Gå til innhold

Anne Brith Davidsen


Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Jeg tipper ett av følgende scenarioer har skjedd.

1 Hun har røket uklar med regnskapsføreren og nå klarer ikke å begjære konkurs alene.

2 Hun har ikke betalt regnskapsføreren og nå klarer hun ikke å begjære konkurs alene.

3 Regnskapsføreren eksisterte kun i Anne Briths hode og konkursen var bare enda et av luftslottene hennes. 

Jeg tror konkurs er uunngåelig for alle de gjenlevende firmaene hennes. Hun har hatt enorme utgifter og ingen inntjening. Anne Brith AS drev for kreditors regning allerede i 2018. Men det kan se ut som hun sitter stille i båten og overlater den prosessen til noen andre, i trygg forvissing om at hun personlig er fullstendig trygg bak AS-et. Det blir spennende å se om alle er enige i det, for teoretisk sett kan hun jo stilles ansvarlig. Jeg håper på sett og vis at hun kommer unna med det, for jeg vil tro familien har det trangt nok økonomisk som det er. I en ideell verden skulle kursdeltakerne og kreditorene fått pengene sine tilbake, men det er vel lite sannsynlig.

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Felis skrev:

teoretisk sett kan hun jo stilles ansvarlig

Hvis hun noen gang skal lære så burde hun virkelig stilles ansvarlig, rett og slett, det håper jeg, og selv om det selvfølgelig går utover familien så er ikke det noen unnskyldning for at hun ikke blir stilt til ansvar

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2020 den 20.18, Skrottefar skrev:

Hvis hun noen gang skal lære så burde hun virkelig stilles ansvarlig, rett og slett, det håper jeg, og selv om det selvfølgelig går utover familien så er ikke det noen unnskyldning for at hun ikke blir stilt til ansvar

Enig med deg. Jeg synes det er på tide at damen gjør opp for seg, samt at hun ikke får opprette nye firma hvor hun utnytter folk. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.9.2020 den 20.28, Felis skrev:

Jeg er jo egentlig enig med deg, men på en måte synes jeg hun har fått passende straff. Hun har mistet alt! Bilen er borte, klærne er borte og jeg antar at negler, spraytan og løshår tok samme veien. De unge hippe vennene er historie, hun er ikke lenger del av miljøet hun higet så voldsomt etter. Hun har ingen troverdighet og er fullstendig avkledd i media.

Det du mener er passende straff er kun en moralsk straff, for har hun begått lovbrudd i henhold til norsk lov så bør også straff i henhold til dette komme i tillegg, rett skal være rett

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er noe poeng i å diskutere ABD videre nå jeg egentlig. Hun er ikke lenger hverken i media, på TV, eller aktiv som influencer? Iallefall ikke akkurat nå. Bakeboken ble vel heller ikke noe av. Hun er litt aktiv på Twitter? (Jeg har ikke Twitter selv) 

Jeg er enig med @Felis i at hun har mistet "alt" og at det i seg selv er "straff". Det har nok vært veldig vanskelig. Men vi er nok mange som tenker at sånn går det desverre hvis man blåser for mye luft inn i luftslott. 

Håper det er slutt på cowboyvirkskomheter, politianmeldelser, advokater og drama rundt henne jeg. Det ble litt nok. Håper det ble nok for henne selv også, og at hun velger å gjøre ting annerledes fremover. 

Hvis kursdeltagerne ønsker å få igjen noe, så må de jo rette krav. Men jeg føler det ikke er så mye å spekulere i - eller at andre enn de involverte har noe med egentlig. Det sier seg nesten selv at det er ikke er noe å hente i selskapet eller hos henne privat, så jeg tror jeg hadde spart de pengene (ved å kjøre sak til forliksrådet for å få dom der, videre begjære utlegg osv.. for så å få beskjed om at det er "intet til utlegg")

Nei, la dette bare være tenker jeg. Det er mellom de involverte nå. Og så lenge ABD har trukket seg fra offentligheten og det ikke er noen drift i selskapene hennes , så er det ikke så mye mer å debattere her. Virksomhetene hennes ligger brakk. 

 

 

 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Isild skrev:

Jeg syns ikke det er noe poeng i å diskutere ABD videre nå jeg egentlig. Hun er ikke lenger hverken i media, på TV, eller aktiv som influencer? Iallefall ikke akkurat nå. Bakeboken ble vel heller ikke noe av. Hun er litt aktiv på Twitter? (Jeg har ikke Twitter selv) 

Hun er visst aktiv som gamingmanager på Twitter. Jeg syntes det er interessant å diskutere, det behøver ikke være noe "poeng", det er det sjeldent med disse some-personene.

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Isild skrev:

Jeg syns ikke det er noe poeng i å diskutere ABD videre nå jeg egentlig. Hun er ikke lenger hverken i media, på TV, eller aktiv som influencer? Iallefall ikke akkurat nå. Bakeboken ble vel heller ikke noe av. Hun er litt aktiv på Twitter? (Jeg har ikke Twitter selv) 

Jeg er enig med @Felis i at hun har mistet "alt" og at det i seg selv er "straff". Det har nok vært veldig vanskelig. Men vi er nok mange som tenker at sånn går det desverre hvis man blåser for mye luft inn i luftslott. 

Håper det er slutt på cowboyvirkskomheter, politianmeldelser, advokater og drama rundt henne jeg. Det ble litt nok. Håper det ble nok for henne selv også, og at hun velger å gjøre ting annerledes fremover. 

Hvis kursdeltagerne ønsker å få igjen noe, så må de jo rette krav. Men jeg føler det ikke er så mye å spekulere i - eller at andre enn de involverte har noe med egentlig. Det sier seg nesten selv at det er ikke er noe å hente i selskapet eller hos henne privat, så jeg tror jeg hadde spart de pengene (ved å kjøre sak til forliksrådet for å få dom der, videre begjære utlegg osv.. for så å få beskjed om at det er "intet til utlegg")

Nei, la dette bare være tenker jeg. Det er mellom de involverte nå. Og så lenge ABD har trukket seg fra offentligheten og det ikke er noen drift i selskapene hennes , så er det ikke så mye mer å debattere her. Virksomhetene hennes ligger brakk. 

 

 

 

Amen til dette. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller meg helt bak @Isild innlegg. Det er ikke vår oppgave å føre sak mot ABD. Det har vi et rettsvesen som tar seg av. 

Når jeg leser hva enkelte her skriver, kommer jeg på følgende munnhell: 

"The law is what we live by, justice may be harder to achieve"

Den offentlige - og selvforskyldte - fornedrelsen av ABD utgjør en straff i seg selv. Også fordi den beklageligvis indirekte rammer uskyldige, dvs. nær familie og ikke minst - og mest graverende - umyndige personer. Selv om ABD tilsynelatende er blottet for skamvett, er det ikke dermed sagt at de rammede er det. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Felis skrev:

Enig med @Isild, dama er ferdig, det burde omtalen også være. Men jeg tenker at historien om Anne Brith burde være en tankevekker for alle som drømmer om å leve av å være berømt. Som vil være berømt for berømmelsens skyld, uten egentlig å ha noe talent ut over å sjokkere og provosere. Det er jo selve essensen i influenceryrket.

Det føles som en evighet siden Anne Brith kjøpte drømmehuset, fet bil, leverte anmeldelser på jevnlig basis og kun manglet en mann (skål!). Likevel nevnes hun jevnlig både her og på Jodel. Den berømmelsen hun higet etter går ikke vekk med det første. Og man husker aldri de gode tingene. Anne Brith hadde talent, men er det er glemt nå. Det som har festet seg i folks bevissthet er konfliktene, klikkåtene, utleveringen av ungene og den patetiske jakten på drømmemannen.

Jeg ser det stadig dukker opp nye influencere som følger Anne Briths oppskrift. Kokkejævel er vel den som bemerker seg mest. Er disse menneskene klar over at de snarveiene de tar nå, for å få klikk, kommer og biter dem i ræva lenge etter at de hadde økonomisk vinning av sjokkeffekten? Når Kokkejævel kaprer førsteplassen fordi han utleverte et svært sårbart øyeblikk til barnet sitt, så førte det sikkert til noen kroner på konto. Men pengene er raskt brukt opp, minnet om utleveringen kommer derimot til å hefte ved han i all overskuelig framtid. 

Hvis Anne Brith noen gang skulle starte kursvirksomhet igjen, burde det være om influencermedaljens bakside. Folk husker skandaler bedre enn positive ting. Ting du legger ut på nett, forsvinner aldri. Brente broer er vanskelige å gjenreise. Berømmelse går egentlig aldri over. En solgt barndom kan ikke kjøpes tilbake. Dessverre tror jeg at de som vil bli denne typer influencere, er for dumme til å reflektere over langtidseffektene og resten av oss skjønner dette helt selv.

Utrolig bra innlegg. !!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel litt delt. Siden hun ikke lenger er en offentlig person så er det jo lite nytt igjen å diskutere. 

Men man skal ikke kimse av at dama har tråkket ekstremt mange på tærne og det er menneskelig å ønske seg rettferdighet. Noe av det verste jeg vet er folk som lyver og bedrar og slipper unna med det. Av prinsipp bør slike mennesker oppleve konsekvenser. Uten konsekvenser fortsetter de jo bare som før. Derfor vil jeg nok alltid følge med på hva ABD gjør rent businessmessig, i den grad det er offentlig informasjon. Bakgrunnen for det er at hun ikke har tatt ansvar for det hun har gjort.  

Endret av CecilieX
Lagt til et ord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, CecilieX skrev:

Jeg er vel litt delt. Siden hun ikke lenger er en offentlig person så er det jo lite nytt igjen å diskutere. 

Men man skal ikke kimse av at dama har tråkket ekstremt mange på tærne og det er menneskelig å ønske seg rettferdighet. Noe av det verste jeg vet er folk som lyver og bedrar og slipper unna med det. Av prinsipp bør slike mennesker oppleve konsekvenser. Uten konsekvenser fortsetter de jo bare som før. Derfor vil jeg nok alltid følge med på hva ABD gjør rent businessmessig, i den grad det er offentlig informasjon. Bakgrunnen for det er at hun ikke har tatt ansvar for det hun har gjort.  

Word! Du skriver akkurat det jeg tenker/mener👍👏
 

Og som alltid bra innlegg @Felis👍👏

Endret av Jobbermedbarn
La til noe
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er uenig med dere som sier at hun er ferdig. Hun ligger lavt i terrenget, men jeg tror ikke hun er ferdig. Ikke i det hele tatt. Hun kommer til å pønske ut andre (mer skjulte) måter å nappe til seg andre folks penger på, bare vent og se. 

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, clyde skrev:

Jeg er uenig med dere som sier at hun er ferdig. Hun ligger lavt i terrenget, men jeg tror ikke hun er ferdig. Ikke i det hele tatt. Hun kommer til å pønske ut andre (mer skjulte) måter å nappe til seg andre folks penger på, bare vent og se. 

Det tror jeg også. Hun sitter tilsynelatende stille i båten, men det foregår nok endel bak kulissene. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...