nå. Og ikke minst den totale mangel på ydmykhet og ønske om å gjøre opp for seg. Og når hun nå beviselig bare har kjørt "sitte stille i båten" strategien -så var vel siste rest av mulighet for henne oppbrukt. Hadde hun lagt seg paddeflat og endevendt hver mulighet for å gjøre opp for seg, så hadde man kanskje gitt henne ny mulighet. Men slik hun har oppført seg etter at luftslottene sprakk og hun sto ribbet tilbake uten hverken fet bil, inntekt, fungerende selskaper, samarbeidspartnere og venner i bransjen -så har hun ikke sjangs i helvete på å komme tilbake. ALT hun startet på har floppet og det KUN pga hennes egen oppførsel og hennes totalt manglende evne til å være ydmyk. (Og manglende evne til å drive selskaper også tydeligvis..) Så jeg tror ikke akkurat "kjerringene på KG", naboer, tidligere samarbeidspartnere, folk som bruker sin forbrukermakt, andre bloggere/influencere, blogglesere etc trenger å frykte for noen ny bok akkurat (eller andre svindelforsøk). Hun har klart helt selv å grave sin egen grav. Og den lille resten av krampetak på Twitter som "gamingmamma og investor" tror jeg vi alle kan skjønne at heller ikke blir en quickfix til nye millioninntekter. I den bransjen er det helt andre aktører, sponsorer og strategier som gjelder -og ingen i den bransjen tar henne seriøst -det er heller ingen som hverken vet hvem hun er eller bryr seg.. Men fortsatt finner jeg det ekstremt provoserende at man faktisk kan komme unna slik hun har. Men uten konsekvenser har det heldigvis ikke blitt. Det er vel allikevel en liten trøst for alle de hun skylder penger.. 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 20. august 2020 #13080 Del Skrevet 20. august 2020 Tråden er ryddet for kommentarer til moderering, injurie, persondebatt og krenkende innlegg og svar til disse. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg