Gå til innhold

Anne Brith Davidsen


Gjest Samme

Anbefalte innlegg

For de som lurer på tankegangen og grunnene til modereringen i denne tråden så er det bare å lese seg opp i denne tråden her:
 

Tråden er nå stengt, så nye tilsvar kan ikke gis, så det å ha argumenter mot modereringen vil neppe ha noe å si

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Finlay skrev:

Tenk så annerledes ting hadde vært om AB la seg langflat og beklaget etter svindelen!

I stedet for å slenge på røret gjentatte ganger i samtale med journalisten, kunne hun sagt et offentlig unnskyld til de som var rammet. Og i stedet for å agere manager for guttungene/sitte stille i båten - jobbet hardt for å gjøre opp for seg. Da kunne hun ha høstet en smule sympati. Kanskje møtt en viss forståelse for at hun tok feil valg, og at ting gikk over styr.

Ja, det er nettopp det som virkelig ER hennes problem, hun vil ikke innrømme sine feilgrep og beklage for at det gikk som det gikk og ta ansvar med å rydde opp.....men neida, det er alle andre sine feil og alle er haters og you name it......usmakelig og kvalm oppførsel og holdning.

6 timer siden, Finlay skrev:

Men noen ydmykhet finnes ikke. (Det samme gjelder forøvrig influencere generelt)

Ikke rart skadefryden melder seg hos enkelte.

Ydmykhet er vel et fremmedord AB ikke vet hva betyr, og av den grunn så tror jeg nok at skadefryden har meldt seg hos flere, og det forstår jeg, for AB fremstår så uspiselig at halvparten hadde vært nok, og av den grunn så vil jeg ikke ha noen som helst problemer med å mene at det hun nå evt. står midt opp i er vel fortjent og vel så det, og det er jeg ikke noe jeg skammer meg over for å mene......når handlinger gjort til egen vinnings del fører til reaksjoner, ja, da får man bare skylde seg selv og ikke sette seg selv i en ikke-eksisterende offer-rolle

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.8.2020 den 15.53, Pust skrev:

Interessant, sånn i ettertid, å lese hva som ble skrevet i magazinet/bloggen for et knapt år siden. https://www.annebrith.no/post/det-var-en-gang

Dette var interessant lesning nå ja. Hun gjentar også der at hun har 500 000 følgere på sine plattformer, mens det reelle tallet nok antagelig er de ca 11 000 hun har på Instagram. 

Ting som bygger på løgner og illusjoner har en tendens til å rase ganske grundig sammen. Det mest fascinerende for min del fortsatt er at hun som driver Power Ladies- podcasten, Kleiven, media, "Bestis" m fler var imponert over forretningskvinnen AB. Det har jo aldri blitt noe ut av noe som helst - annet enn fancy firmanavn på papiret. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
På 26.8.2020 den 15.53, Pust skrev:

Interessant, sånn i ettertid, å lese hva som ble skrevet i magazinet/bloggen for et knapt år siden. https://www.annebrith.no/post/det-var-en-gang

Merk at hun poengterer at det viktigste er å jobbe med salg. Å få inn penger. Det er jo det som var grunnen til ABIP sin undergang. Hun solgte kurs og tok seg betalt, men uten å ha fokusert på hvordan hun skulle levere varene. 

Godt råd der altså.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CecilieX skrev:

Merk at hun poengterer at det viktigste er å jobbe med salg. Å få inn penger. Det er jo det som var grunnen til ABIP sin undergang. Hun solgte kurs og tok seg betalt, men uten å ha fokusert på hvordan hun skulle levere varene. 

Godt råd der altså.  

Jeg har aldri hørt noen andre ha et slikt syn på det å være gründer, at det viktigste er å lage AS. Hun nevnte aldri et ord om markedsundersøkelser, produksjon, hvordan informere publikum om det man selger, hvordan finne fram til gode investorer, hvordan videreutvikle produktet ... altså aldri et pip om det som er det viktigste i gründerverden. Man må jo ha noe å selge, ellers blir det dårlig butikk. Og for å ha noe å selge, må man jobbe. Masse. Skulle man hørt på Anne Brith hadde det vært nok å lage AS og så kommer resten av seg selv mens man sitter hos manikyristen/frisøren. Skulle ønske det var så enkelt, gitt.

Endret av Pust
rettet feil
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er positivt er at AB har ryddet begge Instagram-kontoene sine for bilder av barna.

Annebrith.no framstår nå som en konto med kun bakebilder i lekre pastellfarger. De mørke bildene av "Kvinner som hater kvinner" er også borte. Så alt i alt - ganske behagelig for øyet.

På den "private" kontoen annebrithdavidsen er det ett eneste bilde, og det er av katten oppe i et tre. Med teksten -The best view comes after the hardest climb!

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Finlay skrev:

Det som er positivt er at AB har ryddet begge Instagram-kontoene sine for bilder av barna.

Annebrith.no framstår nå som en konto med kun bakebilder i lekre pastellfarger. De mørke bildene av "Kvinner som hater kvinner" er borte. Så alt i alt ganske behagelig for øyet.

På den "private" kontoen annebrithdavidsen er det ett eneste bilde, og det er av katten oppe i et tre. Med teksten -The best view comes after the hardest climb!

Er bra hun ikke eksponerer barna mer og har slettet alt fra SoMe.. 

Endret av Aidensfield
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Utvidet frist for å levere inn regnskap for 2019 var satt til 31 august 2020.  Så vidt jeg kan se har ingen av selskapene til AB levert inn regnskapet enda. Noe som i praksis betyr at hun risikerer større gebyrer og til slutt tvangsoppløsning.

Men kanskje det er det siste der som er planen? Perfekt å skylde på andre og samtidig slippe å legge frem regnskapene for 2019....

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, nomore82 skrev:

Utvidet frist for å levere inn regnskap for 2019 var satt til 31 august 2020.  Så vidt jeg kan se har ingen av selskapene til AB levert inn regnskapet enda. Noe som i praksis betyr at hun risikerer større gebyrer og til slutt tvangsoppløsning.

Men kanskje det er det siste der som er planen? Perfekt å skylde på andre og samtidig slippe å legge frem regnskapene for 2019....

Det er 30/9, så hun har 13 dager igjen. Jeg er dønn sikker på at hun leverer i tide.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, Felis skrev:

Det er 30/9, så hun har 13 dager igjen. Jeg er dønn sikker på at hun leverer i tide.

Jeg også. De gebyrene kan bli på nesten 61.000 per firma og om firmaene ikke betaler risikerer hun å hefte for det personlig som styrets leder/daglig leder. At AB er så dum at hun pådrar seg over 180K i forsinkelsesgebyrer Statens Innkrevingssentral står for innkrevingen av tror jeg faktisk ikke. Hun har tross alt hatt dem som kreditor før, da hun hadde høy skattegjeld for et par år siden og vet hva det innebærer. De er ikke nådige.

Endret av Christiane_W
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Felis skrev:

Det er 30/9, så hun har 13 dager igjen. Jeg er dønn sikker på at hun leverer i tide.

Beklager. Leste feil. Og det etter at jeg tidligere i tråden også skrev ut september. Huff.

Men jeg er ikke like overbevist om at hun sender inn regnskapet. Selv om konsekvensen er stor. AB har ikke akkurat vist så mye konsekvensforatåelse så langt.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, nomore82 skrev:

Beklager. Leste feil. Og det etter at jeg tidligere i tråden også skrev ut september. Huff.

Men jeg er ikke like overbevist om at hun sender inn regnskapet. Selv om konsekvensen er stor. AB har ikke akkurat vist så mye konsekvensforatåelse så langt.

Det var en spøk....

Jeg lurer på hvordan det går med han regnskapsføreren som skulle hjelpe henne med konkursen til ABIP? Han må jobbe særdeles sakte.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Felis skrev:

 

Jeg lurer på hvordan det går med han regnskapsføreren som skulle hjelpe henne med konkursen til ABIP? Han må jobbe særdeles sakte.

Kanskje han må bære vesken hennes når hun farter rundt og er gaming-mom & -manager/investor, rekker ikke å styre med regnskap da 🤣

Endret av Skrottefar
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...